Sérii fotografií Radčiny jízdy najdete v galerii pod článkem!

Tomáš Gatnar

První dojem:

Od pohledu pěkná sportovní dravá jízda, i když svah nevypadá příliš prudce a možná ani rychlost není úplně dostatečná, je postavení na lyžích vcelku dobré.

Analýza:

Myslím, že by pomohlo soustředit se na postavení trupu, vnitřní rameno trošku rotuje do oblouku. Co je ale asi hlavní, je více zatížit vnitřní lyži, která se trošku veze a slouží spíše jako opora než aby pěkně „krájela“ jako vnější.

Doporučená cvičení:

Doporučuji se soustředit na vnitřní rameno tak aby šlo více z oblouku. No a pro tak zdatného lyžaře bych zkusil si dát jízdu po vnitřní lyži, jak delší oblouk, tak si i vyzkoušet tzv. „crab“, ten nejen pomůže, ale přinese i spoustu zábavy na kopci s přáteli.


David Špunda

První dojem:

Máme samé dobré lyžaře , opět výborná sportovní jezdkyně, která si vykrajuje pohodový střední oblouk na krásné pistě!

Analýza:

Opravdu dobrá jízda, především na obrázku 1 a 2 je krásně vidět při ukončení oblouku následný přechod do dalšího, kdy se tělo zvedá přes lyže dopředu dolů, aby ho následně lyže dojely, a lyžařka už v rozsahu buduje sjezdový postoj, neboli vyrovnává tělem působení sil. Slabinou je trochu pasivní nezapojená vnitřní lyže, která je méně zahraněná a předsouvá se více dopředu, než by bylo třeba. Stopa pak není ideální a jízda je méně stabilní hlavně v případech, kdy je třeba měnit poměr zatížení vnější a vnitřní lyže v závislosti na terénu.

Doporučená cvičení:

Např. na mírném svahu při pomalejší rychlosti jsou hůlky zkřížené mezi koleny, nebo bez hůlek, obě ruce v pěst mezi koleny (možnost využití pomůcek – balónek mezi koleny, lano) nebo i při rychlejší jízdě vnější ruka mírně tlačí vnitřní koleno ke svahu a vnitřní ruka ukazuje vpřed do směru jízdy. Nebo úmyslná jízda na vnitřní lyži, potažmo jízda jen na jedné lyži atd. Vše aktivuje práci vnitřní lyže, nezávisle na tom, jak moc je zrovna zatížená. Říkáme, že vnitřní lyže je při lyžování spolu zatížená!!! Jednou více, jednou méně v závislosti na podmínkách (terén, druh sněhu).


Tomáš Horáček

První dojem:

Pěkná sportovní jízda v široké stopě, která umožňuje dobré využití krojení carvingových lyží.

Analýza:

Musím vyzdvihnout aktivní zahájení oblouku vertikálním pohybem a bezprostřední zatížení budoucí vnější lyže. Ve fázi vedení oblouku je jízda pojata moc silově, a právě ze strnulé horní poloviny těla vychází chyby mírného náklonu do oblouku (podpořeného náklonem hlavy ke svahu) a záklonu, který vychází z přílišného frontálního vedení oblouku ( pánev nejde tolik ke kopci, ale právě zasedává nad patky lyží )

Doporučená cvičení:

Uvolnit horní polovinu těla, malinko povolit ruce a přitáhnout je k tělu ( ale stále je nechat vepředu) a v oblouku mírně antirotovat - k tomu pomůže od spádnice povolovat vnitřní nohu a nechat pánev do oblouku více "vpadnout“. Tento pohyb vytvoří i lepší tlak na hrany a tím lehčí vedení lyží v oblouku. Při dobrém postavení v oblouku zakřivení těla vytváří písmeno C ( ve frontální i sagitální rovině ), které je potřeba dokončit i náklonem hlavy.


Vizitky lektorů, kteří hodnotí lyžaře na stránkách SNOW a na portálu SNOW.CZ