Důležité je „může“. Tudíž také nemusí. Zasáhnou známé problémy také sektor volného času? Zimní dovolená je přece jenom záležitost zbytná. Ne snad pro nás, zarputilé lyžaře, my si svou drogu vzít nenecháme, ale v celosvětovém měřítku bych na kdovíjak vysoké postavení na žebříčcích osobních hodnot nesázel. Zejména v zemích, jež nejsou tradičně lyžařské, ale přitom významně ovlivňují celý byznys. Kolaps japonského trhu v polovině 90. let poznamenal celou branži a kdyby nebyl záhy zázračně vykompenzován počínající carvingovou euforií, býval by na všechny dopadl ještě mnohem silněji.

Jako lyžařská redakce samozřejmě nebudeme malovat čerta na zeď. Věřme, že lyžování, ostatně jako už vícekrát v minulosti, případnými problémy propluje. Pozitivně znějí podzimní informace o nárůstu prodejů u cestovních kanceláří, navazující na loňskou všude možně rekordní sezonu. Jako lyžaři bychom se sice správně měli mračit na stále rostoucí prodej zimních zájezdů za teplem (už loni 100 000 oproti 650 000 lyžařů v cizině), u nichž se podle cestovek čeká nárůst až o 30%, ale berme i tuto informaci jako potvrzení ochoty našinců dopřávat si zimní zábavu i nadále.

Lze si dokonce představit, že pokud trochu zpanikaří třeba Němci či Holanďané, mohou se „lyžařštější“ Češi stát ještě váženějšími hosty. A nejenom v Alpách, nýbrž i doma.
Vývoj zimy nám ukázal, že pořád ještě žijeme v končinách, kde to oteplování nebude mít lehké. Také ceny ropy spadly na přijatelné ceny. Žádné velké zdražování skipasů nebude (jednička Špindl dokonce zlevnil!) a výzbroj lze při troše snahy sehnat za opravdu dobrý peníz.
Toho přece bohdá nebude, aby našinec, nadšeně lyžující i za blbé totality, svoji lásku pustil k vodě! Co když právě tentokrát prožijeme perfektní sezonu?