Bulharsko má nejnižší mzdy v Evropské unii: loni v přepočtu 40 Kč/hod., kdežto my už 141 Kč/hod. Nejde ani o příchod na zelenou louku. Spolupráce s továrnou v lyžařské obci Chepelare v Rodopech už totiž fungovala od roku 1981. Tehdy se ještě tamější značka lyží, typický produkt boomu 70. let, jmenovala podle nedalekého známého střediska Pamporovo a od Atomicu koupila licenci na levnější lyže (podobně u nás na Slovensku Súlov). V roce 1990 licence doběhla, značka se změnila na stále existující Orion a 1995 zprivatizovala. Starého parťáka si v roce 2000 Atomic, zavírající staré provozy bývalého Koflachu, vyhlédl pro výrobu bot (110 000 párů v roce 2008).

Mezitím si Salomon vybral pro změnu Rumunsko a začal dělat boty tam. Nyní se všechno změní. Amer koupil v Chepelare za 5 milionů euro vše včetně pozemků a hodlá investovat dalších deset. Závod by měl už letos vyrobit půl milionu párů lyží, příští rok až 600 000. Vyrobí tak polovinu lyží Ameru a měl by se stát jednou z největších lyžařských továren na světě, neboť souběžně půjdou na domácí trh zavedené Oriony a pokračuje i produkce pro další zákazníky, např. 100 000 párů pod tradiční značkou Kazama, tedy cca 15% japonského trhu. Druhá polovina výroby lyží zůstává v rakouském Altenmarktu.

Starý závod ve Francii končí, lyže Salomon se budou dělat společně s Atomiky a naopak všechny boty Ameru budou z Rumunska.
Je možné, že připravované stěhování a modernizace v Chepelare sehrály svou roli v loňském ukončení výroby lyží se starou technologií Beta.