Tomáš Mical - komentář k analýze č. 2: cestmir - SNOW.CZ

Tomáš Mical - komentář

k analýze: cestmir (lyžařská analýza č.2) | Zpět na analýzu

První dojem:

Ahoj Čestmíre. Radost analyzovat takto velmi zdařilý záznam, kde je používán zoom a slowmo, díky za to!Moc pěkná práce v hlubokém sněhu. Tvá jízda v terénu je v porovnání s jízdou na upravené sjezdovce na velmi dobré úrovni. Pokusím se trochu doplnit dobrou analýzu Marcely a oba budeme doufat, že Ti budou nápomocny v Tvém letošním lyžařském snažení.

Analýza:

Pokud se při sledování své jízdy na upravené sjezdovce zaměříš na to, co dělají Tvé lyže, potažmo celé dolní končetiny, uvidíš, že se v každém oblouku špičky lyží rozjíždějí a lyže se dostávají do pozice tvz. "V" či "nůžek". Vedení lyží je tedy nestabilní a na prudším a tvrdším terénu bys cítil, jak mnoho musíš pracovat, abys celou situaci zachránil. Na nenáročném terénu vše uhráváš, ale oblouk je velmi pasivní a nevyužíváš naplno potenciál svých lyží. Příčinu hledejme v zahájení a ve fázi přechodu mezi jednotlivými oblouky. Na lyžích stojíš dobře vyváženě a proto si myslím, že problém bude v pohybovém návyku, který pro zahájení a k přechodu z oblouku do oblouku používáš. Pro iniciaci oblouku používáš pohybový vzorec: zdvih a přesun pánve ze strany na stranu. Důsledkem tohoto stranového posunu pouze pánve ze strany na stranu je potom již zmíněný efekt, tedy protirotace, vysunutí vnitřní lyže vpřed a její následné zatížení a vznik nestabilní, pasivní pozice.

Cvičení:

Iniciace oblouku a další jeho průběh by měl začínat u nohou. Tvé lyže, chodidla a nohy jsou pomyslným "volantem" a sám uznáš, že když chceš v autě zatočit, musíš nejdříve pohnout volantem a ne se přemístit z jednoho sedadla na druhé. Zkus tedy při jízdě myslet na svá chodidla. Představ si, že jedeš v autě a máš obě nohy na pedálech. V závěru oblouku je vnější (spodní) noha na plynu a ta pokrčená vnitřní (horní) je připravená sešlápnout spojku. V momentě iniciace oblouku, pomalu uvolni plynový pedál a sešlápni současně spojku jako to děláš v autě. Nic neuspěchej a pohyby dělej plynule a pomalu. Přeji hodně štěstí a kdybys měl chuť vědět více a vše diskutovat tváří v tvář, neváhej mě kontaktovat. Zdraví T.

Zpět na analýzu - cestmir (lyžařská analýza č. 2)

Články

26.04.2017

Tři údolí krok za krokem (9. díl): Zase o pár (k)roků dále - Meribel a Courchevel

Když jsem před třemi lety psal sérii článků o Třech...
26.04.2017

Zažijte bikový závod s J. Ježkem a další akce ve Velkých Karlovicích

Víte, že Velké Karlovice žijí nejen v zimě? Jestli ...
26.04.2017

SNOW tour 2016/17: Hannibal – největší soudobá show v Alpách

Každý lichý rok v dubnu se na söldenském ledovci Re...
24.04.2017

SNOW tour 2016/17: Sölden – „Jako Bond, James Bond!“

Söldenský ledovec i jeho „neledovcové příslušenství...
24.04.2017

Máte ho rádi? Něco vás naštvalo? Ohvězdičkujte střediska!

Záplava sněhu na horách přišly coby symbolická rozl...
21.04.2017

Česká horská střediska zažila po třech letech normální sezónu

Tři zimy po sobě nebyly pro provozovatele lyžařskýc...

Diskuze o lyžování

Klínovec: [Středisko]

včera 15:06:59 od teomax

Sports tracker vs. GPS vs. Skiline.cc

28.04.2017 20:37:16 od jirka22222

Rozteč Tyrolia Raceplate

26.04.2017 15:58:18 od opc

Jaké boty k Rossignol Hero E-ST Ti?

26.04.2017 12:52:19 od PetrAT

zvedající se pata

26.04.2017 11:07:32 od PetrAT

Vyplnění skeletu

26.04.2017 09:11:45 od PetrAT

Strojove vs. rucni voskovani

25.04.2017 22:49:00 od HonzA_

broušení hran -> vlastnosti

22.04.2017 21:53:38 od HonzA_