Tomáš Mical - komentář k analýze č. 2: cestmir - SNOW.CZ

Tomáš Mical - komentář

k analýze: cestmir (lyžařská analýza č.2) | Zpět na analýzu

První dojem:

Ahoj Čestmíre. Radost analyzovat takto velmi zdařilý záznam, kde je používán zoom a slowmo, díky za to!Moc pěkná práce v hlubokém sněhu. Tvá jízda v terénu je v porovnání s jízdou na upravené sjezdovce na velmi dobré úrovni. Pokusím se trochu doplnit dobrou analýzu Marcely a oba budeme doufat, že Ti budou nápomocny v Tvém letošním lyžařském snažení.

Analýza:

Pokud se při sledování své jízdy na upravené sjezdovce zaměříš na to, co dělají Tvé lyže, potažmo celé dolní končetiny, uvidíš, že se v každém oblouku špičky lyží rozjíždějí a lyže se dostávají do pozice tvz. "V" či "nůžek". Vedení lyží je tedy nestabilní a na prudším a tvrdším terénu bys cítil, jak mnoho musíš pracovat, abys celou situaci zachránil. Na nenáročném terénu vše uhráváš, ale oblouk je velmi pasivní a nevyužíváš naplno potenciál svých lyží. Příčinu hledejme v zahájení a ve fázi přechodu mezi jednotlivými oblouky. Na lyžích stojíš dobře vyváženě a proto si myslím, že problém bude v pohybovém návyku, který pro zahájení a k přechodu z oblouku do oblouku používáš. Pro iniciaci oblouku používáš pohybový vzorec: zdvih a přesun pánve ze strany na stranu. Důsledkem tohoto stranového posunu pouze pánve ze strany na stranu je potom již zmíněný efekt, tedy protirotace, vysunutí vnitřní lyže vpřed a její následné zatížení a vznik nestabilní, pasivní pozice.

Cvičení:

Iniciace oblouku a další jeho průběh by měl začínat u nohou. Tvé lyže, chodidla a nohy jsou pomyslným "volantem" a sám uznáš, že když chceš v autě zatočit, musíš nejdříve pohnout volantem a ne se přemístit z jednoho sedadla na druhé. Zkus tedy při jízdě myslet na svá chodidla. Představ si, že jedeš v autě a máš obě nohy na pedálech. V závěru oblouku je vnější (spodní) noha na plynu a ta pokrčená vnitřní (horní) je připravená sešlápnout spojku. V momentě iniciace oblouku, pomalu uvolni plynový pedál a sešlápni současně spojku jako to děláš v autě. Nic neuspěchej a pohyby dělej plynule a pomalu. Přeji hodně štěstí a kdybys měl chuť vědět více a vše diskutovat tváří v tvář, neváhej mě kontaktovat. Zdraví T.

Zpět na analýzu - cestmir (lyžařská analýza č. 2)

Články

26.09.2016

Bike SNOW tour: Krvavec - z bikeparku na večeři do kabinky

Slovinsko je zemí hojně vyhledávanou pro dobrodružn...
24.09.2016

Bike SNOW tour: Bachledová - milá biková trať i rychlá bobovka pod Tatrami

Bachledka je slovenským letním (a samozřejmě i zimn...
22.09.2016

Nej: nejníže položená střediska aneb sjezdovky u hladiny moře

Že sjezdové lyžování nepotřebuje ani přírodní sníh ...
21.09.2016

Lyžujte nejvýhodněji! Špindlerův Mlýn rozjel druhou vlnu Chytrých sezónek!

Nejznámější horské středisko, Skiareál Špindlerův M...
20.09.2016

Sníh už v říjnu: Snowfactory dorazil na Monínec

Teď už víme: není to kachna ani snaha se zviditelni...
20.09.2016

Megaareály: Arlberg propojil 305 km. Kdo dál?

V žebříčku největších rakouských lyžařských komplex...

Diskuze o lyžování

Volkl SC Uvo jakou zvolit délku

včera 20:32:29 od benik2

Ski servis Praha

včera 16:57:34 od headskitest

Přezka na SALOMON

včera 12:29:54 od mivan76

Veľká Rača Oščadnica: [Středisko]

24.09.2016 20:14:35 od Peter305

Bode Miller

24.09.2016 08:20:51 od fischerbl

Lyže Lusti

24.09.2016 07:39:44 od Ender

Lyžování v Rakousku

23.09.2016 19:00:53 od bode28