Tomáš Mical - komentář k analýze č. 2: cestmir - SNOW.CZ

Tomáš Mical - komentář

k analýze: cestmir (lyžařská analýza č.2) | Zpět na analýzu

První dojem:

Ahoj Čestmíre. Radost analyzovat takto velmi zdařilý záznam, kde je používán zoom a slowmo, díky za to!Moc pěkná práce v hlubokém sněhu. Tvá jízda v terénu je v porovnání s jízdou na upravené sjezdovce na velmi dobré úrovni. Pokusím se trochu doplnit dobrou analýzu Marcely a oba budeme doufat, že Ti budou nápomocny v Tvém letošním lyžařském snažení.

Analýza:

Pokud se při sledování své jízdy na upravené sjezdovce zaměříš na to, co dělají Tvé lyže, potažmo celé dolní končetiny, uvidíš, že se v každém oblouku špičky lyží rozjíždějí a lyže se dostávají do pozice tvz. "V" či "nůžek". Vedení lyží je tedy nestabilní a na prudším a tvrdším terénu bys cítil, jak mnoho musíš pracovat, abys celou situaci zachránil. Na nenáročném terénu vše uhráváš, ale oblouk je velmi pasivní a nevyužíváš naplno potenciál svých lyží. Příčinu hledejme v zahájení a ve fázi přechodu mezi jednotlivými oblouky. Na lyžích stojíš dobře vyváženě a proto si myslím, že problém bude v pohybovém návyku, který pro zahájení a k přechodu z oblouku do oblouku používáš. Pro iniciaci oblouku používáš pohybový vzorec: zdvih a přesun pánve ze strany na stranu. Důsledkem tohoto stranového posunu pouze pánve ze strany na stranu je potom již zmíněný efekt, tedy protirotace, vysunutí vnitřní lyže vpřed a její následné zatížení a vznik nestabilní, pasivní pozice.

Cvičení:

Iniciace oblouku a další jeho průběh by měl začínat u nohou. Tvé lyže, chodidla a nohy jsou pomyslným "volantem" a sám uznáš, že když chceš v autě zatočit, musíš nejdříve pohnout volantem a ne se přemístit z jednoho sedadla na druhé. Zkus tedy při jízdě myslet na svá chodidla. Představ si, že jedeš v autě a máš obě nohy na pedálech. V závěru oblouku je vnější (spodní) noha na plynu a ta pokrčená vnitřní (horní) je připravená sešlápnout spojku. V momentě iniciace oblouku, pomalu uvolni plynový pedál a sešlápni současně spojku jako to děláš v autě. Nic neuspěchej a pohyby dělej plynule a pomalu. Přeji hodně štěstí a kdybys měl chuť vědět více a vše diskutovat tváří v tvář, neváhej mě kontaktovat. Zdraví T.

Zpět na analýzu - cestmir (lyžařská analýza č. 2)

Články

29.05.2017

CK SEN podpoří cestovatele. Proplatí jim jejich cestu snů!

Cestovní kancelář SEN, která organizuje exotické po...
26.05.2017

Skialp na Islandu - poklad konkurující Alpám

Skupina skialpinistů zvažuje, kam vyrazit za nejlep...
17.05.2017

Zimní sezona na Ukrajině trvala 163 dní

I v uplynulé zimní sezóně jsme díky podpoře malého ...
16.05.2017

KROM WARS 2017 - Return

Prázdniny už klepou na dveře a právě k létu nesmaza...
04.05.2017

Správné kolo pro děti? Nekupujte ho, volte půjčovnu!

Jen správná velikost kola zajistí, aby se na něm dí...
26.04.2017

Tři údolí krok za krokem (9. díl): Zase o pár (k)roků dále - Meribel a Courchevel

Když jsem před třemi lety psal sérii článků o Třech...

Diskuze o lyžování

Alpine Ski World Cup 17/18

včera 21:20:53 od Martin47

Lyže Lusti

včera 19:42:29 od PatR

Kaunertaler Gletscher: [Středisko]

27.05.2017 21:48:55 od oblouk

Jaké brýle

27.05.2017 16:36:48 od skiners

Výukové přístroje?

25.05.2017 18:15:06 od Marek Bednář

Stubai: [Středisko]

24.05.2017 21:30:36 od m3

Volné ježdění

24.05.2017 12:05:20 od oblouk

Špindlerův Mlýn: [Středisko]

22.05.2017 13:57:36 od johnycek

Nejlepší lokální předpověď počasí

22.05.2017 13:50:12 od johnycek

Sparring?

21.05.2017 19:35:33 od Ondráš1