Tomáš Mical - komentář k analýze č. 2: cestmir - SNOW.CZ

Tomáš Mical - komentář

k analýze: cestmir (lyžařská analýza č.2) | Zpět na analýzu

První dojem:

Ahoj Čestmíre. Radost analyzovat takto velmi zdařilý záznam, kde je používán zoom a slowmo, díky za to!Moc pěkná práce v hlubokém sněhu. Tvá jízda v terénu je v porovnání s jízdou na upravené sjezdovce na velmi dobré úrovni. Pokusím se trochu doplnit dobrou analýzu Marcely a oba budeme doufat, že Ti budou nápomocny v Tvém letošním lyžařském snažení.

Analýza:

Pokud se při sledování své jízdy na upravené sjezdovce zaměříš na to, co dělají Tvé lyže, potažmo celé dolní končetiny, uvidíš, že se v každém oblouku špičky lyží rozjíždějí a lyže se dostávají do pozice tvz. "V" či "nůžek". Vedení lyží je tedy nestabilní a na prudším a tvrdším terénu bys cítil, jak mnoho musíš pracovat, abys celou situaci zachránil. Na nenáročném terénu vše uhráváš, ale oblouk je velmi pasivní a nevyužíváš naplno potenciál svých lyží. Příčinu hledejme v zahájení a ve fázi přechodu mezi jednotlivými oblouky. Na lyžích stojíš dobře vyváženě a proto si myslím, že problém bude v pohybovém návyku, který pro zahájení a k přechodu z oblouku do oblouku používáš. Pro iniciaci oblouku používáš pohybový vzorec: zdvih a přesun pánve ze strany na stranu. Důsledkem tohoto stranového posunu pouze pánve ze strany na stranu je potom již zmíněný efekt, tedy protirotace, vysunutí vnitřní lyže vpřed a její následné zatížení a vznik nestabilní, pasivní pozice.

Cvičení:

Iniciace oblouku a další jeho průběh by měl začínat u nohou. Tvé lyže, chodidla a nohy jsou pomyslným "volantem" a sám uznáš, že když chceš v autě zatočit, musíš nejdříve pohnout volantem a ne se přemístit z jednoho sedadla na druhé. Zkus tedy při jízdě myslet na svá chodidla. Představ si, že jedeš v autě a máš obě nohy na pedálech. V závěru oblouku je vnější (spodní) noha na plynu a ta pokrčená vnitřní (horní) je připravená sešlápnout spojku. V momentě iniciace oblouku, pomalu uvolni plynový pedál a sešlápni současně spojku jako to děláš v autě. Nic neuspěchej a pohyby dělej plynule a pomalu. Přeji hodně štěstí a kdybys měl chuť vědět více a vše diskutovat tváří v tvář, neváhej mě kontaktovat. Zdraví T.

Zpět na analýzu - cestmir (lyžařská analýza č. 2)

Články

17.09.2017

Aktuálně: ledovcová sezóna začíná vlažně, ale na novém sněhu

Letošní léto bylo k alpským ledovcům kruté, hned za...
15.09.2017

KROM WARS 2017 Return

Nad koupalištěm se smráká, organizátoři balí stany,...
14.09.2017

Novinka ve Ski amadé: „den plný vzrušení“

Ve Ski amadé, jedné z největších lyžařských oblastí...
11.09.2017

Čeští travní lyžaři se stali na MS nejúspěšnějším národem

Perfektní zakončení mistrovství světa travních lyža...
10.09.2017

Bike SNOW tour: Špindlerův Mlýn – nově s e-buginami a Fly Agaricem

Špindlerův Mlýn je v létě krkonošským průkopníkem n...
09.09.2017

Pauláthová se těší na první sníh s novými vazy v koleni

Bude to skoro na den přesně pět měsíců. Tak dlouho,...

Diskuze o lyžování

Špindlerův Mlýn: [Středisko]

dnes 08:24:36 od fischerbl

Veronika Zuzulová

dnes 06:43:08 od orim

Videa - SKI, RACE, TEAM, WORLD CUP atď...

včera 21:39:07 od Martin47

Lyže Lusti

včera 16:14:42 od ˘Ö˘Krab

Fischer Progressor F19 Ti 177cm

včera 14:08:53 od chlebik.marian

Lusti SCT nebo CCT?

21.09.2017 20:47:33 od fischerbl

Zkusenost Head Worldcup Rebels i.Speed 2014 az 16

21.09.2017 20:44:28 od fischerbl