Tomáš Mical - komentář k analýze č. 2: cestmir - SNOW.CZ

Tomáš Mical - komentář

k analýze: cestmir (lyžařská analýza č.2) | Zpět na analýzu

První dojem:

Ahoj Čestmíre. Radost analyzovat takto velmi zdařilý záznam, kde je používán zoom a slowmo, díky za to!Moc pěkná práce v hlubokém sněhu. Tvá jízda v terénu je v porovnání s jízdou na upravené sjezdovce na velmi dobré úrovni. Pokusím se trochu doplnit dobrou analýzu Marcely a oba budeme doufat, že Ti budou nápomocny v Tvém letošním lyžařském snažení.

Analýza:

Pokud se při sledování své jízdy na upravené sjezdovce zaměříš na to, co dělají Tvé lyže, potažmo celé dolní končetiny, uvidíš, že se v každém oblouku špičky lyží rozjíždějí a lyže se dostávají do pozice tvz. "V" či "nůžek". Vedení lyží je tedy nestabilní a na prudším a tvrdším terénu bys cítil, jak mnoho musíš pracovat, abys celou situaci zachránil. Na nenáročném terénu vše uhráváš, ale oblouk je velmi pasivní a nevyužíváš naplno potenciál svých lyží. Příčinu hledejme v zahájení a ve fázi přechodu mezi jednotlivými oblouky. Na lyžích stojíš dobře vyváženě a proto si myslím, že problém bude v pohybovém návyku, který pro zahájení a k přechodu z oblouku do oblouku používáš. Pro iniciaci oblouku používáš pohybový vzorec: zdvih a přesun pánve ze strany na stranu. Důsledkem tohoto stranového posunu pouze pánve ze strany na stranu je potom již zmíněný efekt, tedy protirotace, vysunutí vnitřní lyže vpřed a její následné zatížení a vznik nestabilní, pasivní pozice.

Cvičení:

Iniciace oblouku a další jeho průběh by měl začínat u nohou. Tvé lyže, chodidla a nohy jsou pomyslným "volantem" a sám uznáš, že když chceš v autě zatočit, musíš nejdříve pohnout volantem a ne se přemístit z jednoho sedadla na druhé. Zkus tedy při jízdě myslet na svá chodidla. Představ si, že jedeš v autě a máš obě nohy na pedálech. V závěru oblouku je vnější (spodní) noha na plynu a ta pokrčená vnitřní (horní) je připravená sešlápnout spojku. V momentě iniciace oblouku, pomalu uvolni plynový pedál a sešlápni současně spojku jako to děláš v autě. Nic neuspěchej a pohyby dělej plynule a pomalu. Přeji hodně štěstí a kdybys měl chuť vědět více a vše diskutovat tváří v tvář, neváhej mě kontaktovat. Zdraví T.

Zpět na analýzu - cestmir (lyžařská analýza č. 2)

Články

26.07.2017

Bike SNOW tour: Frýdlantsko – singltreky, hrady, zámky

Pokud svou sportovní dovolenou rádi obohatíte kultu...
12.07.2017

Bike SNOW tour: Innsbruck – traily na kole i romantická večeře, vždy s výhledem na město

Město Innsbruck se lyžařům vůbec nemusí představova...
29.06.2017

Bike SNOW tour: Kouty nad Desnou – za největším divem České republiky

Kouty nad Desnou jsou jedním ze strategických bodů,...
26.06.2017

Bike SNOW tour: Velké Karlovice – Valašsko pro sportovce a labužníky

Dojezd sjezdovky Razula se v létě promění v jedno v...
23.06.2017

10 důvodů, proč navštívit Velké Karlovice

Chystáte se v létě do Beskyd? Určitě se stavte i do...
15.06.2017

Bike SNOW tour 2017: svezte se i v létě!

Tým ze známé zimní lyžařské SNOW tour ani v létě ne...

Diskuze o lyžování

[Recenze]: Fischer RC4 WC RC RT

dnes 11:27:05 od Vvladimir

ZOH 1984 Sarajevo

21.07.2017 15:01:00 od PetrAT

PETRA VLHOVÁ

19.07.2017 12:27:43 od PetrAT

Rokytnice - Lysá Hora o jarních prázdninách

16.07.2017 20:49:19 od ZuzkaS

Rauris (středisko) - zkušenosti

16.07.2017 15:19:22 od ZuzkaS

Alpine Ski World Cup 17/18

10.07.2017 21:11:47 od Martin47

Výběr lyžařských brýlí

05.07.2017 21:50:49 od Mysus

Proc se u FIS SL lyzi neuvadi radius?

21.06.2017 11:01:39 od AntonByckov

Deštné: [Středisko]

19.06.2017 20:13:40 od mikels

Veronika Zuzulová

17.06.2017 10:21:25 od oblouk