Tomáš Mical - komentář k analýze č. 2: cestmir - SNOW.CZ

Tomáš Mical - komentář

k analýze: cestmir (lyžařská analýza č.2) | Zpět na analýzu

První dojem:

Ahoj Čestmíre. Radost analyzovat takto velmi zdařilý záznam, kde je používán zoom a slowmo, díky za to!Moc pěkná práce v hlubokém sněhu. Tvá jízda v terénu je v porovnání s jízdou na upravené sjezdovce na velmi dobré úrovni. Pokusím se trochu doplnit dobrou analýzu Marcely a oba budeme doufat, že Ti budou nápomocny v Tvém letošním lyžařském snažení.

Analýza:

Pokud se při sledování své jízdy na upravené sjezdovce zaměříš na to, co dělají Tvé lyže, potažmo celé dolní končetiny, uvidíš, že se v každém oblouku špičky lyží rozjíždějí a lyže se dostávají do pozice tvz. "V" či "nůžek". Vedení lyží je tedy nestabilní a na prudším a tvrdším terénu bys cítil, jak mnoho musíš pracovat, abys celou situaci zachránil. Na nenáročném terénu vše uhráváš, ale oblouk je velmi pasivní a nevyužíváš naplno potenciál svých lyží. Příčinu hledejme v zahájení a ve fázi přechodu mezi jednotlivými oblouky. Na lyžích stojíš dobře vyváženě a proto si myslím, že problém bude v pohybovém návyku, který pro zahájení a k přechodu z oblouku do oblouku používáš. Pro iniciaci oblouku používáš pohybový vzorec: zdvih a přesun pánve ze strany na stranu. Důsledkem tohoto stranového posunu pouze pánve ze strany na stranu je potom již zmíněný efekt, tedy protirotace, vysunutí vnitřní lyže vpřed a její následné zatížení a vznik nestabilní, pasivní pozice.

Cvičení:

Iniciace oblouku a další jeho průběh by měl začínat u nohou. Tvé lyže, chodidla a nohy jsou pomyslným "volantem" a sám uznáš, že když chceš v autě zatočit, musíš nejdříve pohnout volantem a ne se přemístit z jednoho sedadla na druhé. Zkus tedy při jízdě myslet na svá chodidla. Představ si, že jedeš v autě a máš obě nohy na pedálech. V závěru oblouku je vnější (spodní) noha na plynu a ta pokrčená vnitřní (horní) je připravená sešlápnout spojku. V momentě iniciace oblouku, pomalu uvolni plynový pedál a sešlápni současně spojku jako to děláš v autě. Nic neuspěchej a pohyby dělej plynule a pomalu. Přeji hodně štěstí a kdybys měl chuť vědět více a vše diskutovat tváří v tvář, neváhej mě kontaktovat. Zdraví T.

Zpět na analýzu - cestmir (lyžařská analýza č. 2)

Články

26.03.2017

SNOW tour 2016/17: St. Anton am Arlberg – sport v luxusním balení

St. Anton se letos stal největší rakouskou lyžařsko...
26.03.2017

Nedělníček: Bez happyendu

Stalo se, že žena, která za nic nemohla, nebo si to...
24.03.2017

SNOW tour 2016/17: Livigno – prosluněné dálnice s bujarým apres-ski

Livigno je nejen českými lyžaři oblíbené pro široké...
24.03.2017

Vyhlášení výherců soutěže se Surf Arenou

Jen v Surf Areně si můžete v ČR užít indoor surfing...
24.03.2017

Aktuálně: jarní lyžování pro fajnšmekry

Prázdniny skončily, sezóna se chýlí ke konci a mnoh...
21.03.2017

Zimní kurzy lavinové prevence na Ukrajině – v dírách a mlze

Z Pece na Dragobrat za 24 hodin – tak proběhla cest...

Diskuze o lyžování

Na hrudi obra obláček zlatý

dnes 08:25:26 od ˘Ö˘Krab

Výběr nových bot

včera 23:45:02 od TNS

poprvé na SCT WIDE /tyčky

včera 19:41:38 od Vvladimir

Nedělníček: Bez happyendu [článek]

včera 13:23:55 od valerius

Lyže Kästle starší ročník

25.03.2017 19:03:35 od ˘Ö˘Krab

Dotazník na obeznámenost s hummusem.

24.03.2017 20:52:38 od m3

Vazani Tyrolia Freeflex 14 vs. 16

23.03.2017 21:55:46 od toast

Jaké komerční GS vybrat?

23.03.2017 20:39:49 od MS001

Alpine Ski World Cup 16/17

23.03.2017 18:55:23 od m3