David Pražák - komentář k analýze č. 1: ondra98 - SNOW.CZ

David Pražák - komentář

k analýze: ondra98 (lyžařská analýza č.1) | Zpět na analýzu

První dojem:

Ahoj Ondro, k dobré analýze by bylo vhodnější poslat video nebo alespoň kinogram dvou oblouků za sebou. Fotky jsou pouze vytržené z kontextu a je těžké najít vztah příčina-následek. Přesto se z tvých fotografií pokusím odpovědět na tvou otázku.

Analýza:

Nejdříve však otázka a takový test pro tebe. Postav se na jednu nohu a koleno druhé zvedej co nejvýše. Rozšiřuje se tvoje stopa horizontálně nebo se tvoje chodidla vzdalují jen vertikálně? Jak jsi asi správně uhodl, tak ten samý efekt nastává i v momentě, kdy se při lyžování v oblouku snažíš vnější nohu maximálně propnout a dostat co nejdále od těla. Logicky musíš pokrčit vnitřní nohu, aby sis na ní udělal místo. Stejně jako když teď doma stojíš na jedné noze a druhou zvedáš. Zdánlivě se potom stopa rozšiřuje, ale jen vertikálně. Důkazem toho, že to tak funguje, je že se lyže při přechodu do nového oblouku dostávají nazpět do užší stopy. Tím jsme si snad odpověděli na tvou otázku.

Příčina, proč nemůžeš dát nohy blíže a možná nemáš pocit dostatečné kontroly nad lyžemi, je to že nedostatečně využíváš opory o vnější lyži. Tím, že se snažíš o maximální rozsah nohou v oblouku, si škodíš. Dochází k maximálnímu protažení vnější nohy. Nohu a potažmo pánev si zablokuješ a ztrácíš kontrolu nad vnější lyží. Nejlepší v tomto ohledu se mi jeví obrázek č.1, kdy máš vnější nohu pěkně pokrčenou, tudíž mobilní. Podle sněhu, který stříká od lyží je vidět, že tímto způsobem zapojuješ obě lyže. Na obr. 2 a 3 zapojuješ pouze vnitřní lyži.

Cvičení:

K podrobnějšímu rozboru tvé jízdy by bylo potřeba již zmíněné video. Tip na zlepšení: odblokovat vnější nohu tím, že ji lehce začneš pokrčovat (tak jako na obr.1). Nechoď až do plné extenze. Ohýbat rovnoměrně musíš všechny tři hlavní klouby na noze – kotník, koleno a kyčel. Ty musí spolupracovat. Jakmile toho docílíš, budeš schopen s touto nohou i aktivněji pracovat a více ji využívat. Zkus se o ni v oblouku více opírat v tom smyslu, že na ní budeš mít pocitově větší tlak. S nohama v oblouku bys měl pracovat tzv. pedálováním. Vlastně tak jak jsme si to zkoušeli během našeho testu při stoji na jedné noze doma s tím, že nohy při zahájení nového oblouku střídáme. Pozor ale na úplné propínání vnější nohy! Hodně zdaru při tréninku a spoustu spokojených dní na sněhu.

Zpět na analýzu - ondra98 (lyžařská analýza č. 1)

Články

17.09.2017

Aktuálně: ledovcová sezóna začíná vlažně, ale na novém sněhu

Letošní léto bylo k alpským ledovcům kruté, hned za...
15.09.2017

KROM WARS 2017 Return

Nad koupalištěm se smráká, organizátoři balí stany,...
14.09.2017

Novinka ve Ski amadé: „den plný vzrušení“

Ve Ski amadé, jedné z největších lyžařských oblastí...
11.09.2017

Čeští travní lyžaři se stali na MS nejúspěšnějším národem

Perfektní zakončení mistrovství světa travních lyža...
10.09.2017

Bike SNOW tour: Špindlerův Mlýn – nově s e-buginami a Fly Agaricem

Špindlerův Mlýn je v létě krkonošským průkopníkem n...
09.09.2017

Pauláthová se těší na první sníh s novými vazy v koleni

Bude to skoro na den přesně pět měsíců. Tak dlouho,...

Diskuze o lyžování

Fischer Progressor F19 Ti 177cm

dnes 07:55:31 od Tomáš 21

Lusti SCT nebo CCT?

včera 20:47:33 od fischerbl

Předsunutí vnitřní lyže v oblouku

včera 11:08:36 od Denka333

Lyže Lusti

20.09.2017 18:21:52 od Katy_S

přeskáče x brusle (letní i lední)

20.09.2017 11:10:37 od honzaj.

Alpine Ski World Cup 17/18

19.09.2017 22:51:34 od Martin47

Ortézy

19.09.2017 20:43:45 od Marek Bednář

Veronika Zuzulová

18.09.2017 19:28:31 od PetrAT