Špičák na Šumavě - aktuální report z 12.01.2012 - SNOW.CZ

Špičák na Šumavě | aktuální report z 12.01.2012

Špičák na Šumavě - recenze z osobní návštěvy střediska (aktuální podmínky, doporučení a zkušenosti)

Všechny reporty najdete i ve svém mobilu - stáhněte si aplikaci SNOW reporter!

autor: Radek Holub - SNOW
země: Česko oblast: Šumava
délka navštěvy:1 den hodnocení:
reagovat na report

Úvod – celkový dojem z návštěvy střediska

Nenápadně velká proměna sjezdovek

Špičák má čtyři hlavní a velmi pěkně členité sjezdovky, jejichž hlavní slabinou byla úzká místa, zejména na dvou nejfrekventova­nějších červených tratích. Ty byly před letošní sezónou vykáceny a rozšířeny o 3 ha, tedy bezmála čtvrtinu plochy. Šumavský Špičák a sousední Velký Javor (Arber) se liší snad ve všech ohledech – česká jednička má tratě hravě proměnlivé, německá holduje rovným dálnicím. Svahy Arberu míří k severu, na Špičáku k jihu. U nás si dáte na sjezdovce nejspíš jen „rychlovku“ v bufetu, v Německu poobědváte na horské chatě. Málokde jinde najdete dva tak rozličné lyžařské sousedy.

Jeden protiklad ovšem letos Špičák vymazal – své pověstně úzké sjezdovky. Ohromným dálnicím na Javoru se sice nepodobají, ale i obě hlavní červené jsou konečně dostatečně až příjemně široké. Žádná vynuceně opatrná jízda, která požitek z profilově krásných tratí při plném provozu poněkud kazila. Zvykli jsme si vyžadovat sjezdovky co nejširší, ale trochu zapomínáme, že přiměřeně široké tratě s prolínajícími se variantami jsou vlastně zábavnější. Určitě ne pro každého, ale pro sportovněji naladěného jezdce často ano. Špičácké sjezdovky vyplňují celé spektrum obtížností až do krajnosti – od relaxačně lehké modré přes svižnou červenou až po extrémní černé Šance – a díky jejich vzájemné propojenosti vzniká nespočet pestrých kombinací. Ve své kategorii jsou teď v podstatě perfektní.

Špičák má i prostornou cvičnou louku přímo u nádražního parkoviště pod hotelem Sirotek, letos nově s dětským parkem a pojízdným kobercem. Zdejší lyžařská škola zaměřená na výuku dětí patří k těm s nejdelší tradicí, a tedy nejzkušenějším u nás.

Největší pihou Špičáku je zatím stále parkování – nejbližší, vzdálené zhruba 200 m od pokladen, je placené (100 Kč/den). Bezplatné a velkokapacitní parkoviště (Kaskády) je ještě o 300 m dále. Elegantní řešení neboli vlastní parkoviště areálu bez nutnosti docházení se připravuje, ale termín dokončení ještě jistý není. Jednou z pohodlných možností je příjezd vlakem.

Nejsilnější dojmy:

Sjezdovky

  • tři velmi pěkně členité tratě, měnící sklon i směr, nově velkoryse rozšířené, a jedna černá „stěna“
  • nejde o dálnice, ale proměnlivé až hravé tratě, které se občas jakoby slévají nebo jsou propojeny přejezdovými cestami
  • Turistická (č. 1) – nejmírnější, modře značená, přesto místy příjemně svižná (t. č. uzavřena pro trénink)
  • U zalomeného (č. 2) – typická příjemná a nově i prostorná červená s proměnlivým sklonem a možností přejezdu na sousední modrou i červenou trať
  • Slalomová (č. 3) – terénně proměnlivá a středně široká červená trať s několika středně náročnými hangy
  • Šance (č. 4) – v českých poměrech unikátní černá trať: po nenáročném začátku se postupně lomí, až se za třetím zlomem (možnost odjezdu na sousední Slalomovou) začne skutečně propadat ve sklonu až 100 % (tento úsek se neupravuje a kypí boulemi), dojezd trati je velmi mírný, přitom nikoliv plochý a velmi široký (možnost přejezdu z Lubáku)
  • cvičná louka s dětským parkem pod hotelem Sirotek

Sněhové podmínky

  • všechny sjezdovky kromě nejstrmějšího úseku Šancí (boulový svah) byly vymanšestrované s příjemně ztuhlým prašanem, který během dne při plusových teplotách místy vatovatěl
  • při rychlejší jízdě byly cítit nerovnosti po úpravě ve střední pasáži obou červených tratí, které během dne vlivem provozu v podstatě zanikly

Zalidněnost

  • příjemně živý provoz bez čekání na lanovky, jen nárazově do 3 minut (při nástupu můžete využít i „single line“ neboli přednostní vstup pro jednotlivce – zcela bez čekání po celý den)
  • navzdory uzavřené Turistické sjezdovce se na tratích vytvářely jen občas nárazové shluky (školních kurzů)
  • nejvolnější tratí je tradičně Šance, ve strmém středním i plochém spodním úseku je pak zcela liduprázdná

Komfort

  • všechny tratě obsáhne moderní 4sedačka s nástupním kobercem
  • hlavní část obou červených tratí obsluhuje i rychlopoma
  • základní zázemí (pokladna, krásné nové WC, bufet, půjčovna či lyžařská škola) stojí přímo pod nástupní stanicí 4sedačky
  • klasické „papírové“ skipasy s čárovým kódem i zálohované čipové karty (čtecí zóna turniketů je však umístěna jen ve výši boků)
  • cca 200m docházka od nejbližšího parkoviště u nádraží

Občerstvení na sjezdovce

  • bufety s venkovním posezením – u nástupu na sedačku, na vrcholu i na dojezdech sjezdovek
  • malý bufet s posezením uvnitř v chatě Blaženka
  • samoobslužná jídelna v chatě Hanička (mimo čas obědu ubytovaných)
  • klasická restaurace v hotelu Bohemia pod nástupem na 4sedačku

Doprava do střediska

  • příjezd do Železné Rudy a Špičáku vede po silnici 1. třídy, která je v cca 5km úseku kolem říčky Křemelná udržovaná jen štěrkem
  • parkoviště Kaskády (přímo u hlavní silnice vedoucí přes Špičák, cca 500 m od areálu) – zdarma
  • parkoviště u nádraží (cca 200 m od areálu) – 100 Kč/den
  • parkoviště na Špičáckém sedle – placené
  • o víkendech a svátcích pendluje skibus ze vzdálenějších parkovišť do areálu

Plus lyžařského areálu:

  • dlouhé, dostatečně široké a proměnlivé lehké i sportovní sjezdovky
  • všechny tratě obsáhne 4sedačka
  • přednostní nástup na lanovku pro jednotlivce (single line)
  • unikátní extrémní černá trať Šance
  • přiměřené ceny občerstvení

Mínus lyžařského areálu:

  • jižní orientace tratí
  • parkoviště s pěší docházkou do areálu
  • na sjezdovkách jen bufetové občerstvení

Odkazy:

Homepage: http://lyzovani.spicak.cz/
Ceník: http://lyzovani.spicak.cz/component.php?…
Otevřené sjezdovky: http://flash.holidayinfo.cz/…flashmap.php?…

reagovat na report

Níže naleznete další reporty ze střediska

24.01.2015  | Špičák na Šumavě

autor: dnovy
hodnocení:

Na webu slibovali nejlepší lyžovaní sezony, tak jsem rád, že jsem na Špičáku dřív v sezoně nebyl, protože ani dnes to žádná sláva nebyla. Díky testování lyží jsem se aspoň nemusel bát o ty svoje.

zobrazit celý report

30.12.2014  | Špičák na Šumavě

autor: P O L
hodnocení:
V úterý v provozu jedna sjezdovka, dobře vysněžená, ale taky poměrně dost lidí, po poledni dost rozbitá, u lanovky fronty do 5 min. Finišovali ale přípravy otevření Spodní Šance s kotvou. 580 za celodení permanentku za jednu sjezdovku je na můj vkus dost, mládež 15 let taky 580, Špičák doznal změn, ale nechá si je taky zaplatit. Třetí hvězdičku dávám za to, že byly zaplaťpánbůh vypnutý sprchy na tý jedný sjezdovce.

06.02.2014  | Špičák na Šumavě

autor: P.R.O.CH.Y.
hodnocení:

Na úplně prázdné parkoviště P1 dorážíme z Prahy chvíli po půl deváté ranní. Přijíždíme akorát - první lyžaře turnikety pouští v 8.30 hod. Pro první cestu vzhůru si vybíráme čtyřmístnou, neodpojitelnou sedačkovou lanovku s nástupním kobercem, která vede až na samý vrchol lyžařského areálu. Cesta je k...

zobrazit celý report

12.12.2013  | Špičák na Šumavě

autor: Miky888
hodnocení:

Moderní středisko, které je na šumavské poměry relativně dobře zařízeno. Hlavní čtyřsedačka byla letos doplněna o kotvu, která končí na čtvrté sjezdovce těsně pod Šancemi. Další letošní novinkou je snowpark, který se přestěhoval na Lubák.

zobrazit celý report

Lyžařské zájezdy

Hotel Locanda Locatori

Hotel Locanda Locatori

Itálie Itálie - Passo Tonale - Ponte di Legno - Temú
polopenze autobusem bez skipasu
Od 7 460 Kč/os.
Harmony Hotel Sonnschein
Orientační cena za noc vč. polopenze 2 809 Kč/os.
Hotel Solaris
Orientační cena za noc vč. polopenze, skipasu a dopravy 2 364 Kč/os.