Prečo? - Diskuze - Diskuzní fórum o lyžování - SNOW.CZ

Prečo?

06.11.2009 22:52:22 #1 

boso

Roky ma trápi jeden problém.Prečo ma kratšie lyže na tvrdom(zľadovatelom ) držia lepšie než dlhé. Na 200cm otras, na 180 – super lyžba, ale na ľade otras, 165 – velˇmi dobré na strmšom, ľad tiež nič moc a 155cm, bežne lyžovanie nič moc- ale na ľade super držiaky.Toto sú moje pocity – a viem, že sú úplne proti zaužívaným názorom- ale ako je to možné? Dokáže mi to niekto teoreticky zdôvodniť? Som samouk, jazdiaci skôr „na krásu“, hmotnosť 95, jazdím pomaly ,asi mám pokazený rýchlomer, ja mám subjektívny pocit, že idem rýchlo – ale všetci naokolo ma úspešne predbiehajú.Už mi to pár ľudí hovorilo- že je to tým, že neviem urobiť správny karvingový oblúk a preto ma lyže na ľade nedržia. Ale prečo ma potom držia 155-ky, a pritom sú to kvalitatívne najhoršie lyže z uvádzaných.Tak čo- nájde sa niekto, kto mi to vysvetlí? Teším sa na odpovede a vopred ďakujem.Predsa len, už mám dosť rokov , lyžovať sa už asi nenaučím, keď som to nestihol doteraz,ale aspon by som to „nevedenie“ mal rád teoreticky podložené.

06.11.2009 23:38:54 #2 

ivan

>> #1, boso, 06. 11. 2009 22:52:22

1. kratší lyže je (ev.) měkčí, lépe se prohne a její hrana po celé délce dobře zařízne do sněhu
  2. na kratší hranu (u 155 cm asi 135 – 138 cm) lépe přeneseš tlaky do konců lyže (zahájení, ukončení oblouku)
  3. 155 cm bude takřka určitě mít realtivně širokou špičku, do níž se v zahájení přímo a rychle přenese tlak, lyže se dobře a rychle zakousne, i když nejsi ideálně vepředu. Kdežto špička 2metrovky „kdesi daleko před tebou“, nejspíš pořádně nezatížená, nemůže natáhnout lyži dobře do oblouku
  4. čím kratší lyže/hrana, tím větší měrný tlak – na 1 cm délky hrany připadá víc z tvých mužných 95 kg. Nejvýraznější to bude, když přeneseš maximum váhy na jednu lyži = hranu. (Největší tlak je na bruslích – taky parádně drží!)

Ještě něco?

07.11.2009 09:36:33 #3 

Martin47 muž