Carving - kde je chyba? - Diskuze - Diskuzní fórum o lyžování - SNOW.CZ

Carving - kde je chyba?

Nalezené položky: 276 « První | < Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | Další > | Poslední »

12.11.2009 12:59:32 #1 

Příspěvků: 32

Mizera

Jsem pokročilý lyžař v klasickém lyžování s dlouhodobě dobře osvojenou technikou smýkaného oblouku. Dosud jsem měl i z dřívějších dob početnou zásobu lyží, na nichž jsem si se starou technikou vystačil. Loni na přelomu jara a zimy jsem se ale rozhodl pokusit se naučit carving, a tak jsem si koupil lyže Atomic s poloměrem 11,5 metrů a odjel na alpské sjezdovky, dostatečně hladké a široké. Věnoval jsem celý měsíc usilovné snaze naučit se zatočit carvingovým obloukem, ale carvingově zatočit se mi nepodařilo ani jednou. Snažím se hledat chybu v sobě, a tak se chci zeptat, co dělám špatně.

Dělal jsem to takto: Naberu trochu rychlost. Při jízdě šikmo svahem otočím hlavu, ramena a trup v zamýšleném směru zatočení, kolena vykloním v témže směru (do zamýšleného oblouku), aby se lyže postavily na hrany, a váhu přenesu spíše na vnitřní lyži. Snažím se zatížit především špičky lyží, nohy držím od sebe cca na šířku ramen. Řídím se radou „lyže neznásilňovat“ a mám tedy očekávat, že lyže „zatočí samy“, ale nic takového se nestane, lyže jedou i nadále rovně. Pokud se v zamýšleném směry zatočení vykloním ještě více, lyže jedou i nadále rovně bez jakéhokoliv náznaku zatočení a já akorát spadnu na stranu. Žádný oblouk ani odstředivá síla se nekoná, lyže prostě nezatočí.

Poradíte mi prosím, co dělám špatně? Díky.

12.11.2009 13:14:11 #2 

Příspěvků: 4223

˘Ö˘Krab muž

Nechci tady být za chytrolína ale:

  1. pokus se držet se jízdy po vnější
  2. dívej se tam, kam ti jedou lyže
  3. posuň se pánví dopředu, jinak můžeš na špičky zkoušet tlačit jak chceš
  4. dokud nedostaneš pánev = těžiště dopředu mimo lyže, nezatočíš pořádně, jen kolena nestačí!
  5. nesnaž se lyže otáčet jinak než náklonem (to je pro klasiky těžké)
  6. oblouk začínej na zatížených lyžích

    Samozřejmě se to dá popsat vědecky, ale v tom aby se čert vyznal. To, co popisuješ, je úvod do funcarvingu a ještě k tomu špatný.

    Asi bych zkusil na půl dne nějakého instruktora, v důsledku to vyjde levněji.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

12.11.2009 13:20:56 #3 

Příspěvků: 2031

TomáS muž

To, že lyže s R 11,5 na hranách nebudou zatáčet slušnému smýkači ani po měsíci zkoušení, NENÍ MOŽNÝ. Normálně se na takový lyže stačí podívat a řežou jeden oblouk za druhým. Jestli ses teda skutečně snažil a nejsi úplný dřevo, tak je to malá záhada. Poslední možností je to, že máš ze servisu zcela špatně nabroušené hrany (myslím úhly) a třeba koupenou tu lyži někde v bazaru, že je už po klinické smrti. Taková kombinace by mohla takový škaredý věci způsobit. T

12.11.2009 13:28:29 #4 

Příspěvků: 185

Jenos

>> #1, Mizera, 12. 11. 2009 12:59:32 Normálně bych se snažil na podobný dotaz rád rozumně odpovědět, ale mám pocit, že si z nás tazatel dělá trošku legraci. Takovou snůšku nemyslů se snad ani nedá vymyslet, ani vyčíst. Jestli to není nějaká provokace :))

12.11.2009 13:35:53 #5 

Příspěvků: 2279

PetrAT muž

*>> #1, Mizera, 12. 11. 2009 12:59:32 bych reklamoval lyže. Zjevně vadný kus :))

12.11.2009 13:45:26 #6 

Příspěvků: 32

Mizera

Jenos: V carvingu jsem naprostý začátečník, navíc naprosto neúspěšný. Nesmysly se tudíž dají předpokládat. Nerozumím ani carvingovému slangu. Nikdy jsem neměl žádného instruktora a o carvingová oblouky jsem se snažil jen podle instrukcí, které jsem posbíral na internetu. Dotaz myslím naprosto vážně, na nějaké provokace opravdu nemám čas ani pomyšlení. To, že dělám hodně nesmyslů, je jaksi samozřejmé – jinak by mi to nejspíš zatáčelo. Tak buď prosím tak hodný a řekni mi, kde ty nesmysly dělám, ať mohu postoupit na vyšší úroveň. Díky.

TomáS, PetrAT: Lyže jsou úplně nové, z bazaru rozhodně nejsou. Jde o ATOMIC SL10, délka 156cm, R 11,5.

12.11.2009 13:59:14 #7 

Příspěvků: 4180

HonzA_ muž

>> #6, Mizera, 12. 11. 2009 13:45:26

Přidávám se ke Krabovi, hlavně pánví dopředu a zatěžovat spíše vnější nohu. Když jedeš moc v záklonu, lyže nejsou ochotné řezat. Nikdo z nás většinou není dostatečně vpředu.

A ještě přidám jednu věc – vhodný kopec. Ideálně skoro totální placka, cvičná loučka kde se ti lyže moc nerozjedou. Špatná volba je jakýkoliv svah, kde musíš řešit při jízdě brždění. Pak taky sníh – optimálně mírně odměklý upravený svah, ale myslím že v průběhu toho měsíce v Alpách jsi to alespoň jednou trefil.

Jinak můžeš jednoduchý test udělat třeba i při jízdě na vleku – prostě postav lyže na hrany a musejí zažít točit. Pokud ne, přenes váhu víc dopředu.

Jinak mně se u některých dlouho vzdorujících individuí při přechodu z rovných lyží osvědčilo je na placce poslat dolů ve vajíčku s tím, že mají přenést váhu na budoucí vnější nohu a pohybem kolen dovnitř budoucího oblouku postavit lyže na hrany. To přineslo ten „aha“ efekt a v případě dobrých lyžařů šli potom rychle dál.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

12.11.2009 14:19:06 #8 

Příspěvků: 32

Mizera

HonzA: Na vnější lyži? Tak to možná bude ten problém. Protože já jsem se snažil na základě posbíraných instrukcí přenášet váhu na vnitřní lyži (prý se to tak musí). Tak díky moc, zkusím to.

12.11.2009 14:33:12 #9 

Příspěvků: 4180

HonzA_ muž

>> #8, Mizera, 12. 11. 2009 14:19:06

Ad. vnitřní – ono by to na ní taky šlo, ale je to náročnější a jde o poměrně jednoúčelově zaměřenou techniku (Funcarving). Pro lyžování je základem důsledné zatěžování vnější nohy a váha vepředu (pánví) v zahajování oblouku.

Osobně si myslím že u tebe půjde spíš o nedostatečné zatížení špiček, prostě dopředu, dopře a dopředu. Když už si myslíš že je to dost, musíš jít dopředu ještě o něco víc ;-)

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

12.11.2009 15:24:23 #10 

Příspěvků: 3866

ivan

>> #1, Mizera, 12. 11. 2009 12:59:32

IMO tu zatíženou vnitřní lyži z obavy o přepadnutí dovnitř nepostavíš na hranu, nýbrž pořád stojíš nad ní.

Funcarveři, kteří tak vyučují, by jistě s takovými situacemi měli zkušenost. Pokud se chceš i nadále učit tímto způsobem, obrať se na ně.

Pokud chceš i nadále LYŽOVAT (to není slovní hříčka, nýbrž upozornění, že se setkáš s návody a kursy, které programově tímto postupem nechtějí „nikoho učit lyžovat, ale jenom a výhradně carvovat“ [sic]), zapomeň na vnitřní a natáčení dovnitř oblouku. Udělej si náznak hodně otevřeného pluhu s lyžemi skoro rovnoběžně a normálně se opři do vnější a postav ji na hranu. Jestli ti přitom nezačne zatáčet, jsi mimozemšťan, nebo si děláš srandu. No a to je celý. Pak už to chce jedině obě lyže rovnoběžně a obě naklopit. Koukej přitom pořád před sebe, kam špičky lyží, tam špička nosu. Mírnou vlnovku se zatlačením do vnější lyže vyjedeš po pár pokusech.

Nebo si zaplať jednu hodinu s dobrým učitelem lyžování. Zjistíš, že celý měsíc trápení byl zbytečný.

Ad zatížení špiček: nemyslím, že by to u 155/11,5 byl takový možný zdroj problému, taková lyže přece zatočí při skoro jakémkoliv zatížení.

Ve vejci: ano, snížením těžiště se vzdálenost mezi ním a sněhem tak zkrátí, že i malé přenesení váhy dovnitř pohybem pánve způsobí rychlou reakci lyží. Nevýhodou je 1. váha dost vzadu, ale to u R 11,5 eliminuje délka a tvar lyže, a 2. fyzická náročnost. Ale pár oblouků na placce tak zvládne každý běžný lyžař.

12.11.2009 16:03:45 #11 

Příspěvků: 32

Mizera

ivan: Díky moc, tak tohle je konečně přínos. Hlavně se mi velice ulevilo, když jsem se dozvěděl, že nemusím přenášet váhu na vnitřní lyži, protože to mi připadá velice obtížné.

12.11.2009 16:05:46 #12 

Příspěvků: 2060

Martin47 muž

>> #8, Mizera, 12. 11. 2009 14:19:06

Úplně nejjednodušší polopatický návod: postav se na mírnějším svahu na obě lyže, které budou od sebe na šířku ramen, a jeď dopředu. Když budeš chtít zatočit doprava, postav se víc na levou lyži a pomocí kolene ji pomalu naklop na vnitřní hranu (nesmíš při tom přestoupit na druhou lyži). Jestli to na tvých lyžích nezatočí po hraně, sním kostku červeného Toka. Tím zjistíš že to jde a zaplať si někoho, kdo tě naučí lyžovat. Nehledej v tom nic špatného, sám se to asi nenaučíš.

12.11.2009 17:07:40 #13 

Příspěvků: 185

Jenos

>> #6, Mizera, 12. 11. 2009 13:45:26 OK. Co mě ale u tvého dotazu nehraje je to, že píšeš že jsi dlouholetý lyžař s dobře osvojenou technikou…Ta správná technika je totiž tím nejdůležitějším předpokladem ke zvládnutí carvingu. Carving není vůbec úplně jiná technika, jak se prezentuje různě na internetu a přechod od smýkaného nebo driftového oblouku zdaleka není tak složitý. Pokud budeš vědět jak na lyžích správně stát, půjde to snadno. Volba vhodného terénu je velmi důležitá, ale na rozdíl od jiných bych ti po správném zvládnutí paralelního oblouku doporučil středně prudkou (červenou sjezdovku) a zkoušel nejdříve šikmo se rozjet bez jakýchkoli dalších impulsů. Tak lyže zatočí opravdu každému. Poté to můžeš zkoušet prudčeji a nakonec ze spádnice. Tyto carvingové půloblouky potom můžeš vkládat do tvé normální jízdy. Tzn. nadriftuj do oblouku a závěr už jedeš po hranách. Časem bude podíl čistě jetý po hraně větší a větší až budeš jezdit po hraně kde co. Cvičení a další metodiky je samozřejmě spousta. Zkoušet to můžeš takhle, ale obávám se, bez toho aby tě někdo viděl a korigoval co přesně děláš špatně a pomohl ti jak to zlepšit se nemusíš hnout z místa. Pokud si zaplatíš na pár hodin dobrého instruktora ušetříš si spoustu starostí a uvidíš, že to půjde nesrovnatelně snadněji…

12.11.2009 17:43:17 #14 

Příspěvků: 32

Mizera

Díky moc všem.

Jenos: V tom to asi právě vězí – všechny informace, které jsem dosud nasbíral, mě utvrzovaly v tom, že carving je v podstatě pravým opakem toho, co jsem dosud uměl. Tvrdili mi, že váhu musím přenášet na vnitřní lyži a že nesmím předsouvat vnitřní lyži – prý proto, že carving není kročná technika. Proto jsem svůj celkem dobře vydřený klasický styl považoval za pro carving nepoužitelný. Teď mě Ty a další dobré duše na tomto fóru vyvádíte z omylu – jsem za to vděčný. Jinak ona Tebou doporučovaná jízda šikmo svahem je to, čím jsme při svých neúspěšných pokusech začínal, ale přísahám, že to fakt nezatočilo. Snažil jsem se i zrakem konrolovat, jestli obě lyže stojí na hraně, a stály (což bylo vzhledem ke strmosti svahu v poměru k mému naklonění do svahu zcela logické a přirozené) – ale přesto to opravdu nezatočilo. Jsem si samozřejmě vědom i principu prohnutí lyže, které má k zatočení vést – teoreticky je to jasné – ovšem v praxi mi to opravdu nešlo.

Vyrazím co nejdřív na svah a pokusím se znovu, tentokrát s normálním zatížením vnější lyže. Uvidíme.

12.11.2009 20:34:25 #15 

Příspěvků: 18

designer

>> #14, Mizera, 12. 11. 2009 17:43:17

Tak také připojím nějaký ten postřeh. Já osobně ze smýkání přecházel hned na funcarving, což je právě ta zatížená vnitřní a upřímně si myslím, že v tom by ten problém být nemusel. Nějakou tu hodinu mi to taky trvalo, ale krájet mi to začalo určitě během jediného dopoledne. Největší překážka: i když jsem věděl, že mám zatěžovat špičky, tak tak brutálně, jako do nich tlačím dnes při běžném lyžování mě nejen nenapadlo, ale také nešlo, prostě nezvyk. Ale koncepce, rozjet se celkem do rychlosti, předklonit se tak, aby se váha celého těla silně opírala o jazyk boty, zatížit vnitřní lyži tak na 75% a přitlačit rukou vnitřní koleno ke svahu by měla fungovat :) Tím jen chci říct, abys ten neúspěch nesváděl automaticky na to zatížení vnitřní nohy. Ale pravděpodobně pro tebe bude jednodušší krájení po vnější, s tím souhlasím. Navíc vnější odpustí i smýknutí, vnitřní nikoli.

12.11.2009 20:41:05 #16 

Příspěvků: 30

karf muž

že ti po x letech na klasice a deformaci klasickým stylem nejde zatočit je logické. že to trvá tak dlouho už je divné.

každopádně v oblouku zatěžuj obě lyže stejně 50/50. je to stabilní a neni vůbec nutné zatěžovat nějakou lyži víc nebo míň. pro úplné prvotní zaříznutí zkus oblouky proti svahu po vrstevnici. jen samotný oblouk šikmo ze svahu a vyjet zpět do kopce. tím pochopíš, jak oblouk projet. až tohle zvládneš bez problémů tak je můžeš napojovat. na hodně mírném kopci, protože budeš mít strach z rychlosti a zbytečně budeš smýkat…hodně zdaru při CARVINGOVÝCH OBLOUČCÍCH!!!

12.11.2009 21:05:02 #17 

Příspěvků: 563

Mirek muž

>> #14, Mizera, 12. 11. 2009 17:43:17

Aby přes ty všechny rady nedošlo k omylu, carving je skutečně něco zcela jiného než klasika. Je nutné zapomenout staré návyky a začít od nuly, jiná rozumná cesta není. Carvovat se dá samozřejmě jak čistě po vnitřní, tak čistě po vnější, ale nejrozumější pro začátek je jízda po obou lyžích a neřešit, zda je jedna z nich zatížená víc a druhá míň. Postav se na MÍRNÝ upravený kopec do základního sjezdového postoje, s lyžemi trochu od sebe, opři se o jazyky bot a rozjeď se. Při rychlosti 15–20km/h postav obě lyže na hrany prolomením kolen do strany, bez jakéhokoli náklonu do oblouku a lyže samy zatočí. Potom kolena překlapneš na druhou stranu a točíš zase opačně. S tím jak se lyže rozjíždí, přijde samo i vklonění do oblouku. Hlavně nedělej nic jiného, jen naklápěj lyže. Až ucítíš kolejovou jízdu carvingu a trochu si na ni zvykneš, můžeš začít se zdokonalováním, ale až potom :-)

12.11.2009 21:36:58 #18 

Příspěvků: 185

Jenos

Myslím že k omylu dochází právě až teď… Nevím kolik lidí už si naučil lyžovat a z jaké metodiky vycházíš. Ale v čem je carving skutečně zcela jiný než klasické lyžování? V ničem, kromě toho že lyže jede čistě po hraně nebo s minimálním podílem driftu. V základním postaveni na lyžích není žádný rozdíl. Dokonce i veškeré pohyby jsou stejné, jen s rozdílem, že se zde již využívá více dynamiky z oblouku. Pokud někdo umí klasiku, tak krůček ke carvingu je již malinký a pro většinu lidí naprosto jednoduchý. Proto také veškeré cvičení jsou prováděny již na středně těžké sjezdovce, ale úplně jinak a postupně. Tvoje forma kompletního cvičení na mírné sjezdovce není opravdu vhodná. Pokud ovšem mluvíš o funcarvingu, tak promiň. Při cestě ke carvingu potažmo racecarvingu to tak ale platí…

12.11.2009 22:17:22 #19 

Příspěvků: 563

Mirek muž

>> #18, Jenos, 12. 11. 2009 21:36:58

Rozdíl je opravdu jen „drobný“, liší se pouze v zahájení, vedení a ukončení oblouku. Přeučoval jsem se sám v sezoně 2000/2001, kdy nebylo na koho se podívat, kudy na to. Nejtěžší při přeučování zkušeného smýkače je udržet zařízlé lyže přes spádnici, na to je třeba mírná sjezdovka, aby lyžař získal důvěru v to, že lyže zatočí samy. Zařízlá vnitřní lyže při klasice je poukázka na pád, každý zkušenější smýkač ví, že se mu to nesmí přihodit. A teď se zařízlou vnitřní lyží má jet celý oblouk, pocity při tom jsou z počátku smíšené…

12.11.2009 22:41:25 #20 

Příspěvků: 185

Jenos

>> #19, Mirek, 12. 11. 2009 22:17:22

To je přesně všechno velký omyl. Carver je ve všech fázích oblouku ve stejných pozicích jako lyžař s dobře zvládnutou klasickou technikou. Jediný rozdíl je v tom, že u carvingového oblouku jedou lyže po hraně a u smýkaného/drif­tového oblouku jsou lyže po celou dobu v menším či větším smýkání. Při carvingu se navíc pouze využívá více dynamika odstředivých sil k přehranění. Před zahájením oblouku jsou rovněž lyže odlehčeny a poté přehraněny, rovněž stejné jako u klasiky. Prostě bez dobře zvládnutého klasického paralelního oblouku nikdo nebude dobře carvovat a pro dobrého klasika je carving velmi snadný. Při výuce se postupuje vždy postupně, takže půloblouk, vlnovka (nácvik přehranění) a pak na sebe navazované oblouky. Rozhodně ne nějaké laborování na dětské loučce…

12.11.2009 22:42:57 #21 

Příspěvků: 30

karf muž

>> #19, Mirek, 12. 11. 2009 22:17:22

naprostý souhlas. pokud se má někdo naučit carving v čistém pojetí a být schopen sjet jakýkoliv kopec čistě po hranách tak musí začít na nejmírnější sjezdovce, získat důvěru v lyže, naučit se techniku a hlavně odbourat strach aby v oblouku zbytečně neplužil, nesmýkal ale pro korigování rychlosti víc uzavíral oblouky atd. z klasického smýkání ke skutečnému carvingu (mluvím o „umírněném lyžování“) je hodně daleko!!!

12.11.2009 22:42:57 #22 

Příspěvků: 30

karf muž

>> #19, Mirek, 12. 11. 2009 22:17:22

naprostý souhlas. pokud se má někdo naučit carving v čistém pojetí a být schopen sjet jakýkoliv kopec čistě po hranách tak musí začít na nejmírnější sjezdovce, získat důvěru v lyže, naučit se techniku a hlavně odbourat strach aby v oblouku zbytečně neplužil, nesmýkal ale pro korigování rychlosti víc uzavíral oblouky atd. z klasického smýkání ke skutečnému carvingu (mluvím o „umírněném lyžování“) je hodně daleko!!!

12.11.2009 23:04:41 #23 

Příspěvků: 563

Mirek muž

>> #20, Jenos, 12. 11. 2009 22:41:25

Metoda přibližování smýkaného oblouku ke carvingovému je vhodná pro školy lyžování, trvá dostatečně dlouho s nejistým výsledkem. Když jsem s carvingem v roce 2000 začínal, přečetl jsem si na internetu o carvingu co se dalo, nechal si to vysvětlit od kolegy a můj první oblouk na nových lyžích jsem vyřízl jedna radost, při rychlosti cca 10km/h. Do smyku jsem přešel až při vyšší rychlosti.

13.11.2009 05:06:09 #24 

Příspěvků: 57

Mrkev

Nevim cim to je, ale ve vsech debatach mam problem s Mirkem :-) Musim dat za pravdu oponujicim kolegum, protoze kdo byl nebo je dobrej(spravne jezdici) lyzar na rovnych lyzich, tak vleze na vykrojene a behem prvni jizdy nema problem a smeje se od ucha k uchu. Defakto se neni co ucit. Teda je, ale o tom ted nemluvime… Protoze co si budeme povidat, carvovat se da i na 200cm dlouhych rovnych lyzich, jen potrebujes hodne sirokou sjezdovku :-) Na druhou stranu, kdo ma spatne zazite navyky a je notoricky smykac, tak se to hoodne tezko odnaucuje a je to boj. Muze mit lyze jake chce ale proste to nejde, coz si myslim ze je prave problem „Mizery“. Doporucuju dobreho instruktora a pekne od zacatku nebo se naucis zase neco spatne…

13.11.2009 10:32:45 #25 

Příspěvků: 185

Jenos

>> #23, Mirek, 12. 11. 2009 23:04:41

Ano je to metoda vhodná pro školy a správná je proto, že za sebou má metodiku a profesionální zkoumání co a jak je nejúčelnější dělat. Narozdíl od různých amatérských rad někde na netu, z kterých se akorát člověk může naučit spoustu chyb, které se pak jen těžko odstraňují. Strach z vyšších rychlostí při nácviku carvingu zpravidla pramení ze špatného základního postoje na lyžích. Takže opakuji a vyjádřil to tady již Mrkev. Pokud má někdo dobře zvládnutou klasickou techniku, je přechod na carving velice snadný a rychlý. A s dobrým instruktorem řekněme takové dvě privátní hodiny…

13.11.2009 12:19:47 #26 

Příspěvků: 4223

˘Ö˘Krab muž

Jde o to „dobrý lyžař“. Pod tím pojmem si lze představit kohokoliv. Dobře zvládnutá klasická technika je snad ještě větší vzácností než fun. To Mizera: Když mi zaplatíš cestu z Prahy a permanentku, máš mě na celý den zadarmo. Tohle mě opravdu zajímá!

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

13.11.2009 18:45:13 #27 

Příspěvků: 563

Mirek muž

>> #25, Jenos, 13. 11. 2009 10:32:45

Carving má jednu výhodu/nevýhodu, na rozdíl od smýkaného oblouku nebrzdí, rychlost v carvingovém oblouku je stejná jako při jízdě po spádnici na o něco mírnější sjezdovce. Z toho vyplývá nutnost, začínat s carvingem na modré sjezdovce. Pokud začátečníka postavíš na červenou sjezdovku, po 3–4 carvingových obloucích pojede 50km/h, coz je maximální rychlost, kterou lze projet oblouk s poloměrem 15–20m s vkloněním minimálně 45°, což začátečník rozhodně nezvládne a začne smýkat už při třetím oblouku. Pokud učíš oblouky, které takto nejedou, není to carving, ale polocarving, to co Jára Pluskal nazývá drftingem, já tomu říkám přismýknutý carvingový oblouk. Výhoda tohoto polocarvingu je v tom, že oblouk brzdí, lyže se nerozjíždějí. Ale NENÍ to carving. Carving má možná „nevýhodu“, že nebrzdí, ale zase má hodně podstatných výhod. Lyže v carvingovém oblouku nevibrují, nekmitají ani krátké a ve vysoké rychlosti, drží i na hodně tvrdé podložce, nijak jim nevadí střdání různých povrchů, jedou stejně po ledové plotně jako v nahrnutém sněhu pod ní, jsou stabilní, vedou se samy… Pokud carv. oblouk přismýkneš, už začnou vznikat problémy se stabilitou lyží, na tvrdém se mají snahu rozkmitávat, na plotně ujedou, v nahrnutém sněhu zakopnou, no a pak mi tu píšete, že po hraně nelze jet víc než 40km/h :-)

13.11.2009 18:53:06 #28 

Příspěvků: 2060

Martin47 muž

>> #27, Mirek, 13. 11. 2009 18:45:13

Drift a smyk jsou něco úplně jiného. Drift se využívá zejména při GS na extrémně tvrdém a prudkém svahu v hodně přesazených brankách. Když to pro názornost hodně přeženu, je to sunutí na odlehčených lyžích postavených na hranách bokem do místa, kde potřebuji změnit směr. Tam zaberu tvrdě do hran a vyjedu ze sunutí do oblouku. Na rozdíl od smýkání se jedná o vysoce vyspělou techniku. Večer najdu nějaké názorné video a dám ho sem.

13.11.2009 19:08:41 #29 

Příspěvků: 988

Pavlos muž

>> #28, Martin47, 13. 11. 2009 18:53:06

<object style=„width: 320px“><param name=„movie“ value=„http://ww­w.youtube.com/v/NdAS­tSw6kuc“><param name=„allowFu­llScreen“ value=„true“><param name=„allowScrip­tAccess“ value=„always“><em­bed src=„http://w­ww.youtube.com/v/NdAS­tSw6kuc“ type=„application/x-shockwave-flash“ allowfullscre­en=„true“ allowScriptAc­cess=„always“ width=„425“ height=„344“></ob­ject>

v čase 1:10

Výše uvedený názor je jen soukromým subjektivním dojmem autora. Nemusí, ale někdy i může to být pravda.

13.11.2009 19:19:33 #30 

Příspěvků: 32

Mizera

>> #26, Krab, 13. 11. 2009 12:19:47

Beru Tě za slovo. Nejde mi ale o peníze, těch mám dost. Jde mi o to, abych se to naučil. Pokud jsi ochoten dát mi lekci, domluvme se e-mailem. Napiš mi prosím na adresu: prachatej@mizera.cz

Nalezené položky: 276 « První | < Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | Další > | Poslední »

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Hledat v diskuzi

Články

02.12.2016

SP v alpském lyžování: co napověděla premiéra

Poslední listopadový víkend se stal již tradičně př...
02.12.2016

Vložky do lyžařských bot – proč a pro koho?

Při sjezdovém lyžování je noha v botě zatěžována ve...
02.12.2016

Známe vítěze souteže se Skier.cz!

Známe vítěze soutěže s lyžařským obchodem a eshopen...
01.12.2016

Vyhlášení vítěze soutěže o celosezónní Czech Skipass 2016/17

Czech Skipass – unikátní lyžařská celosezónní perma...
30.11.2016

Lyžařská sezona je tady! Nejezděte na hory bez servisu, radí odborníci

Venku první vločky a někteří z nás už plni očekáván...
30.11.2016

SP v alpském lyžování: kde bere ta holka energii?

O víkendu se jely další závody světového poháru alp...

Diskuze o lyžování

Čím nahradit Dynastar Omecarve 10?

dnes 08:51:22 od Marek Bednář

Bootfitting

dnes 00:38:48 od MMartin

Výber vhodných lyží pre muža

včera 20:46:24 od fischerbl

vosky Skivo

včera 20:26:55 od Marek Bednář

Klínovec: [Středisko]

včera 20:09:59 od BigBang

Alpine Ski World Cup 16/17

včera 19:37:35 od Marek Bednář

Saalbach vs. Zell am See - prosím o radu!

včera 16:18:08 od Martin_B

Krátký nebo dlouhý oblouk

včera 09:32:46 od Vvladimir

Testování Sporten Stupava

01.12.2016 20:43:35 od BoB

Slalomky

01.12.2016 16:54:56 od johnycek