Carving - kde je chyba? - Diskuze - Diskuzní fórum o lyžování - SNOW.CZ

Carving - kde je chyba?

Nalezené položky: 276 « První | < Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | Další > | Poslední »

12.11.2009 12:59:32 #1 

Mizera

Jsem pokročilý lyžař v klasickém lyžování s dlouhodobě dobře osvojenou technikou smýkaného oblouku. Dosud jsem měl i z dřívějších dob početnou zásobu lyží, na nichž jsem si se starou technikou vystačil. Loni na přelomu jara a zimy jsem se ale rozhodl pokusit se naučit carving, a tak jsem si koupil lyže Atomic s poloměrem 11,5 metrů a odjel na alpské sjezdovky, dostatečně hladké a široké. Věnoval jsem celý měsíc usilovné snaze naučit se zatočit carvingovým obloukem, ale carvingově zatočit se mi nepodařilo ani jednou. Snažím se hledat chybu v sobě, a tak se chci zeptat, co dělám špatně.

Dělal jsem to takto: Naberu trochu rychlost. Při jízdě šikmo svahem otočím hlavu, ramena a trup v zamýšleném směru zatočení, kolena vykloním v témže směru (do zamýšleného oblouku), aby se lyže postavily na hrany, a váhu přenesu spíše na vnitřní lyži. Snažím se zatížit především špičky lyží, nohy držím od sebe cca na šířku ramen. Řídím se radou „lyže neznásilňovat“ a mám tedy očekávat, že lyže „zatočí samy“, ale nic takového se nestane, lyže jedou i nadále rovně. Pokud se v zamýšleném směry zatočení vykloním ještě více, lyže jedou i nadále rovně bez jakéhokoliv náznaku zatočení a já akorát spadnu na stranu. Žádný oblouk ani odstředivá síla se nekoná, lyže prostě nezatočí.

Poradíte mi prosím, co dělám špatně? Díky.

12.11.2009 13:14:11 #2 

˘Ö˘Krab muž

Nechci tady být za chytrolína ale:

1. pokus se držet se jízdy po vnější
  2. dívej se tam, kam ti jedou lyže
  3. posuň se pánví dopředu, jinak můžeš na špičky zkoušet tlačit jak chceš
  4. dokud nedostaneš pánev = těžiště dopředu mimo lyže, nezatočíš pořádně, jen kolena nestačí!
  5. nesnaž se lyže otáčet jinak než náklonem (to je pro klasiky těžké)
  6. oblouk začínej na zatížených lyžích