Rekonvalescence - Diskuze - Diskuzní fórum o lyžování - SNOW.CZ

Rekonvalescence

17.11.2009 00:22:10 #1 

Příspěvků: 134

BoB muž

Dobrý den. Neměl by někdo z vás tip ,na rekonvalescenci po lyžování? A taky co jíst a pít, aby toho jeden co nejvíce vydržel? Za případné odpovědi děkuji.

17.11.2009 07:47:34 #2 

Příspěvků: 4224

˘Ö˘Krab muž

>> BoB, 17. 11. 2009 00:22:10 Rekonvalescenci radši ne, ta je po úrazech. Jinak stačí celý den pravidelně a často po trochách pít (ne alkohol) a jíst, stejně jako v létě při déletrvajících aktivitách typu kolo. Pít se zapomíná. Po lyžování důkladně protáhnout. Dobré je včlenit občas jiný pohyb (běh, plavání, ostrá chůze) aby se zapojily jiné svalové skupiny. Pavlos tam má okřídlené „Co zanedbáš v létě, v zimě už nedoženeš.“
K pití si děláme směs rozpustného multivitamínu a hořčík-vápníku. Stačí přidat trochu hroznového cukru a máš v podstatě isostar. Cukr nepřehánět. Jíme všechno a hodně.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

17.11.2009 08:19:46 #3 

Příspěvků: 2060

Martin47 muž

>> #1, BoB, 17. 11. 2009 00:22:10

Ahoj Bobe. Myslel jsi asi spíš regeneraci, ne? Den lyžaře by měl vypadat asi takto. Ráno strečink v teple (alespoň 15 min.). po první jízdě na lanovce před jízdou dolů další sada protahovacích cvičení. Vždy po dvou hodinách ježdění přestávka. Jak správně píše Krab, pít. Během lyžování doplňovat energii müsli tyčinkami, hroznovým cukrem, rozinkami, čokoládou. Po lyžování jít vyklusat (žádný ostrý běh, důležitá je správná obuv). V ideálním případě následuje masáž a vířivka. Správná strava je věda a ovlivní mnoho, dobrý článek je ve Snow 49. Dostatečně se vyspat.

17.11.2009 10:10:35 #4 

Příspěvků: 134

BoB muž

Nazdar chlapi, díky za odpovědi,bylo to samozřejmě v nadsázce vzhledem ke stavům, v jakých se po některých dnech lyžování nacházíme. Měl jsem na mysli tajné, osvědčené typy. Já při hořících stehnech například lehám do vany a zasypávám si je sněhem /zatím to fungovalo/. Ať nám to brzo spadne a vydrží až do jara!

17.11.2009 12:16:56 #5 

Příspěvků: 563

Mirek muž

K tomu co napsali ostatní, bych doplnil delší sprchu nejlépe hned po návratu, střídat teplou vodu s chladnější, aby se svaly prokrvily, ale nejdůležitější je, se po ní neustále pohybovat, neplácnout sebou do křesta u televize, nebo na židli v hospodě.

18.11.2009 09:19:16 #7 

Příspěvků: 2033

TomáS muž

>> #1, BoB, 17. 11. 2009 00:22:10

Co takhle po lyžovačce v 16:00 to zapíchnout v Apreski. Tam doplníš tekutiny několika litry lehčího piva. Je v něm dost potřebných minerálů a cukrů. V barech bývá dost horko, což je dobře. Když nebudeš posedádávat, ale naopak se neustále pohupovat u baru ještě lépe. Po doplnění tekutin a nabrání seběvědomí je dobré se pustit do tance. Tím za prvé nahradíš vyklusávání a za druhé jistě přitáhneš pozornost několika samiček. Po té, je vhodné nabídnout samičce návštěvu sauny, která ti uvolní namožené svaly. V sauně doporučuji nepřerušovat příjem tekutin. Budeš-li dělat takovou to rekonvalescenci často a pravidelně, určitě taky jednou hodně vydržíš:-)

18.11.2009 10:14:06 #8 

Příspěvků: 2060

Martin47 muž

>> #7, TomáS, 18. 11. 2009 09:19:16

Nechci ti brát vítr z plachet ale to, že pivo je náhražka iontového nápoje je pouze obecně rozšířený mýtus. Navíc díky tomu, že alkohol je v těle zpracováván přednostně, v podstatě zastavuje metabolické procesy a tím blokuje regeneraci.

18.11.2009 10:31:47 #9 

Příspěvků: 2033

TomáS muž

>> #8, Martin47, 18. 11. 2009 10:14:06

Píšu lehčího piva ne? Ty si hroznej hnidopich:-))) Navíc tazatel chce „ce nejvíce vydržet“ a v tom mu alkohol zase dost pomůže!

18.11.2009 12:14:33 #10 

Příspěvků: 134

BoB muž

Zatím je to legrace, ale smích mě přejde 3 nejpozději 4 den lyžovačky, až se zas budu zasypávat sněhem.Je jasné ,že:Co zanedbáš v létě, v zimě už nedoženeš “ ,v tomto směru se snažím být zodpovědný.Další věc je technika,tam to vidím jako běh na dlouhou trať s pomalým viditelným úspěchem.V každém případě strava,pitný režim a následná regenerace je oblast mnohdy zanedbávána.Tady jsou mezery . Samozřejmě , že piju a jím, ale co? Teplí čaj,tatranky a nějaký kus masa.To není to pravé ořechové.Chtělo by to vhodně začlenit maltodextrin,kar­nitin,BCAA a pd.Ale s něčím takovím nemám žádné zkušenosti.Možná to dost hrotím, ale pokud to neuškodí a mohlo mi pomoct , tak se bránit nebudu.

18.11.2009 14:47:34 #11 

Příspěvků: 2060

Martin47 muž

>> #10, BoB, 18. 11. 2009 12:14:33

Tím chlazením jen ulevuješ od bolesti ale nic to neřeší z hlediska původce bolesti. Tou je kyselina mléčná která se během výkonu u sportovce, nedostatečně zadaptovaného na absolvovanou zátěž, koncentruje v namáhaných svalech ve formě krystalků. Ty jsou po skončení zátěže postupně odbourávany. Když po lyžování vypiješ alkohol, tělo vše zastaví a začne přednostně odbourávat alkohol. Velmi zjednodušeně řečeno – alkokohol prodlouží trvání svalové bolesti. Asi špatná zpráva, že? Z toho plyne, že chlastat mohou jen dobře trénovaní:)

18.11.2009 17:00:39 #12 

Příspěvků: 988

Pavlos muž

>> #10, BoB, 18. 11. 2009 12:14:33

Pokud chceš začít se suplementací , tak si nalistuj poslední Snow 49. Je tam o tom pěkný článeček.

Výše uvedený názor je jen soukromým subjektivním dojmem autora. Nemusí, ale někdy i může to být pravda.

18.11.2009 17:10:15 #13 

Příspěvků: 3866

ivan

Pánové, prosím prosím, nevyšilujte tady s ionťáky, maltodextrinem a jánevímčímještě kvůli obyčejnému dejme tomu sportovnímu sjezdování!

Nenechte se zblbnout výrobci doplňků apod., že k pořádnému sportování jejich produkty bezpodmínečně potřebujete. Sjezdování v uvažovaném provedení není takovou aktivitou, aby bylo třeba nějak speciálně fortifikovat stravu nebo tekutiny! Obyčejná rozumná strava, přizpůsobená tomu, že je zčásti podávaná v průběhu výkonu, bohatě postačí. Stejně tak příjem tekutin: klidně na jaře obyčejná voda, v zimě čaj.

Uvědomte si, že do kopce se necháte dopravovat, takže veškerou prací je sjet obloučky dolů a přemisťovat se trochu po rovině + pěšmo.

Budu se trapně opakovat, ale ono to opravdu nejde jinak, zásady jsou prostě zásady a platí. Klíčem k výdrži je vedle rozumné úrovně fyzické kondice správná technika. Když ji máte, vydržíte hodně, když ne, tuny a kilometry v předsezoně vám pomohou jenom trochu.

Když máte techniku, dokážete s minimem nasazení svých vnitřních sil pro sebe využít síly vnější. Když ne, s lyžemi a silami se perete, lyže a jízda vám je požírají a končíte den se stehny a zády v ohni a vymýšlíte „zázračnou“ regeneraci a orální životabudiče (čímž nemyslím sex) – tím ale už jenom řešíte důsledky, ne příčiny.

Pár dní jsem teď koukal na lyžaře na Tuxu a viděl to zcela jasně. Náklony do oblouku přes vnitřní, s oběma nohama pokrčenýma a pod tlakem, nanejvýš se zoufalou vteřinkou odpočinku na natažených nohách v přechodu z oblouku do oblouku. Naprostá absence logicky nejvýhodnějšího poskládání segmentů těla („skeletal stacking“) tak, aby se s působícími silami vyrovnávalo v optimální konstelaci. Neustálé napětí svalů místo střídání kontrakce a povolení. Nedostatečně zatížené lyže v přední části, ujíždějící, a vynervovaný lyžař, jemuž na svahu zrychlují a on je vystresovaný „honí“.

To, co lyžař neutáhne technicky na svahu, že pak snaží dohonit v sauně, na masážích, v nesmyslně drahých doplňcích výživy. Nic proti tomu všemu, i masér potřebuje živobytí a prodejce ionťáků nové auto, ale nechte si to na léto a 200 km na kole, na seriozní objemovku v posilovně nebo třeba na Jizerskou 50.

Víc už si nechám na příští článek ve SNOW.

18.11.2009 21:34:33 #14 

Příspěvků: 563

Mirek muž

Kdo má zájem o speciální výživu, může navštívit libovolnou cykloprodejnu a může si vybírat z různých gelů a tyček. Jen upozorňuji, že chuťová kvalita se pohybuje někde mezi poživatelné až hnusné. Jonťáky jsou pitelné jen ty, co jsou prodávány ve formě sirupu, sypané jsou všechny hnusné. Přestože mám vše doma, na lyže mě ani nenapadlo to tahat :-)

18.11.2009 21:44:00 #15 

Příspěvků: 313

Wartus

Tak toto je vtipna debata :-) Prijde mi ze jsou tady vsichni vrcholovi sportovci hlavne Krab a Martin, ale nejvetsi sranda je ze ani ti vrcholovi lyzari nic z toho nedelaji. Ani nejlepsi zavodnici ve svetaku. Naprosto souhlasim s TomaSem a jeste vic :-) Lyzovani je sport, kde defakto zadna zivotosprava neni potreba. Pokud ses dobrej tak ses dobrej, viz Bode M. A pokud te boli stehna, coz muze byt asi tak jedina vec z lyzi, tak je to tim ze zbytek roku nic nedelas… Nechci nikoho urazit, ale tak to proste je.

19.11.2009 08:55:12 #16 

Příspěvků: 4224

˘Ö˘Krab muž

>> #15, Wartus, 18. 11. 2009 21:44:00 Ale vždyť my si jen tak hrajeme. Ale (vyzkoušeno na kole) není jedno, co piješ, resp. dobrá směs Tě udrží déle při životě. Pamatuji si na náhodnou resuscitaci RedBullem (při reklamní akci) po 9 dnech lyžování
(:=()

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

19.11.2009 12:16:09 #17 

Příspěvků: 313

Wartus

>> #16, Krab, 19. 11. 2009 08:55:12

No na kole to je jina… :-)

19.11.2009 14:11:30 #18 

Příspěvků: 2060

Martin47 muž

>> #15, Wartus, 18. 11. 2009 21:44:00

Nejdřív k mé osobě. Vrcholový lyžař jsem nebyl, nejsem a nebudu (bohužel), leč, byl jsem trenér, který v nelehkých, provinčních podmínkách dovedl v Československé konkurenci svěřence do 6. místa ve všech disciplínách. Pokud se mě tedy někdo zeptá na životosprávu při sportu, odpovím jak nejlépe umím abych mu byl užitečný. Běhom lyžování si já osobně jídelníček skutečně upravuji a hlídám ze dvou důvodů. Prvním je vyšší věk a druhým to, že chci lyžovat hodně a naplno. To dokáži jedině s podporou životosprávy. Když tedy jedu například na týden do Alp, chovám se jako vrcholně nudný patron. Ráno se rozcvičuju, nepiju alkohol, mám speciální jídelníček, po lyžování chodím vyklusat. Co se životosprávy vrcholových lyžařů týče, mýlíš se velmi. Zátěž a výdej při jednom kole obřího slalomu odpovídá plus mínus čtvrtce v atletice. Zkus si představit, kolik čtyřstovek absolvuje sjezdař během jednoho tréninku. Životospáva tedy musí být přísně účelová a podřízená plánované zátěži. Dominantními vlastnostmi sjezdaře jsou síla, rychlost a obratnost. Myslíš, že vrcholoví sjezdaři absolvují například silový, rychlostní a gymnastický trénink bez úpravy jídelníčku? Oproti například atletům ale mají jendu výhodu. Občas se mohou bez problémů nadlábnou a napít čehokoliv bez následků. A závěrem k B. Millerovi. Díváš se na něj pohledem, který ti vymezili jeho marketingoví experti a potažmo novináři. V USA je lyžování na okraji zájmu a aby se lyžař stal prodejným (a začal vydělávat velké peníze), musí se k němu dodat story. Bode Milleruv tým vytvořil image bohéma, který na všechno kašle, netrénuje, užívá si po barech a vyhrává. Bode trénoval a žil jako všichni ostatní a příběh mu začal vydělávat. Problém ale nastal, když Přišly OH, či WM, které Američany zajímají mnohem víc než WC. Novináři chtěli vidět a prodat toho borce, který se z baru odvalí na start a převálcuje svět. A ono to najednou nefungovalo Body se musel přizpůsobit příběhu a na všech posledních velkých akcích shořel jak papírový čert.

19.11.2009 15:29:45 #19 

Příspěvků: 313

Wartus

No hezky jsi mi to vysvetlil. Je dobre ze se chovas na horach tak jak pises, urcite pro tebe ano. Nikdo nerika ze tak jak to dela 90% lidi je spravne. Naopak. Jen ze skusenosti vim ze na tom tolik nezalezi. Ja osbne se v tehle vecech taky vyznam, mam neco vystudovano, a v zavodnim lyzovani se taky nakej patek pohybuju. Jen rikam to co znam od zavodniku a je to tak jak to je. Lyzovani je totiz hlavne o talentu. Da se neco vydrit (viz Zahrobska) ale neni to ono. Pribeh B. Millera znam dobre, a situaci v USA taky. Naopak lidi to docela prozivaji a Boudak opravdu je tak jak se rika. On samozrejme trenuje a vsecko, ale pije a bere to jinak. Co jsem slysel tak pry nekdy ani nechodi na prohlidku trate, coz uz mi prijde dost masakr. Ale nevim, osobne ho neznam :-) Jsem ale rad, ze jsi nijak nevybuchl a pekne v klidu si to muzem probrat :-)

20.11.2009 01:07:26 #20 

Příspěvků: 106

Čert muž

Ivane, dobrý. Rozumný názor, ovšem musíš připustit, že lyžování je náročná sport aktivita ať jsi technik nebo jezédák. Pohybuješ se v nadmořské výšce kde obvykle nejsi po celý rok. Mluvím o Alpách. Tedy pít je velmi důležité. Já bych se naopak nějaké protein tyčky po lyžovačce nebál, tělo si s ní poradí rychleji než s řízkem. A dát si během dne dva malé Heinekeny není vůbec na škodu. Naopak! Ionťák je pro běžkaře. Snídaně je důležitá, na oběd polí„f“ka a večer žádné cpaní se až po krk. Spánek dělá hodně! >> #13, ivan, 18. 11. 2009 17:10:15

Nečumákuj a fič dolů...

20.11.2009 23:45:51 #21 

Příspěvků: 3866

ivan

>> #20, Cody, 20. 11. 2009 01:07:26

„Obyčejná rozumná strava, přizpůsobená tomu, že je zčásti podávaná v průběhu výkonu, bohatě postačí.“ V tom je myslím obsažené vše podstatné, co zmiňuješ. Svoje formulace včetně pitného režimu jsem promýšlel i s ohledem na to, aby platily co nejobecněji.

Netvrdím, že sjezdování (ne „lyžování“) v podání běžného sportovního jezdce není relativně náročnou činností, ale zase musím jen opakovat, že IMO „sjezdování v uvažovaném provedení není takovou aktivitou, aby bylo třeba nějak speciálně fortifikovat stravu nebo tekutiny!“

21.11.2009 00:30:29 #22 

Příspěvků: 134

BoB muž

Vám borcům s vypilovanou technikou se to mluví , ale co mi, co jsme na cestě objevování úplně někde jinde.Nás to prostě bolí ( to nebrečím),ale to neznamená , že bychom to milovali o něco méně. Pokud to jde , tak si chci každou piko sekundu na lyžích užít se vším všudy (Sníh, skluz ,mráz,vločky,hra­na.......hrana…h­.)No a nejpozději 4 den to bývá dost náročné, já to sice dám , ale pokud budu vědět co můžu dobrého udělat abych si to mohl dál vychutnávat, tak tomu budu rád.To kolo.Pokud se jeden den totálně zničím, jako že to umím.Tak se druhý den neničím. Což týden na horách je pro mě jiná. Proto.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Hledat v diskuzi

Články

06.12.2016

Představujeme značku Völkl

Völkl je tradiční německá značka, vyráběná v soused...
05.12.2016

Počasí 2016/17: zima je blízko, ale…

Zima připravila lyžařům velmi příjemný vstup do měs...
03.12.2016

Adelboden: oáza klidu ve švýcarských Alpách

Při příjezdu do Adelbodenu vás přivítá pohled na do...
02.12.2016

Světový pohár: co napověděla premiéra

Poslední listopadový víkend se stal již tradičně př...
02.12.2016

Vložky do lyžařských bot – proč a pro koho?

Při sjezdovém lyžování je noha v botě zatěžována ve...
02.12.2016

Známe vítěze souteže se Skier.cz!

Známe vítěze soutěže s lyžařským obchodem a eshopen...

Diskuze o lyžování

Co v lyžárně přebývá

dnes 18:47:55 od oblouk

Klínovec: [Středisko]

dnes 18:18:04 od johnycek

Alpine Ski World Cup 16/17

dnes 15:10:14 od TomáS

Úplně nový typ lyží

dnes 10:48:40 od TNS

Obertauern: [Středisko]

dnes 10:46:17 od ACS

Malenovice: [Středisko]

včera 22:30:53 od PaloS

Ester Ledecká

včera 22:09:30 od oblouk

Lyže dítě-závodní?

04.12.2016 20:12:14 od CzechSkier

Predajne s fundovanym personalom - Praha a okolie

04.12.2016 19:30:57 od headskitest

Služba Identbox

04.12.2016 12:57:33 od Daniel73