atomic 2010/2011 - strana 2 - Diskuze - Diskuzní fórum o lyžování - SNOW.CZ

atomic 2010/2011 (diskuze strana 2)

Nalezené položky: 49 « První | < Předchozí | 1 | 2 | Další > | Poslední »

14.03.2010 22:50:27 #31 

Příspěvků: 11

jakubs muž

>> ivan, 01. 03. 2010 12:32:46 Zdravím, svěťák sledudju pravidelně, ale pro jistotu jsem si ještě sjel na YouTube záběry od Levi až po Ga-Pa a z trojice Raich, Hirscher, Neureuther, nejel ani jeden z nich žádný závod ve slalomu na D2!!!! Ty D2 jim vždy dají do ruky po dojetí.

15.03.2010 10:08:12 #32 

Příspěvků: 2034

TomáS muž

>> #31, jakubs, 14. 03. 2010 22:50:27

Na SL lyžích neměl a nemá D2 skoro nikdo nebo vůbec nikdo. Ani chlapi ani ženský. Na GS lyžích to bylo na začátku sezóny různé. Někdo měl staré lyže, nekdo s D2 někdo bez. Teď na konci sezóny jich už většina D2 měla. Tuším, že dokonce Raich měl staré lyže a na tom D2, což je divné. Musel to tam dát, protože Atomic to chtěl? a nikterak to nemění vlastnosti lyží nebo to tam dal, aby naopak vlastnosti vylepšil? Můj osobní názor je, že je to víc marketing, než funkční záležitost. Je to jedna z mála vychytávek, který se ale dostaly až na lyže WC, což se Atomicu zase povedlo. To se musí nechat. Btw ve sportě v Edenu mi majitel ukazoval vlnky na racestock obřačce Elánu a tvrdil mi jak to skvěle funguje. Vlnky byly prakticky neznetelně zvlněný povrh topsheetu, takže ty se do WC taky dostaly.

15.03.2010 14:10:12 #33 

Příspěvků: 3866

ivan

>> #32, TomáS, 15. 03. 2010 10:08:12

Nedokážu si dost dobře představit, že by někdo dodatečně přidělával na „staré“ lyže horní deck. I když závodní lyže nemá na rozdíl od komerční spodní deck pod botou ztenčený, pořád jde o lyži koncipovanou od začátku jako D2.

To, že třeba měl lyže D2 s loňským designem, nic neznamená. Jezdily se přece už loni, pamatuju, že se jako novinka na startu ohlašovaly už v Soeldenu v říjnu 2008. A testovat se musely už tu sezonu předtím. Takže klidně mohl na určitý závod z nějakého důvodu mít loňské D2.

Vím, že Atomic považuješ především za „marketingovou“ firmu, ale já bych to úplně tak neviděl. V průběhu uplynulých „báječnýchlet s betou“ vyrobil řadu skvěle funkčních lyží (bohužel je až trochu moc překryly ty poslední bety blbé) od závodních slalomek po rekreační či funcarvery. A vedle nich i vynikající lyže zcela klasické – SG a DH, které až donedávna naprosto válcovaly veškerou mužskou konkurenci. Na sjezdovkách a superobřačkách přitom, snad kromě „ďubíkatého“ topsheetu Aerospeed, nebyly žádné marketingové píčovinky.

Jak už jsem několikrát porůznu psal, kombinace měkčích tenkých (to poznám při upnutí do svěráků) konců a tvrdého tlustého středu dává lyži značnou ovladatelnost s velmi rychlým a snadným zahájením, ba dokonce, jak se mi zdá, s usnadněním případného driftu v první části oblouku (hezkým Harbovým termínem „passive delayed entry turn“) a současně s skvělou stabilitu. Já jen tak něco vychvalovat nezačnu, pojezdil jsem už na všem možném, ale ty D2 GS mě opravdu vzaly u srdce.

15.03.2010 14:14:35 #34 

Příspěvků: 3866

ivan

>> #31, jakubs, 14. 03. 2010 22:50:27

Díky za info. Možná jsem to už někde psal, ale je taky možné, že ty slalomky prostě a jednoduše nestačili doladit. Jestli řešili napřed GS, pak i SG a DH, tak na to třeba nezbyl čas? Nebo se jim ukázalo, že na úroveň WC a jeho typické podložky z nějakého důvodu lépe fungují klasické lyže? Pokud je rozdíl minimální a projeví se jen někdy, není nic konzervativnějšího než špičkový závodník se svým osvědčeným materiálem.

Třeba časem prosákne něco víc.

15.03.2010 15:45:24 #35 

Příspěvků: 92

Kiri

Zdar, jednou jsem tady na strankach zachytl fotku salomon lyzi pro pristi sezonu a nyni jsem koukal na jejich oficialni stranky. Jejich verze D2 uz je v prodeji nebo az pristi sezonu??

15.03.2010 15:49:03 #36 

Příspěvků: 1788

TNS muž

Vychytávky,se­repetičky: =============­==========

Bavíme sa o D2,spomenuté boli aj vlnky od Elanu.Zaujímavá je cesta týchto a iných vychytávok od závodného segmentu k rekreačným modelom lyží.A samozrejme aj opačne.Nemenej zaujímavá je aj ich cesta do zabudnutia.

Kedže jazdím na lyžiach Fischer,môžem začať u nich.Nechám bokom staršie technológie ako VACUUM TECHNIC,AIR CARBON(ktorý používajú dodnes) a prejdem na „srandičky“ ktorými nás obšťastňuje každá dobrá firma.

PLASMA EDGE:No to bol vynález.Fakt za všetky drobné.Hrany sa tupili len o trochu pomalšie ako bežné,ale zato naostriť ich bolo niekedy o život.Len tie najtvrdšie pílniky mali šancu.Nemám zdanie či sa „To“ používalo aj na závodné lyže.Také som nemal.Ale mala ich kamarátka na športových modeloch.Ostril som ich tuším 3×,posledný krát s odporúčaním nech sa už s tými garnižami nevracia.Poslúchla,kú­pila si nové lyže.

FREQUENCY TUNING:Harmoni­zovanie a tlmenie vibrácií.Fischer mu samozrejme urobil patričný hype.Všetci sme si pripadali ako husľový virtuózi,ktorý jazdia výlučne na Stradivárkach­.V začiatkoch technológie bol topsheet lyže husto pokrytý pavučinovým reliéfom.Nastal prienik aj do komerčných modelov.Žiadne výrazné úbytky vibrácií som nespozoroval,ale ani nárast.Takže to nebol krok späť:)

FREQUENCY TUNING FRAME:Ale neskôr pavučina výrazne zredla.Ako to? Zle to spočítali súdruhovia? Toto nám má stačiť?Podľa nich áno.V tomto období začala technológia FT miznúť z komerčnej sféry.Opať nezmenené množstvo vibrácií.Teda nepozorovateľné pri lyžovaní.SG a DH nejazdím.Tu sa možno niečo udialo,ale ak iba tu,prečo to je aj na slalomkách? Poďme do finále:)

FREQUENCY TUNING INSIDE:Tak už nám pavučinu skryli do vnútra lyže.Naozaj? Je tam vôbec,keď ju nevidno?Neved­no.V tomto období už FT nemali ani všetky race stock modely.Na chlapských a tuším aj T-čkových lyžiach bol aj FT FRAME.Na zvyšných len ten údajne skrytý FT INSIDE.

WITHOUT FREQENCY TUNING:A už ho nemáme.Teda možno tam je,ale firma to tají:)Ale zato máme dieru na špičke!Teda mali sme ju napr. aj v r.1983,ale čo,teraz je trochu iná a je to bomba.To bude tlmenie.Lyže budú ako pribité do snehu.Tak schválne,koľko sezón dávate diere v špičke?Mali by sa snažiť,že? Bože veď HEAD má nový K.E.R.S.,teda staronový CHIP.Lyže naakumulujú energiu a vystrelia vás do nového oblúku:)

Ja mám Fischerky rád.S dierou,bez nej,s FT aj bez.Podľa mňa keď je lyža poctivo urobená,nie je čo riešiť,ale serepetičky vývojárov a marketingovcov ma na zadok neposadia.Ale keď sa im podarí dizajn,to ma poteší vždy.Viem oceniť pekné veci,aj keby ho nezmenili 3–4 sezóny.Budem spokojný.

Článok v časopise,ktorý by prebral tie najvychytanejšie „serepetičky“ minulosti z jedného druhu.Napríklad tlmenie,by potešil.

..inak pamätáte si na legendárny tlmič Dynastar,CONTACT SYSTEM? Mechanizmus zapúzdrený v plaste na špičke.Ako decko som to stráášne chcel,ale ELAN to nerobil:)…

..nie som pravoverný lyžiar,som len tieň z minulého fóra.

15.03.2010 19:51:53 #37 

Příspěvků: 2034

TomáS muž

>> #33, ivan, 15. 03. 2010 14:10:12

100% to byla lyže loňská s D2, který na ní designově vůbec neseděl. Prostě to vypadalo jako na to šouplý a basta. V žádném případě nezpochybňuju kvalitu racestock lyží Atomic a dokonce uvažuji o koupi jedněch. Atomic má jednoznačně nejlépe zvládnutej mkt a v dnešní éře serepetiček na komerčních lyžích, bych zrovna Atomic minimálně podezříval z toho, jestli D2 funguje nebo minimálně z toho, jestli to nešlo udělat mnohem levněji uvnitř lyže. Udělat měkčí špičku s tužším středem není fakt věda, ne? Prostě už nás tak voblbujou, že je těžký něčemu věřit. Navíc tak viditelná věc na WC lyžích a stejná na lyžích za 13k v prodejně je nejlepší chyták, co jsem viděl. Takže se jim to zase povedlo! Osobně jsem tedy k funkčnosti oného bazmeku spíš skeptický a podezíravý z postranních úmyslů, nicméně zároveň také pevně věřím tvému novému vážnému vztahu. Asi si schválně koupím stejnou tuhost loňský nebo předloňský model a pak porovnáme:-))To by mohlo debatu vyřešit.

15.03.2010 20:31:55 #38 

Příspěvků: 3866

ivan

>> #37, TomáS, 15. 03. 2010 19:51:53

Mně osobně je úplně putna, jestli na té lyži je nějaký horní deck nebo není. Hodnotím jenom to, jak funguje a jak mi vyhovuje. Pokud by stejně makala a měla nahoře místo horního decku nasráno, beru ji stejně spokojeně taky. Když mně tak dobře vyhovující lyži udělá kdokoliv jiný, beru taky.

Hele, nemám peníze nazbyt, tím spíš, že mi vypadly příjmy z testcentra, navíc jsem teď v Rakousku vyplázl přes 500 euro za opravu auta, který navíc musím dát do kupy na technickou. A když jsem se v takové nepříliš veselé situaci rozhodl ty lyže si nechat a „vyplatit“, přestože kromě nich mám troje další obřačky, tak to o něčem svědčí.

Btw, já tu lyži neberu jako „dvoupatrovou“, to je opravdu ten marketing, nýbrž jako standardní dosavadní obřačku upravenou pomocí prodloužené desky. Tak jsem taky i komerční D2 Race modely lidem charakterizoval.

Ano, měkčí špičku s tvrdým středem udělat lze. Ale nejsem si jistý, jestli docílíš takový průběh flexe a takové chování. Takhle je udělaná třeba obřačka Volkl ve 185 cm a je to trochu problematické: mně byla až nepříjemná točivostí, Mára Fryš, který ji jezdí, mi zase předminulý týden líčil, že funguje jenom na tvrdu, na měkku se nemá špička o co opřít. Dalším problémem může být i životnost tak ztenčené špičky (což je ale problém hlavně u slalomek).

Pokud jde ještě o tu „loňskou“ lyži, tak připomínám, že poněkud jinou – dokonce i rozměrově – znám už z loňska, kdy měla design předchozího roku (tedy 08/09) včetně příslušného kódu A085050. Racing departments mívají přece mnohem víc než to, co jde coby racestock do běžné nabídky.

Btw, údajně by měla existovat možnost ovlivňovat chování D2 racestocku změnou pružných podložek v místech sešroubení obou decků. Jsem k tomu sice trochu skeptický, ale budu se po tom pídit.

Last but not least, připomínám, že mým „vážným vztahem“ je i SG Head. Ty Atomiky jsou dané tím testcentrem, jinak bych na nich jistě nebyl. Měl jsem kdysi GS:11.21 a byla to ošizená šunka, která mě vypekla, a loni měkčí GS 12 186 cm, o níž jsem mluvil jako o „hračce“ a „natvrdo“ jezdil na svých Blizzardech.

15.03.2010 20:43:43 #39 

Příspěvků: 3866

ivan

>> #35, Kiri, 15. 03. 2010 15:45:24

Dva nejvyšší komerční modely Race, tedy Equipe 2V a 3V, mají tuto fíčuru pod názvem Powerline už tuto sezonu.

Závodní lyže mají samozřejmě D2 taky, protože to jsou (a už loni byly) 100% Atomiky s designem Salomon.

15.03.2010 20:48:32 #40 

Příspěvků: 3866

ivan

>> #36, TNS, 15. 03. 2010 15:49:03

Vďaka, že sis dal práci s Fischer-story. Přidal bych tam ještě Accelerator – dvě tykadlová ramena vybíhající od desky do přední a zadní části lyže. Vydržela dvě, možná tři sezony. Musím ale říct, že obřačka s nimi (tehdy ještě R skoro 30 metrů) byla výborná lyže a výjimečná i tím, že existovala ve třech tvrdostech. Měl jsem 196 cm „stiff“ a tento pár byl donedávna na Machytce na vleku, protože je pak ode mne koupil Libor Fišera.

Jinak samozřejmě víme, že lyže, kde se toho moc nového tak, aby to fungovalo a dalo se za přijatelnou cenu vyvinout, vyrábět a prodávat, vymyslet nedá, je třeba vyšperkovat něčím efektním, o čem se hezky a alespoň trochu věrohodně referuje.

Přiznám se, že téma „technologie, které neuspěly“ mám v merku už přes 10 let, tak se k tomu snad konečně dostanu. Když se to ale má napsat opravdu pořádně, je to hodně práce včetně hrabání se v patentových spisech a starých prospektech a katalozích. Jen pro loňský článek o tom, že Nihil novi sub sole jsem prošel – některé přelétl, jiné opravdu studoval – 600 položek převážně v angličtině. zčásti v němčině. A kdo zná patentovou angličtinu, ví, co to znamená.

Jen tak rychle z hlavy:

celá éra tlumicích prvků na vršku lyže: Salomon Prolink, Head TPS (tihle dva se dokonce soudili, Head projel a lyže se mu zjednodušily – nedlouho poté ovšem přijuchali s čipem), podobné měly Kastle. K2 se svým tlumením piezoelektrickým a se žárovičkou, později Mod Monic.

Dynastar měl koncem 90. let krátce (tuším 2 sezony) Magnetic.

Ovšem na čelním místě bych uvedl ty přídavné moduly lyže „se 6 hranami“ u krachujícího Kneisslu – zoufalý pokus zaujmout i něčím jiným než Swarovského krystaly.

Výměnná vyztužovací ramena u Rossignolu (v elegantním kufříku!) byla taky lahůdkou.

Otoh, takovým pěkným příkladem efektní „inovace“, která nic nestojí a přesto se dostane do všech referátů, je Speedwall u Volklů. Čili bočnice zvnějšku potažená skluznicovým polyetylénem. Včetně názvu perfektní marketingová prácička!

Ale nakonec o nutnosti inovovat a „inovovat“ jsem nedávno psal v printu.

15.03.2010 23:10:05 #41 

Příspěvků: 1788

TNS muž

>> #40, ivan, 15. 03. 2010 20:48:32

Rado sa stalo.

Jasné Accelerator!Ten som mal jednu sezónu.Priznám,že som zabudol aké meno tej doske dali a nemal som poruke staré katalógy.Dík.

Kto si počká,ten sa dočká.Ak sa Ti niekedy podarí zosumarizovať taký článok budem moc rád.Aj keď tých technologických hračiek bolo už toľko,že by ani seriál v jednej sezóne nestačil.

Viem,dosť si toho už popísal v rôznych článkoch.Mňa napadlo ako prvé tlmenie vibrácií,len preto,že je to krabica do ktorej sa snažili prispieť svojou troškou všetci výrobcovia.Všetko sa to opakuje,že? Lepší sklz/Bezúdržbo­vé/Lepšia drživosť/Vyladenie tuhosti/Obmedzenie kmitov/Zníženie váhy/Torzná tuhosť/Ovláda­teľnosť/Univer­zálnosť.Do úzadia ustúpila životnosť.Na to sa už dnes nehrá.Obligátnych 24mesiacov,dí­ky čau:)

Tak Speedwall je chuťovka,hádam nezabudnú na štruktúru chalani.Bočnice mám celé otlčené,ako asi každý.To bude super mať tam sklznicu.Strhávanie bočníc bude tiež zábavné.Ale jedna maličká výhoda ma hneď napadla.Menej zápachu.Mne tie klasické biele bočnice strašne smrdia po amoniaku.Pri brúsení samozrejme.A zdá sa mi,že aj keď sú mokré.

..nie som pravoverný lyžiar,som len tieň z minulého fóra.

16.03.2010 21:50:20 #42 

Příspěvků: 1

dan48

Má niekto skúsdenosti z Atomic Race TI SL model 09/10 alebo 10/11. Oba modely kamarat musel reklamovať nakoľko sa mu krátko po kúpe začali rozlepovať a myslím si , že už viac žiadne atomic nechce ani vidieť. Teraz čaká ako dopadne druhá reklamacia, pri prvej mu ich vymenili už za nový model 10/11.Syn má Atomic Race 12SL 08/09 a tie sú v pohode, výborná lyža. To môžem povedať aj o kamarátovej, keď ju nehodnotím z pohladu kvality.

16.03.2010 23:35:12 #43 

Příspěvků: 3866

ivan

>> #42, dan48, 16. 03. 2010 21:50:20

Měli jsme troje a žádný problém.

02.04.2010 08:54:16 #44 

Příspěvků: 1

lukasp

>> #42, dan48, 16. 03. 2010 21:50:20

Zrovna řeším přesně stejný problém. Atomic Race Ti PB SL 163cm 09/10, rozlepené prakticky po celé délce po 6ti! dnech lyžování

02.04.2010 10:31:19 #45 

Příspěvků: 2061

Martin47 muž

>> #40, ivan, 15. 03. 2010 20:48:32

Rossignol v.a.s. (Vibration Absorbing System)byl taky překrásným příkladem. Kousíček hezky akčně natřenýho plechu přilepenýho na lyži určitě dělal s vibracema zázraky.

>> #36, TNS, 15. 03. 2010 15:49:03

Po těch Dynastarech s jahodou ve špici toužil každý koho jsem znal. Bylo to tak tajemný co je uvnitř.

02.04.2010 13:07:44 #46 

Příspěvků: 301

Dali muž

>> #45, Martin47, 02. 04. 2010 10:31:19

Po těch Dynastarech s jahodou ve špici toužil každý koho jsem znal. Bylo to tak tajemný co je uvnitř.

Já je měl a všichni mi je záviděli. Jezdily pěkně a nevibrovaly o nic míň, než ostatní závodní lyže.:-)

07.04.2010 18:05:26 #47 

Příspěvků: 1

pipa74 muž

>> #42, dan48, 16. 03. 2010 21:50:20

Bohužel jsem řešil také tento problém. Atomic Race Ti PB SL 163cm 09/10, rozlepené prakticky po celé délce a šířce!!! po cca 10ti! dnech lyžování. Při reklamaci prodavač říkal,že je to letos asi čtvrtý případ,takže zřejmě chlapci od Atomicu ten přechod na sendvič moc nezvládli. Lyže mám vyměněné a za model 10/11 a doufám,že už budou držet. Jinak je to skvělá lyže na krátký oblouk a carving. Bohužel ta NEkvalita mě zaskočila. Snad model 10/11 bude odladěnější.

28.09.2011 13:19:59 #48 

Příspěvků: 1

5r

Tak ja tiez prave riesim reklamaciu Atomic Race Ti SL pb 09/10, jazdenych jednu sezonu. Rozlepene „len jemne“ na dvoch miestach. Reklamacia po ohromnych problemoch s predajcom v CZ riesena cez vyhradneho distributora – reklamacia uznana ale kedze z Atomicu budu vraj lyze dostupne az v januari tak budem musiet s papierom o uznani reklamacie navstivit predajcu a vymoct spat peniaze. Lyze inak vynikajuce ale bojim sa ze rozliepanie nie je nahoda ci chyba len jednej serie – vidim na webe ze problem bol u viacerych aj na rocniku 2010/2011 i na D2. Navyse aktualne Atomic nema zatial pre rok 2011/2012 tuto lyzu v ponuke (len D2) a pravdepodobne vyrukuje s tymto modelom Atomic Race Ti SL pb az v januari po nejakej razantnejsej modifikacii. Ono jednu modifikaciu okrem kozmetickeho omalovania model 10/11 mal }prekrytie bocnik az po hranu) ale evidentne tym rozliepanie nebolo vyriesene.

30.09.2011 18:19:28 #49 

Příspěvků: 1

stoper18

>> #48, 5r, 28. 09. 2011 13:19:59 Atomic Race Ti SL pb 09/10, …to čo opisujes ,,5r,, som videl na vlastne oci.Ani nie po ukoncenej sezone mi to ukazoval kamarat na svahu…pozdlžne rozliepanie asi na troch 2–5 cm miestach.

Nalezené položky: 49 « První | < Předchozí | 1 | 2 | Další > | Poslední »

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Hledat v diskuzi

Články

08.12.2016

SNOW 100 - jubilejní vydání s 8 skipasy zdarma!

Prosincové vydání SNOW – historicky rekordní – je t...
08.12.2016

Paseky nad Jizerou - top lyžování pro děti i ambiciózní lyžaře

Lyžařský areál v Pasekách nad Jizerou může nabídnou...
08.12.2016

Vyhrajte 4 luxusní lyžařské dny v Dolním Rakousku!

V Dolním Rakousku najdete rodinné sjezdovky i trať ...
08.12.2016

SP v alpském lyžování: ach ten materiál. Hudcovi premiéra nevyšla

Jan Hudec, šumperský rodák, který ještě před pár mě...
07.12.2016

Hodinky na lyže

Moderní, sportovní GPS hodinky umí často měřit širo...
06.12.2016

Představujeme značku Völkl

Völkl je tradiční německá značka, vyráběná v soused...

Diskuze o lyžování

Klínovec: [Středisko]

dnes 18:33:31 od johnycek

Co v lyžárně přebývá

dnes 18:20:00 od CzechSkier

Oprava lyžiarok

dnes 18:15:19 od CzechSkier

Lyzovani Prosinec 2016

dnes 17:20:29 od Honza_S

Alpine Ski World Cup 16/17

včera 13:32:36 od Martin47

vosky Skivo

06.12.2016 23:25:27 od Boryš

Úplně nový typ lyží

06.12.2016 23:01:39 od HonzA_

Ester Ledecká

06.12.2016 22:21:35 od m3

Obertauern: [Středisko]

06.12.2016 10:46:17 od ACS