Jaké lyže na carving ? - strana 2 - Diskuze - Diskuzní fórum o lyžování (strana: 2) - SNOW.CZ

Jaké lyže na carving ? (diskuze strana 2)

Nalezené položky: 37 « První | < Předchozí | 1 | 2 | Další > | Poslední »

05.04.2011 13:11:28 #31 

Příspěvků: 15

rts

>> #28, Wartus, 05. 04. 2011 10:34:11

Je mi jasne, ze vetsina z Vas tady aktivne diskutujicich najezdi daleko vice nez ja rekreant a hlavne ve vetsi zatezi, a prave proto jsem tu poukazal na to, aby jste neaplikovali „podle sebe soudim tebe“ na kolemjdouci verejnost.

Nebo je to tak, ze vetsina zdejsich prilezitostnych tazatelu (s informacemi, ktere o sobe napisi) davaji lyzim stejne kapky jako Vy ? :-) Nemyslim.

05.04.2011 13:12:13 #32 

Příspěvků: 4713

HonzA_ muž

>> #30, rts, 05. 04. 2011 12:51:39

Otázka je, jestli ty lyže používáš tak, abys rozdíl poznal…

Nic ve zlém, jen konstatování.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

05.04.2011 13:16:21 #33 

Příspěvků: 3866

ivan

>> #27, TomáS, 05. 04. 2011 10:06:13

V neděli jsem tu 9.28 nabrousil a namazal, teď zkusím namontovat desku Chassis WC ze starých 11.21 (problémy s dírami v lyži i s roztečí šroubů, snad to půjde, abych nemusel sahat po nějakých starých Vistech), takže bude k mání. Škoda, že na jarní Mísečky to už asi letos nedá.

Jinak si asi založím soubor „FDT“ neboli frequently discussed topics, nahrnu tam své staré příspěvky a pak budu jenom kopírovat.

Takhle mi to nedá a zopakuju po iksté, že celá historie komerčních Bet od roku 1996 je sice neplynulým, ale v zásadě průběžným procesem zvyšování uživatelské příjemnosti a snižování ovladatelské náročnosti. S tímto poklesem výkonnosti souvisí i postupný úpadek životnosti příslušných lyží, takže vzpomínky na držáky 90. let jsou převálcované sračkami od roku 2004. Celou skoro 15letou historii proto nelze pojednat paušálním soudem, protože ty lyže se značně měnily.

Na betacarvech 9.14 1. generace jsem za 4 sezony odjezdil minimálně 150 „dnů“, možná i 200 (těžko odhadovat, jezdil jsem na řadě lyží) a poté ji prodal ve stále dobré kondici. Jenže ta lyže byla výkonnostně na úrovni dnešních komerčních „race“ topmodelů, akorát tvrdší.

První generace racestocku 9.28 byla zčásti příliš i na rakouské WC borce. Taková Ertlovka, předtím na Volklech famózní, si je tuším za 3 sezony nikdy pořádně neochočila a v té době na Atomic skoro žádná baba nejezdila.

Také první SL 9.12 byla skvělá robustní lyže (takřka) na úrovni racestocku (komentář tehdy Sámoš).

Tento „úpadek“ by bylo možné přirovnat k podobnému vývoji u řady výrobků a vzpomenout na staré Nokie a jejich výdrž, na staré „milionové“ MB W124, poctivý nábytek děděný po generace versus dřevotřískové sračky z Polska a spoustu dalšího.

Jak ale víme, porovnávat výdrž je problematické, neboť nemáme dostatečné objektivní srovnatelné kritérium. Doba používání a lyžařova kila nestačí, jde o způsob jízdy, kvalitu sněhové podložky, využívaný terén. To všechno určuje míru a sumu zatížení lyže, jakousi kumulovanou celkovou zátěž.

To, že po roce 2004 životnost komerčních bet znatelně poklesla, je popsáno z tolika zdrojů (včetně např. letitých zkušeností lidí z testcentra), že to lze brát jako objektivní fakt.

>> #29, pool, 05. 04. 2011 12:38:37

Ano, důležité je i to, co zmiňuje pool: na postupné vyměkávání lyže si jezdec postupně zvyká a na principu podobném známému příkladu pomalu vařené žáby se pomalé degradaci původních vlastností přizpůsobuje. U lyže původně (relativně) hodně tvrdé v ohybu může být určité vyměknutí dokonce výhodou.

Lyžař se také může časem naučit lyži lépe servisovat a celkově lépe jezdit (za 6 let by se do určitého věku měl sakra zlepšit!), čímž lze „degenerativní“ proces materiálu do určité míry kompenzovat.

>> #24, rts, 04. 04. 2011 23:04:50

„Rudo před očima“ tady určitě z tvých pár vstupů nikdo nemá, podobně jako se sotva někdo „čertí“. To by sis hochu příliš fandil. Ale myslím, že máme, podobně jako jistě i na jiných podobných místech, rádi, aby ses choval slušně a úměrně tomu, že žádáš o laskavost v podobě času a znalostí jiných. Nemluvě o tom, že tady nejsi na obecném vykecávacím fóru jako novinky či idnes se spoustou plkajících žvanilů, nýbrž na oborovém, kde tě informacemi mohou obohatit profesionálové zavedení v oboru. Doporučuju ti, aby sis to zapamatoval a zařídil se podle toho.

05.04.2011 13:22:28 #34 

Příspěvků: 15

rts

>> #21, ivan, 04. 04. 2011 07:39:12

>Nováček diskuse, který sem vkráčí příspěvkem „to jsou zase pindy od hospodského stolu“, si můj čas nezasloužil.

Rozumim, odpovim si tedy sam ;-)

Gerhard Gappmaier (Atomic product manager), 2011–04–05,12:32:
>
> The lifecycle of a product is around 3 year´s, that means
> the construction and technology will be the same and we only
> change the cosmetic, graphic.
>
> A100450, AA0002150 and AA0013150 are still the same
> construction and technology, the only difference is
> the cosmetic, graphic!

05.04.2011 13:47:46 #35 

Příspěvků: 3866

ivan

>> #34, rts, 05. 04. 2011 13:22:28

Samozřejmě, čím víc párů lyží naflákáš z jedné kazety beze změn, tím výhodnější pro výrobce. Proč se na jedné platformě staví až několik různých modelů aut?

Po 15 letech dojení Bet přešel Atomic nelevně na současnou technologii, a tak musí vložené nedávné náklady fest zhodnocovat. Zejména v segmentu, kde na rozdíl od freeskis nejsou efektní novinky nutné.

Modely race 09/10 a 10/11 měly jen malou graphic change on the topsheet a předpokládám, že ty 11/12 jsou na tom stejně.

Pokud pod tlakem okolností musejí trochu změnit nějaký parametr, např. zvětšit/zmenšit tuhost, podle obchodního záměru to buďto hrdě deklarují, např. coby „improved flex profile“, nebo nepřiznají.

Btw, „around 3 years,“ Herr Gappmeier.

05.04.2011 14:04:56 #36 

Příspěvků: 15

rts

>> #35, ivan, 05. 04. 2011 13:47:46

> Btw, „around 3 years,“ Herr Gappmeier.

Zde jsi mel nutkavou potrebu opravit pana Gappmeier-a v jeho anglictine nebo jsi tim mel na mysli neco hlubokomyslnej­siho ?

05.04.2011 14:43:35 #37 

Příspěvků: 3866

ivan

>> #36, rts, 05. 04. 2011 14:04:56

Zcela přízemně to prvé, ačkoliv normálně jazykové chyby neprofíků zásadně nechávám být.

Nalezené položky: 37 « První | < Předchozí | 1 | 2 | Další > | Poslední »

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Hledat v diskuzi

Články

23.08.2017

Bike SNOW tour: jak vybrat dětské kolo

Na mém prvním dětském kole se brzdilo protišlapem a...
22.08.2017

Počasí 2017/18: zima bude dobrá, když…

Na sklonku léta by asi lyžaře máloco potěšilo více,...
17.08.2017

Bike SNOW tour: Malinô Brdo – na kole, na vodě i ve vzduchu

Slovenský letní areál Malinô Brdo navštěvujeme každ...
15.08.2017

Bike SNOW tour: Klínovec – na flowtrail i s koloběžkou

Krušnohorský Klínovec začíná patřit mezi česká top ...
15.08.2017

Za dva měsíce dobyli Evropu! Čeští žáci kralují mezinárodnímu poháru FIS v travním lyžování

Ujeli téměř 2500 km, zúčastnili se 5 mezinárodních ...
15.08.2017

Bike SNOW tour: Špičák na Šumavě – rodinná pohoda s bikeparkem

Na šumavském Špičáku se lanovka točí i v létě a tur...

Diskuze o lyžování

Bike SNOW tour: jak vybrat dětské kolo [článek]

dnes 22:03:10 od alojzybramski@o2.pl

Alpine Ski World Cup 17/18

dnes 20:16:44 od oblouk

Monterosa Ski: [Středisko]

včera 17:35:34 od svena

[Analyzátor]: Marek76 - č. 1

21.08.2017 19:52:20 od AbbaKrakus

[Fotogalerie]: Fall Line

18.08.2017 23:06:56 od Lukáš Vavrda - SNOW

Passo Stelvio

17.08.2017 15:23:58 od mikels

Livigno: [Středisko]

16.08.2017 21:01:19 od mikels

[Fotogalerie]: Never nikomu

16.08.2017 12:54:24 od LauraPiekna

Breuil-Cervinia-Valtournenche: [Středisko]

16.08.2017 12:13:55 od JI-FR

LIDL

14.08.2017 10:04:44 od valerius