Vyrábí Volkl v Číně? - Diskuze - Diskuzní fórum o lyžování - SNOW.CZ

Vyrábí Volkl v Číně?

Nalezené položky: 96 « První | < Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | Další > | Poslední »

21.10.2010 22:03:51 #1 

Příspěvků: 26

karak

Ahoj, koupil jsem set Volkl Unlimited AC7.4 ( asi vyráběno pro řetězec Sport 2000). Zarazilo mě, že na lyžích je nálepka „Vyrobeno v Číně“. Myslel jsem, že firma Volkl si zakládá na výrobě v Německu. Víte jestli tuto svou filosofii už porušují a nějakou výrobu skutečně překládaji do Číny?

22.10.2010 02:36:25 #2 

Příspěvků: 3866

ivan

>> #1, karak, 21. 10. 2010 22:03:51

Jak jsi sám zjistil, ano. Oficiálně (SAZ sport 2/27/01/2010) podle jejich GF „einen kleinen Teil seiner Kinderski-Modelle“, tedy podle obchodního ředitele „malou část jejich lyží pro děti“, ale jak vidíš, svět chce být zřejmě klamán – a sotva by si „Made in PR China“ vymýšleli ke zlepšení image.

Legrační situace vznikla, když se podle údajů Spolkového statistického úřadu zjistilo, že 48,2% lyží dovezených od ledna do října 2009 do BRD je z Číny, přestože tam „oficiálně“ vyrábí jen K2 a viz výše.

Deklarovanou firemní filosofii je tedy zřejmě třeba brát s rezervou. Pokud jde o Volkla, určitě by rád podržel Straubing, vždyť tam tuším 1999 s velkou slávou otevřeli moderní fabriku, ale majoritním vlastníkem je K2 resp. Jarden, a ti nesentimentálně přesunuli výrobu nejameričtějších lyží K2 do Číny už 2001 a dělají tam i Line. Takže globalizace válcuje tradici.

Otoh, po stránce kvality to K2 podle dostupných informací neublížilo. I já jsem musel akceptovat plugy Atomic Made in Bulgaria.

22.10.2010 09:48:59 #3 

Příspěvků: 2034

TomáS muž

>> #1, karak, 21. 10. 2010 22:03:51

Tohle si nemůžu nechta ujít, to musíte uztnat:-)…Když budete kupovat kvalitní malosériovky (Vist, Stockli, Duel, Core…), tak na nich snad ještě dlouho, kromě kvalitních materiálů bude napsáno MADE IN ITALY, SWITZERLAND…a lyže budou v zásadě poctivě ručně dělaný…:-)

22.10.2010 10:33:06 #4 

Příspěvků: 2061

Martin47 muž

Já v posledních letech koupil hromady věcí, které v Číně apod. vyrábí renomované firmy jako Salewa, Berghaus, The North Face, Sevylor, Mammut, Merrell… a všechny jsou vysoce kvalitní. V jakosti problém nevidím. Vidím ho v přesunu ekonomického poteciálu do Asie. Na to doplatíme.

22.10.2010 12:17:35 #5 

Příspěvků: 2034

TomáS muž

>> #4, Martin47, 22. 10. 2010 10:33:06

Máš pravdu, textil už zvládli:-) Tvůj avatar je zepředu nebo zezadu?

22.10.2010 12:45:14 #6 

Příspěvků: 1788

TNS muž

>> #3, TomáS, 22. 10. 2010 09:48:59

Ahoj,ešte,že si napísal „snad“.Je to spoločné prianie.V rea­lite,ale ekonomické záujmy vždy prevážia zbožné priania.Malosé­riovky,samozrej­me okrem malých sérií zachraňuje aj stratégia spolupatričnosti a výnimočnosti,prí­padne národnej hrdosti,ktorú vzali ich zákazníci „za svoju“.

..TomáS,len čiste hypoteticky.Bol by si radšej,keby Vist zanikol,alebo presunul výrobu do Číny?:) Samozrejme by si aj naďalej dostával rovnakú kvalitu.

..nie som pravoverný lyžiar,som len tieň z minulého fóra.

22.10.2010 13:15:05 #7 

Příspěvků: 3866

ivan

Do určitého množství se nevyplácí mít vlastní výrobu v jihovýchodní Asii a přitom sídlo a vývoj (pokud je) v Evropě. Převážení materiálu tam a hotových výrobků sem, komunikace, neoperativnost, pochopitelně i image… To už je výhodnější zadat si výrobu u toho, kdo tam už fabriku má. Taky se to děje, v K2 se dělají Line, dělaly se tuším poslední Oliny do 2005, a pár dalších, které z hlavy nevím.

Kromě toho Čína s platy dost narostla, takže doby, kdy Číňan u lisu bral ekvivalent 50 centů/hod., zatímco Amík 15 dolarů, jsou dávno pryč. Takže se i kvůli logistice nachází Bulharsko a Rumunsko, Ukrajina, pořád jsme tady my (Head v ČB, výroba ve Sportenu, Lusti), Španělsko.

Už jsem tady uváděl nějaká čísla, průměrná cena lyží dovezených do BRD byla: z Číny 52 E, z Česka 73, ze Slovinska 63, Španělska 54, takže už o tak velké rozdíly nejde a levnou lyži jde vyrobit i zde. Když po Sportenu chtěli vyrobit lyže za 12 euro, tak asi taková nebo nemálo vyšší cena není ani v Evropě nerealistická.

Radikálně to vyřešil jeden Amík, který se sakumprdum „mit Kind und Kegel“ odstěhoval někam do Malajsie a svoje lyže snů vyvíjí i vyrábí tam (jméno jsem zapomněl).

Vist: nemyslím, že by se Luciano Panatta na starý kolena stěhoval do Číny. Nikde samozřejmě není řečeno, že Vist bude lyže dělat pořád u něj a v Itálii. Ale když to funguje a Elmar a Roberto jsou navíc zřejmě i správní patrioti, tak proč měnit. Na úrovni jejich cen s Evropou není problém. Na lyžích za cca 1000 euro jsou pěkné marže. Vždyť taky proto se tolik značek vrhá do horního segmentu.

Ještě vysvětlující dodatek. Luciano Panatta = maník, kterýn jim ty lyže vyrábí. Elmar = Stimpfl, Roberto = Vivian, zakladatelé a majitelé Vistu (Vi- je od druhého, -st od prvého).

22.10.2010 14:22:15 #8 

Příspěvků: 2034

TomáS muž

>> #6, TNS, 22. 10. 2010 12:45:14

Ahoj, kdyby Vist začal varábět v Číně znamenalo by to, že začíná dělat veliký série a to se doufám nestane. Oblečky ať si vyrábí, kde chce, ty mě zas tak neberou…Dřív jsem byl AtomicMan než jsem viděl ve stojanu designově nejhezčí lyže na světě, co jsem kdy viděl :-) __ moje GS i SL a i kostičkovaný další rok byly krásný. Pak jsem zjistil, že jsou dobrý a bla a bla a bla a pak taky, že jsou z Bassano del Grappa, což je meka paraglidingu, kde jsem lítal snad 20× a tak láska byla sečtena a podepsána. Hodně špatně bych tu Čínu nesl My Friend, hopdně špatně, všechno kouzlo by bylo pryč…Tohle jsou prostě intimní věci, chápeš:-) To ale závoďáci, co lyže berou jako sportovní nádobíčko na sezónu, těžko můžou pochopit…:-)

22.10.2010 14:22:56 #9 

Příspěvků: 2061

Martin47 muž

>> #5, TomáS, 22. 10. 2010 12:17:35

Možná je třeba rozlišit vlastní výrobu Asie s jejich Know-How a firmu ze západu, která výrobu v Asii rozjede na svém KH a pod svým managementem a dohledem. Když ale vidím vědecký potenciál a výzkum třeba Indie, země s vlastním úspěšným kosmickým výzkumem, rozdíly se brzy setřou. Pravdu máš v tom, že dosud mám blok kupovat asijské strojírenské výrobky.

Avatar je zepředu. Zkusil jsem tam dát fotku upravenou Krabem, nějak ale nefungovalo oříznutí.

22.10.2010 16:08:25 #10 

Příspěvků: 26

karak

>> #3, TomáS, 22. 10. 2010 09:48:59 Mně osobně nevadí,že mám lyže z Číny ( jde jen o nálepku na skluznici), jen mně překvapilo, že také Volkl už tam vyrábí. Zrovna nedávno jsem četl,ze právě Volkl se chlubí a tváří jako ryze německá značka ( vývoj, zkoušení i výroba). Horší bude, až za pár let vynesou technologii do jiné fabriky v Číně a lyže se navenek budou tvářit stejně, jen třeba barva bude trochu matnější a do vnitřku nikdo neuvidí.

22.10.2010 16:34:53 #11 

Příspěvků: 3866

ivan

Volkl jako Porsche nebo bavorák, německá kvalita – to je základ jejich tradičního image. Jinak to ani nejde, jinak by se nemohly prodávat za ceny odpovídající ceně pracovní síly v Německu.

Lyžaři si ale postupně na Čínu zvykají, viz K2, a tak už by možná teď, možná brzy i freeskieři zkousli Volkly z Číny?

Řekl bych, že dneska už je to spíš image a psychika. K2 dělá už přes 30 let pruty Shakespeare v Číně, od nich se odrazili k výborným holím. Nevím, jaká je struktura zaměstnanců ve Straubingu, ale bude nějaký zásadní rozdíl mezi možná lehce problémovým Turkem nebo evropským blahobytem zlenivělým domorodcem v Německu a pilným Číňanem v Číně? (A co teprve rozestávkovaný Francouz nebo jižansky precizní Španěl?)

A když dokáže obdivované butikovky poslepovat snad až několik desítek garážistů, leckdy bez špičkového vybavení a s málo zkušenostmi, proč by neměli stejně dobré lyže jako v Evropě udělat v perfektně vybavené fabrice v Číně? Vždyť lyže nejsou kosmická loď, o iluze z hi-tech výrobku nás snad připravují klasické sendviče, od 80. let, kdy se do nich začal dávat Titanal®, v podstatě pořád stejné?

Měli byste zásadní problém s výhodnou koupí Octavie ze škodovácké fabriky v Číně?

22.10.2010 18:00:22 #12 

Příspěvků: 881

Martin430

>> #11, ivan, 22. 10. 2010 16:34:53

Ano. měl bych s tím problém. Měl bych vlastně problém s koupí Octavie vůbec.

Já si na čínské zboží prostě zvykat nechci. NECHCI. Že, Ivane, zkousneš Atomic z Bulharska, je tvůj pocit, můj není.

O prutech nic nevím, o zlenivělém Němci a pracovitém Čiňanovi bychom mohli polemizovat. Nedá mi to, sorry, a řeknu, že je mi jednou, jak lenivý je krejčí v Brně, který mi upravuje obleky a jak pilný je Laosan, co jich našije do Tesca (po 1200 kus i s vestou paneeee) 20 za směnu. A mnohem raději dám práci sousedovi, než anonymnímu komunistovi v Číně. Krom toho pochybuju o tom, že třeba Visty lepí v italský garáži kyanidovým lepidlem tři desetiletý děti 20 hodin denně za tři zrnka rýže.

Chci říct, že já si kupuji výrobek, jehož NEDÍLNOU součástí je brand. A nechci evropskou značku z Číny. Dost na tom, že Volanty už se dělají v Rakousku… ale budiž.

S Tomášem jsme tady už propálení (snobové – jak se psalo loni – teda aspoň o mě, abych nemluvil za TomáŠe), ale opět mi to nedá a souhlasím se vším, co napsal. O butikovkách (btw. Stoeckli jsou teda taky butikovky?) si můžeme myslet cokoli, ale nezavírejme oči na tím, co se děje v mainstreamu. Dneska všichni ví, že produkční lyže na krám od velkých výrobců jsou naprosto odlišné od toho, na čem jezdí sportovci v TV, všichni ví, kam se vyšplhali ceny – na 20, 30 tisíc i víc – a všichni svorně kušujou.

To by bylo TÉMA s velkým T. Cenu mnohými vysmívané (možná hlavně proto, že ji nemá) butikovky nebo malosériovky lze ospravedlnit malou sérií, exkluzivními materiály, vysokým podílem ruční práce, předpokládanou kvalitou zpracování, exklusivitou, renomé, příjemnou formou prodeje s vysokou přidanou hodnotou a dalšímu věcmi. Co ale uvést na ospravedlnění ceny u ATOMICU, VOELKLU, HEADU a dalších, to fakt nevím.

To srovnání s auty velmi silně pokulhává, diplomaticky řečeno. Porsche z Bratislavy je LEGENDÁRNÍ pojem, jak dělat z lidí totální idioty.

Bavorák s Mercedesem jsou POSLEDNÍ značky, montované výhradně v Německu, stejně jako Subaru je ppod. jediné asijské auto na českém trhu, vyrobené skutečně v Japonsku.

No nic, uzavřel bych to tím, že image a psychika je součástí všeho a je na každém, jak se svými penězi naloží. Já čínskej image nechci a mojí psychice to nesvědčí.

22.10.2010 18:39:35 #13 

Příspěvků: 2061

Martin47 muž

>> #12, Martin430, 22. 10. 2010 18:00:22

Zcela chápu tvé volání po Fair-Trade, bohužel jsem již trochu rezignoval. I u těch aut je to jinak. Subaru se vyrábějí v Maďarsku (jedno mi stojí před domem) a Bavorák s Meďourem se v Německu pouze montují z komponentů, které se vyrábějí v celém světě. Pro zajímavost ti popíšu, jak vzniká taková hlavová opěrka kterou najdeš třeba v Mercedesu. Příze se vyrobí v Asii a doveze do Anglie. Tam se z ní utká látka, na kterou se nalaminuje molitan, vyrobený v Rakousku. Látka se převeze do Čech, kde se ušije opěrka a putuje do Německa, kde se do ní vloží francouzský inzert (kovové nožičky) a vstříkne pěna. Potom se doveze do automobilky a tam se prdne do sedadla, které připutovalo po jiných cestách odjinud. A tak je to se všemi komponenty v autě, které se v Mercedesu a všech dalších automobilkách sejdou na páse. Tak funguje Automotive Industry. A to nemluvím o neustálém tlaku přesunovat všechnu výrobu na východ a vyřadit ty evropské firmy, které jsou ještě na procesu zahákované. Užívejte všichni přítomnosti. Budoucnost v Evropě nebude veselá.

22.10.2010 18:44:14 #14 

Příspěvků: 2034

TomáS muž

>> #12, Martin430, 22. 10. 2010 18:00:22 Chtěl jsem ti dát palec nahoru, ale nechtěl jsem kazit tvoji Auru –167:-) >> #11, ivan, 22. 10. 2010 16:34:53 Já ten zásadní problém s Octavii mám. Jednu jsem měl a koupil si Subaru a to nebyla ani z Číny. Atomici a Volky jsem měl taky a koupil si Visty a Stockli:-)

Ceny masovky se vyšplhaly extrémě vysoko a mnohdy už mezi Vist a Atomic nebude žádný rozdíl. Myslím, že dokonce TigerPowerSwitch něci stojí 36k kdežto Vist většinou 30k. A tady bych se hádal do konce svých dnů, jak je to s poměrem cena/výkon a to by ty Volky mohly stát klidně 25k a stejně by se nic nezměnilo.

22.10.2010 18:54:55 #15 

Příspěvků: 881

Martin430

>> #13, Martin47, 22. 10. 2010 18:39:35

Já v automotive mám odpracovaných přes 20 let, z toho pár roků v Mercedes-Benz, takže představu mám. Abychom z toho nemuseli dělat dalekosáhlý OT. Nemluvil jsem – a to kurwa moc dobře víš – o komponentech, ale o fabrice. A nebudu tu demagogicky blábolit o tom, odkud je přídaveček titanu v hliníkovým plátu lyže dělaný v třeba tý Číně.

A jetli máš doma Subaru z Maďarska, tak to bude jedině Justy. A to není Subaru, to je Suzuki Swift prodávaná pod jejich (Subaru) značkou a v jejich síti.

22.10.2010 19:06:07 #16 

Příspěvků: 881

Martin430

>> #14, TomáS, 22. 10. 2010 18:44:14

Ale mohls mi dát mínus. Já jsem Ti ho dal, fletko snobí… :o)

22.10.2010 19:08:19 #17 

Příspěvků: 2061

Martin47 muž

>> #15, Martin430, 22. 10. 2010 18:54:55

Justy Swift není. Je jen postavený na platformě Swift, má však náhon 4×4. To Swift nemá. Jsou to však skoro stejná auta. Pokud jsi dělal tolik let v automotive, chápu tvůj kladný vztah k Fair-Trade.

22.10.2010 19:09:07 #18 

Příspěvků: 1788

TNS muž

>> #8, TomáS, 22. 10. 2010 14:22:15

Dík za odpoveď.Niečo podobné som čakal.Navyše máš k tým Vistom príbeh a to je o dôvod navyše.

Aby si nemal skreslenú predstavu.Chápem Ťa celkom dobre a dokážem sa ľahko vcítiť aj do príbehov dospelých chlapov,ktorí zaspávajú s novými lyžami v posteli.A že ich je po svete dosť.Nepríde mi to smiešne,skôr milé:)

Tiež som rád,že jazdím značku,ktorá aj nato aká je veľká a stará ako posledná ostala vo vlastníctve jednej rodiny.Mám rád tradície.Ale rozhodujúce,prečo u nich ostávam,je že ich za tie roky poznám.Neskla­mali,vyhovujú mi.Prísne vzaté a správnejšie by bolo povedať,že som na ne navyknutý.Ľahké objednávanie zvolených tvrdostí a pod.

..ak si budem niekedy vyberať freerideové lyže,vyhrám sa s tým,dám si načas,užijem si nakupovanie a budem sa opäť tešiť ako malý chlapec:)))

..nie som pravoverný lyžiar,som len tieň z minulého fóra.

22.10.2010 19:15:56 #19 

Příspěvků: 2061

Martin47 muž

>> #18, TNS, 22. 10. 2010 19:09:07

Já jsem zase tradicionalistický snob, který nesáhne mimo klasické značky.

22.10.2010 19:16:58 #20 

Příspěvků: 1788

TNS muž

>> #12, Martin430, 22. 10. 2010 18:00:22

Dám aj tebe otázočku ako TomáSovi.

..Martin,čiste hypoteticky,kúpil by si si radšej boty Head z Čiech,alebo radšej z Rakúska?

..viem,že je to podraz,ale dať zarobiť krajanovi,alebo byť nekompromisný brandista?

..nie som pravoverný lyžiar,som len tieň z minulého fóra.

22.10.2010 19:23:01 #21 

Příspěvků: 1788

TNS muž

>> #19, Martin47, 22. 10. 2010 19:15:56

..v tom sme si podobný,rozdiel je,že Ty si multiznačkový:)

..získavaš prehľad naprieč celým spektrom výrobcov lyží a ja som špecializovaný na jedinú značku.Kto je väčší tradicionalista?:-D

..nie som pravoverný lyžiar,som len tieň z minulého fóra.

22.10.2010 19:30:33 #22 

Příspěvků: 881

Martin430

>> #20, TNS, 22. 10. 2010 19:16:58

Já ale nejsem nekompromisní brandista. A neříkal jsem krajanovi, ale sousedovi.

Takže Ti odpovím jednoduše. Jestliže Head, tak z Rakouska. Jestliže Botas tak z Česka. Jestliže Rossi, tak francouzské, jestliže Sporten, tak české.

Nemám nic proti českým (nebo čínským) výrobcům, abychom si rozuměli. Ale každej za svoje, jo ?

Ne Voelkl – německej brand za německou cenu – z Číny. A ne masovku za cenu butikovky. Ano – slovenskou borovičku s horcovým koreňom. Ne – Porsche z Blavy … Myslím, že jasný, co ?

22.10.2010 19:31:09 #23 

Příspěvků: 2061

Martin47 muž

>> #21, TNS, 22. 10. 2010 19:23:01

Jsem sevřený v zajetí značek Elan, Fischer, Rossignol, Völkl, Head, Blizzard, Atomic, Trochu vedle stojí Salomon a Dynastar (sám nevím proč). Pokud je to možné, dávám přednost Elanu (nesmí ale prudit kravinami jako Fusion)

22.10.2010 19:43:38 #24 

Příspěvků: 1788

TNS muž

>> #22, Martin430, 22. 10. 2010 19:30:33

Dík.Človeče,tak v tejto globalizovanej dobe,to budeš mať ťažké.

Niektoré veci štvú aj mňa,ale pozri,trocha šalamúnsky som to rozšíril na celú EU.Ak tá bunda Vaude nie je ušitá v Nemecku,ale Portugalsku,tak ma to mrzí menej ako z Číny;-)

..nie som pravoverný lyžiar,som len tieň z minulého fóra.

22.10.2010 20:18:56 #25 

Příspěvků: 881

Martin430

>> #24, TNS, 22. 10. 2010 19:43:38

Jo, jasně.

když jsme tak podebatili, nedá mi to, abych nesjel do česko-slovenskýho OT.

Zatímco Pilsner Urquell se prý pro slovenský trh vyrábí na Slovensku, tady se zase zničehonic velice rozšířil Zlatý Bažant. A když jsem pátral, proč je slovenský superpremiový brand tak úspěšný v moravských hospodách, tak jsem zjistil, že ho vaří Starobrno…

22.10.2010 20:39:02 #26 

Příspěvků: 1788

TNS muž

..nie som pravoverný lyžiar,som len tieň z minulého fóra.

22.10.2010 22:47:58 #27 

Příspěvků: 3866

ivan

>> #20, TNS, 22. 10. 2010 19:16:58

CIT.: „Martin,čiste hypoteticky,kúpil by si si radšej boty Head z Čiech,alebo radšej z Rakúska?“

Nie som Martin, ale podotýkam:

Heady? To je opravdu krystalický příklad pro austriofilního brandistu!

Head byl americký do r. 1989, ale už od 1965 vyráběl lyže taky v Kennelbachu, od 1988 všechny. „Rakouský“ z hlediska vlastnictví byl jen dva roky 1993 – 95, předtím patřil pestrému konglomerátu včetně Japonců, a od 1995 je to firma patřící Švédovi žijícímu v Británii, sídlící v Holandsku a vyrábějící lyže stále v Kennelbachu, ale taky v Česku (kdysi hodně Sporten, dneska vlastní fabrika v Budějicích).

Boty? Až Eliasch koupil italskou značku San Marco, ta jela do tuším 97 nebo 98, pak se z toho staly Heady, ale v Rakousku, afaik, se nikdy nevyráběly. Vlastnicky viz výše. Takže v Itálii nebo u nás – pořád žádné Rakousko.

22.10.2010 22:59:29 #28 

Příspěvků: 3866

ivan

Jinak k tomu, co psal hlavně Martin 430. Čekal jsem, jestli téma někdo uchopí i z jiné než čistě technologické stránky. Protože tam lze namítnout mnohé, máte plnou pravdu.

Podpora domácího, regionálního, evropského. Podezřelé praktiky zaměstnávání dětí, absence či nedokonalost požadavků na ochranu prostředí pracovního i životního. Včetně šíleného šíbování materiály a výrobky, jak to u těch opěrek popsal druhý Martin. Pendlování manažerů letecky přes půl světa, transporty v kontejnerech loďmi, jež prý jsou s těmi letadly těžkou dardou pro životní prostředí.

V tomhle je samozřejmě pro nás nejčistší (doslova i přeneseně) nákup od Sportenu nebo Lusti. Völkly ze Straubingu, které doputují k Albertovi do Česka a pak do krámů, jsou taky příznivé, Fischerky z Riedu přes Budějice jsou blízko, ani z Altenmarktu nebo Mittersillu to není špatné.

Když jsem se ptal na tu škodovku, nemyslel jsem samozřejmě lidi, kteří mají výhrady vůči Octavii, případně škodovce jako takové, nýbrž jejich potenciálního kup­ce.

Srovnání krejčího z Brna a Laosana by mělo smysl jen tehdy, pokud by oba pracovali na stejné lince, jen v jiných zemích. V Asii se postaví lyžařská fabrika, dovezou stroje a vyrábí se úplně stejně jako jinde, ono to ani jinak nejde.

Nevím o tom, že by se někdo“vysmíval“ malým drahým značkám „butikovkám“. On to automaticky poukaz na cosi o level či dva výš není. Nemyslím, že by slušný plnohodnotný sendvič vyrobený ve velké továrně měl být nějak horší než podobný, vzniklý v malé. Pamatuju, jak měl Milan Trnka problémy s kvalitou Sliverů od Rolanda, a to se dělalo pár kousků, se kterými se mohl mazlit dosytosti. Když ale dostal kšeft od Bognera, určitě se jinak smýkal. Ale zase – neříkám, že to byla Rolandova chyba – pamatuju kousek, který Olda Vondrášek přivezl na jaře na Kaunertal – hrozná lyže.

Jasně, že roli hraje pečlivost, s jakou maník naskládá díly lyže do kazety, s jakou tam rozetře lepidlo, aby bylo rovnoměrné a nikde nechybělo. Lze jaksi předpokládat, možná spíš doufat, že to pečlivěji udělá chlápek od malosériovek než nešťastník, který celou šichtu frká do kazet jednu lyži za druhou.

Nevím ale, jak na tom jsou malí versus velcí se dřevem na jádra, zda mají dost kvalitního a dost vyschlého. Když něco dojde malému, bude to shánět mnohem obtížněji než zákazník velký. Před časem jsem se pro jednoho butikového rakouského výrobce snažil sehnat po Česku titanaly – nedokázali je nikde splašit. Já taky ne, Milan Luštinec i Hudák ve Sportenu se – vlastně podle očekávání – jenom zasmáli.

Pokud jde o sendviče, těžko může při výrobě malý oproti velkému nasadit nějaké větší množství ruční práce – kde? Přece nebude lyže tisknout místo lisu rukama. Závěrečné opracování? Možná tam trochu, ale stejně si nakonec musím lyži ošejpovat a dobrousit podle sebe.

„Přidanou hodnotou“ by byl třeba závodní servis podle individuálního požadavku v ceně, Může jím být individuálně udělaná tvrdost lyže. Individuální design podle výběru nebo vlastního návrhu. Ale kolik firem tohle dělá? Pár ano, ale opravdu jen pár.

Exkluzivní materiály: do nějaké supertoprekreační lyže nacpu co nejvíc uhlíku, protože to zní a frčí, ale získám tím kromě o něco nižší váhy a „karbonového“ image něco? Nakonec můžu dopadnout tak, že musím lyži uměle dělat těžší, aby vedla a nekmitala. A klasický sendvič, o němž tady básníme, žádnými zázračnými kosmickými materiály nežije.

Za skutečnou lyžařskou „přidanou hodnotu“ nepovažuju krystalky od Swarovského nebo třeba futrál a hole v nadsazené ceně. Výjimečnost ano, pokud to někoho potěší. Renomé ano. I když zase: má vyšší renomé Blossom, Carpani, Edelwiser, nebo Atomic? (Ano, jak kde a u koho…)

Ceny od velkých versus malých? Nezapomeňte na to, že velká fabrika platí hodně lidí. Topí se v ní, svítí, jede v ní hodně strojů, musí se tam dodržovat různé normy na podmínky při práci, na ochranu ŽP, likvidaci odpadů. Jede tam nějaký vývoj, testování, možná i závodníci a servismani se platí. Musejí mít obchodní oddělení, pěstovat kontakty s odběrateli, cestovat, jednat. Marketing, reklama.

V malé se v malých prostorách každý den sejde pár lidí, upečou pár lyží, moc toho nezkoumají. V té (bývalé) stodole asi nemají ČOVku. Všechno obsáhne pár lidí, malé série na zakázku, jednoduché jednání s odběratelem (přijede si, netřeba cestovat za ním třeba do Japonska). Místo nákladné reklamy stačí šeptanda a webová stránka.

Je to prostě nebe a dudy. Tím nechci dělat z velkých chudáky, ale do realistického obrázku patří vidět i tohle.

Btw, „butikové“ a velmi ceněné Kästle se dělají v Headu… A také, Rossignol chrlí velká kvanta lyží ve Španělsku už od 60. let, takže miliony těchto nejtypičtějších „francouzských“ lyží Made in France vůbec nebyly.

22.10.2010 23:21:26 #29 

Příspěvků: 1788

TNS muž

>> #27, ivan, 22. 10. 2010 22:47:58

Ďakujem Ivan.Samozrejme viem,že Head je pôvodom americký.Že sa lyžařky Head nestihli vyrábať aj v AT som už nevedel.Písal som to véélmi stručne a Martin pochopil môj zámer.

..nie som pravoverný lyžiar,som len tieň z minulého fóra.

22.10.2010 23:53:24 #30 

Příspěvků: 3866

ivan

>> #29, TNS, 22. 10. 2010 23:21:26

Já vím, pochopil jsem, o co šlo. Jen jsem nevydržel neokomentovat ausgerechnet toho Heada, protože právě on je krásným příkladem geograficko-vlastnické divočiny.

Na rozdíl od tebou vzpomenutého Fischera. Přesně jak říkáš, jediný, kdo uhájil. (A pak už jenom Zanatta = Tecnica a Dal Bello.)

Nalezené položky: 96 « První | < Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | Další > | Poslední »

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Hledat v diskuzi

Články

08.12.2016

SNOW 100 - jubilejní vydání s 8 skipasy zdarma!

Prosincové vydání SNOW – historicky rekordní – je t...
08.12.2016

Paseky nad Jizerou - top lyžování pro děti i ambiciózní lyžaře

Lyžařský areál v Pasekách nad Jizerou může nabídnou...
08.12.2016

Vyhrajte 4 luxusní lyžařské dny v Dolním Rakousku!

V Dolním Rakousku najdete rodinné sjezdovky i trať ...
08.12.2016

SP v alpském lyžování: ach ten materiál. Hudcovi premiéra nevyšla

Jan Hudec, šumperský rodák, který ještě před pár mě...
07.12.2016

Hodinky na lyže

Moderní, sportovní GPS hodinky umí často měřit širo...
06.12.2016

Představujeme značku Völkl

Völkl je tradiční německá značka, vyráběná v soused...

Diskuze o lyžování

Klínovec: [Středisko]

dnes 18:33:31 od johnycek

Co v lyžárně přebývá

dnes 18:20:00 od CzechSkier

Oprava lyžiarok

dnes 18:15:19 od CzechSkier

Lyzovani Prosinec 2016

dnes 17:20:29 od Honza_S

Alpine Ski World Cup 16/17

včera 13:32:36 od Martin47

vosky Skivo

06.12.2016 23:25:27 od Boryš

Úplně nový typ lyží

06.12.2016 23:01:39 od HonzA_

Ester Ledecká

06.12.2016 22:21:35 od m3

Obertauern: [Středisko]

06.12.2016 10:46:17 od ACS