Kronplatz – aktuální report [článek] - Diskuze - Diskuzní fórum o lyžování - SNOW.CZ

Kronplatz – aktuální report [článek]

25.02.2011 09:04:02 #1 

Příspěvků: 1009

Radek Holub - SNOW muž

Kronplatz, lyžařsky zcela využitá hora na severním úpatí Dolomit, se v posledních letech stal pro své široké a parádně udržované sjezdovky živou legendou. Aktuálně nabízí své „standardní“ podmínky – bezchybně vysněžené tratě s tvrdým podkladem a povrchem ze suchého sypkého, na slunečných svazích i měknoucího sněhu. Exponovaná místa jsou v noci dosněžována technickým „prašanem“.


Odkaz na článek

14.12.2011 12:25:49 #2 

Příspěvků: 3866

ivan

Bydlel jsem několikrát v Niederrasenu, tedy na úplně spodním kraji Antholzertalu, a logicky jezdil do Olangu na první lanovku.

Myslíš, že by teď ev. mělo smysl dojíždět místo toho do Riedu? Vzdáleností celkem není rozdíl, možná o něco lepší příjezd po hlavní (i když po osmé je ráno v O. ještě klid, kdežto na hlavní provoz), ale nebude tam na první lano čekat osazenstvo prvního plného vlaku a situace ještě horší než bývala v O.? A taky ti z O. budou nahoře dřív, mají kratší a rychlejší výjezd.

Ale asi to z první předsezonní návštěvy nelze odhadnout.

14.12.2011 13:23:15 #3 

Příspěvků: 1009

Radek Holub - SNOW muž

>> #2, ivan, 14. 12. 2011 12:25:49

Čistě z hlediska pohodlí výjezdu bych volil Perchu (Ried) – nová prostorná 10místná kabinka je sice dlouhá (6 km oproti 4 km z Olangu), ale zase jezdí rychlostí 6 m/s (stará, stísněnější z Olangu 5 m/s). Ried jezdí oficiálně od 8.25 hod., Olang od 8.30 hod. a v praxi lze často vyjet už okolo čtvrt na devět (alespoň dle zkušeností z Reischachu) – viz provozní doba lanovek na Kronplatzu.

Vlakem bude kromě neděle podle mě přijíždět minimum lidí.

Není tam ale žádné parkoviště – jen pár aut se vejde u vstupu na přemostění přes trať (nutno přejít a sjet výtahem dolů na nástupiště).

Nic se nejí tak horké, jak se to uvaří.

14.12.2011 15:05:16 #4 

Příspěvků: 3866

ivan

>> #3, Radek Holub – SNOW, 14. 12. 2011 13:23:15

Díky. Ale jestliže není v Percha u vlaku/LD parkoviště, je to pro automobilistu pasé.

Pokud budeš mít pravdu a vlakem bude jezdit málo lidí, není celá ta slavná investice – propagačně určitě efektní a bezpochyby díky její „ekologičnosti“ bohatě subvencovaná – poněkud luxus?

Ale to se ukáže. Jako dopravní řešení je to zajímavé a na šumavském Špičáku mají o čem přemýšlet…

14.12.2011 20:48:28 #5 

Příspěvků: 1009

Radek Holub - SNOW muž

>> #4, ivan, 14. 12. 2011 15:05:16

Podle mě bylo původním motivem celého projektu Ried hlavně rozšíření sjezdovek, ale bez ekologického prvku (železnice) by byl těžko průchodný – i takto bylo dost místních proti.

Jako nástupní místo je to opravdu luxus, který ocení hlavně ti, kdo to mají blízko na vlak. V plánu je připojit na vlak i nedaleká střediska v Hochpustertalu a Eisacktalu, takže pokud bude dostatek ubytovacích možností v pěší vzdálenosti nádraží, bude to opravdu pěkná alternativa mnohdy hektického nástupu z parkovišť.

Nic se nejí tak horké, jak se to uvaří.

15.12.2011 19:07:19 #6 

Příspěvků: 3866

ivan

IMHO tohle „zelené“ řešení potenciál má. Týrat ráno vymrzlé auto, hlavně ropáka, párminutovou pojížďkou k lanovce, a odpoledne totéž zpátky, je dost drasťák, jak vůči tomu autu, tak vůči životnímu prostředí. A uvážím-li většinového návštěvníka, který má poměrně měkké boty a pár lehkých rekreačních lyží, proč by se neměl přiblížit vlakem? Když navíc jede zhruba na desátou hodinu.

Kdo zažil cestu třeba z Klatov na Špičák vlakem s pohodou bez škrabání zamrzlých oken, starání se o stav silnice a zaparkování, ví svoje.

Problém bude v té pěší vzdálenosti nádraží, jak píšeš. I s báglem a dvěma páry lyží bych takovou cestu dal, ale s ubytováním nejvýš do 500 metrů od nádraží. Je mladší, zdravější a tak neověšený lyžař ochotný šlapat dál?

Otoh, stejně jako umí Plzeňáci vlézt do vlaku na ten Špičák, mohou tak jezdit i lidé z Brixenu či odkud ten vlak jede. Není to spíš věc zvyku? Tím spíš, když se šikovně spojí jízdné se skipasem a přidá zelená mediální masáž.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Hledat v diskuzi

Články

02.12.2016

SP v alpském lyžování: co napověděla premiéra

Poslední listopadový víkend se stal již tradičně př...
02.12.2016

Vložky do lyžařských bot – proč a pro koho?

Při sjezdovém lyžování je noha v botě zatěžována ve...
02.12.2016

Známe vítěze souteže se Skier.cz!

Známe vítěze soutěže s lyžařským obchodem a eshopen...
01.12.2016

Vyhlášení vítěze soutěže o celosezónní Czech Skipass 2016/17

Czech Skipass – unikátní lyžařská celosezónní perma...
30.11.2016

Lyžařská sezona je tady! Nejezděte na hory bez servisu, radí odborníci

Venku první vločky a někteří z nás už plni očekáván...
30.11.2016

SP v alpském lyžování: kde bere ta holka energii?

O víkendu se jely další závody světového poháru alp...

Diskuze o lyžování

Bootfitting

dnes 00:38:48 od MMartin

Výber vhodných lyží pre muža

včera 20:46:24 od fischerbl

vosky Skivo

včera 20:26:55 od Marek Bednář

Klínovec: [Středisko]

včera 20:09:59 od BigBang

Alpine Ski World Cup 16/17

včera 19:37:35 od Marek Bednář

Čím nahradit Dynastar Omecarve 10?

včera 18:59:53 od Marek Bednář

Saalbach vs. Zell am See - prosím o radu!

včera 16:18:08 od Martin_B

Krátký nebo dlouhý oblouk

včera 09:32:46 od Vvladimir

Testování Sporten Stupava

01.12.2016 20:43:35 od BoB

Slalomky

01.12.2016 16:54:56 od johnycek