Kronplatz – aktuální report [článek] - Diskuze - Diskuzní fórum o lyžování - SNOW.CZ

Kronplatz – aktuální report [článek]

25.02.2011 09:04:02 #1 

Příspěvků: 1265

Radek Holub - SNOW muž

Kronplatz, lyžařsky zcela využitá hora na severním úpatí Dolomit, se v posledních letech stal pro své široké a parádně udržované sjezdovky živou legendou. Aktuálně nabízí své „standardní“ podmínky – bezchybně vysněžené tratě s tvrdým podkladem a povrchem ze suchého sypkého, na slunečných svazích i měknoucího sněhu. Exponovaná místa jsou v noci dosněžována technickým „prašanem“.


Odkaz na článek

14.12.2011 12:25:49 #2 

Příspěvků: 3866

ivan

Bydlel jsem několikrát v Niederrasenu, tedy na úplně spodním kraji Antholzertalu, a logicky jezdil do Olangu na první lanovku.

Myslíš, že by teď ev. mělo smysl dojíždět místo toho do Riedu? Vzdáleností celkem není rozdíl, možná o něco lepší příjezd po hlavní (i když po osmé je ráno v O. ještě klid, kdežto na hlavní provoz), ale nebude tam na první lano čekat osazenstvo prvního plného vlaku a situace ještě horší než bývala v O.? A taky ti z O. budou nahoře dřív, mají kratší a rychlejší výjezd.

Ale asi to z první předsezonní návštěvy nelze odhadnout.

14.12.2011 13:23:15 #3 

Příspěvků: 1265

Radek Holub - SNOW muž

>> #2, ivan, 14. 12. 2011 12:25:49

Čistě z hlediska pohodlí výjezdu bych volil Perchu (Ried) – nová prostorná 10místná kabinka je sice dlouhá (6 km oproti 4 km z Olangu), ale zase jezdí rychlostí 6 m/s (stará, stísněnější z Olangu 5 m/s). Ried jezdí oficiálně od 8.25 hod., Olang od 8.30 hod. a v praxi lze často vyjet už okolo čtvrt na devět (alespoň dle zkušeností z Reischachu) – viz provozní doba lanovek na Kronplatzu.

Vlakem bude kromě neděle podle mě přijíždět minimum lidí.

Není tam ale žádné parkoviště – jen pár aut se vejde u vstupu na přemostění přes trať (nutno přejít a sjet výtahem dolů na nástupiště).

Nic se nejí tak horké, jak se to uvaří.

14.12.2011 15:05:16 #4 

Příspěvků: 3866

ivan

>> #3, Radek Holub – SNOW, 14. 12. 2011 13:23:15

Díky. Ale jestliže není v Percha u vlaku/LD parkoviště, je to pro automobilistu pasé.

Pokud budeš mít pravdu a vlakem bude jezdit málo lidí, není celá ta slavná investice – propagačně určitě efektní a bezpochyby díky její „ekologičnosti“ bohatě subvencovaná – poněkud luxus?

Ale to se ukáže. Jako dopravní řešení je to zajímavé a na šumavském Špičáku mají o čem přemýšlet…

14.12.2011 20:48:28 #5 

Příspěvků: 1265

Radek Holub - SNOW muž

>> #4, ivan, 14. 12. 2011 15:05:16

Podle mě bylo původním motivem celého projektu Ried hlavně rozšíření sjezdovek, ale bez ekologického prvku (železnice) by byl těžko průchodný – i takto bylo dost místních proti.

Jako nástupní místo je to opravdu luxus, který ocení hlavně ti, kdo to mají blízko na vlak. V plánu je připojit na vlak i nedaleká střediska v Hochpustertalu a Eisacktalu, takže pokud bude dostatek ubytovacích možností v pěší vzdálenosti nádraží, bude to opravdu pěkná alternativa mnohdy hektického nástupu z parkovišť.

Nic se nejí tak horké, jak se to uvaří.

15.12.2011 19:07:19 #6 

Příspěvků: 3866

ivan

IMHO tohle „zelené“ řešení potenciál má. Týrat ráno vymrzlé auto, hlavně ropáka, párminutovou pojížďkou k lanovce, a odpoledne totéž zpátky, je dost drasťák, jak vůči tomu autu, tak vůči životnímu prostředí. A uvážím-li většinového návštěvníka, který má poměrně měkké boty a pár lehkých rekreačních lyží, proč by se neměl přiblížit vlakem? Když navíc jede zhruba na desátou hodinu.

Kdo zažil cestu třeba z Klatov na Špičák vlakem s pohodou bez škrabání zamrzlých oken, starání se o stav silnice a zaparkování, ví svoje.

Problém bude v té pěší vzdálenosti nádraží, jak píšeš. I s báglem a dvěma páry lyží bych takovou cestu dal, ale s ubytováním nejvýš do 500 metrů od nádraží. Je mladší, zdravější a tak neověšený lyžař ochotný šlapat dál?

Otoh, stejně jako umí Plzeňáci vlézt do vlaku na ten Špičák, mohou tak jezdit i lidé z Brixenu či odkud ten vlak jede. Není to spíš věc zvyku? Tím spíš, když se šikovně spojí jízdné se skipasem a přidá zelená mediální masáž.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Hledat v diskuzi

Články

17.08.2017

Bike SNOW tour: Malinô Brdo – na kole, na vodě i ve vzduchu

Slovenský letní areál Malinô Brdo navštěvujeme každ...
15.08.2017

Bike SNOW tour: Klínovec – na flowtrail i s koloběžkou

Krušnohorský Klínovec začíná patřit mezi česká top ...
15.08.2017

Za dva měsíce dobyli Evropu! Čeští žáci kralují mezinárodnímu poháru FIS v travním lyžování

Ujeli téměř 2500 km, zúčastnili se 5 mezinárodních ...
15.08.2017

Bike SNOW tour: Špičák na Šumavě – rodinná pohoda s bikeparkem

Na šumavském Špičáku se lanovka točí i v létě a tur...
14.08.2017

Hledejte a očesejte Craftovník!

Švédská značka Craft připravila pro všechny sportov...
07.08.2017

Italské Alpy – luxusní dovolená plná wellness

Sníh pod nohama, lyžování, výhled na krásné hory se...

Diskuze o lyžování

[Fotogalerie]: Fall Line

18.08.2017 23:06:56 od Lukáš Vavrda - SNOW

Alpine Ski World Cup 17/18

18.08.2017 21:42:03 od orim

Passo Stelvio

17.08.2017 15:23:58 od mikels

Livigno: [Středisko]

16.08.2017 21:01:19 od mikels

[Fotogalerie]: Never nikomu

16.08.2017 12:54:24 od LauraPiekna

Breuil-Cervinia-Valtournenche: [Středisko]

16.08.2017 12:13:55 od JI-FR

LIDL

14.08.2017 10:04:44 od valerius

PETRA VLHOVÁ

13.08.2017 20:01:41 od oblouk

Poděkování Teamu Snow

12.08.2017 17:48:19 od valerius

Ponožky

11.08.2017 16:15:20 od orim