Kronplatz – aktuální report [článek] - Diskuze - Diskuzní fórum o lyžování - SNOW.CZ

Kronplatz – aktuální report [článek]

25.02.2011 09:04:02 #1 

Příspěvků: 1045

Radek Holub - SNOW muž

Kronplatz, lyžařsky zcela využitá hora na severním úpatí Dolomit, se v posledních letech stal pro své široké a parádně udržované sjezdovky živou legendou. Aktuálně nabízí své „standardní“ podmínky – bezchybně vysněžené tratě s tvrdým podkladem a povrchem ze suchého sypkého, na slunečných svazích i měknoucího sněhu. Exponovaná místa jsou v noci dosněžována technickým „prašanem“.


Odkaz na článek

14.12.2011 12:25:49 #2 

Příspěvků: 3866

ivan

Bydlel jsem několikrát v Niederrasenu, tedy na úplně spodním kraji Antholzertalu, a logicky jezdil do Olangu na první lanovku.

Myslíš, že by teď ev. mělo smysl dojíždět místo toho do Riedu? Vzdáleností celkem není rozdíl, možná o něco lepší příjezd po hlavní (i když po osmé je ráno v O. ještě klid, kdežto na hlavní provoz), ale nebude tam na první lano čekat osazenstvo prvního plného vlaku a situace ještě horší než bývala v O.? A taky ti z O. budou nahoře dřív, mají kratší a rychlejší výjezd.

Ale asi to z první předsezonní návštěvy nelze odhadnout.

14.12.2011 13:23:15 #3 

Příspěvků: 1045

Radek Holub - SNOW muž

>> #2, ivan, 14. 12. 2011 12:25:49

Čistě z hlediska pohodlí výjezdu bych volil Perchu (Ried) – nová prostorná 10místná kabinka je sice dlouhá (6 km oproti 4 km z Olangu), ale zase jezdí rychlostí 6 m/s (stará, stísněnější z Olangu 5 m/s). Ried jezdí oficiálně od 8.25 hod., Olang od 8.30 hod. a v praxi lze často vyjet už okolo čtvrt na devět (alespoň dle zkušeností z Reischachu) – viz provozní doba lanovek na Kronplatzu.

Vlakem bude kromě neděle podle mě přijíždět minimum lidí.

Není tam ale žádné parkoviště – jen pár aut se vejde u vstupu na přemostění přes trať (nutno přejít a sjet výtahem dolů na nástupiště).

Nic se nejí tak horké, jak se to uvaří.

14.12.2011 15:05:16 #4 

Příspěvků: 3866

ivan

>> #3, Radek Holub – SNOW, 14. 12. 2011 13:23:15

Díky. Ale jestliže není v Percha u vlaku/LD parkoviště, je to pro automobilistu pasé.

Pokud budeš mít pravdu a vlakem bude jezdit málo lidí, není celá ta slavná investice – propagačně určitě efektní a bezpochyby díky její „ekologičnosti“ bohatě subvencovaná – poněkud luxus?

Ale to se ukáže. Jako dopravní řešení je to zajímavé a na šumavském Špičáku mají o čem přemýšlet…

14.12.2011 20:48:28 #5 

Příspěvků: 1045

Radek Holub - SNOW muž

>> #4, ivan, 14. 12. 2011 15:05:16

Podle mě bylo původním motivem celého projektu Ried hlavně rozšíření sjezdovek, ale bez ekologického prvku (železnice) by byl těžko průchodný – i takto bylo dost místních proti.

Jako nástupní místo je to opravdu luxus, který ocení hlavně ti, kdo to mají blízko na vlak. V plánu je připojit na vlak i nedaleká střediska v Hochpustertalu a Eisacktalu, takže pokud bude dostatek ubytovacích možností v pěší vzdálenosti nádraží, bude to opravdu pěkná alternativa mnohdy hektického nástupu z parkovišť.

Nic se nejí tak horké, jak se to uvaří.

15.12.2011 19:07:19 #6 

Příspěvků: 3866

ivan

IMHO tohle „zelené“ řešení potenciál má. Týrat ráno vymrzlé auto, hlavně ropáka, párminutovou pojížďkou k lanovce, a odpoledne totéž zpátky, je dost drasťák, jak vůči tomu autu, tak vůči životnímu prostředí. A uvážím-li většinového návštěvníka, který má poměrně měkké boty a pár lehkých rekreačních lyží, proč by se neměl přiblížit vlakem? Když navíc jede zhruba na desátou hodinu.

Kdo zažil cestu třeba z Klatov na Špičák vlakem s pohodou bez škrabání zamrzlých oken, starání se o stav silnice a zaparkování, ví svoje.

Problém bude v té pěší vzdálenosti nádraží, jak píšeš. I s báglem a dvěma páry lyží bych takovou cestu dal, ale s ubytováním nejvýš do 500 metrů od nádraží. Je mladší, zdravější a tak neověšený lyžař ochotný šlapat dál?

Otoh, stejně jako umí Plzeňáci vlézt do vlaku na ten Špičák, mohou tak jezdit i lidé z Brixenu či odkud ten vlak jede. Není to spíš věc zvyku? Tím spíš, když se šikovně spojí jízdné se skipasem a přidá zelená mediální masáž.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Hledat v diskuzi

Články

26.03.2017

Nedělníček: Bez happyendu

Stalo se, že žena, která za nic nemohla, nebo si to...
24.03.2017

SNOW tour 2016/17: Livigno – prosluněné dálnice s bujarým apres-ski

Livigno je nejen českými lyžaři oblíbené pro široké...
24.03.2017

Aktuálně: jarní lyžování pro fajnšmekry

Prázdniny skončily, sezóna se chýlí ke konci a mnoh...
21.03.2017

Zimní kurzy lavinové prevence na Ukrajině – v dírách a mlze

Z Pece na Dragobrat za 24 hodin – tak proběhla cest...
20.03.2017

SNOW tour 2016/17: Bormio – červené a zábavné

Italské Bormio, tradiční dějiště Světového poháru v...
19.03.2017

SNOW tour 2016/17: Arabba – s Dolomity na dlani

V druhém březnovém týdnu jsme navštívili nejkrásněj...

Diskuze o lyžování

poprvé na SCT WIDE /tyčky

dnes 14:49:47 od PetrAT

Nedělníček: Bez happyendu [článek]

dnes 13:23:55 od valerius

Lyže Kästle starší ročník

včera 19:03:35 od ˘Ö˘Krab

Výběr nových bot

včera 18:56:30 od Vlark

Na hrudi obra obláček zlatý

24.03.2017 21:58:12 od m3

Dotazník na obeznámenost s hummusem.

24.03.2017 20:52:38 od m3

Vazani Tyrolia Freeflex 14 vs. 16

23.03.2017 21:55:46 od toast

Jaké komerční GS vybrat?

23.03.2017 20:39:49 od MS001

Alpine Ski World Cup 16/17

23.03.2017 18:55:23 od m3