Kronplatz – aktuální report [článek] - Diskuze - Diskuzní fórum o lyžování - SNOW.CZ

Kronplatz – aktuální report [článek]

25.02.2011 09:04:02 #1 

Příspěvků: 1051

Radek Holub - SNOW muž

Kronplatz, lyžařsky zcela využitá hora na severním úpatí Dolomit, se v posledních letech stal pro své široké a parádně udržované sjezdovky živou legendou. Aktuálně nabízí své „standardní“ podmínky – bezchybně vysněžené tratě s tvrdým podkladem a povrchem ze suchého sypkého, na slunečných svazích i měknoucího sněhu. Exponovaná místa jsou v noci dosněžována technickým „prašanem“.


Odkaz na článek

14.12.2011 12:25:49 #2 

Příspěvků: 3866

ivan

Bydlel jsem několikrát v Niederrasenu, tedy na úplně spodním kraji Antholzertalu, a logicky jezdil do Olangu na první lanovku.

Myslíš, že by teď ev. mělo smysl dojíždět místo toho do Riedu? Vzdáleností celkem není rozdíl, možná o něco lepší příjezd po hlavní (i když po osmé je ráno v O. ještě klid, kdežto na hlavní provoz), ale nebude tam na první lano čekat osazenstvo prvního plného vlaku a situace ještě horší než bývala v O.? A taky ti z O. budou nahoře dřív, mají kratší a rychlejší výjezd.

Ale asi to z první předsezonní návštěvy nelze odhadnout.

14.12.2011 13:23:15 #3 

Příspěvků: 1051

Radek Holub - SNOW muž

>> #2, ivan, 14. 12. 2011 12:25:49

Čistě z hlediska pohodlí výjezdu bych volil Perchu (Ried) – nová prostorná 10místná kabinka je sice dlouhá (6 km oproti 4 km z Olangu), ale zase jezdí rychlostí 6 m/s (stará, stísněnější z Olangu 5 m/s). Ried jezdí oficiálně od 8.25 hod., Olang od 8.30 hod. a v praxi lze často vyjet už okolo čtvrt na devět (alespoň dle zkušeností z Reischachu) – viz provozní doba lanovek na Kronplatzu.

Vlakem bude kromě neděle podle mě přijíždět minimum lidí.

Není tam ale žádné parkoviště – jen pár aut se vejde u vstupu na přemostění přes trať (nutno přejít a sjet výtahem dolů na nástupiště).

Nic se nejí tak horké, jak se to uvaří.

14.12.2011 15:05:16 #4 

Příspěvků: 3866

ivan

>> #3, Radek Holub – SNOW, 14. 12. 2011 13:23:15

Díky. Ale jestliže není v Percha u vlaku/LD parkoviště, je to pro automobilistu pasé.

Pokud budeš mít pravdu a vlakem bude jezdit málo lidí, není celá ta slavná investice – propagačně určitě efektní a bezpochyby díky její „ekologičnosti“ bohatě subvencovaná – poněkud luxus?

Ale to se ukáže. Jako dopravní řešení je to zajímavé a na šumavském Špičáku mají o čem přemýšlet…

14.12.2011 20:48:28 #5 

Příspěvků: 1051

Radek Holub - SNOW muž

>> #4, ivan, 14. 12. 2011 15:05:16

Podle mě bylo původním motivem celého projektu Ried hlavně rozšíření sjezdovek, ale bez ekologického prvku (železnice) by byl těžko průchodný – i takto bylo dost místních proti.

Jako nástupní místo je to opravdu luxus, který ocení hlavně ti, kdo to mají blízko na vlak. V plánu je připojit na vlak i nedaleká střediska v Hochpustertalu a Eisacktalu, takže pokud bude dostatek ubytovacích možností v pěší vzdálenosti nádraží, bude to opravdu pěkná alternativa mnohdy hektického nástupu z parkovišť.

Nic se nejí tak horké, jak se to uvaří.

15.12.2011 19:07:19 #6 

Příspěvků: 3866

ivan

IMHO tohle „zelené“ řešení potenciál má. Týrat ráno vymrzlé auto, hlavně ropáka, párminutovou pojížďkou k lanovce, a odpoledne totéž zpátky, je dost drasťák, jak vůči tomu autu, tak vůči životnímu prostředí. A uvážím-li většinového návštěvníka, který má poměrně měkké boty a pár lehkých rekreačních lyží, proč by se neměl přiblížit vlakem? Když navíc jede zhruba na desátou hodinu.

Kdo zažil cestu třeba z Klatov na Špičák vlakem s pohodou bez škrabání zamrzlých oken, starání se o stav silnice a zaparkování, ví svoje.

Problém bude v té pěší vzdálenosti nádraží, jak píšeš. I s báglem a dvěma páry lyží bych takovou cestu dal, ale s ubytováním nejvýš do 500 metrů od nádraží. Je mladší, zdravější a tak neověšený lyžař ochotný šlapat dál?

Otoh, stejně jako umí Plzeňáci vlézt do vlaku na ten Špičák, mohou tak jezdit i lidé z Brixenu či odkud ten vlak jede. Není to spíš věc zvyku? Tím spíš, když se šikovně spojí jízdné se skipasem a přidá zelená mediální masáž.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Hledat v diskuzi

Články

26.04.2017

Tři údolí krok za krokem (9. díl): Zase o pár (k)roků dále - Meribel a Courchevel

Když jsem před třemi lety psal sérii článků o Třech...
26.04.2017

Zažijte bikový závod s J. Ježkem a další akce ve Velkých Karlovicích

Víte, že Velké Karlovice žijí nejen v zimě? Jestli ...
26.04.2017

SNOW tour 2016/17: Hannibal – největší soudobá show v Alpách

Každý lichý rok v dubnu se na söldenském ledovci Re...
24.04.2017

SNOW tour 2016/17: Sölden – „Jako Bond, James Bond!“

Söldenský ledovec i jeho „neledovcové příslušenství...
24.04.2017

Máte ho rádi? Něco vás naštvalo? Ohvězdičkujte střediska!

Záplava sněhu na horách přišly coby symbolická rozl...
21.04.2017

Česká horská střediska zažila po třech letech normální sezónu

Tři zimy po sobě nebyly pro provozovatele lyžařskýc...

Diskuze o lyžování

Klínovec: [Středisko]

dnes 15:06:59 od teomax

Sports tracker vs. GPS vs. Skiline.cc

včera 20:37:16 od jirka22222

Rozteč Tyrolia Raceplate

26.04.2017 15:58:18 od opc

Jaké boty k Rossignol Hero E-ST Ti?

26.04.2017 12:52:19 od PetrAT

zvedající se pata

26.04.2017 11:07:32 od PetrAT

Vyplnění skeletu

26.04.2017 09:11:45 od PetrAT

Strojove vs. rucni voskovani

25.04.2017 22:49:00 od HonzA_

broušení hran -> vlastnosti

22.04.2017 21:53:38 od HonzA_