Therm-ic vlozky - zdroj napajeni na 12V a 230V? - Diskuze - Diskuzní fórum o lyžování - SNOW.CZ

Therm-ic vlozky - zdroj napajeni na 12V a 230V?

23.02.2012 15:35:14 #1 

Příspěvků: 41

t603 muž

Ahojte,

manzelka si koupila lyzarske boty Atomic Hawx 100 W. Ty maji v zakladu nejakou verzi vyhrivane vlozky (asi) dle podobneho nazvu a pohledu od Therm-ic. Problem ale je, co pouzit za zdroj energie.

Original Therm-ic jsou napajene z prenosnych akumulatoru, a to bud na vestavene nebo vymenitelne 4 x AAA akumulatory (baterie). Ovsem jen ta dve pouzdra na 2×4 x AAA baterie stoji 1199 CZK (plus cena 8 AAA baterii o slusne kapacite, co za chvili odejdou pro mikroprocesorem rizenou nabijecku). Myslim, ze ty vestavene akumulatory na tom nebudou o moc lip (preci jen vytapeni je poradny proudovy odber, li se nemulim).

Tak me napadlo, jestli neexistuje nejake trafo (ala nabijecka), ktera by se ale primo pripojila do lyzaku a byla na 230 V nebo 12 V. Napeti by urcite nemel byt problem, proud mozna jo (aby se nepretvarovala boticka), akorat Them-ic vlozky maji nestandardni koncovku, ktera mi pripomina koncovky internich komponent v pocitacich (HDD, DVD).

Ze by pak prisla do hospody, strcila nekde do zasuvky nabijecky (varianta 230V idealne s vystupem na dva kabely), vyhrala boty chvili na maximalnich povolenych 70 C a pak zas sla lyzovat. Akorat by na to nesmela zapomenout, pac jinak by pri odchodu hodila tlamu a urvala kabely z bot ;-)

Nema s tim nekdo nejake zkusenosti? Dik. Stepan

23.02.2012 15:53:32 #2 

Příspěvků: 41

t603 muž

Tu variantu 12 V – teda ted premyslim ze spis 6 V (4×1.5 V) jsem nerozvadel – myslel jsem to treba tak, ze by nekde dole na sjezdovce byla motobaterie (akumulator do motorky) a chvili to nabit – vopicarna, ale zima na nohy je s@ine. Ale i tak by tam musela byt nejaka regulace maximalniho odebraneho proudu, aby to netopilo moc – „A pak se ji pomalu zacalo kourit z bot… A tak vznikl F Vacuum fit.“ S.

23.02.2012 16:22:18 #3 

Příspěvků: 72

PetrN muž

>> #1, t603, 23. 02. 2012 15:35:14 >> #2, t603, 23. 02. 2012 15:53:32

žena má také boty koupené s uváděnou vložkou a je s ní spokojená. Dokupoval jsem tebou uváděné pouzdro na AA akumulátory.

Tvoje řešení mi přijde trochu zcestné. Funkci vyhřívaných vložek chápu (i na základě zkušeností) jako dlouhodobé „přihřívání“ od poměrně slabého zdroje tepla tak, aby noha nemrzla.

Myslím, že v hospodě pod kopcem se bota více prohřeje okolním prostředím než vyhřívanou vložkou. Ale pokud by to fungovalo jak popisuješ – v hospodě prohřeješ boty (a zpotíš nohy). Na vleku a z kopce pak necháš zase promrznout. Mokrá (zpocená) noha zvládá mráz daleko hůř než suchá (to nemám ze svojí hlavy).

Nejlépe pokud vyzkoušíš a následně potvrdíš nebo vyvrátíš :-).

24.02.2012 14:17:01 #4 

Příspěvků: 41

t603 muž

Jo, s tim prihrivanim mas pravdu – ten pack na sjezdovku (na 4 AA akumulatory na jednu botu) spolu s prodluzovacim kabelem, aby pack byl nekde u pasu. Jezdi, prihriva si boty. OK

Ale mam za to, ze cely den to prihrivat nevydrzi (kapacita akumulatoru). Tak jsem myslel to v restauraci vyhrat o trochu vic, naprosto s Tebou souhlasim, ze se noha nesmi spotit. Ale po zkusenosti z minulych mrazivych tydnu, kde ani behem obeda se nohy nevzpamatovaly do tepelne pohody, tak by to mohlo pomoct. Protoze tohle vyhrivani nepotrebuje za normalnich teplot, ale v mrazech pod –10 C.

Kdyz jsem narazil na nekoho, kdo to pouziva – pouziva Tvoje zena prodluzovaci kabely a akumulatory ma nekde u pasu pod bundou, nebo je ma nacvaknute na botach? Protoze nacvaknute u bot si myslim, ze to muze mit nevyhody: 1) nachylne na rozbiti (fronta, pad, ukopnuti o zidli, 2) jsou na mrazu a snizuje se relativni kapacita, 3) blbe to vypada.

24.02.2012 14:35:30 #5 

Příspěvků: 435

Myval muž

>> #4, t603, 24. 02. 2012 14:17:01

K akupacku nacvaknutem na botach – pred par lety to dostala k jezisku dcera jednech znamejch. Treti den lyzovani jedny baterky ztratila na svahu a bylo vymalovano. :-(

Nejlepší je TLUSTÁ :-)

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Hledat v diskuzi

Články

24.03.2017

Aktuálně: jarní lyžování pro fajnšmekry

Prázdniny skončily, sezóna se chýlí ke konci a mnoh...
21.03.2017

Zimní kurzy lavinové prevence na Ukrajině – v dírách a mlze

Z Pece na Dragobrat za 24 hodin – tak proběhla cest...
20.03.2017

SNOW tour 2016/17: Bormio – červené a zábavné

Italské Bormio, tradiční dějiště Světového poháru v...
19.03.2017

SNOW tour 2016/17: Arabba – s Dolomity na dlani

V druhém březnovém týdnu jsme navštívili nejkrásněj...
17.03.2017

Aktuálně: zamračený víkend, možná i s novým sněhem

Jaro sice už definitivně ovládlo povědomí svátečníc...
16.03.2017

Hexenabfahrt 2017 ve švýcarském Belalpu po třicátépáté

Veřejný závod ve sjezdu Belalp Hexe ve Švýcarsku by...