Zrýchlenie v oblúku - strana 2 - Diskuze - Diskuzní fórum o lyžování (strana: 2) - SNOW.CZ

Zrýchlenie v oblúku (diskuze strana 2)

Nalezené položky: 38 « První | < Předchozí | 1 | 2 | Další > | Poslední »

12.04.2012 16:12:16 #31 

Příspěvků: 259

Ičes

>> #27, ˘Ö˘Krab, 12. 04. 2012 11:28:22

Skok na špičky? Na Tvojich videách s novými SL lyžami som ho nenašiel, ale boli to asi prvé oboznamovacie jazdy, že? Môj pocit pri podobnom nasadení SL oblúka je pri rýchlom zahranení lyže s maximálne skrátenou fázou jeho nakrojenia – zahájenia virtuálny „skok do oblúka“ už s rovnovážnym predozadným postavením a správnym postavením tela. Keďže úvodná fáza je maximálne skrátená, maximálne ju využívam (resp. snažím sa) na čo najväčší možný impulz pre zrýchlenie:

…Protože lyžař není perpetuum mobile, znamená to pro něj odrazit se ve vhodné chvíli od svahu prací vlastních svalů směrem dolů, k vektoru složky gravitačního zrychlení přičíst ještě další složku vlastní práce – k čemuž ovšem potřebuje lyže, které v té chvíli budou na svahu výše než lyžař, aby se bylo od čeho odrazit, proti čemu působit. (Tento jev nastává za normálních okolností pouze v předspádnicové části oblouku.)… ako píšeš v poste #7

Každopádne však vyskúšam.

Cielene sa prepracovávam k lepšiemu štartovému číslu

19.04.2012 19:02:30 #32 

Příspěvků: 445

Thomas muž

>> #6, Harry, 07. 04. 2012 05:36:37 + následující post 7 od Kraba: To kouzlo,proč ?? – se mě osvědčilo toto: produkovat rebound úplně jinak, než to dělají všichni ostatní a je k tomu dlouhá cesta: Rebound je třeba jinak vyprodukovat na vnitřní a jinak na vnější lyži a jinak při zahájení a jinak při výjezdu z oblouku(výjezdový rebound) a to ještě při vzájemné kombinaci zapojení dynamiky stehen, rotace s přítlakem vnitřního kolene a dotažení vnější s bokem. Při provedení té správné kombinace techniky ( nechci prozrazovat kombinaci zatížení) jedete fakt rychleji oblouky než šusem ve sjezdovém postoji

Dynamika pohybu se přizpůsobí vizi

20.04.2012 05:53:21 #33 

Příspěvků: 4671

˘Ö˘Krab muž

>> #32, Thomas, 19. 04. 2012 19:02:30

… já bloud jsem žil celou dobu v domnění, že rebound (dle slovníku: zpětný náraz, odraz, odskok, odskočit, odrazit se) je děj, kdy se využívá energie uvolněné při narovnávání lyže prohnuté v oblouku.
Souvisí to tedy s rychlým ukončením oblouku a navazujícím přehraněním.

Abych reboundu dosáhl a co možná účinně využil ve svůj prospěch, musím najít odpovídající synchronizaci jezdec – lyže. V mém případě zkouším maximálně zrychlit přehranění (lyže se narovnávají jistou konečnou rychlostí, to nezrychlím).

Proto mi asi také zůstalo zastřeno tajemství produkování reboundu při zahájení oblouku, tam se neochvějně staromilsky snažím lyže zahranit a prohnout, ne je nechat narovnávat.

Za vytrvale šířené omyly se tedy všem omlouvám, už to víckrát neudělám, čestné pionýrské.

P.S. Kombinaci zatížení rozhodně nikomu neprozrazuj, byla by obratem zneužita pro komerční účely a poté použita proti Tobě.

EDIT: When a ski is decambered, it is „coiled“ like a compressed spring-loaded with energy. Release this energy and it bounces right back–we call it „rebound.“ ( http://www.skiindex.com/…rts/Rebound/ )

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

20.04.2012 09:44:43 #34 

Příspěvků: 2457

Martin47 muž

Tak po delší době pár podoteků k tématu. Kdo má čas na naprosto přesné dávkování zatížení lyží, notabene jinak vnější a jinak vnitřní, ten jezdí hrozně pomalu. Při hodně rychlé jízdě (zvlášť v tyčích) na takové věci není čas ani pomyšlení, řeší se úplně jiné věci. Co se týče zrychlení na konci oblouku, příliš jste se soustředili na rebound, který se stal až mystickou záležitostí a uniklo podstatné. K hlavnímu zrychlení v oblouku dojde při přejezdu spádnice, kdy je lyžaři dodána největší dávka energie daná gravitační silou. Kdo dokáže tuto dávku energie v další fázi ve výjezdu uchovat (čistým projetím a výjezdem z oblouku) a umocnit (záklonem, snížením těžiště), ten pochopitelně z oblouku vyjede rychleji. Při správně projetém oblouku je rebound v podstatě vedlejším produktem (užitečným), ke kterému dojde automaticky. Aktivně se o něj snažit je podle mě dost komplikované.

20.04.2012 12:06:01 #35 

Příspěvků: 2457

Martin47 muž

Ještě jedno doplnění. Spousta ukončení starých a nasazení nových oblouků dnes v závodním lyžování probíhá pivotingem a v tom případě rebound probíhá ve vzduchu. Jeho vliv na jízdu je v takové situaci nulový.

22.01.2013 15:47:05 #36 

Příspěvků: 445

Thomas muž

>> #35, Martin47, 20. 04. 2012 12:06:01

Jsem rád, že to, co sem výše popsal aspoň někomu po roce začíná fungovat,jak je vidět. Pivoting a max.produkce reboundu je v podstatě jedno a to samé akrobatické a směřuje k jednomu cíli urychlení.Ale dělá se špatně. Už před 1– 2 lety jsme to tady rozebírali s MSKI. Co však tvrdím je, že mnou popisovaná technika eliminuje po výhozu z reboudu negativní předklon se starým riskantním zaseknutím lyží a ztrátu balančním zahraněním.;-). Hodně závodníků tohle neustojí, snad někdo najde( třeba Krab) nějaké analytické srovnání jízd top špiček dnes a před 2 lety.:-)

Dynamika pohybu se přizpůsobí vizi

22.01.2013 16:58:45 #37 

Příspěvků: 2457

Martin47 muž

>> #36, Thomas, 22. 01. 2013 15:47:05

Můj příspěvek, na který reaguješ, je skoro rok starý. Přesuň se do vlákna Apine ski world cup a tam je aktuální pokračování. BTW výhoz z reboundu – co si pod tím mám představit? Co si mám vlastně představit pod slovem rebound?

23.01.2013 09:41:21 #38 

Příspěvků: 259

Ičes

>> #36, Thomas, 22. 01. 2013 15:47:05

Áno; ako som napísal vo vedľajšom vlákne Alpine post #706 …

Rýchly prechod z oblúku do oblúku bez kontaktu s podložkou však v sebe skrýva záludnosti akými sú neskoré nasadenie oblúku, strata predozadnej rovnováhy, strata rýchlosti a plynulosti jazdy v dôsledku nekontrolovaného zahranenia a pod.

Rozumej aj s použitím reboundu

Cielene sa prepracovávam k lepšiemu štartovému číslu
Nalezené položky: 38 « První | < Předchozí | 1 | 2 | Další > | Poslední »

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Hledat v diskuzi

Články

21.03.2017

Zimní kurzy lavinové prevence na Ukrajině – v dírách a mlze

Z Pece na Dragobrat za 24 hodin – tak proběhla cest...
20.03.2017

SNOW tour 2016/17: Bormio – červené a zábavné

Italské Bormio, tradiční dějiště Světového poháru v...
19.03.2017

SNOW tour 2016/17: Arabba – s Dolomity na dlani

V druhém březnovém týdnu jsme navštívili nejkrásněj...
17.03.2017

Aktuálně: zamračený víkend, možná i s novým sněhem

Jaro sice už definitivně ovládlo povědomí svátečníc...
16.03.2017

Hexenabfahrt 2017 ve švýcarském Belalpu po třicátépáté

Veřejný závod ve sjezdu Belalp Hexe ve Švýcarsku by...
16.03.2017

Novinky kolekcí 2017/2018 pro lyžování i cyklistiku v Harfasportu!

Pražskou prodejnu Harfasport určitě nemusíme dlouze...