Zrýchlenie v oblúku - strana 2 - Diskuze - Diskuzní fórum o lyžování (strana: 2) - SNOW.CZ

Zrýchlenie v oblúku (diskuze strana 2)

Nalezené položky: 38 « První | < Předchozí | 1 | 2 | Další > | Poslední »

12.04.2012 16:12:16 #31 

Příspěvků: 259

Ičes

>> #27, ˘Ö˘Krab, 12. 04. 2012 11:28:22

Skok na špičky? Na Tvojich videách s novými SL lyžami som ho nenašiel, ale boli to asi prvé oboznamovacie jazdy, že? Môj pocit pri podobnom nasadení SL oblúka je pri rýchlom zahranení lyže s maximálne skrátenou fázou jeho nakrojenia – zahájenia virtuálny „skok do oblúka“ už s rovnovážnym predozadným postavením a správnym postavením tela. Keďže úvodná fáza je maximálne skrátená, maximálne ju využívam (resp. snažím sa) na čo najväčší možný impulz pre zrýchlenie:

…Protože lyžař není perpetuum mobile, znamená to pro něj odrazit se ve vhodné chvíli od svahu prací vlastních svalů směrem dolů, k vektoru složky gravitačního zrychlení přičíst ještě další složku vlastní práce – k čemuž ovšem potřebuje lyže, které v té chvíli budou na svahu výše než lyžař, aby se bylo od čeho odrazit, proti čemu působit. (Tento jev nastává za normálních okolností pouze v předspádnicové části oblouku.)… ako píšeš v poste #7

Každopádne však vyskúšam.

Cielene sa prepracovávam k lepšiemu štartovému číslu

19.04.2012 19:02:30 #32 

Příspěvků: 446

Thomas muž

>> #6, Harry, 07. 04. 2012 05:36:37 + následující post 7 od Kraba: To kouzlo,proč ?? – se mě osvědčilo toto: produkovat rebound úplně jinak, než to dělají všichni ostatní a je k tomu dlouhá cesta: Rebound je třeba jinak vyprodukovat na vnitřní a jinak na vnější lyži a jinak při zahájení a jinak při výjezdu z oblouku(výjezdový rebound) a to ještě při vzájemné kombinaci zapojení dynamiky stehen, rotace s přítlakem vnitřního kolene a dotažení vnější s bokem. Při provedení té správné kombinace techniky ( nechci prozrazovat kombinaci zatížení) jedete fakt rychleji oblouky než šusem ve sjezdovém postoji

Dynamika pohybu se přizpůsobí vizi

20.04.2012 05:53:21 #33 

Příspěvků: 4694

˘Ö˘Krab muž

>> #32, Thomas, 19. 04. 2012 19:02:30

… já bloud jsem žil celou dobu v domnění, že rebound (dle slovníku: zpětný náraz, odraz, odskok, odskočit, odrazit se) je děj, kdy se využívá energie uvolněné při narovnávání lyže prohnuté v oblouku.
Souvisí to tedy s rychlým ukončením oblouku a navazujícím přehraněním.

Abych reboundu dosáhl a co možná účinně využil ve svůj prospěch, musím najít odpovídající synchronizaci jezdec – lyže. V mém případě zkouším maximálně zrychlit přehranění (lyže se narovnávají jistou konečnou rychlostí, to nezrychlím).

Proto mi asi také zůstalo zastřeno tajemství produkování reboundu při zahájení oblouku, tam se neochvějně staromilsky snažím lyže zahranit a prohnout, ne je nechat narovnávat.

Za vytrvale šířené omyly se tedy všem omlouvám, už to víckrát neudělám, čestné pionýrské.

P.S. Kombinaci zatížení rozhodně nikomu neprozrazuj, byla by obratem zneužita pro komerční účely a poté použita proti Tobě.

EDIT: When a ski is decambered, it is „coiled“ like a compressed spring-loaded with energy. Release this energy and it bounces right back–we call it „rebound.“ ( http://www.skiindex.com/…rts/Rebound/ )

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

20.04.2012 09:44:43 #34 

Příspěvků: 2460

Martin47 muž

Tak po delší době pár podoteků k tématu. Kdo má čas na naprosto přesné dávkování zatížení lyží, notabene jinak vnější a jinak vnitřní, ten jezdí hrozně pomalu. Při hodně rychlé jízdě (zvlášť v tyčích) na takové věci není čas ani pomyšlení, řeší se úplně jiné věci. Co se týče zrychlení na konci oblouku, příliš jste se soustředili na rebound, který se stal až mystickou záležitostí a uniklo podstatné. K hlavnímu zrychlení v oblouku dojde při přejezdu spádnice, kdy je lyžaři dodána největší dávka energie daná gravitační silou. Kdo dokáže tuto dávku energie v další fázi ve výjezdu uchovat (čistým projetím a výjezdem z oblouku) a umocnit (záklonem, snížením těžiště), ten pochopitelně z oblouku vyjede rychleji. Při správně projetém oblouku je rebound v podstatě vedlejším produktem (užitečným), ke kterému dojde automaticky. Aktivně se o něj snažit je podle mě dost komplikované.

20.04.2012 12:06:01 #35 

Příspěvků: 2460

Martin47 muž

Ještě jedno doplnění. Spousta ukončení starých a nasazení nových oblouků dnes v závodním lyžování probíhá pivotingem a v tom případě rebound probíhá ve vzduchu. Jeho vliv na jízdu je v takové situaci nulový.

22.01.2013 15:47:05 #36 

Příspěvků: 446

Thomas muž

>> #35, Martin47, 20. 04. 2012 12:06:01

Jsem rád, že to, co sem výše popsal aspoň někomu po roce začíná fungovat,jak je vidět. Pivoting a max.produkce reboundu je v podstatě jedno a to samé akrobatické a směřuje k jednomu cíli urychlení.Ale dělá se špatně. Už před 1– 2 lety jsme to tady rozebírali s MSKI. Co však tvrdím je, že mnou popisovaná technika eliminuje po výhozu z reboudu negativní předklon se starým riskantním zaseknutím lyží a ztrátu balančním zahraněním.;-). Hodně závodníků tohle neustojí, snad někdo najde( třeba Krab) nějaké analytické srovnání jízd top špiček dnes a před 2 lety.:-)

Dynamika pohybu se přizpůsobí vizi

22.01.2013 16:58:45 #37 

Příspěvků: 2460

Martin47 muž

>> #36, Thomas, 22. 01. 2013 15:47:05

Můj příspěvek, na který reaguješ, je skoro rok starý. Přesuň se do vlákna Apine ski world cup a tam je aktuální pokračování. BTW výhoz z reboundu – co si pod tím mám představit? Co si mám vlastně představit pod slovem rebound?

23.01.2013 09:41:21 #38 

Příspěvků: 259

Ičes

>> #36, Thomas, 22. 01. 2013 15:47:05

Áno; ako som napísal vo vedľajšom vlákne Alpine post #706 …

Rýchly prechod z oblúku do oblúku bez kontaktu s podložkou však v sebe skrýva záludnosti akými sú neskoré nasadenie oblúku, strata predozadnej rovnováhy, strata rýchlosti a plynulosti jazdy v dôsledku nekontrolovaného zahranenia a pod.

Rozumej aj s použitím reboundu

Cielene sa prepracovávam k lepšiemu štartovému číslu
Nalezené položky: 38 « První | < Předchozí | 1 | 2 | Další > | Poslední »

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Hledat v diskuzi

Články

27.07.2017

Osmisedačková lanovka Leitner nové generace v Kitzbühelu

V rakouském Kitzbühelu proběhne letos náhrada již 3...
26.07.2017

Bike SNOW tour: Frýdlantsko – singltreky, hrady, zámky

Pokud svou sportovní dovolenou rádi obohatíte kultu...
12.07.2017

Bike SNOW tour: Innsbruck – traily na kole i romantická večeře, vždy s výhledem na město

Město Innsbruck se lyžařům vůbec nemusí představova...
29.06.2017

Bike SNOW tour: Kouty nad Desnou – za největším divem České republiky

Kouty nad Desnou jsou jedním ze strategických bodů,...
26.06.2017

Bike SNOW tour: Velké Karlovice – Valašsko pro sportovce a labužníky

Dojezd sjezdovky Razula se v létě promění v jedno v...
23.06.2017

10 důvodů, proč navštívit Velké Karlovice

Chystáte se v létě do Beskyd? Určitě se stavte i do...

Diskuze o lyžování

[Recenze]: Fischer RC4 WC RC RT

26.07.2017 11:27:05 od Vvladimir

ZOH 1984 Sarajevo

21.07.2017 15:01:00 od PetrAT

PETRA VLHOVÁ

19.07.2017 12:27:43 od PetrAT

Rokytnice - Lysá Hora o jarních prázdninách

16.07.2017 20:49:19 od ZuzkaS

Rauris (středisko) - zkušenosti

16.07.2017 15:19:22 od ZuzkaS

Alpine Ski World Cup 17/18

10.07.2017 21:11:47 od Martin47

Výběr lyžařských brýlí

05.07.2017 21:50:49 od Mysus

Proc se u FIS SL lyzi neuvadi radius?

21.06.2017 11:01:39 od AntonByckov

Deštné: [Středisko]

19.06.2017 20:13:40 od mikels

Veronika Zuzulová

17.06.2017 10:21:25 od oblouk