Alpine Ski World Cup 12/13 - strana 24 - Diskuze - Diskuzní fórum o lyžování - SNOW.CZ

Alpine Ski World Cup 12/13 (diskuze strana 24)

Nalezené položky: 818 « První | < Předchozí | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | Další > | Poslední »

19.01.2013 10:51:33 #692 

Příspěvků: 166

hm1

Ahoj ahoj,

chci se zeptat, nemá někdo nějaký zdroj na stažení jednotlivých sjezdařských podniků? Na f1,moto gp je mnoho možností na stažení, ale k lyžování jsem nic nenašel … Letošní Wengen neuvidím v tv, tak bych jej viděl rád, alespoň prostřednictvím záznamu.

Díky za info,

Honza V.

19.01.2013 10:51:34 #693 

Příspěvků: 166

hm1

Ahoj ahoj,

chci se zeptat, nemá někdo nějaký zdroj na stažení jednotlivých sjezdařských podniků? Na f1,moto gp je mnoho možností na stažení, ale k lyžování jsem nic nenašel … Letošní Wengen neuvidím v tv, tak bych jej viděl rád, alespoň prostřednictvím záznamu.

Díky za info,

Honza V.

19.01.2013 16:24:05 #694 

Příspěvků: 14

phalanx

Johan Clarey 161,9 km/h v dnešním sjezdu. 8-O

19.01.2013 16:28:38 #695 

Příspěvků: 14

phalanx

>> #694, phalanx, 19. 01. 2013 16:24:05

ještě odkaz na video Johana: https://www.youtube.com/watch?… To už mi rychlostní lyžování připadá trapné, když jedou jen rovně z kopce dolů, kdežto ti chlapi ještě k tomu zatáčejí.

19.01.2013 17:22:30 #696 

Příspěvků: 1783

TNS muž

>> #694, phalanx, 19. 01. 2013 16:24:05

Jeho servisman si zaslúži od kolegov veľkú poklonu.Haneg­gschuss vo Wengene je tuším aj miesto doterajšieho rekordu.

..nie som pravoverný lyžiar,som len tieň z minulého fóra.

19.01.2013 17:45:49 #697 

Příspěvků: 2060

Martin47 muž

>> #696, TNS, 19. 01. 2013 17:22:30

Zato servismani od Headu mají nějaký problém. Včera padaly Heady z nohou při kombi-slalomu a dnes Svindalovi. Sjezd to byl ale nádherný, a ta kulisa. Co by byl svět bez sjezdů ve Wengenu a Kitzbühelu. Trochu mně mrazilo při průjezdech poslední pasáží před cíl-S, kde je to tlačilo hodně k bariéře a bylo to tam hodně nerovné. K tomu v nohách přes dvě minuty jízdy…

19.01.2013 21:54:23 #698 

Příspěvků: 3866

ivan

>> #687, Martin47, 17. 01. 2013 17:25:44

Jaký je podíl přehranění bez kontaktu s podložkou versus v silném odlehčení versus se zachováním kontaktu, bych si bez statistik vytvořených nejlépe tlakovými snímači, případně kvalitními obrazovými záběry netroufl. (Víc by nám jistě řekl tbany, možná i CzechSkier by věděl víc.) Vzhledem k široké paletě oblouků, jakou každé kolo SL s cca 60 změnami směru představuje, bych očekával, že tam budou zastoupeny všechny možnosti.

I když ale v provedení těch top borců- mužů bude díky dynamice a reboundu přehranění bezkontaktních hodně, nevolil bych si tvrdit, že nedochází k předozadní “optimalizaci“ těžiště vůči opoře (= boty).

Uvážíme-li rozdílné dráhy opisované lyžemi a oblastí těžiště (pánev), musí se podle mě do této optimalizace vedle prosté fyziky, tedy vnějších sil, zapojovat i další mechanismus, tedy akce lyžařova s nasazením sil vnitřních. I s vědomím „obráceného kyvadla“ (těžiště výš = dále od středu otáčení než boty/lyže) dostat „nohy pod sebe“, aby jezdec nepadl na záda, se s tím, že bleskurychlé přehranění probíhá velmi odlehčeně až ve vzduchu, snad přece nevylučuje.

To, že SL oblouk trvá v průměru 0,8 s se učí už dlouho, afaik. Dnešní SL oblouky jsou ale mnohem zavřenější než kdysi (stačí si najít starého Stenmarka a spol.), takže za tu 0,8 s závodník ujede podstatně delší dráhu než kdysi. Přesněji řečeno, jeho lyže ji urazí, kdežto trup naopak kratší, protože jede „skrz“ kloubové tyče. Není právě skutečnost té delší dráhy důvodem pro to, že musí víc než kdysi předozadní rovnováhu opečovávat?

19.01.2013 22:05:03 #699 

Příspěvků: 3866

ivan

>> #697, Martin47, 19. 01. 2013 17:45:49

To s těmi vázáními je pozoruhodné. On tam dneska sice najel blbě, naštorc a na vnitřní, ale běžně přece vázání ustojí lecjakou divočinu a kolikrát nevypnou, když by měla.

Že by něco inovovali a nezadařilo se? Tři ve dvou dnech je trochu moc na náhodu.

Taky jsem si všiml (snad dobře), že Tina pořád používá staré Race 1018 (úterý Flachau na slalomce, dneska nevím).

Jinak se dneska dost možná rozhodly Svěťáky.

Tím, že Tina přidala 80 bodů za DH a Riesch nic (podruhé za sebou nedojela), už má prvá takový náskok, že už by jí možná ty současné body stačily.

A tím, že Aksel přidal jen pár umrněných bodíků za kombi včera a první šanci na stíhačku propásl (a navíc se jeho famózní forma ze začátku sezony zdá být pryč), už asi na Marcela nebude mít.

19.01.2013 22:23:04 #700 

Příspěvků: 258

Ičes

>> #687, Martin47, 17. 01. 2013 17:25:44

Predpokladám, že Harry Ti to dostatočne vysvetlil v súkromnej korešpondencii, ale napriek tomu: to čo si popísal, je len tá viditeľná a čitateľná časť jázd z TV prenosov pretekov. Isté je, že predozadná práca, ktorú spomína Harry, nie je úpornou snahou o udržanie sa v ideálnom postavení tela proti lyžiam, resp. podložke; jazdci, ktorí sa dostanú do primetime prenosu z WC, majú túto lyžiarsku základinu zvládnutú už vo svojich dávnozabudnutých žiackych (predžiackych?) čias. To, o čom tu hovoríme, je pridaná hodnota zrýchlenia jazdy (keď už je jazdec schopný vyrovnať sa predozadnými stratami rovnováhy, neskorými ukončeniami oblúku a zahájeniami tých nových); to, čo robí oblúk a celkovo jazdu dynamickou, živšou a rýchlejšou. Nič nové pod slnkom; už za mojich dorasteneckých čias boli tí, ktorí vedeli využiť vykopnutie z oblúku a jeho následne skrotenie na rýchly prechod z oblúku do oblúku – a bolo to dosť dosť dávno.A ver mi Martin (a Ty to určite vieš), čas strávený v oblúku je veľmi relatívny; niekto ho (ten oblúk) nestihne ani ukončiť a iný je už v „lufte“.

>> #688, MarfyCZ, 17. 01. 2013 18:00:17

presne tak

NaSvah!!!

Cielene sa prepracovávam k lepšiemu štartovému číslu

20.01.2013 09:20:10 #701 

Příspěvků: 1212

fischerbl

>> #699, ivan, 19. 01. 2013 22:05:03

O majitelce velkého glóbu už rozhodnuto bohužel je, pokud se nestane něco mimořádného.

U mužů doufám ještě ne, se závěry bych počkal minimálně do Kitzbühelu.

Jinej gang...

20.01.2013 09:30:44 #702 

Příspěvků: 2060

Martin47 muž

>> #698, ivan, 19. 01. 2013 21:54:23

Nemotejme dohromady předozadní rovnováhu (kolem ní je myslím všechno jasné a není co k řešení) a předozadní práci nohou, což jsou dvě odlišné věci (alespoň si myslím z dosud uvedeného) a proto jsem se ptal Harryho jak to myslí a ještě jsem se nic nedozvěděl.

>> #700, Ičes, 19. 01. 2013 22:23:04

Mám jeden dotaz. Napiš prosím, co přesně způsobuje uvedené vykopnutí z oblouku. To je zajímavé téma.

>> #699, ivan, 19. 01. 2013 22:05:03

Maze je jasná, pravděpodobně i kdyby se zranila, u chlapů to ještě otevřené zůstává. Marcel má určitou psychickou výhodu, Aksel mu vrátil i s úroky výpadek při GS v Adelbodenu, k dispozici ale mají zhruba stejný počet možností (Svinal 8, Hirscher 7, když nepojede SG). Hirscher má sice náskok ale jednu nevýhodu a tou je nutnost hodně bodovat ve slalomu (zbývají 4). Znáš to, dva špicary za sebou, hlava je ztracená a 400 bodů v háji, což je hodně. Taky bude důležitá situace, jak dopadne MS. Hirscher bude doma a tudíž bude tlak obrovský. Když mu to nevyjde, může to psychicky ovlivnit zbytek sezóny (v jeho případě 2× sl, 2× gs). A naopak. Zatím bych si na celkového vítěze nevsadil. Je ale dobře, že to není jednoznačné jako u ženských, bude to ještě chvíli napínavé a tudíž zajímavé.

20.01.2013 13:21:52 #703 

Příspěvků: 1660

Harry

>> #702, Martin47, 20. 01. 2013 09:30:44

Martine ahoj.Omluvam sa ze som sa neozval,prdla mi zas chrbtica jak u vas na pretekoch,tak sa mi neda ani sedet.Toto tiez pisem postojacky,za pripadne nedorozumenia sa omluvam,moc sa mi neda rozmyslat.

Martine,v Tvojom poste c.687 suhlasim so vsetkym co si napisal,okrem jedneho vyroku. Napíšu ti kamaráde, co si myslím o předozadní práci nohama ve slalomu v podání top závodnků. Není žádná, protože na ní není čas.

Toto je obrovsky omyl.Predozadna praca noh je pritomna v kazdej discipline,pricom v slalome je absolutne najvypuklejsia a najpotrebnejsia.

Nadlahcene sa da povedat,ze ten kto za 0,8 s obluku v slalome tento pohyb neurobi,ten sa na SP pozera v TV,ten kto ho robi nedostatocny,jazdi prvu styridsiatku EP,ti ktori ho robia dostatocny jazdia prvu petnastku SP,a ten kto ho robi genialne sa vola Hirscher Marcel.

V mojom pohlade na ski je trup,ruky a panva v systeme lyziara garantom a strazcom predozadnej rovnovahy,pricom to najdolezitejsie co oddeluje lyziarske zrno od pliev,sa deje od kycli nadol.

Predozadny pohyb noh,cize akesi „vytlacanie noh“ spod seba,je cieleny a vedomy ukon.V podani najlepsich je tento pohyb absolutne zautomatizovany.

Vychadza z kycle,pricom tento pohyb je suhrnom pohybu v kycli stranoveho,bocneho rozsahu,a predozadneho.Ten pohyb je kombinovany.

Preto to upozornovanie Mski na jeho cviky tykajuce sa cieleneho roztahovania veziv a svalov ,prisposobovaniu sa puzdra kycle pohybom,ktore normalny clovek nepouziva.Lebo pripravena kycel,je zakladom spickoveho lyzovania.

Genialne tento pohyb ma spojeny/bocny rozsah,s predo­zadnym pohybom/ Hirscher v SL,on a Ligety v GS,preto su tak v predstihu pred ostatnymi.Asi geneticka danost,cielavedomo trenovana.

Telo,ako strazca predozadnej rovnovahy,kon­troluje predozadny pohyb noh.Preto treba cielene trenovat predozadne stavy na roznych balonoch a pristrojoch,aby hlava dokazala zosuladit udrzanie tejto rovnovahy pri cielenom vytlacani noh/predozadne/,a dokazala ustrazit " narusenia "tychto stavov.

Preto ja tieto dve veci/rovnovahu a pohyb noh/ oddelujem,aj ked spolu uzko suvisia.

>> #700, Ičes, 19. 01. 2013 22:23:04

Icesko,diky ze si si dal robotu vysvetlit.Nemozem len suhlasit s vyrokom Marfyho,ze jazda s lyzami na snehu je rychlejsia ako pri preskokoch medzi oblukmi.Vyuzitir reboundu a naakumulovanych sil v prechode,je pre jazdca rychlejsie a vyhodnejsie,ak dokaze presne triafat z obluku do obluku.

Ale takyto sposob jazdy je velmi,velmi narocny.

Zatial tolko,

caute Harry

Teoria je, ked nic nefunguje,ale kazdy vie preco. Prax je, ked vsetko funguje,ale nikto nevie preco. Ja som spojil teoriu s praxou,nic nefunguje a nikto nevie preco.

20.01.2013 17:31:24 #704 

Příspěvků: 124

Kuba

Asi všichni znáte a pravidelně sledujete ale ty dnešní se opravdu povedly!!

http://www.zoom-agence.fr/index.php?…

20.01.2013 17:47:22 #705 

Příspěvků: 2060

Martin47 muž

>> #703, Harry, 20. 01. 2013 13:21:52

Ahoj Harry, nejdřív upřímné přání aby se to se zdravím posunulo k lepšímu. Držím palce. Dík za elaborát, přečetl jsem ho vícekrát a můj závěr je, že jsi relativně složitě popsal posunutí těžiště dozadu během oblouku za účelem zvýšení rychlosti ve výjezdu. Druhý efekt manévru je, že se tím zvětší prostor pro crossunder. Že celý pohyb probíhá dopředu i do strany je dané už tím, že se přitom zatáčí.

21.01.2013 10:16:46 #706 

Příspěvků: 258

Ičes

>> #702, Martin47, 20. 01. 2013 09:30:44

Práve som si zmazal krvopotne spracovanú odpoveď pre Martina, skúsim ešte raz zrekonštruvať: na danú tému vykopnutia z oblúku mnohokrát prežuté na fóre napr. tu. Vykopnutie z oblúku je dôsledkom využitia naakumulovaných síl pri budovaní oblúku (postavenie tela vo všetkých rovinách voči lyžiam a lyžiam proti podkladu, využitie vlastností použitého materiálu – lyží a pod.) To, v čom dávam za pravdu Harrymu, je využitie „nakročenia“ do oblúku (bez straty predozadnej rovnováhy, resp. s jej rýchlym nadobudnutím pri jej strate). Nejedná sa o žiadne sedemmíľové krokové variácie, bavíme sa o mikropohyboch, impulzoch, naznačeniach. Lyžovanie je komplexom, súborom jednotlivostí, ktoré sa navzájom ovplyvňujú, dopĺňajú, jazdec je neustále konfrontovaný meniacimi sa podmienkami jazdy: vytŕhať jednotlivé prvky z tejto celistvosti môže byť zavádzajúce, je ťažké paušalizovať tieto jednotlivosti a vytvárať z nich všeobecne platné vzorce.

Preto napríklad môžem súhlasiť s Martinovou charakteristikou jazdy s postu #687: Vertikální pohyb blížící se nule. Velmi nízký postoj s těžištěm hodně vzadu a z toho plynoucí kompenzační, poměrně velký předklon trupu. To je celou jízdu téměř neměnné. Vlastní oblouk probíhá tak, že k přehranění dojde crossunder ve velikém rozsahu s přenosem obou lyží nad pistou vzduchem (přehranění tak vlastně neexistuje, lyže mění úhel a částečně se směrují ve vzduchu), okamžitě po kontaktu lyží s pistou ohromné a bleskové zahranění s nataženou vnější nohou a ihned po zatočení to samé na druhou stranu. Trochu odlišný průběh je ve vertikálách, kde lyže podložku neopouštějí a záklon bývá často ještě větší aby to jelo…

Ale: Místo, kde by mohla být nějaká předozadní práce nohou – přehranění s kontaktem na pistě v moderním top slalomu neexistuje, obě lyže jdou do dalšího oblouku vzduchem – predozadná práca nôh, nakopnutie, vykopnutie, nakročenie sa viaže s ukončením oblúku a pomáha pri rýchlom prechode z oblúku do oblúku. Samotné prehranenie môže prebiehať pri kontakte s podložkou, ale aj mimo nej – vo vzduchu.

Tu už naväzujem na Harryho a Marfyho. Harry (#703) píše: Vyuzitie reboundu a naakumulovanych sil v prechode,je pre jazdca rychlejsie a vyhodnejsie,ak dokaze presne triafat z obluku do obluku.

Veď práve; v podaní top jazdcov je časovanie, rytmus a plynulosť jazdy výsledkom mnohých hodín, strávených v bránach. Bezkontakné „skákanie“ z oblúku do oblúku mimo podložku je prvkom, ktorý zachraňuje rýchlosť, kožu a aj výsledok jazdy pretekárov. Mnohokrát je však vynútené nekonzistetnosťou trate, postavenej s mnohými zmenami rytmu a smeru. Veď len prechod cez vertikálu, výjazd z nej a následná rytmizovaná pasáž ďalších brán núti jazdca k rýchlej reakcii a to pri snahe o maximálnu dynamiku jazdy. Rýchly prechod z oblúku do oblúku bez kontaktu s podložkou však v sebe skrýva záludnosti akými sú neskoré nasadenie oblúku, strata predozadnej rovnováhy, strata rýchlosti a plynulosti jazdy v dôsledku nekontrolovaného zahranenia a pod. Veľakrát potom vidíme jazdy „rozpohybovaných“ jazdcov, ktorí pôsobia na oko upracovane a dynamicky, ale výsledkom je časová strata oproti profesorsky čistým, uprataným, ale rýchlym jazdám (kľudne aj pri maximálnom kontakte s pistou). Pardon za príspevok mimo misu, ale nakoniec, v lyžovaní všetko so všetkým súvisí. NaSvah!!!

Cielene sa prepracovávam k lepšiemu štartovému číslu

21.01.2013 11:03:54 #707 

Příspěvků: 2060

Martin47 muž

>> #706, Ičes, 21. 01. 2013 10:16:46

Ahoj, těší mě, že sis dal takovou práci. Aby byla debata debatou, musí mít oponenta. V čem budu oponovat? V naakumulování energie. Dle mého názoru (nemusí být správný) se žádná energie při budování oblouku neakumuluje . Co dodává energii lyžařovi aby jel rychleji? Gravitace. Jak chceš akumulovat energii dodanou gravitací? Kam ji ukládáš, abys ji potom mohl použít? Je to naopak. Zrychlení vzniká tím, že energii dodávanou gravitací nerušíme brzděním. Na začátku oblouku máme k dispozici nejmenší množství energie, která nás táhne dolů kopcem, protože lyže jedou jinam než po spádnici a působí tudíž proti gravitaci brzdivě. Jak se přibližují lyže ke spádnici, brzdivý moment proti gravitaci se snižuje a lyže zrychlují. Klíčový moment pro vykopnutí z oblouku je čisté vyjetí z oblouku takovým způsobem, aby lyže dodanou rychlost ztratily co nejméně. Termín vykopnutí můžeme použít proto, že výjezd z oblouku je díky předchozímu zrychlení přes spádnici rychlejší než nájezd do oblouku nového, kdy máme lyže vůči spádnici v nejmíň výhodné poloze a samo přehranění je brzdivý moment. Souhlasím zcela s tím, že postavení lyžaře vůči lyžím je velmi důležité pro co nejlepší zužitkování získané energie, čisté projetí oblouku po hranách je samo o sobě dobré ale ve vrcholovém lyžování málo. Známe všichni jaký je rozdíl v rychlosti při prostém záklonu a předklonu, takže postoj nejlepších musí být opravdu sofistikovaný a hluboce zažitý.

Hirscher včera udělal další krok k obhajobě, my diváci ale asi budeme ochuzeni o jeho top jízdy jako v Adelbodenu ve druhém kole, neboť bude jezdit hodně takticky. Zachrání nás jedině vybudování velkého bodového náskoku, nebo že někde zase podělá 1. kolo.

21.01.2013 12:40:06 #708 

Příspěvků: 258

Ičes

>> #707, Martin47, 21. 01. 2013 11:03:54

Predpokladám, že tunajšia enkláva fyzikov sa do tejto debaty rada zapojí, ako už niekoľkokrát predtým. Dodávam; nie len gravitačná sila, ale aj odstredivá – dostredivá sila (do hry o zrýchlenie tým pádom vstupuje aj kvalita materiálu – lyží, ich schopnosť vrátiť pri výjazde síl „do nich vložených“), samozrejme kondícia a technická kvalita jazdca, ktorý svojou „troškou“ tiež vstupuje do tohto systému vzájomne sa podporujúcich síl, potrebných pre dynamiku jazdy.

Termín vykopnutí můžeme použít proto, že výjezd z oblouku je díky předchozímu zrychlení přes spádnici rychlejší než nájezd do oblouku nového, kdy máme lyže vůči spádnici v nejmíň výhodné poloze a samo přehranění je brzdivý moment.

…samotné prehranenie nie.

Cielene sa prepracovávam k lepšiemu štartovému číslu

21.01.2013 13:56:49 #709 

Příspěvků: 2060

Martin47 muž

>> #708, Ičes, 21. 01. 2013 12:40:06

Proto jsem to taky napsal. Už mi tady fyzici a jejich grafy, trubky a jekly moc chybí. Taková mucholapka to je.

P.S. Jsk dopadá tvé cílené propracování se k lepšímu číslu? A nezlobí TNS na kopci?

21.01.2013 14:01:48 #710 

Příspěvků: 116

boso

>> #707, Martin47, 21. 01. 2013 11:03:54

Zdravím. No, myslím si, že predsa len nejaká energia sa pri tom lyžovaní naakumuluje. V lyžiach. A samozrejme len u tých lyžiarov, čo to vedia.Lyža je prvok viac menej pružný -ak ju ohnem, má tendenciu sa vystrieť. Čiže dokáže energiu akumolovať a aj uvolňovať.

21.01.2013 14:15:06 #711 

Příspěvků: 2060

Martin47 muž

>> #710, boso, 21. 01. 2013 14:01:48

Dobrá, dobrá, tak mi prosím napiš, kam (kterým směrem) energie narovnávající (vracející) se lyže směřuje a jakým způsobem to urychlí naš posun po kopci.

21.01.2013 15:09:18 #712 

Příspěvků: 116

boso

>> #711, Martin47, 21. 01. 2013 14:15:06

Tak na toto Ti určite už určite neodpoviem.Myslím, že na takto formulovanú otázku by bola odpoveď asi kapánek zložitejšia aj pre renomovaných lyžiarskych teoretikovt. Proces akumulovania a následného uvolňovania energie je pomerne rýchly( a u WC jazdcov obzvlášť), dynamický jav, ako taký sa dosť obtiažne popisuje aj v laboratórnych podmienkach. A čo už potom pri ťažko definovatelných podmienkach praktického, dokonca pretekárskeho lyžovania. Rýchlosť, impulzy sily, smery ich pôsobenia, polohy dolnej polovice tela voči hornej, predozadne aj stranovo, polohy podložky (svahu) voči lyžiam… pomerne veľké množstvo navzájom pôsobiacich a výsledok ovplyvňujúcih prvkov. V tom vidím práve majstrovstvo tých, čo to vedia – vedia nakumulovanú silu využiť v správny moment správnym smerom. Niekoho vystierajúca sa lyža posunie rýchlejšie do dalšieho oblúka, niekoho vystrelí z oblúka. A mňa obvykle na chrbát.

21.01.2013 15:11:55 #713 

Příspěvků: 1660

Harry

>> #705, Martin47, 20. 01. 2013 17:47:22

Martine dik.

Vies,ked sa nemozem ani zdvihnut z hajzlu,spomeniem si na Teba,na to cim si si presiel Ty ked si sa rozsekal,a hned sa mi zdaju moje problemy malicherne.

Martine,po tom co si napisal zeže jsi relativně složitě popsal posunutí těžiště dozadu během oblouku za účelem zvýšení rychlosti ve výjezdu. som si uvedomil,ze neviem pisat tak,ako to myslim.

Ja som praveze nechcel pisat o zmene taziska dozadu behom obluku,ja som praveze chcel pisat o zafixovanom tazisku,ale aktivnom pohybe lyzi a noh vpred.Zaujimavo to napisal Ivan,takym „obkruzovanim“ taziska nohami.

Ten predozadny pohyb ktory myslim ja,a ktory Ices velmi trefne nazval „pridanou hodnotou“, zacina uz na natiahnutej a plne zatazenej vonkajsej.

Nasadanie do auta je len ukoncovanim tejto snahy,pricom tazisko jazdca sa dostava dozadu vytlacenim/vy­pustenim/noh v ukonceni,pricom tymto prvkom/nasadanim/ jazdec kontroluje rebound a nasledny prechod.

Dolezite pri race technike a predozadnom pohybe noh mi pripada nie zrychlenie samotneho obluku,ale nejake "ukusnutie " par centimetrov jazdcom navyse z trate tymto pohybom.

>> #711, Martin47, 21. 01. 2013 14:15:06

Martine,ja myslim,ze energia lyze/rebound/ neurychli pohyb posunu po kopci,napomoze len dynamike prechodu.

Inak velmi zaujimava debata.Chcelo by to video s mikroposuvom/do­nesiem/,flasku cerveneho,nase zeny poslat niekde na disco,a v klude si podebatovat.V slo­vach sa mozme casto stracat a nepochopit,aj ked myslime priblizne rovnako.

>> #706, Ičes, 21. 01. 2013 10:16:46

Dobra robota.

Caute Harry

Teoria je, ked nic nefunguje,ale kazdy vie preco. Prax je, ked vsetko funguje,ale nikto nevie preco. Ja som spojil teoriu s praxou,nic nefunguje a nikto nevie preco.

21.01.2013 16:11:20 #714 

Příspěvků: 1783

TNS muž

>> #709, Martin47, 21. 01. 2013 13:56:49

„..A nezlobí TNS na kopci?“

Dostal si Ičesa do trochu ošemetnej situácie.

1.Takticky neodpovie.

2.Zachová sa kolegiálne a napíše,že poslúcham.

3.Alebo bude pravdomluvný:)

..Ičes,pravdomluvný je bohemizmus?

>> #711, Martin47, 21. 01. 2013 14:15:06

„Dobrá, dobrá, tak mi prosím napiš, kam (kterým směrem) energie narovnávající (vracející) se lyže směřuje a jakým způsobem to urychlí naš posun po kopci.“

A čo Ty si nevidel legendárne video?KERS Že sa tak laicky pýtaš.

Moje najsamviac obľúbené.Martin,mys­lím,že rebound spolu s KERS by sa dal použiť hlavne priamo na štarte.V tom videu sa energia akumuluje práve vhodne do štartového intervalu.A čo je vo videu musí byť pravda,je predsa oficiálne.

..nie som pravoverný lyžiar,som len tieň z minulého fóra.

21.01.2013 16:34:40 #715 

Příspěvků: 111

MarfyCZ

Nevite, na jakych strankach se da shlednout vcerejsi slalom muzu z Wengenu?

21.01.2013 17:54:46 #716 

Příspěvků: 258

Ičes

Všetko áno;či? Veľká hra pre zúčastnených…skjús­me sja zjatra…

Cielene sa prepracovávam k lepšiemu štartovému číslu

21.01.2013 17:58:24 #717 

Příspěvků: 2060

Martin47 muž

Ty teorie o naakumulování energie lyžemi a jejím vypuštění v pravý čas mají jeden háček. Mohly by v určité omezené míře (kolik energie asi lyže při návratu z negativního oblouku dodá, že) platit v ideální situaci, kdy by byla lyže v průběhu oblouku hezky v klidu rovnoměrně prohnutá a pak se najednou vrátila do původního stavu. Jenže tu je problém. Viděli jste někdy, co dělá lyže během oblouku ve zpomaleném záběru? Je to vlna za vlnou a podle teorie akumulace a uvolnění energie probíhá během celého zahranění hotová energetická bouře sem a tam. A teď pro ty hloubavější ještě jedna záležitost k zamyšlení. Kam vyletí šíp vystřelený lukem?

21.01.2013 18:03:49 #718 

Příspěvků: 2060

Martin47 muž

>> #713, Harry, 21. 01. 2013 15:11:55

Doufám, že k tomu bude příležitost.

>> #714, TNS, 21. 01. 2013 16:11:20

To máš pravdu. Nejlepší varianta by byla lyže svisle, zapřené ve špičkách a patách a lyžař našponovaný lanem do startovací budky na vypouštěcí karabině. To by byl startovní rebound.

21.01.2013 18:46:35 #719 

Příspěvků: 1660

Harry

>> #714, TNS, 21. 01. 2013 16:11:20

Co si to dorobil s Icesom! /vid post 716/

Ze ste si dali merany trening,a ubalil si mu zo dve buchty.

Alebo jointa?

Arsi,mal by som na Teba sukromne prosbu,mozem napisat?

caute Harry

Teoria je, ked nic nefunguje,ale kazdy vie preco. Prax je, ked vsetko funguje,ale nikto nevie preco. Ja som spojil teoriu s praxou,nic nefunguje a nikto nevie preco.

21.01.2013 20:25:21 #720 

Příspěvků: 19

Vojta21 muž

Tohle mě opravdu zaujalo. Co se vlastně s lyží při prohnutí děje?? Já jsem se nad tím pokusil zamyslet z pohledu stavaře (studujícího), což pochopitelně v případě jízdy (dynamika) není nejlépe aplikovatelné. Každopádně akumulací je zde myšlena přeměna „energie jízdy“ (gravitace, odstředivá síla) v mechanickou – deformace lyže. Základem je Hookův zákon, který říká, že napětí je rovno deformaci krát modul pružnosti. Tedy pokud lyži zatížím, ta se prohne, vznikne v ní napětí. Množství energie, které lyže „pojme-pohltí“ závisí na její tuhosti (akorát stanovení tuhosti lyže by byl celkem oříšek, beton je potvora, ale tohle je jiný level). Pokud se přeruší vliv zatížení, tak se lyže bude chtít vrátit do své původní podoby (jedná se o pružné přetvoření). Opět jde o deformaci a naakumulovaná energie bude chtít z lyže pryč. Teď je otázkou, kam půjde. Rozhodně se nevypaří… Ano lyže neustále „pracuje“, ale pokud se podívám třeba sem: Slalom slow motion , tak je lyže i přes vibrace stále prohnutá a navrácení do původního stavu dojde až při přechodu do dalšího oblouku. Je tam krásně vidět, jak se lyže narovnává postupně – nejprve špička, nakonec pata a přijde mi, že tím narovnáváním dochází k uvolnění energie „kolmo“ k podložce, což dle mého nějaké urychlení (významné) v oblouku nezpůsobí, spíš je jezdec „popostrčen“ ve vertikálním směru. Pokud je v mém myšlenkové postupu chyba, tak se všem omlouvám :).

Never Stop Exploring

21.01.2013 20:29:50 #721 

Příspěvků: 1783

TNS muž

>> #719, Harry, 21. 01. 2013 18:46:35

Čo som s ním dorobil? Ja nič.Asi nám chcel niečo veľmi dôležité napísať a náhle mu došli sily:)Inak 2 sec./kolo mi on dáva hravo.

..máš kontakt? Máš.

..nie som pravoverný lyžiar,som len tieň z minulého fóra.
Nalezené položky: 818 « První | < Předchozí | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | Další > | Poslední »

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Hledat v diskuzi

Články

03.12.2016

Adelboden: oáza klidu ve švýcarských Alpách

Při příjezdu do Adelbodenu vás přivítá pohled na do...
02.12.2016

Světový pohár: co napověděla premiéra

Poslední listopadový víkend se stal již tradičně př...
02.12.2016

Vložky do lyžařských bot – proč a pro koho?

Při sjezdovém lyžování je noha v botě zatěžována ve...
02.12.2016

Známe vítěze souteže se Skier.cz!

Známe vítěze soutěže s lyžařským obchodem a eshopen...
01.12.2016

Vyhlášení vítěze soutěže o celosezónní Czech Skipass 2016/17

Czech Skipass – unikátní lyžařská celosezónní perma...
30.11.2016

Lyžařská sezona je tady! Nejezděte na hory bez servisu, radí odborníci

Venku první vločky a někteří z nás už plni očekáván...

Diskuze o lyžování

Alpine Ski World Cup 16/17

dnes 09:27:13 od VojtěchV

Ester Ledecká

včera 22:45:58 od m3

Klínovec: [Středisko]

včera 21:06:52 od BigBang

Lyže dítě-závodní?

včera 20:12:14 od CzechSkier

Predajne s fundovanym personalom - Praha a okolie

včera 19:30:57 od headskitest

Služba Identbox

včera 12:57:33 od Daniel73

Testování Sporten Stupava

včera 12:21:49 od BoB

Crans-Montana: [Středisko]

03.12.2016 22:02:17 od mirjur

Výber vhodných lyží pre muža

03.12.2016 20:33:57 od Mefko1