Píár a lyžování - Diskuze - Diskuzní fórum o lyžování - SNOW.CZ

Píár a lyžování

13.11.2012 06:55:52 #1 

Příspěvků: 3866

ivan

V diskusi WC 12/13, post 183, http://snow.cz/…-cup-12-13/7, jsem uvedl, že „podle analýz PRC se 23 % obsahu médií vytváří na základě PR“.

Rád bych k tomu dodal ještě další zprostředkovanou informaci:

„Doba, kdy byl rozdíl mezi PR médiem a prestižním deníkem jasně zřetelný, je ta tam. Kvůli mnoha vlivům z části ustala, z části se neobnovila kontrola nad redakčním obsahem. K devalvaci obsahu přispěly obchodní i politické zájmy vydavatelů a nakonec rezignovali sami novináři. Kvalitní a nezaujatý obsah je čím dál těžší najít, je vytlačován materiálem podřadné kvality, nízké pořizovací ceny a (nebo?) čtenáři nejasného (či spíše nesděleného) účelu. Zvýšila se aktivita PR oddělení, která spojeným tlakem s odděleními marketingovými stále častěji pronikají do kdysi posvátné části redakčního obsahu –"

http://respekt.ihned.cz/…radatelnosti

Ne že bych autora nějak nekriticky žral, ale jméno v branži má a číst si jeho názory neuškodí.

13.11.2012 09:23:34 #2 

Příspěvků: 1270

Navvy

Ten článek to vystihuje poměrně přesně. Vztaženo k lyžování, každý čtenář by se měl alespoň trochu zamyslet nad tím jestli mediální ódy na nějaký produkt nebo lyžařské středisko nejsou spíše PR produktem hraničícím se skrytou reklamou, někdy dokonce až klamavou. A dobrým pomocníkem mohou být právě podobné diskuse, jaké jsou třeba tady na Snow.

13.11.2012 13:21:05 #3 

Příspěvků: 2025

TNS muž

Čo sa týka konkrétne tohoto fóra,mal by som jeden návrh.

Nech sú platiaci komerčný prispievatelia viditeľne označený.Ako je to na napríklad na epicski.Nejakú peknú aktívnu pätičku/podpis si určite zaslúžia a nováčikovia sa tiež rýchlejšie zorientujú.Navyše budú aj tí neplatiaci so skrytou reklamou ľahšie identifikovateľný.

..nie som pravoverný lyžiar,som len tieň z minulého fóra.

13.11.2012 14:19:58 #4 

Příspěvků: 207

Petr Havelka - SNOW muž

>> #3, TNS, 13. 11. 2012 13:21:05

Pokud se do tohoto fóra dostanou PR, nebo taky„SEO“ příspěvky, pomocí kterých se uživatelé snaží budovat odkazy na jejich e-shop či web, tak ty se snažíme průběžně mazat. Taková služba se ve fóru na SNOW.CZ nedá koupit. Tak pokud nám někdo takový unikne, piště na petr.havelka@snow.cz, abych takové příspěvky mohl smazat nebo odebrat jejich komerční část (pokud na ně už je napojena např. odpověď).

Pokud chtějí mít inzerenti článek na SNOW.CZ, tak si mohou koupit službu v podobě PR článku. Tyto články mají nahoře jasně uvedeno, že se jedná o komerční prezentaci.

Díky, Petr H.

13.11.2012 14:29:35 #5 

Příspěvků: 161

Alda71 muž

>> #1, ivan, 13. 11. 2012 06:55:52

K tomu všemu je nutné připočítat i určitou neznalost a lenost některých novinářů (nejlépe jim to připravit pro CTRL-C CTRL-V, aby s tím neměli práci), která je navíc podpořena tlakem na vytvoření rychlé reportáže stylem ráno dostaneš téma, během dopoledne to natočíš (napíšeš), odpoledne střižna (korektury) a večer vysílání (tisk). Na zjišťování základních věcí k tématu není čas. Takový redaktor dělá jeden den reportáž ze ZOO, další den o nové technologii betonáže a třetí den cévní chirurgii. Protože tomu všemu prostě nemůže rozumět, tak ani není problém mu do toho vsunout nějaké to píárko. Pak se člověk může potkat i s tím, že jedna televize v reportáži vesele propaguje nezákonnou činnost.

V potaz je také nutné vzít množství financí, které dává vydavateli konkrétní inzerent. Kolik redakcí si dovolí na protistranu inzerátu (či kamkoli jinam) napsat kritickou reportáž na zadavatele?

Důležitá je také otázka, kolik procent populace dokáže kriticky hodnotit to, co je jim prostřednictvím médií předkládáno? Nevím, ale zatím se potkávám spíš s tím, že to bylo v TV (novinách, na internetu), tak to je pravda. Nebo na tom aspoň něco je. I to hraje určitě jednu ze zásadních rolí v PR.

Přiznám se, že mi těch 23 % připadá málo.

Lepší je být férově těsně druhý, než vždycky první za každou cenu.

13.11.2012 16:08:34 #6 

Příspěvků: 1265

Radek Holub - SNOW muž

Alda71 pěkně vystihl to, co jsem se chystal připsat k ivanovu příspěvku.

Pokud budeme za PR považovat vše, na čem má zájem určitý subjekt (komerční, mediální, veřejný, charitativní, …), pak kolem sebe téměř nic jiného než PR nemáme.

Sebeprofesionál­nější a sebeobjektivnější reportáž může posloužit jako PR tomu, kdo ji připravil. Důvěryhodný kuchař jistě může svou „PR hodnotu“ využít pro své zájmy, stejně jako ji důvěryhodný úředník nebo herečka může využít třeba v politice. Ta hranice mezi čistými informacemi a PR je neviditelná, nezřetelná, menší či větší podíl PR se dá prostě najít ve všem. PR ovlivňuje podvědomí, aniž se dá přesně vypočítat nakolik.

PR v médiích se projevuje už výběrem témat, nejen jejich zpracováním, které samozřejmě vlivům PR taky podléhá – a čím obecnější médium, tím více.

Na druhou stranu na PR jako takovém nevidím nic nepatřičného, pokud je jasné, čí a jaký zájem za ním stojí. Snažit se mu vyhnout znamená uzavřít se velké části vnějších podnětů. Určitě ale má smysl naučit se „číst PR“, neboli za každým sdělením najít jeho zamýšlený účel, stejně jako vyhledávat a porovnávat informace z různých zdrojů a od různých subjektů.

Ale mají „konzumenti informací“ o takovou detektivku zájem? Není jednodušší spolehnout se na jedinou a jednoduchou informaci?

Nic se nejí tak horké, jak se to uvaří.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Hledat v diskuzi

Články

17.08.2017

Bike SNOW tour: Malinô Brdo – na kole, na vodě i ve vzduchu

Slovenský letní areál Malinô Brdo navštěvujeme každ...
15.08.2017

Bike SNOW tour: Klínovec – na flowtrail i s koloběžkou

Krušnohorský Klínovec začíná patřit mezi česká top ...
15.08.2017

Za dva měsíce dobyli Evropu! Čeští žáci kralují mezinárodnímu poháru FIS v travním lyžování

Ujeli téměř 2500 km, zúčastnili se 5 mezinárodních ...
15.08.2017

Bike SNOW tour: Špičák na Šumavě – rodinná pohoda s bikeparkem

Na šumavském Špičáku se lanovka točí i v létě a tur...
14.08.2017

Hledejte a očesejte Craftovník!

Švédská značka Craft připravila pro všechny sportov...
07.08.2017

Italské Alpy – luxusní dovolená plná wellness

Sníh pod nohama, lyžování, výhled na krásné hory se...

Diskuze o lyžování

[Fotogalerie]: Fall Line

včera 20:04:24 od Thomas

Alpine Ski World Cup 17/18

včera 18:47:27 od Jakub Synek

Passo Stelvio

včera 15:23:58 od mikels

Livigno: [Středisko]

16.08.2017 21:01:19 od mikels

[Fotogalerie]: Never nikomu

16.08.2017 12:54:24 od LauraPiekna

Breuil-Cervinia-Valtournenche: [Středisko]

16.08.2017 12:13:55 od JI-FR

LIDL

14.08.2017 10:04:44 od valerius

PETRA VLHOVÁ

13.08.2017 20:01:41 od oblouk

Poděkování Teamu Snow

12.08.2017 17:48:19 od valerius

Ponožky

11.08.2017 16:15:20 od orim