Carving - příliš vysoká rychlost - strana 2 - Diskuze - Diskuzní fórum o lyžování - SNOW.CZ

Carving - příliš vysoká rychlost (diskuze strana 2)

Nalezené položky: 179 « První | < Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Další > | Poslední »

31.01.2013 07:37:26 #31 

Příspěvků: 129

jarda muž

Myslím si, že u sebe dost dobře vím, proč to na prudkém buď čistě neudržím, nebo jedu rychleji, než je má komfort zóna. Vysvětlil to dobře CzechSkier – v závěru oblouku na mě totiž působí už tak velké síly, že je prostě fyzicky neustojím (nebo mám alespoň takovou obavu) a raději se překlopím do dalšího. Tím se postupně oblouky stávají otevřenější, rychlost dále narůstá a jsem v pasti.
Proto mě tak zajímala Krabova věta o aktivním zahájením oblouku – čekal jsem něco z techniky, co buď neznám, nebo mě ani nenapadlo to dělat a to ve fázi oblouku, kdy jsou působící síly malé. Bohužel to asi bylo jen „plácnutí“ a žádný konkrétní návod jsem zatím nedostal.
Pro ty co chtějí alespoň drobnou radu, jak oblouky více utahovat – zkuste vnější nohu tlačit tak, jako byste ji chtěli rotovat kolem její osy směrem dovnitř oblouku, silněji tím zatlačíte naklopenou špičku lyže do podložky a lyži více prohnete. Platí zde ale jedno omezení, efekt se výrazněji projeví až při vysokých úhlech naklonění lyže, typicky více než 45°

31.01.2013 08:02:25 #32 

Příspěvků: 984

CzechSkier

>> #30, smik, 31. 01. 2013 06:06:24

To je pěkně napsaný.

I.

www.juniorsports.cz

31.01.2013 08:42:29 #33 

Příspěvků: 2061

Martin47 muž

>> #31, jarda, 31. 01. 2013 07:37:26

Ta rada je hodně problematická. Snad by to nějak šlo na měkčím povrchu a nižší rychlosti. Při tvrdším a vyšší rychlosti (idnikuje ji náklon lyže přes 45°) je to nereálné. Působící síly jsou příliš vysoké na to, aby bylo možné přidat tlak do špičky lyže rotací nohy v podélné ose (je to moc velká páka a vzhledem k tomu, že vyšší rychlosti jezdíme na delších lyžích se tato páka zvětšuje s délkou lyží). Navíc by při vyvíjení tohoto typu tlaku hrozilo při nájezdu špičkou lyže na nerovnost zranění kolena.

31.01.2013 09:18:16 #34 

Příspěvků: 129

jarda muž

>> #33, Martin47, 31. 01. 2013 08:42:29

Můžu tě ubezpečit, že to lze nejsnáze provádět právě na obřačkách, na slalomce na to není čas :-)
Asi ale neuškodí drobné upřesnění. Je samozřejmě nutné začít opatrně při volné jízdě, sílu rotace dávkovat pomalu a až po zjištění, co to vlastně dělá, si přidávat podle libosti a potřeb. Další věcí je, že k vlastní fyzické rotaci v podstatě téměř nedojde, jde jen o vyvinutí síly, respektive dodatečného tlaku na špičku lyže. Nebezpečí může vzniknout při příliš velké síle, tlačíme totiž přesně v tom směru, ve kterém špička vázání vypíná a mohlo by se stát, že nechtěně z vázání vystoupíme.
Původně jsem popis tohoto mechanismusu „objevil“ před lety na epicski, kdysi dávno jsme jej diskutovali i na některém z českých fór – to jen pro ty, kteří by se chtěli dozvědět více.

31.01.2013 09:42:21 #35 

Příspěvků: 984

CzechSkier

Ještě jeden komentář si dovolím. Z mnoha příspěvků i v tomto vlákně mám pocit, že na jízdu po hraně na prudším svahu je pohlíženo jako na nějaký specifický technický prvek, kterému je potřeba přijít na kloub a najít tu pravou finesu, jak se dělá. A že stačí dobrá rada nebo chvíle nějakého pozorování „jak se to vlastně dělá“, potom pár hodin (nebo dokonce minut ) zkoušení a je to tam. A proto se pořád opakují rady „tady zatlačit, tady zalomit, tady zarotovat, tam ubrat, tady uvolnit, atd.). Takže kdybych to přirovnal třeba k tenisu, že se jedná o nějaký specifický úder (chop, topspin, a pod.) To je ale pohled naprosto, ale naprosto mylný. Na jízdu po hraně je potřeba se dívat jako na komplexní výsledek, tedy podržím-li se srovnání s tenisem, jako na to, že při podání trefím 8× z 10 růžek o velikosti 20×20 cm, nebo že z doběhu trefím prohoz přesně k lajně. A to mi může kdokoliv dobře radit, že mám víc zavřít nebo otevřít raketu, hrát víc ze přední nebo zadní nohy, z otevřenějšího nebo zavřenějšího postoje, nebo se třeba drbat druhou rukou za krkem a při tom zatínat tajné svaly někde v chodidle, ale bez roků dřiny a trénování a bez kpomplexního zvládnutí tenisové hry a bez fyzičky to stejně vykouřím někam do autu. A s hranou je to stejné. Rozdíl je jen v tom, že v tenisu rekreační hráč, byť třeba hodně sportovní, takovou konzistenci a přesnost asi neočekává, a většinou se spokojí s tím, že mu to občas "sedne“. Podobné očekávání, jako je u lyží, vidím snad jen v golfu, kde si taky kde kdo myslí, že bez několikahodinové denní hry zvládne hrát pod par podle nějakých rad a videí na DVD nebo internetu.

Jen ještě jedno číslo. U oblouku OS se udává přetížení 3G, což znamená (při velmi hrubém výpočtu), že u 80 kg jezdce váží trup dejme tomu 40 kg, tedy jeho nohy v každém oblouku dělají dřep s 3×40=120 kg. Tak by mne zajímalo, kdo z rekreačních lyžařů udělá alespoň sérii 20 dřepů se 120 kg činkou na ramenou, které netrvají déle, než 2 sekundy?

I.

www.juniorsports.cz

31.01.2013 10:03:32 #36 

Příspěvků: 2061

Martin47 muž

>> #35, CzechSkier, 31. 01. 2013 09:42:21

Něco mi říká, že máme z diskuze velmi podobné pocity. Zrovna jsem se usmíval při představě, jak lyžaři kolem mě neustále experimentují s mikropohyby a tlaky v naději, že se ten zázrak dostaví a najednou to bude na 20 FIS bodů.

Jo a s činkou tam máš chybu, musíš od ní odečíst váhu trupu. Ta se neodpaří :-)

31.01.2013 10:15:34 #37 

Příspěvků: 984

CzechSkier

>> #36, Martin47, 31. 01. 2013 10:03:32

To je sice pravda, ale nohy zase musí nést i samy sebe :-)

I.

P.S. Ale konec konců, i kdyby to dělali s 80 kg činkou…

www.juniorsports.cz

31.01.2013 10:23:15 #38 

Příspěvků: 2061

Martin47 muž

>> #37, CzechSkier, 31. 01. 2013 10:15:34

Mně připadá divná ještě jedna věc. Když se někdo propracuje k tomu, že mastí oblouky po hraně ve vysoké rychlosti, jak to, že si neví rady jak při tom korigovat rychlost. Když technicky dospívám k hranové nirváně, ruku v ruce s tím jdou i ostatní dovednosti. Nebo se dá čistá jízda po hraně naučit nějak odděleně a až potom se doučím další věci?

31.01.2013 12:20:22 #39 

Příspěvků: 129

jarda muž

Jen pro doplnění – zde je ta minulá diskuse o rotaci:
http://snow.cz/…hvala-rotaci
 

Korekce rychlosti při jízdě po hraně je problém se kterým se podle mě setká při své cestě za carvingovou nirvánou téměř každý amatérský lyžař. Odpověď se hledá těžko, ani náhodou si nedělám patent na to, že znám všechny prvky, které mi v tom pomohou a proto mě zvláště zaujal Krabův příspěvek. Myslím si, že i k tomu má diskusní fórum sloužit – poskytnout cenné rady, ale neměla by to být jen planá „plácnutí“. Naproti tomu Ivanovy příspěvky mi dávají komplexní pohled na problém a potvrzení toho, že aktivním zahájením oblouku si moc nepomůžu.

31.01.2013 12:37:02 #40 

Příspěvků: 247

ivan-ski

V prvom rade CzechSkier tu konecne napisal nieco k veci s tymi drepmi. V race to este znamena drep s cinkou casto z jednej nohy, z polosedu, z hrany lyze a hlavne do vyskoku. Staci sa pozriet na Hirscherove nohy (ale aj Schiffrin ich ma na 17 slusne). V rekreacnom lyzovani by som to az tak extemne nevidel, da sa dobre jazdit aj v „setrnom“ rezime trocha viac vystrety, ale kondiciu samozrejme treba. Pribrzdovat traverzom , smykanim alebo inak obluk deformovat je uplne zle. Pokial lyziar nema jazdu pod kontrolou treba skratit obluky. Cista jazda pohrane je rychla aj v SL, na to si treba zvyknut.

Jarda, rotacia kolena ti je pri spominanych tlakoch naprd. Koleno samotne je na poriadnu jazdu prilis slabe nehovoriac o tom aka je to zabava ked rupne. Skor by som to nazval tlak kolena dovnutra a dopredu, nie rotacia. Kedysi to bola nutnost, dnes sa este vyskytnu obluky kedy to borci robia, Lins tak jazdi stale. V rekreacnom lyzovani je to zbytocne riziko. Ked uz tak koleno moze trocha viac naklopit lyzu ale ten podstatny tlak vznika inde.

31.01.2013 12:50:55 #41 

Příspěvků: 1228

Navvy

>> #35, CzechSkier, 31. 01. 2013 09:42:21

Jsa lyžař nadšený, leč pro sjezdové lyžování dosti nezkušený, nechtěl jsem se do tohoto vlákna motat. Když jsem si ale přečetl CzechSkierův příspěvek a k němu doplňující příspěvek Martina47, přidám sem pár myšlenek nezkušeného lyžaře. To co píše CzechSkier mi přijde naprosto správný pohled. Bez přiměřené fyzické kondice se některé sportovní činnosti dají dělat jen omezeně, z čehož naopak vyplývá, že když něco neumíš dobře, ale máš dost síly, tak s ní kousek chybějící techniky (zdůrazňuji kousek, ne kus) můžeš nahradit. Když máš sílu, tak zvládneš i tvrdé lyže, nejspíše se i hezky povozíš, ale pěkné to bude možná 50 metrů. Technika se tedy přizpůsobí kondici. A když není kondice, tak asi nezbývá než se pokorně vrátit k o něco nižšímu stupni dovedností a jednoduše pár oblouků (více či méně) smýknout. Když dojde běžkaři, tak si také trochu „zapochoduje“.

31.01.2013 12:53:59 #42 

Příspěvků: 129

jarda muž

>> #40, ivan-ski, 31. 01. 2013 12:37:02

Určitě jsem nemyslel rotaci v koleně, podrobný popis toho co jsem napsal, se dá najít v uvedeném odkazu u #39. Je mi zcela jasné, že tím bůhvíjaký tlak do lyže nepřenesu, ale zajímá mě každá „berlička“ která mi pomůže v řešení původního tématu tohoto vlákna.

31.01.2013 13:25:30 #43 

Příspěvků: 258

Ičes

>> #42, jarda, 31. 01. 2013 12:53:59

Myslím, že je to pochopiteľné a jasné o akú rotáciu ide a že takto sa dá korigovať oblúk. Samozrejmé tiež je, že možnosti takejto korekcie rýchlosti sú obmedzené; najmä, keď je „vláčik“ už rozbehnutý. Vtedy už pomôže len klasika. Pravdu má Martin či Ivan V. v tom, že keď niekto dosiahne istý stupeň techniky rezaného oblúka, tak má technické danosti aj na jeho korekcie. Zborka – rozborka.

>> #40, ivan-ski, 31. 01. 2013 12:37:02

Ako som predoslal, nejde o rotáciu kolena ako takého. Spomeňme na MTS a jeho pluh; po vlomení kolena do oblúku ani stopy, že?

Cielene sa prepracovávam k lepšiemu štartovému číslu

31.01.2013 13:33:44 #44 

Příspěvků: 649

Gravedigger

kontrolovana jizda po hrane na prudsim terenu je umeni, ktere vyzaduje vyborne zvladnuti lyzarske techniky v celem jejim rozsahu. Analogie s jinymi sporty tu uz rozepsal CzechSkier. Sebezhodnoceni, nakolik jsem dobry lyzar, nakolik a v jakem rozsahu zvladam lyzarskou techniku, je docela osemetne. Nemerime se stopkami, neni dany zadny par jako v golfu. i v tom, jak provadime jednotlive prvky (napr. mira zahraneni, mira zatizeni lyze, poloha tezste v predozadni rovine) jsou vlastni pocity velice zradne. Z techto duvodu mnoho samouku konci ve slepe ulicce, nebo postupuji po nespravne ceste. Casto si takovy lyzar mysli, ze ke zvladnuti nejkahe lyzarskeho cile mu chybi uz jen maly krucek, jeden detail. i o tom se zminoval CzechSkier. Ve skutecnosti je ale takovy lyzar od sveho idealu na hony vzdalen. Misto prozivaneho „paradniho zahraneni pres 45 stupnu“ jede po temer nezahranene vnitrni lyzi, misto „sileneho naklonu“ ma nohy temer kolmo a po snehu smatra jen diky silenemu zalomeni v pase, „uzasny rebound“ je ve skutecnosti pasivni a pomale preklapeni lyzi ze strany na stranu. Protoze takovychto lyzaru, kteri nemeli moznost se dozvedet, jak vlastne spravne lyzovani vypada a jsou tedy na one falesne stope nebo ve slepe ulicce je v nasich podminkach vetsina, odkoukavanim zavadi jeden druheho dal a dal od spravneho smeru. Radim tedy vsem, kteri chteji na svem lyzovani pracovat: ujasnete si, jak vlastne lyzovani vypada, kudy se ubira a pak si stanovte cile. Na internetu jsou k nalezeni instruktazni videa od ruznych narodnich instruktorskych asociaci, videa volnych jizd zavodniku, videa demotymu. Prohlednete si tato zarucene spickova provedeni lyzovani a nenechte se mast „hospodskymi radami“. Male doplneni – u vseho je treba trochu premyslet a vyhodnocovat. Technika, kterou nekdo predvadi na urcitem terenu nemusi byt zrovna vhodne pouzivat na vyrazne odlisnem terenu.

31.01.2013 13:52:50 #45 

Příspěvků: 156

goldone

I kdyz nejsem asi zadny lyzarsky expert a muj styl by mozna leckoho rozesmal,tak pridam par postrehu k tomuto tematu: 1.slova lyzarskeho profesionala:„lyzuj tak abys z toho mel radost a na nejaky styl se vys.er“ 2.nebudu tady citovat,ale nekdo tu pise,ze v J.Laznich jezdi od kraje ke kraji dlouhe rezane oblouky rychlosti 80km/h,ale v rakousku uz se mu sjezdovky zdaji neudrzitelne prudke 8-O .Fakt nevim co si o tom myslet-bud silne nadsazena rychlost nebo spis jizda susem od kraje ke kraji nez carving.Kdo zna v Silvrette 14a a 14b/obe cerne,jedna z nich cca 250m hang se sklonem 70st./Pred 14 dny jsme se odtud vratili.Do cca 10h rano uplne prazdno a tak byla moznost jezdit opravdu dosiroka s uzavrenymi oblouky/mysleno tak,ze vyjizdim dost k vrstevnici a tim padem nemam potize s rychlosti/.Ne­predpokladam,ze bych vubec atakoval hranici 80km/h.Lyze mam s R 16m a rozhodne jsem nepotreboval celou siri sjezdovky.A kdyz neni dost mista,tak si pokazde trochu prismyknu a styl neresim. 3.to CzechSkier:delam kazdy den 20 drepu se svym 45kg psikem na ramenou/krom jineho posilovani/.Jestli vis jaky je rozdil mezi cinkou a aquahitem,plnym vody,tak tohle se jeste hybe :-) A to jsem jen rekreant!

PS.Takze carvujte a smykejte jak jen to jde-stejne se nikdo nediva a za styl Vam nic neda. PS.PS.Na 14a je cedule"nur fur topschifahrer"­.Presto jsem tam zahledl slecnu,ktera asi tak 2metrovymi smykanymi oblouky jela jednu jizdu cca pul hodiny a s velkou chuti a radosti ji to vydrzelo az do obeda.A vsadim se,ze ji bylo uplne fuk,co si kdo mysli o jejim stylu.

31.01.2013 13:58:50 #46 

Příspěvků: 258

Ičes

>> #44, Gravedigger, 31. 01. 2013 13:33:44

Cesta do hlbín lyžiarovej duše?

Cielene sa prepracovávam k lepšiemu štartovému číslu

31.01.2013 14:02:45 #47 

Příspěvků: 258

Ičes

>> #45, goldone, 31. 01. 2013 13:52:50

Ja zase robím brušáky s mojim novým jedenapolročným synom ako aktívnou záťažou (keďže psíka nemáme) – odporúčam, tiež nie na zahodenie :)

EDIT: A tiež som kde-tu rekreant…

Cielene sa prepracovávam k lepšiemu štartovému číslu

31.01.2013 15:27:06 #48 

Příspěvků: 65

smik

Já dělám taky brušáky,mrtvé tahy, k tomu dělám i ty dřepy se 100kg činkou na zádech a stejně jezdím jak dement :-)

31.01.2013 15:36:31 #49 

Příspěvků: 4225

˘Ö˘Krab muž

… člověk pár dní buduje kapitalismus a už je za hospodského tlachala.

Není to nic nenormálního ani zázračného. Aktivitou na začátku oblouku myslím přesně to, co je napsáno.
Spousta lyžařů IMO začíná budovat oblouk až na spádnici (za spádnicí), tj. před spádnicí se dlouze vezou a čekají, až se lyžím uráčí začít zatáčet. Takže oblouky mají, v lepším případě, kýžený tvar rybářského háčku – pokud to dole utočí a ustojí síly. Což není pro regulaci rychlosti moc platné.

Aktivitou myslím konkrétně třeba pouhý crossoverový posun dopředu – ve skutečnosti na něj není moc času a pro včasné zatočení (=krátký pobyt na spádnici) je důležitý. A pokud to zobecním, tak jde vůbec o rychlost veškerého pohybu „přes lyže“, který je na prudkém svahu v zavřených obloucích veden nikoliv stranou (od spádnice), ale téměř dolů z kopce.

A vůbec nechápu, co mají všichni na prudkém s „čistou hranou“. To je snad syndrom carvingového vyhoření. O čistou hranu přece nemůže jít, nejsme Japonci lyžující na efekt, chceme si bezpečně zajezdit.

Ještě bych se vrátil úplně na začátek vlákna. Řešíme tady nadprůměrně rychlého jezdce 74 kg, na lyžích 163 cm, R 15,5 m v blíže nespecifikovaných obloucích (ve slalomové hodné toho jména bych v tomto případě asi nedoufal) na prudké červené. Jaký budou mít poloměr oblouky zajeté po „čisté hraně“ za výše uvedených podmínek, kolik takových jich už uživatel vůbec dokázal udělat?

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

31.01.2013 16:22:35 #50 

Příspěvků: 229

escape muž

robim vsetky mozne sporty, da sa povedat na velmi slusnej urovni, ale tie lyze aaaaaaaach jaj … ;-)

Chcel by som raz vedieť lyžovať ako Ted.

31.01.2013 16:48:38 #51 

Příspěvků: 110

Jirka83 muž

Mám stejné pocity jako tazatel. Jezdit červené sjezdovky je můj vysněný cíl v lyžování, na který dost možná nikdy nedosáhnu. Ale i cesta je někdy cíl. Vždy mě zaráží, kolik mých známých opovrhuje modrými (vždyť to ani pořádně nejede!), a vyhledává červené a černé.. Když jim řeknu, že na to nemám (ani techniku,ani kondici), tak jen kroutí hlavou…

186cm, ~100kg, Dynastar Course 67 178cm, Vacuum 130, začátečník

31.01.2013 17:11:55 #52 

Příspěvků: 2061

Martin47 muž

>> #51, Jirka83, 31. 01. 2013 16:48:38

Ona je tu ještě jedna důležitá věc, která, pokud stíhám sledovat, ještě nepadla. Je to morál. Z tohoto pohledu je značný rozdíl carvovat na mírném a prudkém. Já jsem relativně zkušený jezdec a na mírné můžu při jízdě rozepnout zip, vyndat kapesník, vysmrkat se a ještě se rozhlédnout po odpadkovém koši. Na prudkých sjezdovkách jsem sakra jinak zmobilizovaný a koncentrovaný. Mám ale jednu výhodu. Nemám zpravidla strach a tudíž nejsem bržděn. Možná výhoda, možná nevýhoda, to je relativní (žena tvrdí, že jsem magor). Každopádně strach mrzačí techniku neuvěřitelným způsobem a pokud kdokoli na modré sjezdovce cítí respekt, nemá s carvingem šanci uspět na červených. Takže tu máte další faktor k zamyšlení a sebehodnocení, který se nedá nijak okecat a těžko ho natrénovat.

31.01.2013 18:18:35 #53 

Příspěvků: 563

Mirek muž

>> #38, Martin47, 31. 01. 2013 10:23:15

„Mně připadá divná ještě jedna věc. Když se někdo propracuje k tomu, že mastí oblouky po hraně ve vysoké rychlosti, jak to, že si neví rady jak při tom korigovat rychlost.“

To je jednoduché, dlouhý otevřený carvingový oblouk jetý s nepříliš velkým vkloněním je to nejsnadnější, co se lze na lyžích naučit. Stačí zvládnout předozadní rovnováhu a pak jen překlápět lyže. Problém je, že rychlost jízdy je skoro stejná jako při jízdě šusem. Na červené sjezdovce není velký problém dosáhnout touto jízdou i těch 80km/h, ale rozhodně to není dobře.

>> #52, Martin47, 31. 01. 2013 17:11:55

„Každopádně strach mrzačí techniku neuvěřitelným způsobem a pokud kdokoli na modré sjezdovce cítí respekt, nemá s carvingem šanci uspět na červených.“ – Toto je veká pravda, která platí ve všech nebezpečných sportech. Nejhorší, co si může lyžař před jízdou říct je „pojedu pomalu a opatrně“. Pokud jedu prudší sjezdovku, vždy chci být dole co nejdříve a cestou vysmahnout co nejvíc pořádných oblouků.

31.01.2013 18:33:24 #54 

Příspěvků: 2061

Martin47 muž

>> #53, Mirek, 31. 01. 2013 18:18:35

Nemyslím, že by to bylo tak běžné. Kdyby takoví týpci lítali 80km/h v dlouhých obloucích po našich sjezdovkách v průsecích, bylo by na jejich krajích víc pomníčků než stromů.

31.01.2013 19:04:18 #55 

Příspěvků: 4225

˘Ö˘Krab muž

>> #52, Martin47, 31. 01. 2013 17:11:55
>> #53, Mirek, 31. 01. 2013 18:18:35

… a když si to dávám všechno dohromady, vychází mi z toho jedna souhrnná dovednost nezbytně potřebná pro carving na červené sjezdovce: umět lyžovat. Jaké prosté. Hybaj na svah!

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

31.01.2013 19:16:06 #56 

Příspěvků: 2061

Martin47 muž

>> #55, ˘Ö˘Krab, 31. 01. 2013 19:04:18

Málokdy rozumím tomu co píšeš ale vypadá to, žes konečně došel poznání :-)

31.01.2013 19:25:01 #57 

Příspěvků: 4225

˘Ö˘Krab muž

>> #56, Martin47, 31. 01. 2013 19:16:06

A čemu konkrétně rozumíš? Té výzvě „hybaj na svah“? No konečně! :-)

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

31.01.2013 20:14:51 #58 

Příspěvků: 563

Mirek muž

>> #54, Martin47, 31. 01. 2013 18:33:24

Běžné to naštěstí není, ale 60–70km/h už celkem ano. Maximálka uvedená na GPS-kách je díky odrazům většinou nesmyslná. Také rekreační lyžaři většinou lyže nemažou, což je trochu před vysokou rychlostí ochrání :-D

31.01.2013 20:16:12 #59 

Příspěvků: 2061

Martin47 muž

>> #53, Mirek, 31. 01. 2013 18:18:35

Na základě toho co říkáš, mně Mirku došla ještě jedna věc. Pokud se jedná o případ popsaný mnou, je radit zbytečné, protože si rady ví sám. No a v případě popsaném tebou je taky zbytečné radit, protože technicky nemá na to aby rady realizoval. Je ještě nějaký třetí případ?

31.01.2013 20:18:58 #60 

Příspěvků: 2061

Martin47 muž

>> #58, Mirek, 31. 01. 2013 20:14:51

Nebylo by špatné zajet do Olešnice, kde je na stromě radar a porovnat údaje s GPS. Domluvíme se?

Nalezené položky: 179 « První | < Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Další > | Poslední »

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Hledat v diskuzi

Články

09.12.2016

Soutěž Poznej a vyhraj: nejbližší Alpy, kde děti do 10 let lyžují téměř zdarma

Jedna z nejbližších a dopravně nejdostupnějších alp...
08.12.2016

SNOW 100 - jubilejní vydání s 8 skipasy zdarma!

Prosincové vydání SNOW – historicky rekordní – je t...
08.12.2016

Paseky nad Jizerou - top lyžování pro děti i ambiciózní lyžaře

Lyžařský areál v Pasekách nad Jizerou může nabídnou...
08.12.2016

Vyhrajte 4 luxusní lyžařské dny v Dolním Rakousku!

V Dolním Rakousku najdete rodinné sjezdovky i trať ...
08.12.2016

SP v alpském lyžování: ach ten materiál. Hudcovi premiéra nevyšla

Jan Hudec, šumperský rodák, který ještě před pár mě...
07.12.2016

Hodinky na lyže

Moderní, sportovní GPS hodinky umí často měřit širo...

Diskuze o lyžování

Klínovec: [Středisko]

dnes 12:27:15 od PetrAT

Co v lyžárně přebývá

včera 18:20:00 od CzechSkier

Oprava lyžiarok

včera 18:15:19 od CzechSkier

Lyzovani Prosinec 2016

včera 17:20:29 od Honza_S

Alpine Ski World Cup 16/17

07.12.2016 13:32:36 od Martin47

vosky Skivo

06.12.2016 23:25:27 od Boryš

Úplně nový typ lyží

06.12.2016 23:01:39 od HonzA_

Ester Ledecká

06.12.2016 22:21:35 od m3

Obertauern: [Středisko]

06.12.2016 10:46:17 od ACS