Rada od expertů - Diskuze - Diskuzní fórum o lyžování - SNOW.CZ

Rada od expertů

02.05.2008 09:42:58 #1 

administrator

(Petr Vaniš, petr.vanis@pragometal.com) Zdravím,mám jeden problém.Zima pro mne už skončila,ale dokud to mám v paměti,tak potřebuji poradit, jak jezdit na plotnách a na tom našem ranním přimrzlém technickém betoně.Jsem samouk,pokroči­lejšího věku s těmito parametry(55let,95­kg,186cm)a chci se ještě zdokonalit.Jezdím sice svižně,ale „konfortní“ střední až delší obloučky.Síly mám zatím dost,takže prohnout lyže není problém(akorát Dynastar Course 67 byly pro mne dosti tvrdé,hranu jsem zvládnul pouze při větší rychlosti a větším oblouku).Video natočené nemám,tak to snad půjde popsat.Na nohách jsem měl letost dost různých lyží (Rossignol Z11 Mutix/176cm,Elan Race SL /160cm,Stöckli Laser Cross /182cm,Kneissl Rail S3/170cm,Nordica Hod Rot Nitrous/178cm),ale stejný problém.Na tvrdším podkladu neumím plynulý průjezd obloukem.Začátek jakštakš,ale při „zavírání“mně nějak začnou lyže na hranách poskakovat,roz­vibruje se špička a ten oblouk jakoby „odskáču“,poskakuji jako by hrana zabrala občas a občas ne.Lépe to popsat neumím.Některé lyže jsem brousil u Vancla-Montana Swiss"závodní tuning" s úhlem 88°(Elan a Stöckli).Že bych málo zatěžoval špičky nebo co?Někde dělám chybu a nevím kde.

03.05.2008 13:12:05 #2 

administrator

(ivan, ) Řekl bych, že jde o technickou chybu. Nabízejí se tyto verze:
1. nevyjíždíš oblouk plynule, nýbrž se snažíš lyžím „pomoci“ v zatáčení tak, že je vlastně vychýlíš ze správné dráhy, kdy špička i patka lyže projíždějí po téže trajektorii (jejímž viditelným výsledkem je ona příslovečná uzounká brázda).