Tomáš Mical - komentář k analýze č. 2: cestmir - SNOW.CZ

Tomáš Mical - komentář

k analýze: cestmir (lyžařská analýza č.2) | Zpět na analýzu

První dojem:

Ahoj Čestmíre. Radost analyzovat takto velmi zdařilý záznam, kde je používán zoom a slowmo, díky za to!Moc pěkná práce v hlubokém sněhu. Tvá jízda v terénu je v porovnání s jízdou na upravené sjezdovce na velmi dobré úrovni. Pokusím se trochu doplnit dobrou analýzu Marcely a oba budeme doufat, že Ti budou nápomocny v Tvém letošním lyžařském snažení.

Analýza:

Pokud se při sledování své jízdy na upravené sjezdovce zaměříš na to, co dělají Tvé lyže, potažmo celé dolní končetiny, uvidíš, že se v každém oblouku špičky lyží rozjíždějí a lyže se dostávají do pozice tvz. "V" či "nůžek". Vedení lyží je tedy nestabilní a na prudším a tvrdším terénu bys cítil, jak mnoho musíš pracovat, abys celou situaci zachránil. Na nenáročném terénu vše uhráváš, ale oblouk je velmi pasivní a nevyužíváš naplno potenciál svých lyží. Příčinu hledejme v zahájení a ve fázi přechodu mezi jednotlivými oblouky. Na lyžích stojíš dobře vyváženě a proto si myslím, že problém bude v pohybovém návyku, který pro zahájení a k přechodu z oblouku do oblouku používáš. Pro iniciaci oblouku používáš pohybový vzorec: zdvih a přesun pánve ze strany na stranu. Důsledkem tohoto stranového posunu pouze pánve ze strany na stranu je potom již zmíněný efekt, tedy protirotace, vysunutí vnitřní lyže vpřed a její následné zatížení a vznik nestabilní, pasivní pozice.

Cvičení:

Iniciace oblouku a další jeho průběh by měl začínat u nohou. Tvé lyže, chodidla a nohy jsou pomyslným "volantem" a sám uznáš, že když chceš v autě zatočit, musíš nejdříve pohnout volantem a ne se přemístit z jednoho sedadla na druhé. Zkus tedy při jízdě myslet na svá chodidla. Představ si, že jedeš v autě a máš obě nohy na pedálech. V závěru oblouku je vnější (spodní) noha na plynu a ta pokrčená vnitřní (horní) je připravená sešlápnout spojku. V momentě iniciace oblouku, pomalu uvolni plynový pedál a sešlápni současně spojku jako to děláš v autě. Nic neuspěchej a pohyby dělej plynule a pomalu. Přeji hodně štěstí a kdybys měl chuť vědět více a vše diskutovat tváří v tvář, neváhej mě kontaktovat. Zdraví T.

Zpět na analýzu - cestmir (lyžařská analýza č. 2)

Články

18.05.2018

Padesát let sedačkové lanovky na Velkou Čantoryji

995 metrů vysoká Czantoria Wielka (Velká Čantoryje)...
17.05.2018

Konec legendy Zai?

Posledních několik sezón nebylo pro prodej lyží úpl...
15.05.2018

Bike SNOW tour: Pro koho jsou elektrokola a podle čeho vybírat?

Mnohá lyžařská střediska se na léto promění ve voln...
11.05.2018

Ester Ledecká je Královnou bílé stopy 2018

Anketa Král bíle stopy mívá své favority, ale letos...
09.05.2018

Monínec otevírá letní sezónu s několika novinkami

Areál Monínec spustil v sobotu 5. května letní sezó...
24.04.2018

Historie kabinkové lanovky na Szyndzielniu v Bielsko-Białé

Město Bielsko-Biała (česky Bílsko-Bělá) se 175 tisí...

Diskuze o lyžování

Nejede někdo, nemá chuť jet, na ledovec?

20.05.2018 16:39:47 od oblouk

hikingové/trekingove boty (pro zenu s malou nohou)

18.05.2018 09:00:48 od valerius

Leki SL grip vs GS grip

17.05.2018 10:32:35 od Marek Bednář

Silová a kondičná príprava lyžiara

17.05.2018 10:03:44 od Marek Bednář

Reklama v diskuzích a bazaru

13.05.2018 19:04:43 od Vvladimir

Zermatt-Cervinia: [Středisko]

11.05.2018 22:16:40 od oblouk

Atomic Redster x9

05.05.2018 13:50:04 od alfi62

NĚCO Z HISTORIE

05.05.2018 13:04:16 od AntonByckov

Snow Town Yeti: [Středisko]

02.05.2018 12:14:10 od Vvladimir

Sölden: [Středisko]

27.04.2018 02:06:37 od Jarda007