Livigno diskuze

Diskuze a komentáře čtenářů ke středisku Livigno

19.02.2013 16:38:44 #2 

Příspěvků: 183

DAVE71 muž

Přátelé, v polovině března se chystám do LIVIGNO. Máte nějaké zkušenosti s freeride v livigno? Najde se někdo kdo popíše nějaké možnosti, tak aby je bylo možno identifikovat na mapě střediska?

Předem děkuji za návody.

Zdraví Dave71

Jedu kam až to jde!

25.03.2013 17:45:24 #3 

Příspěvků: 183

DAVE71 muž

Livigno 2013

Cesta Brno-Praha-Livigno (910 km) – celkem 9 hodin – nejhorší část člověka čeká při sjezdu z dálnice za Insbrukem – je to mimo dálnici cca 130 Km – na konci samé zatáčky. Mít sebou syna, blil by 100 km. Co mě úplně na konci překvapilo byla platba za tunel 30 EUR.

V Rakousku pronajímají pokoje jednotlivé rodiny. S nimi se domluví cena, případné problémy. V Itálii jde většinou o agentury – v Livignu nás ona agentura ubytovala 8 lidí v apartmánu pro 4 + k tomu dali skládací „spartakiádní“ postele. A to při ceně 40 EUR/noc/člověk. Nejdražší spartakiáda na světě! Výsledkem tedy bylo, že 4 lidi jednu noc spali na hotelu (50 EUR za noc se snídaní) 4 v apartmánu. Takže se zřejmě budeme hádat KDO zaplatí 4×50 = 200 Eur za hotel. Další den nám pak agentura našla jiný apartmán – kde jsme se znova stěhovali. Domy s apartmány jsou z roku 1985. Vnitřní vybavení nové hlavně kuchyně. Staré byli televize.

20.3.2013 Sněhu dostatek, vítr, zataženo

První den jsme jezdili na straně nad LIVIGNO. Lanovka kabinková (Carosello 3000) taktéž z roku 1985. Do držáku u kabinky jsem pro šířku lyží (Scot Dozer) nebyl schopen je dát dovnitř držáku. Lyže jsem tedy musel vozit uvnitř kabinky. Kabinky byli nízké a lezlo se do nich jak do tanku. Jednou se pak stalo, že v mezi stanici se dveře otevřely a už nezavřeli. Takže jsme jeli s otevřenou kabinkou a nikomu to nevadilo. Lanovka se ani nezastavila a nikdo to neřešil. To bych chtěl vidět co by dělali rodiče s malým dítětem jak by chtělo se podívat ven do 15 metrové „díry“.

Cena Kafe 1,3 EUR – Gulasch supe – 7,9 EUR = 9,2 EUR Pro srovnání St. ANTON – Kafe Malanche – 3 EUR – Gulasch supe 6 EUR = 9 EUR Pak co je levnější ???

Sjezdovky – široké – avšak pouze modré a červené. Nicméně široké pláně na freeride. Já zvyklý z Rakouska na úzké mezi skalami prudké svahy jsem skoro nevěděl kam mám jet. Sníh byl poměrně těžký, ale jet se dalo. Oblačno a polojasno, večer sněžilo. Pokud jde o složení lyžařů Italové byli v jasné menšině. Nejvíce bylo Čechů, Maďarů a asi úplně nejvíce Poláků. Livigno je mimochodem bezcelní zóna, tak např. nafta stojí 26 Kč !

21.3. Slunečno, vítr, sníh dobrý, lehký,

Tentokráte jsme jezdili na opačné straně na – tzv. Mottolino. Tento ski areál je novější, je v něm pro vyznavače skoků a obratů na lyžích velký snow park. Pro ty kdo miluji „triky“ na lyžích a snowboardech ideální místo. Co se týká freeridu. Existují dvě dobré cesty končící ve stejném místě. 1.) Lze jet z M. Sponda (2576 m) na Ponte Vallaccia (2021 m) nebo 2.) M. Della neve (2785 m) znova do Ponte Vallaccia (2021 m)

V obou případech se dojede(či dojdete) k zastávce skibusu a zpět Vás doveze do Trepalle (2096 m). POZOR !!! Skibus nejezdí moc často dopoledne cca 4 x odpoledne cca 5 x, je nutno se předem podívat do jízdního řádu.Skibus je zdarma.

Další možností je pak jezdit z M. Della neve (2785 m) na opačnou stranu, delší dráhou k lanovce č. 4, popřípadě sjet do Livigna – úzkým kotlem (jsou tam dva) a zpět k lanovce zase autobusem.

Polední menu – pivo + hranolky + kuře o velikosti vypaseného holuba z náměstí svobody v Brně – 17 EUR. Kafe – 1,7 EUR.

Večer jsme prošli Livigno, množství parfumérií je větší než jsem kde viděl. Kdyby všechny ty lahvičky vylily do místního potoka – smrad by byl až ve Švajcu. Jinak množství Čechů a Poláků největší….

22.3. Slunečno, teplota přes poledne až 15 stupňů – sníh měkký

Dnes jsme jel z vrchu M. Della neve (2785 m), dolů až do Livigna. Nejprve skvělý sníh a vinívající plochy, pak úzký kotel někde jen 2 metry široký. Kdybych měl lyže ne 175 cm ale 185 cm tak bych se neotočil. Tak jsem se s SCOTT DOZER vlezl tak tak do žlebu.

Pak již jsem jel znova: M. Della neve (2785 m) znova do Ponte Vallaccia (2021 m) 1× M. Sponda (2576 m) na Ponte Vallaccia (2021 m) – 3× Jak mi umožnil jízdní řád autobusu. Sníh těžknul a těžknul, při teplotě 17 stupňů dole (2000m) a 15 nahoře (2780 m) se není co divit.

Celkově tedy hodnotím Livigno jako středisko zajímavé, nicméně na můj vkus příliš mnoho Čechů, Poláků, Rusů a Maďarů. Možnosti Freeridu omezená. Cenově pak rozdíl proti st.Antonu není ani tak velký. Skipas

  • na den Livigno 42 EUR ST. Anton 45,5
  • na tři dny 116, 50 –/ v st.Anton – 126 EUR
  • ALE pozor na 5 dní Livigno190 EUR/st.Anton pak 191 EUR!!! Rozdíl pouhé Euro při daleko daleko větším výběru sjezdovek !

Ceny jídla podle mého názoru obdobné. V Livignu tedy levnější kafe v St. Antonu polévka. Ceny ubytování srovnatelné (s Pettneu, Strengh, St.Jacob). Jistě v Livignu je levnější nafta, a alkohol, ale vyplatí se najet kvůli tomu 260 km navíc? Z hlediska freeridu je pak St. Anton středisko x krát větší, z hlediska klasického lyžaře je st. Anton větší a hezčí. Pro děti ??? Nevím můj syn jezdí i mimo sjezdovku takže odpověď neznám. Co je v Livignu jedinečné je snowpark s krásnými místy pro triky lyžařů v tomto je asi jedinečné. Co se týká počasí zde snad v Livignu je více sluníčka, ale já měl ze 3 dní jeden škaredé a v st.Antonu s 6 dní 2 špatné. Tedy poměr počasí 2:1 stejný v obou střediscích.

Takže tolik

Zdraví DAVE71

Jedu kam až to jde!
Fotky

25.03.2013 18:09:23 #4 

Příspěvků: 2595

korsičan muž

>> #3, DAVE71, 25. 03. 2013 17:45:24

Člověče, ty jsi neuvěřitelný. Tebe by měla redakce Snow zaměstnat jako placeného informátora.

Kam se všichni ti redaktoři hrabou. Tolik informací na jedno středisko pohromadě, jsem snad ještě nikde neviděl.

Skvělé info !!!!!

v žádném případě s davem, protože pouze leklá ryba plave po proudu ... :-)

25.03.2013 18:19:26 #5 

Příspěvků: 304

bohous357

Zdravím Davea,

někde jsme se na Mottolinu asi potkali.

Kamarádi 22.3. dostali naprosto šílený nápad vynechat notoricky známý Arlberg/Ischgl/Ser­faus a jet se podívat do Livigna. 120km z Landecku trvalo včetně bloudění po městečku a volby na blind podle oka 2,5 hod. Pozitivní na tom bylo, že jsme před tunelem nečekali dlouho a oblašnost se rozpustila až na jasno, postupně až st.+14.

Mottolino jsme zvolili správně, všechny sjezdovky držely většinu dne a po třetí odpo začaly znovu přimrzat. Do protějšího hřebenu Carosello pralo sluníčko celý den. Obě černé a červená podél snow parku dost dobré, také údolní sjezd podle kabiny prima. Všechny sjezdovky široké a vhodné na carvrování.

V kombinaci ideální počasí, stav sněhu, na zase tak moc lidí (kromě restaurace), nečekaně pozitivní dojem.

Nedostatky : šílená aglomerace plná lidí, přejet z Mottolina na Carosello znamená ztrácet čas skibusem, nějak jsme si nevšimli na silnici značení k základním lanovkám

Názor: Mottolino je na necelý 1 den, Carosello na druhý den a pak odtud pryč – třeba do Bormia.

Na druhou stranu free-shopy fakt fungují – whiskey TD 1 litr za 10E, znalecky vybraná vína až za 1/5 ceny proti vinotékám v ČR.

Restaurace jsou na Mottolinu jen 2, což mne docela překvapilo. „Menu“ kuře + hranolky + 0,5l lahvového piva 17E, účet ve spaghetterii zhruba na stejno. Já bych řekl, že chata Alp Bella v Samnaunu je daleko levnější, přestože je v CH.

25.03.2013 18:46:21 #7 

Příspěvků: 183

DAVE71 muž

Ještě maličkost. SILNĚ nedoporučuji jet zpátky v sobotu. Cesta zpět – Livigno-Mnichov-Praha-Brno trvala 13 hodin! Stau – zácpa v podstatě od začátku Rakouska až za Mnichov. Cesta Fernpass – Garmisch zácpa na hodinu a půl. Skutečně lépe jet v neděli!

Ještě pár fotek – vč. Italského „spartakiádního“ lehátka za 40EUR na noc.

Jedu kam až to jde!
Fotky

25.03.2013 20:56:32 #8 

Příspěvků: 2034

Radek Holub - SNOW muž

>> #4, korsičan, 25. 03. 2013 18:09:23

V sekci Reporty jsou takové informačně hutné příspěvky honorované, i když ne přímo penězi.

Aktuální zprávy z první ruky, „od lyžařů pro lyžaře“, jsou samozřejmě neocenitelné. O co jsou subjektivnější, o to jsou upřímnější a jasnější, nezatížené snahou o všestrannou objektivitu a vyváženost. Ideální je, když se nakonec sejde celá paleta názorů a úhlů pohledu (milovník manšestru, freerider, rodič s dětmi, …).

Každopádně díky Daveovi za info!

Sobota je obecně nejhorší den v týdnu pro přesuny kamkoliv, bohužel mnohde je více či méně striktně vyžadována jako nástupní/odjez­dový den.

25.03.2013 21:52:44 #9 

Příspěvků: 156

goldone

My jsme se stavovali v Livignu 14.3 po ceste ze Santa Catariny.Bylo jasno,kolem minus 10st,lyze uz jsme ani nevytahli,jen jsme se prosli.Uznavam,ze pohled na cele stredisko z vychodni strany,zeshora z prusmyku je uchvatny,ale kdyz jsem potom chodil dole mezi lehatky u dojezdu sjezdovek,tak to ve mne silne evokovalo vzpominky na Bibione.Proste takova turisticka tovarna.Ceny v duty free shopech jsou nizsi nez v Samnaunu,nafta taky levnejsi.Tunel ma v sobotu dost specifickej provoz a je drazsi- v tento den bych odjezd rozhodne nedoporucoval.

07.04.2013 19:35:03 #10 

Příspěvků: 1

janaco

Chodím do Livigna 7 rokov, vzdy na prvy tyzden Skipass free, t.j. okolo 15.4., Za tu dobu sme tam zazili vsetky mozne druhy pocasia – od treskucej zimy az po nadherne slnko, zavisi od zimy aka je, stalo sa nam ze bola neskutocna zima a znami, kt. chodia okolo 15.3. – mesiac pred nami lyzovali v plavkach. Je to o nahode. Ja som s Livignom celkom spokojna, Preferujem Mottolino, urcite menej ludi, hlavne na ciernych vzadu. Tento rok nejdeme, ak by mal niekto zaujem, poskytnem apartman pre 2, vratane skipasu – 13.4. – 20.4., teda lyzovanie od 14.-19. Ak viete o niekom, kto by isiel, dajte vediet: jana.cochner@gmail.com. Manzel si pred tyzdnom zlomil nohu.

13.01.2014 20:20:35 #11 

Příspěvků: 9

navrc6

Zdarec, nevíte někdo jak je to se zájmem o tyto termíny, kdy je skipas v ceně ubytování? Chci říct jestli má smysl se o to vůbec pokoušet bez kontaktů přímo na ubytovací zařízení. Letos bych toho rád využil, ale prý to přes cestovky, nebo online zprostředkovatele není možné. Víte o tom někdo víc?

13.01.2014 21:46:22 #12 

Příspěvků: 185

mirjur muž

>> #11, navrc6, 13. 01. 2014 20:20:35

Proč by to nebylo možné? Např. Nev-Dama nabízí 7dní/6ski od 29.3. za 12790/os. (Nevegall), od 5.4. už jen za 7190/os. Že to je Free Ski Week tam sice nepíšou, ale z ceny je to zřejmé. Já jsem tak léta jezdil do Marillevy, dá se to obstarat a)přímo u ubytovatele b)u místní agentury c)u české či jiné cestovky. V Livignu to bude obdobné. Maximálně může mít cestovka ten termín vyprodaný, pak je třeba zkusit to jinde.

Co tě nezabije, to tě posílí!

13.01.2014 22:36:14 #13 

Příspěvků: 133

brumla muž

Skol, samozřejmě to je možné, normálně se dohodneš s ubytovatelem, ale na akci skipass free bych se tam róóózhodně nehnal. viz toto vlákno http://snow.cz/…ivigno-duben

14.01.2014 00:14:07 #14 

Příspěvků: 229

Tesna muž

>> #11, navrc6, 13. 01. 2014 20:20:35

Odpovědi najdeš i zde: http://www.livigno.eu/…skipass-free

A není nic jednoduššího, než vypustit poptávkový email na x ubytovatelů.

Ale já osobně bych se tam už nehnal. Vypadá to tam jak v Zakopanem. Jednou jsem se nechal ukecat kámošem a absolvoval jsem to před vánoci v Marillevě / Madonně. Už nidky více. K tomu v dubnu ještě otázka počasí.

14.01.2014 18:44:21 #15 

Příspěvků: 9

navrc6

Díky chlapi, netušil jsem, že bude tak snadné rozhodnout se proti této akci ;) ..někde jsem náhodou natrefil na opačné ohlasy a z toho jsem bláhově vycházel..

14.12.2015 15:36:12 #16 

Příspěvků: 1

AdamK

Dobrý den,

pro ty, kteří váhají ohledně ubytování jsem vytvořil interaktivní mapu s popisem ubytování v Livignu. Je tam cca 20 apartmánových domů – cca 60 apartmánů. Najdete zde ubytování pro dva i pro velké skupiny. Dělal jsem to pro naše klienty v CK, aby věděli, kde jsou jednotlivé apartmány ve středisku umístěny.

Tady je odkaz: https://goo.gl/IaON8O

Adam

21.12.2015 07:36:07 #17 

Příspěvků: 285

silversurfer

>> Reakce na aktuální report z 05. – 19.12.2015.

zdravim, pekny report,no, letos je ta zima hodne podobna minule zatim:-) byt loni mi to prislo jeste horsi..jenom si rikam, kolik budes davat hvezdicek az tam bude snih, ti nebude stacit stupnice, kdyz ted se da lyzovat jen omezene a mas to za 4..zrejme alkohol a nafta..haha

08.01.2016 10:16:03 #18 

Příspěvků: 1

paulo007

Instruktor lyžování Livigno – výuka dětí i dospělých od úplných začátků až po carvingový oblouk. Tel: 0042077705555­5 Pavel

12.12.2016 22:51:34 #19 

Příspěvků: 10

KAMOMA

>> Reakce na aktuální report z 03. – 10.12.2016.

Ahoj,

doporučíte nejideálnější dopravu autem Praha-Livigno? Díky

Káča

12.12.2016 23:44:36 #20 

Příspěvků: 185

mirjur muž

>> #19, caspy, 12. 12. 2016 22:51:34

Ahoj, Mnichov-GaPa-Landeck-Scuol-Zernez. V Zernezu se rozhodneš, jestli jet kratší cestou tunelem za cca 40EUR nebo kolik to teď stojí, anebo to objet zadarmo přes průsmyk Bernina, Tirano a Bormio (panoramata jsou zde bonusem).

Co tě nezabije, to tě posílí!

13.12.2016 10:01:35 #21 

Příspěvků: 1

kahi

Ahoj, chtěl bych se zeptat na ceny lavinových setů v Livignu. Do Livigna se chystám po Vánocích a uvažuju, jestli si ho koupit tady nebo to bude výhodnější až tam. Zajímá mě set Pieps DSP Sport. Kdyby to náhodou četl někdo, kdo byl, je nebo se chystá v nejbližších dnech do Livigna a chtěl mi pomoct, tak budu vděčný :)

19.12.2016 20:43:44 #22 

Příspěvků: 10

KAMOMA

>> #20, mirjur, 12. 12. 2016 23:44:36

Ahoj,

děkuji za info. Tuto trasu jsem měla také vytipovanou a jsem ráda, že se mi potvrdila. Nicméně dnes mi na ÚAMK říkali, že ve Švýcarsku je povinná dálniční známka, které tam lze koupit jen na rok, tak nevím, jestli se to vyplatí. Je ta Švýcarská část vůbec dálnice? Přijde mi, že ne. Dík

19.12.2016 21:50:29 #23 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #22, caspy, 19. 12. 2016 20:43:44

Tam ale požádný dálnici nejedeš. Podívej se do mapy.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

20.12.2016 05:09:24 #24 

Příspěvků: 304

bohous357

>> #22, caspy, 19. 12. 2016 20:43:44

Jak praví Honza.

Na tuto trasu potřebuješ jen Rakouskou dálniční známku a to na krátký úsek Imst – Fliess. Pokud se nákupem nechceš zdržovat, tak lze z Imstu jet po B171 a v Landecku na druhém kulaťáku uhnout doleva na St.Moritz. Je to tak o 5–10 minut delší.

Pokud pojedeš po dálnici, tak bacha na omezení rychlosti za posledním tunelem před odbočkou na St.Moritz, už jsem tam platil 2× – deja vu :-)

20.12.2016 11:22:42 #25 

Příspěvků: 185

mirjur muž

>> #22, caspy, 19. 12. 2016 20:43:44

DZ ve Švýcarsku povinná není, pokud nevjíždíš po dálnici. Konkrétně od Landecku, a pokud se motorista následně pohybuje pouze v rámci Engadinu, mimo dálnice (což je tento případ), se do Švýcarska běžně jezdí bez známky. Neřešit.

Co tě nezabije, to tě posílí!

20.12.2016 20:33:32 #26 

Příspěvků: 10

KAMOMA

>> #25, mirjur, 20. 12. 2016 11:22:42

Ahoj, moc díky za info. Jedu poprvé jako řidič, dříve jsem se o to nestarala tak nemám zkušenosti. ;-)

20.12.2016 23:26:30 #27 

Příspěvků: 185

mirjur muž

>> #26, caspy, 20. 12. 2016 20:33:32

Ahoj, rádo se stalo, šťastnou cestu. :-)

Co tě nezabije, to tě posílí!

09.08.2017 16:31:45 #28 

Příspěvků: 334

mikels muž

Blíží se nová sezona a od roku 2015 se plánuje nová lanovka v oblasti Vallaccia. dokonce došlo již k výstavbě, která se musela pozastavit díkz ekologům. nevíte jak to nyní s výstavbou vypadá?? našel jsem stránky a tam píšou, že snad v roce 2018. Přehledy plánovaných italských lanovek, najdete zde: http://www.skiresort.info/…anned/italy/

Lyžovat bych chtěl snad celý rok

09.08.2017 18:23:38 #29 

Příspěvků: 2034

Radek Holub - SNOW muž

>> #28, mikels, 09. 08. 2017 16:31:45

Hodně novinek, hlavně z Itálie, se najde i na: http://www.dovesciare.it/…pianti-sci/7

Podle mě je stavba lanovky Vallaccia zastavená na „neurčito“, je na to tuším pravomocné rozhodnutí soudu. Bude ale nahrazená kabinka na Carosello.

09.08.2017 20:02:55 #30 

Příspěvků: 334

mikels muž

Super. Díky za odkaz. jinak konečně, že Carosello dostane nové kabinky, ty vejce byly fakt otřesný a malý.

Lyžovat bych chtěl snad celý rok

10.08.2017 10:22:39 #31 

Příspěvků: 2034

Radek Holub - SNOW muž

>> #30, mikels, 09. 08. 2017 20:02:55

Přesně tak – do staré žluté kabinky už se nevešli ani lidi ani některé lyže. :-)

16.08.2017 21:01:19 #32 

Příspěvků: 334

mikels muž

*Tak od neděle Stelvio opět jede a všechny zařízení plně funkční v čase od 7.00 do 17:00 hodin. Geister I, Geister II, Payer e Cristallo pouze v čase od 7:00 do 12:30 hodin

Da Domenica 20 A…*

>> příspěvek byl přesunut do tématu ‚Passo Stelvio‘

Lyžovat bych chtěl snad celý rok

25.08.2017 20:49:43 #33 

Příspěvků: 334

mikels muž

A je ROZHODNUTO. Lanovka v oblasti Valaccia nebude. Buldozery opět sice vyjedou, ale jen z důvodu, aby vše bylo uvedeno do původního stavu. Více včetně rozsudku soudu najdete zde: http://www.ilovelivigno.com/…io-di-stato/

Lyžovat bych chtěl snad celý rok

25.08.2017 22:22:21 #34 

Příspěvků: 2034

Radek Holub - SNOW muž

>> #33, mikels, 25. 08. 2017 20:49:43

Toho jsem se právě obával. :-( Díky za link!

06.01.2019 18:31:45 #35 

Příspěvků: 18

Tomáš 21

Ahoj, příští týden se chystáme do Livigna a potřeboval bych pár rad…1) něco jsem se tady dočetl o tunelu před Livignem za cca 40e???? a případné objížďce..? O kolik km je to delší, vyplatí se to vůbec?? 2) Podle popisu střediska jsem pochopil, že tam jsou 2 arealy (Mottolino, Carosello)… jsou ty arealy nějak propojené? Popřípadě kde je to podle vás lepší? Díky moc za jakékoli info :)

07.01.2019 14:19:59 #36 

Příspěvků: 1

luckaknizkova

Dobrý den Tomáši, pokusím se odpovědět na Vaše otázky, do Livigna jezdíme osm let :)

  1. Zpáteční lístek na Tunnel Munt La Schera stojí pro osobní automobily (do 9 míst) 45Eur, pokud koupíte online tak 36Eur. Podívejte se na: https://www.livigno.eu/…hera-landing

POZOR – tunel je pouze jednosměrný, musíte trefit ten správný čas :) Dle mých informací to objet nejde, v zimě je cesta nesjízdná.

  1. Areály Mottolino a Carosello propojené nejsou, z jednoho do druhého se dostanete jenom ski busem (zdarma)

Za nás je určitě lepší Mottolino, bývá zde méně lidí a sjezdovky jsou tak nějak lepší :) Navíc pokud je hezky, tak na Carosello celý den paří sluníčko a sníh je tady za pár hodin všelijaký. Na straně Carosella je ale určitě víc vyžití a atrakcí pro děti, tak záleží na tom, co očekáváte, ale pokud jedete poprvé, vyzkoušejte určitě obě strany :) Livigno je bezcelní zóna, vyplatí se tam dojet s prázdnou nádrží a natankovat si tam, ale mají tam strašně drahé směsy do ostřikovačů, tak určitě s sebou náhradní z Čech :) Jinak pozor na to, co si budete chtít koupit a dovézt zpět domů, vše je omezeno a nás ve Švýcarsku několikrát kontrolovali :) Užijte si lyžování, Lucie

07.01.2019 14:59:15 #37 

Příspěvků: 2034

Radek Holub - SNOW muž

>> #35, Tomáš 21, 06. 01. 2019 18:31:45

Do Livigna se dá přijet i z italské strany, ale zajížďka při cestě od nás je obrovská. Uvažovat o ní má podle mě smysl jen při cestě do Bormia – viz:
https://snow.cz/…rmio/doprava
Při trase přes průsmyk Berninapass se lze vyhnout placenému tunelu do Livigna (zajížďka cca 50 km a zdržení cca 30 min).

07.01.2019 17:39:47 #38 

Příspěvků: 334

mikels muž

>> #37, Radek Holub – SNOW, 07. 01. 2019 14:59:15

Je pravda, že zajížďka je to obrovská, ale k ceně benzinu, který si člověk natankuje v Livignu mi to příjde stále výhodnějši.

Lyžovat bych chtěl snad celý rok

07.01.2019 21:31:09 #39 

Příspěvků: 7

TonyK muž

Byl bych velmi opatrný s volbou trasy a dobře si ji prověřil.
Cesta ze St. Moritzu do Livigna (Berninapass) je celou zimu až do cca 1.4 zavřená. Jelikož jsme v Livignu byli již několikrát a samého mne to zajímalo, tak jsem to prověřoval u cestovek a místní mi to potvrdili.
V zimě je cesta tunelem jejrychlejší a nejpohodlnější (bohužel spoplatněný tunel). Ze Zernezu do Livigna tunelem cca 30 km. Objížďka mimo tunel ze Zernezu přes Samedan, Tirano a Bormio je 160 km horskými cestami. Pozor na navigace. Do Bormia vedou přes Passo Stelvio a to je celou zimu také zavřené. Také pozor na průjedy tunelem, je jednosměrný a má přesný harmonogram průjezdů. Např. v sobotu je celý den otevřený pouze pro příjezd do Livigna.

07.01.2019 22:02:33 #40 

Příspěvků: 18

Tomáš 21

super, díky všem! Chtěl jsem to vzít přes ten St. Moritz, ale tunel bude asi jistota ;-)

07.01.2019 22:22:17 #41 

Příspěvků: 2034

Radek Holub - SNOW muž

>> #39, Tony Kůra, 07. 01. 2019 21:31:09

Ano, zkratka z Berninapassu do Livigna je v zimě zavřená, stejně jako Passo Stelvio. A ta dlouhá objížďka přes Tirano smysl nedává, nanejvýš tak pokud je cílem Bormio. Cena tunelu zhruba smaže výhody levného tankování. :-) Je to ale opravdu nejkratší cesta.

07.01.2019 22:49:22 #42 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #39, Tony Kůra, 07. 01. 2019 21:31:09

„Např. v sobotu je celý den otevřený pouze pro příjezd do Livigna.“

To není pravda.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

07.01.2019 23:01:23 #43 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #39, Tony Kůra, 07. 01. 2019 21:31:09

Provoz o sobotách v zimě v sezóně 2018–19:

https://www.ekwstrom.ch/…819_DEUT.pdf

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

08.01.2019 12:05:51 #45 

Příspěvků: 7

TonyK muž

Ano, je to dle rozpisu. Sobota je nastavená tak, aby se mohlo plynule najíždět do Livigna (změna turnusů) a neblokovala se doprava před tunelem na Švýcarské straně. Kdo chce, tak si informace najde na internetu, včetně možnosti zaplacení průjezdu se slevou. https://www.livigno.eu/…hera-landing

08.01.2019 12:59:02 #46 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #45, Tony Kůra, 08. 01. 2019 12:05:51

„Sobota je nastavená tak, aby se mohlo plynule najíždět do Livigna (změna turnusů) a neblokovala se doprava před tunelem na Švýcarské straně. Kdo chce, tak si informace najde na internetu…“

Pokud je tohle bližší vysvětlení věty „…v sobotu je celý den otevřený pouze pro příjezd do Livigna.“, tak se asi dá souhlasit.

Jen poznámka – co by v Livignu dělali se všemi těmi turisty, kdyby celou sobotu byl tunel otevřený jen pro směr ze Švajcu?

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

08.01.2019 14:19:13 #47 

Příspěvků: 7

TonyK muž

Na počátku mého příspěvku jsem reagoval na možnou trasu přes Berninapass. Ti kdo by se tudy rozhodli jet, by byli nemile překvapeni uzavřenou silnicí. Samého mne to zajímalo a protože tam pravidelně jezdíme, tak jsem zvažoval poznat jinou trasu. Na internetu jsem nic nenašel a uzavření mi potvrdili až v cestovce (ověřovali u tamního delegáta).

Tu sobotu jsem připojil pouze jako upozornění na regulované časy průjezdů. Ti kdo tam jezdí to znají. Ostatním to cestovky posílají v propozicích k zájezdu, společně s plánky a Vouchery na ubytování a Skipasy. A závěrem ohledně těch turistů:

  • kapacita parkování v Livignu je tak veliká, že sobotní a nedělní nápor bez potíží zvládá
  • kdo tam byl, tak může porovnat, jak to vypadá o víkendu a ve všední den

14.01.2019 14:39:16 #48 

Příspěvků: 162

mr_tom muž

Mam jet do Santa Cateriny 1.2. a trosku hlidam cestu a aktualne zavrena cesta pres Livigno. Aktualne kvuli lavinam zavreny udoli mezi Nauders- Zernez. Situace se snad zmeni, ale kdyby ne tak me napada snad ceste jedine spodem pres Brenner, Bolzano, Aprica. Ma nekdo zkusenosti s touhle cestou?

14.01.2019 14:50:42 #49 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #48, mr_tom, 14. 01. 2019 14:39:16

Brenner – Bolzano – Aprica – Bormio jsem jel. Bohužel jsme se nemohli střídat v řízení, takže jsem to jel celé sám. Když jsem po příjezdu na místo (21:30) do sebe nalil pivo a šel si na chvilku lehnout, pořád jsem rukama kroutil volantem…

Dá se, je lepší když se můžou 2 řidiči střídat. Cesta je dlouhá a počítej s tím, že to, co nakroutíš v serpentinách z Bolzana na Tonale, musíš zase sjet dolů.

Byl jsem nevýslovně šťastný, když jsem mohl jet zpátky tunelem přes Švýcarsko.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

14.01.2019 15:17:52 #50 

Příspěvků: 162

mr_tom muž

>> #49, HonzA_, 14. 01. 2019 14:50:42

Takze si radsi zajed par km kolem lago di garda? Tim se clovek vyhne prave Paso Tonale.

14.01.2019 15:37:50 #51 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #50, mr_tom, 14. 01. 2019 15:17:52

No, při pohledu do mapy jsem asi hlavně udělal chybu v tom, že jsem z dálnice sjel hned v Bolzanu.Kdybych jel az do Mezocorrona, mohlo by to být o dost lepší hned na začátku.

Ale pod Gardou bych nejel – z 870 km by se rázem stalo skoro 1050…

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

14.01.2019 16:17:58 #52 

Příspěvků: 249

svena

>> #48, mr_tom, 14. 01. 2019 14:39:16

Ahoj,kde jsi vzal info,že je cesta zavřená??My jedeme Santa Caterinu už 19.1. a vůbec o tom nevím?Ještě že čtu…moc se mě nechce plánovat jinou trasu…tak snad to bude v poho.

14.01.2019 16:39:36 #53 

Příspěvků: 5

miropes

Zkus mrknout na : http://www.alpy.net/…ner-mapa.php zobrazena situace v širokém okolí .

14.01.2019 17:38:25 #54 

Příspěvků: 3

Jani

>> #48, mr_tom, 14. 01. 2019 14:39:16

K tunelu do Livigna jezdívám i z druhé strany,přes Reschenpass,dolů do Schluderns a tam se dám směr Glurns a přijede se k tunelu z druhého směru.

14.01.2019 20:31:05 #55 

Příspěvků: 249

svena

Tak uvidím jak situace dopadne…nejraději bych klasikcky na Zernez a tunel,ale jinak bychom zřejmě zvolili trasu přes Bolzano,Tonale a Apricu. Diky za reakce

14.01.2019 20:36:10 #56 

Příspěvků: 35

proch.tomas

Zdravim. Dalkove trasy jezdim podle navigace. Livigno jedeme poprve prvni tyden v unoru, ted ukazuje navigace cestu ze Salzburg do Innsbruck pres Nemecko. Chci se zeptat, je to bezna trasa, nebo navigace reaguje na nejakou uzavirku v Rakousku? Diky za info

Fotky

14.01.2019 20:43:46 #57 

Příspěvků: 249

svena

>> #56, proch.tomas, 14. 01. 2019 20:36:10

tohle je trasa běžná.Salzburk-Kufstein-Innsbruck-tunel u Landecku,pak přes švýcarskej Scuol a Zernez na tunel do Livigna.

14.01.2019 20:53:26 #58 

15.01.2019 03:49:07 #59 

Příspěvků: 162

mr_tom muž

>> #52, svena, 14. 01. 2019 16:17:58

na strankach asfinag i na google mapach a to spojeni z nemecka pres svycarsko vlakovym tunelem je taky zavremy o tom informuji svycarske drahy…

15.01.2019 03:57:30 #60 

Příspěvků: 162

mr_tom muž

>> #54, Jani, 14. 01. 2019 17:38:25

aktualne taky zavreno

15.01.2019 08:03:09 #61 

Příspěvků: 249

svena

No tak to bude ještě zajímavý… Ale zřejmě přes Zernez do tunelu to asi nepůjde…

15.01.2019 08:43:47 #62 

Příspěvků: 3

Jani

>> #60, mr_tom, 15. 01. 2019 03:57:30

Jj,v tuto chvíli je toho zavřeno víc při cestě k tunelu,nejen Ofenpass,ale i silnice s o tisíc metrů nižší nadmořskou výškou(viz Fernpass),který je také často využíván k cestě do Livigna.

15.01.2019 12:06:59 #63 

Příspěvků: 334

mikels muž

Přidávám mapku aktálně uzavřených silnic do střediska Livigno. V současné době je jen jediná možnost se tam dostat přes Passo del Foscagno

Lyžovat bych chtěl snad celý rok
Fotky

15.01.2019 12:49:43 #64 

Příspěvků: 249

svena

>> #63, mikels, 15. 01. 2019 12:06:59

V tom případě bude Santa Caterina blíž než Livigno (když obě trasy přes Bormio) Existuje nějaký odhad ,kdy se zpřístupní silnice přes Zernez?

15.01.2019 13:42:08 #65 

Příspěvků: 334

mikels muž

>> #64, svena, 15. 01. 2019 12:49:43

:-) Je to ta, Santa Catarina momentálně nejblíže z ČR. Ale nevidím to nějak tragicky. V tomhle jsou docela rychlý. Včera tam byla sněhová bouře tzv. bílá tma a teď nevím kolik tam toho připadlo, ale dávám tomu 2 až 3 dny max na odklizení

Lyžovat bych chtěl snad celý rok

15.01.2019 14:33:17 #66 

Příspěvků: 249

svena

Každopádně to bude adrenalin,tak se necháme překvapit.

15.01.2019 18:31:39 #67 

Příspěvků: 18

Tomáš 21

Ja ted Livigno opoustim a jedina otevrena cesta je bohuzel spodem pres Bolzano…

15.01.2019 19:07:10 #68 

Příspěvků: 2

Hokejka77

Skol!

Jsem tu novej a (snad) nesu dobrý zprávy. Vypadá to, že cesta do Livigno skrz tunel je prošťouchnutá! (jedeme 19.1. do Bormio) …pochvala švýcarským silničářům …a držim palce, aby to pro všechny takhle vydrželo.

http://www.strassen.gr.ch/…d/karte.html

https://www.ekwstrom.ch/…aktuell.html

Teď už jenom ten Fernpass v Rakousku prošťouchnout, ale tam tý nadílky je asi krapánek víc… 8-)

Dobrou lyžovačku všem ! H.

15.01.2019 19:20:39 #69 

Příspěvků: 249

svena

>> #68, Hokejka77, 15. 01. 2019 19:07:10

No tak to vypadá nadějně!. My valíme 19.1 do Santy,takže by to mohlo vyjít!!

15.01.2019 19:29:57 #70 

Příspěvků: 2

Hokejka77

>> #69, svena, 15. 01. 2019 19:20:39

…to by mohlo vyjít i na panáka u baru 8-)

15.01.2019 21:14:27 #71 

Příspěvků: 249

svena

>> #70, Hokejka77, 15. 01. 2019 19:29:57

To určité… Dokonce začínám byt optimista:-)

16.01.2019 07:49:03 #72 

Příspěvků: 162

mr_tom muž

Me volal vcera sef, ze nakonec jedu do Peja, takze problem se tak nejak vyresil sam :) Ale preji vsem stastnou cestu bez lavin

16.01.2019 10:13:43 #73 

Příspěvků: 249

svena

>> #68, Hokejka77, 15. 01. 2019 19:07:10

Tak dnes už je cesta přes Švýcarsko otevřená, tudíž se dá jet přes Landeck-Scuol-Zernez přes tunel do Livigna:-)

24.01.2019 20:46:48 #74 

Příspěvků: 45

Karlos 1990

Lyznici, nebude nejaky instruktor v obdobi 23.3.-30.3. 2019 v Livignu. Samozrejme cesky hovorici a na zdokonaleni carvingove techniky pro me a pro pritelkyni?

31.07.2019 12:44:17 #75 

Příspěvků: 2

Annna

Dobrý den, nemohu nikde dohledat info o přenosném skipasu mezi rodiči /cena, atd/. Má někdo zkušenost? Děkuji

01.08.2019 15:36:45 #76 

Příspěvků: 2034

Radek Holub - SNOW muž

>> #75, Annna, 31. 07. 2019 12:44:17

Livigno pravděpodobně tento typ střídacího rodičovského skipasu v nabídce nemá, v ceníku ani v podmínkách o něm není žádná zmínka.

12.01.2020 20:32:04 #77 

Příspěvků: 6

Jedos

Zdravím. V sobotu 18.1.2020 vyrážíme do Livigna. Díval jsem se na google maps na traffic a podle toho je silnice č.27 kousek za Scuolem uzavřená. Prosím nemáte někdo aktuální info jestli je to průjezdné, popř. jaká je nejlepší objízdná trasa ? Děkuji

12.01.2020 21:05:47 #78 

Příspěvků: 2034

Radek Holub - SNOW muž

>> #77, Jedos, 12. 01. 2020 20:32:04

Podle zpravodajství na http://www.strassen.gr.ch/…ldungen.html je silnice uzavřena kvůli skalnímu sesuvu a předběžně se počítá s jednosměrným provozem o víkendu 18. a 19. ledna:

Felssturz Boda blaua. Die umfangreichen Spreng-, Räumungs- und Sicherungsmas­snahmen schreiten gut voran. Voraussichtliche Öffnung der Engadinerstrasse im Einbahnverkehr ist für das Wochenende vom 18./19. Januar 2020 vorgesehen.

13.01.2020 10:52:03 #79 

Příspěvků: 9

perlic

>> #78, Radek Holub – SNOW, 12. 01. 2020 21:05:47

Objíždka vede přes FTAN , je to ale úzká a pomalá cesta, místy není ani asfalt. Ze směru od Landeku je to lepší jet přes Reschenpass a spodem přes Muestair. Jeli jsme to ve čtvrtek 9.1.20 přes Ftan večer cca 20.00 tak tam nebyl provoz, ale přes den to bude horší. Zpět jsme jeli v neděli 19.1.20 na Reschenpass a to bylo v pohodě.

13.01.2020 11:13:08 #80 

Příspěvků: 9

perlic

Omlouvám se zpět jsme jeli samozřejmě 12.1.20

13.01.2020 16:55:05 #81 

Příspěvků: 6

Jedos

Děkuji všem za info…

13.01.2020 19:55:12 #82 

Příspěvků: 476

kubaNGC

Sesuv půdy v zatáčce za Scuolem,tam to padá často,někdy nestíhaj ani silnici opravit. Ftan je kouzelná vesnička jen lituju ty lidi, který si vybrali Ftan jako klidné místo na dovolenou :( Teď jim tam jezdí auto za autem landeck-mořic

07.12.2021 07:32:32 #84 

Příspěvků: 17

Sparťan muž

>> Reakce na aktuální report z 04. – 11.12.2021.

Jak Tě znám,tak by jsi stejně do žádný hospody nevlezl:-D

07.12.2021 08:05:36 #85 

Příspěvků: 5191

oblouk muž

>> Reakce na aktuální report z 04. – 11.12.2021.

Co ta složitá a dlouhá objížděčka v závěru? Jedem do St.Cateriny v neděli – samozřejmě přes Landeck a Livigno. Nějaký problém?…

Máme 3 místa volná, kdyby někdo měl zájem tak hned se ozvat…

Nikdy nikdo nikoho nenaučil lyžovat - každej se to musí naučit sám. Dá to ale čím dál víc práce - a bolí to.

07.12.2021 09:59:35 #86 

Příspěvků: 1498

orim muž

SEJK68 vďaka za report. Prosím mohol by si do diskusii doplniť trochu iné veci. Režim na hraniciach, kontrola, režim v ubytovacom zariadení, potom pri kupovaní skipasov – t.j. aké opatrenia majú v Taliansku pre cudzincov.

PS: Aj zlá lyžovačka je celkom dobrá vec.

07.12.2021 14:48:06 #87 

Příspěvků: 5191

oblouk muž

>> #86, orim, 07. 12. 2021 09:59:35

Jelikož pořádám zájezd pro 42 lidí, zjišťuju průběžně. Až budu mít první praktický zkušenosti – cca úterý 14.12. dám vědět. Teď, co vím, je to takto:

  • hranice všude volně průjezdný (ale záleží i na konkrétním služebníkovi)
  • všude volně 2G, omezení podle barevnejch zón
  • neočkovaní mají uzávěru všude, mohou jen bydlet a lyžovat s povinností každé 2dny obnovovaného testu dostupného v lékárnách za 15 eur (nutno zajistit termín ve spec apce)

Kdybych v srpnu věděl co mě čeká, ani náhodou bych tohle už tradiční senzační lyžování neorganizoval. Mám výčitky že tim pomáhám pomalýmu vaření žáby.

Nikdy nikdo nikoho nenaučil lyžovat - každej se to musí naučit sám. Dá to ale čím dál víc práce - a bolí to.

07.12.2021 16:42:37 #88 

Příspěvků: 734

ZB?

>> #87, oblouk, 07. 12. 2021 14:48:06

Ale každá žába pokud se dobře uvaří,chutná výborně… Ať se Ti to podaří…

Lyze-to je moje diagnoza...

07.12.2021 16:56:11 #89 

Příspěvků: 5191

oblouk muž

>> #88, ZB?, 07. 12. 2021 16:42:37

Já jsem ta žába. Mlaskají jiní… Ty jsi taky žába. Jsme žabinec a žabincem asi zůstaneme. Jen málo kde ve světě žáby popovyskakovávají. Padaj ale těsně kolem okrajů kotle olizovanýho plameny.

Je to peklo? – ne,, ono se to líbí :-)

Nikdy nikdo nikoho nenaučil lyžovat - každej se to musí naučit sám. Dá to ale čím dál víc práce - a bolí to.

07.12.2021 18:19:45 #90 

Příspěvků: 231

s.j1 muž

>> #87, oblouk, 07. 12. 2021 14:48:06

na hranicích AT/DE kontrolují všechny a z nějakého důvodu si i fotí doklady. V Itálii kontrolují certifikát jenom při ubytování, skipasy nějak neřeší, obsluha lanovek semtam někoho napomene když je špička aby si nasadili něco na pusu. Jednou jsem viděl policajty jak někoho u lanovky kontrolovali. V hospodě nechtěli zatím vidět vůbec nic.

07.12.2021 19:57:24 #91 

Příspěvků: 1395

adam 1

>> Reakce na aktuální report z 04. – 11.12.2021.

Trochu vlastně dost mě to děsí ?Myšleno ty fronty hned na začátku sezony ?Ok ,dam tomu ještě šanci a pak to fakt prodám :(dtrjně to neumím :(ty skialpy si nechám no :)

08.12.2021 10:58:06 #92 

Příspěvků: 717

Jendajede

Já teď třídenní zkušenost sice menší středisko Plose Brixen. Žlutá zóna, takže uznávají i po 6.12 pouhý test. S tím že se musí vícedenní skipas pro kontrolu každé ráno aktivovat. Lyžování parádní, sjezdovky máme jen pro sebe.

Fotky

08.12.2021 11:26:49 #93 

Příspěvků: 334

mikels muž

>> #85, oblouk, 07. 12. 2021 08:05:36

Taky jsem už tamtudy jel. Stále to vychází levněji než tunel a Forcola je uzavřena.

Lyžovat bych chtěl snad celý rok

08.12.2021 14:32:48 #94 

Příspěvků: 2595

korsičan muž

>> #91, adam 1, 07. 12. 2021 19:57:24

Trochu vlastně dost mě to děsí ?Myšleno ty fronty hned na začátku sezony ?

Mluvíš mi z duše. To bych nedal, stát na lano v takovém marastu.

v žádném případě s davem, protože pouze leklá ryba plave po proudu ... :-)

08.12.2021 15:13:57 #95 

Příspěvků: 5191

oblouk muž

>> #93, mikels, 08. 12. 2021 11:26:49

Nojo ale dálka, čas…

Nikdy nikdo nikoho nenaučil lyžovat - každej se to musí naučit sám. Dá to ale čím dál víc práce - a bolí to.

25.02.2022 09:34:23 #96 

Příspěvků: 31

Tom#21 muž

Ahoj, v úterý jedu poprvé do Livigna, můžu poprosit o tip na sjezdovky, který určitě nevynechat? Máme rádi sportovní červené :)

Díky

25.02.2022 11:36:01 #97 

Příspěvků: 2034

Radek Holub - SNOW muž

>> #96, Tom#21, 25. 02. 2022 09:34:23

Sportovní červené sjezdovky jsou tam skoro všechny. :-) Na Mottolinu je pěkná trať do Trepalle, všechny varianty kolem „bubliny“ Monte Sponda, na Carosellu hlavní tratě podél kabinky i přilehlých sedaček, trochu mírnější (ale na carving výborná) je Fontane Vetta…

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Reporty z lyžařských středisek

Špindlerův Mlýn

Špindlerův Mlýn

Špindlerův Mlýn

Špindlerův Mlýn