Kaunertaler Gletscher diskuze

Diskuze a komentáře čtenářů ke středisku Kaunertaler Gletscher

23.04.2016 13:57:02 #2 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> Reakce na aktuální report z 16. – 19.04.2016.

Máš pravdu. Kaunertal nestojí za nic. Musíš se autem škrábat po horské silnici a když trochu víc napadne, chce to ještě k tomu nahodit po cestě řetězy.

A když přijedeš nahoru, tak žádná sláva. Vůbec tam nenajdeš klasické široké ledovcové dálnice, sjezdovky jsou úzké a moc členité. Žádný zážitek z lyžování. Radši vzít klasiku – Tux, Soelden, Stubai. Kaprun (Kitzsteinhorn).

I ten Pitztal je nanic, jen o trochu lepší než Kaunertal.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

23.04.2016 17:48:08 #3 

Příspěvků: 1845

fischerbl

>> Reakce na aktuální report z 16. – 19.04.2016.

Takovýto report je pro mě cennější než snůška superlativů. Chválím pěknou fotodokumentaci navíc i s relevantním popisem, což je u reportů spíše výjimka.

Jinej gang...

23.04.2016 18:12:01 #4 

Příspěvků: 21

gimli35 muž

>> #3, fischerbl, 23. 04. 2016 17:48:08

Moc děkuji, jsem rád, že se report líbil :).

24.05.2017 12:14:24 #5 

Příspěvků: 5191

oblouk muž

Objevila se zpráva ze Stubai. Čeká nás, podle předpovědi počasí, pravděpodobně skvělý jarní lyžařský víkend.Většina zdejších přispěvovatelů jezdí na Kaunertal. Jedeme tam v pátek – lyžování so + ne + po – a máme zatím nějaké to místo v autech i v ubytování. Kdyby se někdo chtěl připojit, dejte rychle vědět…

Nikdy nikdo nikoho nenaučil lyžovat - každej se to musí naučit sám. Dá to ale čím dál víc práce - a bolí to.

24.05.2017 21:44:20 #6 

Příspěvků: 3637

m3 muž

>> #5, oblouk, 24. 05. 2017 12:14:24

Předpověď je zatím v pohodě,jen by mohlo trochu víc přituhnout oproti tomuto týdnu.Tak si to užij.

Kaunec má jednu výhodu,že si přivezeš nahoru kolik párů lyží chceš,ale ta cesta nahoru/dolů je pořádně velkej vopruz.

24.05.2017 22:40:50 #7 

Příspěvků: 5191

oblouk muž

>> #6, m3, 24. 05. 2017 21:44:20

Když je jasno je suchej vzduch a je tedy po ránu tvrdo do 10–11h. Výhod Kaunoše je víc:

  • především ta, že vleky jedou od 7h, takže oproti ostatním ledovcům máš skoro dvě hodiny ranního lyžování na tvrdu k dobru
  • lyží tentokrát i pro kamarády beru SL168, OSmasters185, Iridium175+160, Glider179+170, nepřenáším je – obouváme přímo u auta…
  • dají se zažít hvězdnaté večery nad 3tis.m.n.m.
  • jsou tam občas docela velké prezentační akce (tentokrát SNB)
  • hospoda ve který se dá m.j. zouvat z lyžáků o přestávkách mezi fázema…
  • a ta silnice nahoru je sice nepříjemně každý ráno dlouhá, ale je asi nejkrásnější alpská…

Kaunoš je nejlepší – MonteRosa nejkrásnější…

Nikdy nikdo nikoho nenaučil lyžovat - každej se to musí naučit sám. Dá to ale čím dál víc práce - a bolí to.

25.05.2017 22:45:05 #8 

Příspěvků: 3637

m3 muž

>> #7, oblouk, 24. 05. 2017 22:40:50

Jo máš pravdu s otvíračkou od 7h,hlavně za současných podmínek kdy je pista málo ztuhlá.Jinak je to skoro šumák,tedy tam kde se jezdí od 8h.

Boty se dají zout všude,to bych za plus pro Kaunoš moc nebral.

Hvězdnaté večery, no že bych trčel na kopci do 22h nebo tak nějak to asi těžko.Mimochodem když jsme u toho hvězdnatého nebe,tak nejvíc hvězd jsem viděl při cestě trajektem na Sardinii na otevřeném moři- nádhera.

Velkým akcím prezentačním i jiným se snažím vyhnout.Jediné co to přináší je víc lidí.

Cestu nahoru/dolu jsem si zpočátku užíval,silnice má své kouzlo,to souhlasím.Postupně jsem z toho začínal mít vždycky ráno kopřivku.No, a jet na neuklizeném sněhu je skvělej zážitek ,ale jen nahoru,dolů je to na sněhu hnus.

Ono je všude něco.Na Pitztalu nacpou určený počet lidí do vagonu násilím bez ohledu na to,že většina má na zádech batoh,na Kaunoši se trmácíš 40 minut do kopce autem a na Stubaii musíš vše vyvláčet kabinkou.Přes to všechno je kdekoliv jarní lyžování to nejlepší z celé sezony.Dříve jsem se po celé sezoně těšil na konec března až skončí závody a jaro bral jako nutné zlo kdy se holt ještě jezdí.Teď si to užívám.

27.05.2017 21:48:55 #9 

Příspěvků: 5191

oblouk muž

>> #8, m3, 25. 05. 2017 22:45:05

My si užíváme až do pondělka. Sněhu nejvíc co za cca 25let pamatuju – dá se freeride tunelem až k mezistanici dolní lanovky… Ráno od 7 do skoro 11 perfektní, pak tak trochu spíš posilování… Moooc závoďáků malejch velkejch vč.repre – českejch téměř komplet. Na terase donahata – ale jen tak na hodinku – ostrosvit děsnej… Parkingy nahoře plný už před sedmou (trenéři začínají stavět po 4.hod.závoďáci přijížděj před pátou) a v 7,30 už plno pod tři horní zatáčky… Norden fronta 20min, dvojvlek 2min…

Nikdy nikdo nikoho nenaučil lyžovat - každej se to musí naučit sám. Dá to ale čím dál víc práce - a bolí to.

01.06.2017 21:54:18 #10 

Příspěvků: 3637

m3 muž

>> #9, oblouk, 27. 05. 2017 21:48:55

Já jsem sezonu zakončil perfektním poježděním na SG.Po poledni ještě pár jízd na GS a pak terasa = nádhera nesmírná.S množ­stvím sněhu máš pravdu,jen mohlo na jarní lyžování trochu víc přituhnout.

trenéři začínají stavět po 4.hod

Na takový excesy musí být nátura.Málokdo to vydrží delší dobu.Celkem jsem rád,že se mě to už netýká a na kopec jezdím jen když se mi chce.

07.06.2017 13:48:19 #11 

Příspěvků: 14

Honzag

>> #9, oblouk, 27. 05. 2017 21:48:55

Nejak jsem nepochopil, proc zavodaci prijizdi pred patou, kdyz se vleky pousti v sedm. Pristi rok bych na jare chtel jet na konci dubna a v kvetnu na dva ledovce. Da se doporucit nejake mene exponovane terminy? Ty fronty me prekvapuji, byl jsem na Kaunertalu nekolikrat na prelomu listopadu a prosince a vzdycky tam bylo uplne prazdno. Ani o vikendu nebyla fronta na kabinku.

07.06.2017 20:05:45 #12 

Příspěvků: 2356

TomáS muž

>> #11, Honzag, 07. 06. 2017 13:48:19

Protoze se tahaji skutrama, uz to chapes?

07.06.2017 21:25:04 #13 

10.06.2017 09:09:02 #15 

Příspěvků: 14

Honzag

>> #12, TomáS, 07. 06. 2017 20:05:45

Chapu. Chtel jsem zjistit, jestli tam ty fronty vznikaji v terminech, kdy se zaviraji ostatni ledovce nebo tam jsou i na prelomu dubna/kvetna.

10.06.2017 09:53:49 #16 

Příspěvků: 1845

fischerbl

>> #13, m3, 07. 06. 2017 21:25:04

To se nedá domluvit dřívější spuštění vleků? Nebo je to tak drahé, že skútr je pro repre výhodnější?

Předpokládám, že i ježdění si musí domluvit.

Jinej gang...

10.06.2017 20:32:03 #17 

Příspěvků: 5191

oblouk muž

>> #11, Honzag, 07. 06. 2017 13:48:19

>> #16, fischerbl, 10. 06. 2017 09:53:49

Částečně jste oba odpověď dostali. Ano, do 7.hod. používají závodní týmy jen skůtry a to z velmi prozaického důvodu – jsou jich maxim.desítky a honit kvůli nim zaměstnance už cca ve 4hod nahoru??? – to bych nechtěl zdůvodňovat ani majitelům lanovek ani jejich zaměstnancům (už takhle musí vstávat cca v 5hod, když se z šichty vracejí cca v 18hod.). Obsluhu lanovek ani restaurace nikdo ze závodníků do těch 7 hodin nepotřebuje. Obsazení kopce pro trénink má svá v podstatě už leta nepsaná pravidla a k tomu není nikdo z obsluhy ráno potřeba.

Ve všední den je od dubna až do počátku června na celém kopci skoro prázdno. Dva víkendy zpravidla koncem května jsou plné, protože v tradičních zemích je volno svátků nanebevstoupení a deset dní na to svatodušních. Navíc se na snadno dostupném Kaunertalu v tu dobu tradičně konají akce pro stovky (tisíce) snowboarďáků, kteří se všichni pohybují na Nordjochu a tím ta dlouhá fronta právě jen tam… Jeď kdykoli, ale samozřejmě mimo víkendy v uvedených termínech.

Nikdy nikdo nikoho nenaučil lyžovat - každej se to musí naučit sám. Dá to ale čím dál víc práce - a bolí to.

17.01.2019 16:06:32 #18 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

Fotka z dneška – otevřeli a začali uklízet tu spoušť…

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!
Fotky

17.01.2019 16:10:12 #19 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

Kdo najde parkoviště a silnici ;-)

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

17.01.2019 21:30:59 #20 

Příspěvků: 189

plamice žena

>> #18, HonzA_, 17. 01. 2019 16:06:32

hustýýý, tam to znám jen v létě:-)

jsem jen samouk, co miluje lyžování

27.04.2019 20:29:20 #21 

Příspěvků: 2

hokre

>> Reakce na aktuální report z 19. – 20.04.2019. Mohu vše potvrdit jen s tím dovětkem, že příjezd okolo jezera může být adrenalin. Projeli jsme následující den, 21. dubna, v 9 ráno a před obědem spadla lavina a zasypala silnici u přehrady na celý den. Naštěstí do 5 odpoledne cestu prohrnuli.

09.09.2019 12:18:56 #22 

Příspěvků: 5191

oblouk muž

Tohle středisko je snad nejnavštěvovanějším „čekým ledovcovým“ tréninkovým místem… Padly tam loni dva páteřní vleky. Teď se tam dostavuje lanovka, která je má nahradit. Jak je to s termínem otevření? Kamery ukazují aktuální stav.

Nikdy nikdo nikoho nenaučil lyžovat - každej se to musí naučit sám. Dá to ale čím dál víc práce - a bolí to.

11.09.2019 20:28:12 #23 

Příspěvků: 2356

TomáS muž

Lanovka bude asi posun k horšímu obávám se. Na jaře pojede až jako současná kabinka. Takže 2 hodiny mínus. Zase zlepšení, co pro nás bude zhoršení…obávám se.

11.09.2019 21:20:06 #24 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #23, TomáS, 11. 09. 2019 20:28:12

Přesně tak. A předpokládám že nepojede ve větru a při poryvech.

Ale co bys neudělal pro běžného frantu jezdiče…

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

11.09.2019 21:28:57 #25 

Příspěvků: 14

Honzag

>> #24, HonzA_, 11. 09. 2019 21:20:06

Ve větru pojede, možná na tom bude i lépe než staré kotvy. Otevření je plánováno na konec listopadu. Ale pojede jenom jedna strana, což znamená kapacitu 600 osob za hodinu a destiminutový interval. Kdy dostaví druhou stranu, netuším. Každopádně se bude blbě nastupovat-vystupovat v půlce.

30.05.2021 20:03:16 #26 

Příspěvků: 2356

TomáS muž

Tak jsme zase tady. Novej prasečák je samozřejmě úplně k hovnu. Zlatý dvě kotvy. Pokrok nezastavíš…

30.05.2021 21:10:47 #27 

Příspěvků: 5191

oblouk muž

>> #26, TomáS, 30. 05. 2021 20:03:16

To jsi musel zjišťovat účastí? Už ve chvíli, kdy bylo oznámeno zrušení pro kvalitní trénink závodníků i vožení lyžařů všech úrovní to už nebude… Dvojkotva umožňující výstup před koncem plackoidni části a o pár metrů nástup závodníků byla geniálním, jinde nevídaným řešením. Lanovka je pro výletníky, lyžařům život znepříjemňuje.

Nikdy nikdo nikoho nenaučil lyžovat - každej se to musí naučit sám. Dá to ale čím dál víc práce - a bolí to.

30.05.2021 21:20:06 #28 

Příspěvků: 2356

TomáS muž

>> #27, honza4, 30. 05. 2021 21:10:47

Viz můj příspěvek z 9/2019…jen jsme si to potvrdili. Po naprosto zkurveným Špindlu se i zásadně zhoršuje poslední bašta jarního lyžování.....úplně všechno jde do kopru…

31.05.2021 10:41:29 #29 

Příspěvků: 2034

Radek Holub - SNOW muž

>> #26, TomáS, 30. 05. 2021 20:03:16

Mám dojem, že rozhodujícím důvodem pro odstranění kotev byl pohyb ledovce, resp. ohrožení jejich trasy nějakými sesuvy. Tedy v tomto případě bych to neviděl čistě na „vnucování pokroku“ lyžařům.

01.06.2021 08:33:50 #30 

Příspěvků: 3014

johnycek muž

>> #28, TomáS, 30. 05. 2021 21:20:06

Jen taková technická otázka ? Když jste se vraceli do ČR, registrovali jste se v tom systému? Nebo to funguje jinak?

01.06.2021 19:35:48 #31 

Příspěvků: 2356

TomáS muž

>> #30, johnycek, 01. 06. 2021 08:33:50

Nevíme, jsme tady…

01.06.2021 20:12:19 #32 

Příspěvků: 3014

johnycek muž

>> #31, TomáS, 01. 06. 2021 19:35:48

Tak si to užijte.;-)

01.06.2021 20:35:47 #33 

Příspěvků: 5191

oblouk muž

>> #31, TomáS, 01. 06. 2021 19:35:48

Před hodinou jsme na základě mizerné předpovědi jsme zrušili čtvrteční odjezd na Kaunoš – v pátek začíná mračno-vlhko-teplo = břečka. Vy jste si vybrali skvělý počasový podmínky – gratuluju.

Zajímavost: V sobotu večer ujížděli narychlo lyžaři z Pitztalu, protože kivůli covidu zavírali údolí… – kurník, to je život nějakej hodně kurvivej…

Nikdy nikdo nikoho nenaučil lyžovat - každej se to musí naučit sám. Dá to ale čím dál víc práce - a bolí to.

02.06.2021 14:17:02 #34 

Příspěvků: 2356

TomáS muž

>> #33, oblouk, 01. 06. 2021 20:35:47

Já myslím, že předpověď je super až do neděle. Jestli nám cáknou nervy, dáme ještě víkend.

03.06.2021 21:57:14 #35 

Příspěvků: 5191

oblouk muž

>> #34, TomáS, 02. 06. 2021 14:17:02

Co znamená slovo super? V noci i přes den budou lítat mraky, občas deštík, občas sluníčko + teplíčko 8 – 20 celziovejch. Měkota – blekota jistá.

Nikdy nikdo nikoho nenaučil lyžovat - každej se to musí naučit sám. Dá to ale čím dál víc práce - a bolí to.

08.06.2021 15:44:08 #36 

Příspěvků: 68

EagleF1

Ahoj lyžníci,

musím přihodit svoji příhodu z Kaunertalu z předminulého pátku. Ráno jsem byl v 7:15 na lanovce, všechno je jednou poprvé, na Kaunertalu se to prý jinak nedělá. První den na lyžích na svahu, kde není jediná sedačka, mě dost umrtvilo, hlavně holeně na tom nebyly nejlépe. Odpoledne kolem páté ve vesnici dole jsme si šli s přítelem z dětství Lubkou koupit do supermarketu láhev vína; už zdálky jsme viděli skupinku bezdomovců, kteří posedávali před supermarketem a popíjeli pivo. Při bližším prozkoumání se ukázalo, že skupinka je složena především z trenérů/cvičitelů různých (i téměř národních) týmů a že se líčí na kolemjdoucí děvčata (tak o tom všichni hovořili). Koupili jsme si s Lubkou taky pivo a přidali se v očekávání, co se bude dít; taky bylo moc hezky a já byl rád, že jsem ten den přežil. Netrvalo ani deset minut a úlovek byl doma – přijela A7 a z ní vylezli dvě německé bukvy a šly se s námi kamarádit! A navíc jedna věděla, kde jsou Vejprty. To se mi doma nestane. 8-O

08.06.2021 20:27:03 #37 

Příspěvků: 4592

IIIvan muž

>> #36, EagleF1, 08. 06. 2021 15:44:08

úlovek byl doma – přijela A7 a z ní vylezli dvě německé bukvy a šly se s námi kamarádit

Láske sa medze nekladú… :-D

12.01.2024 18:53:03 #38 

Příspěvků: 5191

oblouk muž

Touto dobou jsme ještě na ledovci nikdy nebyli. Na trénink SG to ale není špatný… :-) – ve Špindlu je příští týden MČR a MSR v SG, proto ta divná volba… Fotky napoví :-)

Nikdy nikdo nikoho nenaučil lyžovat - každej se to musí naučit sám. Dá to ale čím dál víc práce - a bolí to.
Fotky

18.01.2024 09:24:17 #39 

Příspěvků: 1242

slowthinker

>> #38, oblouk, 12. 01. 2024 18:53:03

Ty jsi neviditelnej a nacpeš se všude :-)
Tu kabinku na obrázku v neděli zavřeli, objevila se podezření že proto, že bylo málo lidí.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Reporty z lyžařských středisek

Salzburger Sportwelt

Salzburger Sportwelt

Salzburger Sportwelt

Salzburger Sportwelt