Tarvisio diskuze
Diskuze a komentáře čtenářů ke středisku Tarvisio
17.09.2010 14:04:58 #2
Dobrý den, Evo, mohla byste mi tento dotaz poslat na veronika.kolarova@snow.cz? Ráda bych Vám odpověděla jmenovitě. Sleva od FEDE je ale stále aktuální. Děkuji Veronika
17.09.2010 21:45:05 #3
20.09.2010 09:17:24 #4
Dobrý den, nejde o žádnou „kulišárnu“, jako kdybychom příspěvek smazali, a vůbec se tím nezabývali. Chtěla jsem se dozvědět o jaký konkrétní problém v případě paní Evy šlo. U CK FEDE jsem ověřovala námi inzerovanou slevu a bylo mi řečeno, že sleva platí, ale nelze ji sčítat se slevami jinými. Jde zřejmě o problém sčítání slev. CK FEDE totiž poskytuje slevy do 10 procent a paní Eva chtěla sečíst slevu 8% a ze SNOWcard přidat 2%, aby dosáhla maximální slevy 10%.
06.02.2012 10:32:22 #5
Dobrý den,
nedaří se mi najít kompletní ceník skipasů v tomto středisku. Nemá někdo zkušenosti, zda se dá v tomto středisku koupit i nějaký bodový skipas – například jen pro několik jízd kabinkou nahoru a dolů pro nelyžaře ??? Pokud někdo ví, budu vděčný za informaci a předem děkuji.
13.03.2013 13:28:12 #6
Přes cest.agenturu INVIA jsme se přihlásili na lyžařský zájezd s určeným odjezdem z Brna. Až po úhradě platby jsme se dověděli, že místo odjezdu je Praha, stalo se několik dnů před odjezdem, vznikly nám komplikace s dopravou z Brna do Prahy a zpět (lyžařský zájezd znamená více věcí k přepravě). Nicméně skutečnost, kterou nám sdělili, totiž že z Brna odjíždí málo ůčastníků, neodpovídala, jako místo odjezdu Brno by preferovali i někteří další, kteří taktéž museli dojet do Prahy z Moravy a pro které by bylo původní místo odjezdu Brno přístupnější. Tato skutečnost snížila celkovou kvalitu zájezdu, který byl jinak bezvadný. Také jsme zpětně zjistili, že nám nebyly dodány všeobecné podmínky k dopravě ani katalog zájezdů, tím pádem jsme ani nemohli tušit, že dojde ke změně odjezdového místa.
13.03.2013 17:15:58 #7
>> #6, michalstudenka, 13. 03. 2013 13:28:12
Jakkoliv je to nepříjemná zkušenost, doporučuji příště předem alespoň přečíst smluvní podmínky CK. Takhle mi to přijde jako pláč nad rozlitým mlékem.
13.03.2013 19:40:43 #8
>> #7, fischerbl, 13. 03. 2013 17:15:58
Je sice možné setřít Michala za to, že je to vlastně jeho blbost. Na druhou stranu od slušné cestovky očekávám, že v takových případech osobně zkontaktuje klienty dotčené změnou a vysvětlí podrobnosti s dopady na jejich cestu.
Z tohoto pohledu Michalova informace znamená, že CK Fede nepatří mezi slušné cestovky. Bez ohledu na to, co má napsáno v podmínkách.
13.03.2013 20:17:41 #9
>> #8, HonzA_, 13. 03. 2013 19:40:43
Na základě jednoho Michalova kritického příspěvku mi přijde tvůj závěr poněkud nepřiměřený.
Btw shodou okolností jsem s CK Fede 2× cestoval a v obou případech jsem byl s poskytnutými službami velmi spokojen.
13.03.2013 20:33:14 #10
>> #9, fischerbl, 13. 03. 2013 20:17:41
Dobrá, požádám CK Fede o vyjádření, aby můj subjektivní názor byl dostatečně objektivní.
Michalova zkušenost mne totiž nijak nepřekvapuje. Ve svém okolí znám několik lidí, kterým se stalo něco podobného s jinými cestovkami. Postup byl vždy stejný:
- nabídka zájezdu s odjezdy z mnoha míst, nikde nebylo upozornění (standardním písmem) na to, že odjezdy z určitých míst jsou pouze při dostatečném počtu účastníků
- zájemci se přihlásili, protože odjezd z jejich regionu jim přišel výhodný
- zájezd na výzvu zaplatili (nikdo je neupozornil že odjezd z jejich místa se nekoná a jejich náklady na zájezd tak porostou)
- týden před odjezdem obdrželi pokyny na cestu se suchým konstatováním, že odjezd je z Prahy.
- Byli velmi naštvaní, protože jim to celou dovolenou dost zkomplikovalo a prodražilo. Ale nemohli už bez sankce smlouvu zrušit (viz podmínky).
- Cestou v autobusu zjistili, že lidí, kteří chtěli odjíždět ze stejného místa jako oni je v autobuse poměrně dost (např. tak 10–12)
Jaké je ponaučení? Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají. Z tohoto je jasné, že tyto cestovky chtějí nalákat zákazníky na možnost odjet přímo z jejich lokality. Ale od začátku nemají v úmyslu zbytečně zvyšovat své náklady vypravováním autobusů/mikrobusů z nějakých Řiťochleb, jako je např. Brno , natož potom tím, že by do nich zajížděli a prudili tak cestující z Hlavního města prodlouženým časem cesty. A také nechtějí riskovat to, že klient zruší cestovní smlouvu.
Ano, máš pravdu že si na to lidé musí dávat bacha a starat se sami. Pořád platí staré známé – „voják se stará, voják má“.
Ale podle mne se takto žádná slušná cestovka nechová. Slušná cestovka by spolu s výzkou k zaplacení zájezdu klienta upozornila, že stále nebylo dosaženo potřebného počtu klientů pro odjezd z požadované lokality. Tím má klient jasnou informaci pro své rozhodování a měl by mít možnost v takovýchto případech cestovní smlouvu bez sankcí zrušit. Tedy u slušné cestovky.
14.03.2013 15:24:57 #11
Tak navíc, slušná CK má také často v podmínkách napsáno mimo toho, od kolika lidí platí některá svozová místa nebo trasy i to, jak postupuje v případě, že se z nějakého důvodu dané místo nebo trasa nerealizuje.
Takže běžně tam mají třeba paušální slevu 200 kč/os. nebo odstupňovanou slevu dle vzdálenosti mezi původním místem a novým místem nástupu.
14.03.2013 19:29:15 #12
>> #11, Tesna, 14. 03. 2013 15:24:57
Samozřejmě, kompenzovat změnu podmínek je také možnost pro slušnou cestovku.
14.03.2013 23:15:54 #13
Jen k Tvému předchozímu příspěvku, bod 5 – nemohli smlouvu bez sankce zrušit (viz. podmínky).
Samozřejmě, že odstoupit mohli a samotná CK to má ve všeobecných smluvních podmínkách – viz.:
Bod VI, odst. e) Bude-li FEDE nucena z objektivních důvodů před zahájením čerpání služeb změnit podmínky smlouvy, je FEDE povinna tyto změny bez zbytečného odkladu oznámit zákazníkovi a navrhnout mu změnu smlouvy. Zákazník má právo rozhodnout, zda bude se změnou smlouvy souhlasit či zda od smlouvy odstoupí. Neodstoupí-li zákazník ve lhůtě 5 dnů od doručení návrhu na změnu smlouvy, má se za to, že s její změnou souhlasí.
A následný bod VII řeší toto odstoupení od smlouvy ze strany zákazníka, který má právo na srovnatelný zájezd nebo vrácení peněz.
Takže problém bych viděl především na straně zákazníka, který zřejmě na změnu nijak nereagoval a nevyužil možností, které sama CK nabízí. Protože pak by rozhodně dali raději nějakou tu stovku slevu, než příjít o řád víc za již zabůkované služby, mít volné místo v autobuse apod. Aspoň moje zkušenost je, že se má člověk ozvat, hned a tvrdě. Jde o jeho peníze …
Tím se samozřejmě nezastávám diskutované CK, která možná (a zcela logicky a ekonomicky) nenabídla pro ni alternativní, ale vždy mínusová řešení konkrétní situace, a spolehla se ne neznalost klientů.
15.03.2013 06:40:00 #14
>> #13, Tesna, 14. 03. 2013 23:15:54
Ty body se týkaly jiných případů a jiných cestovek. Podmínky Fede jsem nezkoumal. A pořád trvám na tom, že slušná cestovka nečeká na to, jak je zákazník zběhlý a co si vydupe, ale dá mu dostek informací pro rozhodování + nabídne řešení.
09.03.2016 15:40:35 #17
Tato cestovní kancelář dopravuje svoje platící zákazníky lehátkovými nehomologovanými zájezdovými autobusy a tím velice ohrožuje životy svých cestujících.Na noční jízdu se sedadla přestaví na lůžka,ale s takto přestaveným busem se nesmí dál pokračovat v jízdě a je to životu nebezpečné.Na tuto úpravu busy nemají žádné platné povolení a je to obcházení zákona a také podvod na cestující,kterým v případě nehody ,pojišťovna neproplatí vůbec nic,protože je to porušení obchodních podmínek. Varuji každého cestujícího co si zakoupí zájezd s lůžkovým autobusem,že hazarduje se svým životem. Vy ,mane majiteli a Vy pane dopravce Miroslave Liško jste měli opravdu obrovské štěstí,že se během dopravy nic nestalo.Vzpomeňte na Nažidla,kde zemřelo zbytečně 19 osob nehodě autobusu vracející se z hor. Zde je odkaz na reportáž https://www.stream.cz/…nici-zajezdu#…
09.03.2016 17:42:08 #18
>> #17, ptacnik, 09. 03. 2016 15:40:35
V dnešních zprávách autobus na boku, spousta zraněných, proč
se nepřiživit. Trocha historie a hysterie, závan konkurenčního boje …
přitom jsem si jist, že se vše dá ošetřit legálními prostředky,
vedoucími k obrovským pokutám pro CK i dopravce a zániku tohoto druhu
přepravy, pokud je opravdu mimo rámec zákonné úpravy.
Bonzovat se nemá, ale hlásit se to musí.
P.S. U Nažidel, pokud mne paměť neklame, šlo o homologovaný patrový autobus (o příčinách více v odkazu).
09.03.2016 19:44:34 #19
>> #17, ptacnik, 09. 03. 2016 15:40:35
Vážený Ptáčníku. S CK Fede jsem nikdy nikam nejel. Ale rozhodně vím že i dost dalších cestovek tyto autobusy používá. Takže v rámci objektivity…
09.03.2016 19:55:47 #20
>> #19, HonzA_, 09. 03. 2016 19:44:34
Že by foukalo třeba odtud ? (Zde skoro totéž, jen s jiným
podpisem.)
Nebo snad někdo platil v cizině mastnou pokutu?
Potom stačí (anonymně) poslat seznam konkurenčních provozovatelů, SPZ a časů odjezdů policiím tranzitních a cílových států, oni udělají opakovaně zátah a je po problému.
Aha, registrovat se sem je jednodušší, navíc vše v rodném jazyce…
09.03.2016 20:13:24 #21
>> #20, ˘Ö˘Krab, 09. 03. 2016 19:55:47
To vypadá pravděpodobně. Každopádně, já jsem jel několikrát do Francie lehátkovým busem a je to luxus. Naprostá spokojenost.
09.03.2016 20:18:24 #22
>> #17, ptacnik, 09. 03. 2016 15:40:35
Taková podoba kritiky by nikdy neměla být provedena anonymně. To je svinstvo.
17.03.2019 10:53:11 #23
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.