Sternstein diskuze
Diskuze a komentáře čtenářů ke středisku Sternstein
02.10.2010 14:09:25 #3
02.10.2010 16:25:21 #4
Cena bude asi lákavá, ale jedná se o model u kterého je potřeba si dávat bacha snad nejvíc. Životnost té konstrukce v těch letech byla velmi špatná. V zásadě po jednom roce lyžování ztrácela lyže své dobré vlastnosti. Mám s tím osobní zkušenosti, že po cca 50hod ježdění se degradace materiálu výrazně projevovala. Já bych je nebral ani Grátis. T
02.10.2010 20:57:07 #5
80 hodin bych odhadl jako asi taky cca 20 dnů. O kamarádovi ale nevíme vůbec nic, takže jeho zkušenost je jen problematicky použitelná. Lze předpokládat, že rekreační lyžařka zatíží lyže méně, vydrží jí tedy více. Dvě sezony by měla mít v suchu, možná i tři podle okolností.
Diskutovaná lyže z té doby bohužel nepatří k žádným skvostům. Kdyby šlo o první generaci, ještě 9.12, doporučil bych okamžitě, byla výtečná. Bohužel poté další generace postupně zpříjemňovali a změkčovali. Výsledkem byla celkem fórová konstrukce, dost v rozporu s udávaným sportovním charakterem té lyže: jediný pořádný nosný prvek byl spodní perforovaný plech v šířce asi 3–4 cm. Horní betový cap je značně měkký a jinak je vevnitř jen polyuretanová pěna (densolit). Měl jsem z ní pocit jako z hybridu klasické pěnovky a kvaziskořepiny.
Tohle bohužel není konstrukce, která by byla dimenzovaná na větší namáhání a na životnost, a tak brzká ztráta původních vlastností nepřekvapuje.
Loni jsem ji v redakci na videozáznam přeřezal pilkou, takže složení ve střední části lyže jsme měli přímo na očích.
Předpokládám, že cena za takovou 4 roky starou lyži bude velice lákavá. Když ale nevíme, za kolik je k mání, nemá diskuse o tom, jestli se vyplatí, smysl.
Jinak co do charakteru a vlastností lyže je volba dobrá. Vyhovovat: ano, stačit: ano, ještě v pořádku?: jako nová ano.
03.10.2010 09:57:42 #6
ahojte.. dekuji za rady.. nasla jsem si alternativu k temto lyzim…FISCHER SCENEO S300 ICE – jsou to ale jiz sjezdove lyze /nejsou tak moc rozsirene) … problem je, ze jako laik vybiram jen podle vzhledu lyze a vubec se neorientuju v nejakych technickych rodilech.:-/ Tak co na to rikate??
03.10.2010 12:29:49 #7
>> #6, petulka, 03. 10. 2010 09:57:42
Uděláme to jinak. Napiš nám ještě k tomu, že lyžuješ 3 týdny v roce (což je dobrý) a že chceš kratší oblouky… Následující: jak lyžuješ (to zkus trochu rozepsat, co ti jde co ne… a tak), kolik ti je, kolik vážíš…a kolik je tvůj finanční strop. Pak ti poradíme, tohle je ceta pokusů a omylů.....Můžeš taky napsat, jestli se chceš zlepšovat vážně, nebo jenom si tak zajezdit a užít si to, to je taky důležitý…T.
03.10.2010 19:08:44 #8
>> #7, TomáS, 03. 10. 2010 12:29:49
Dobrý den, pane TomaSi,
já jsem si vyhlédl na aukru Artis Compact – to jsou také sjezdové lyže, dnes již dost málo rozšířené. Ale jsou dyzajnově velice pěkné, soudě podle zbytku topsheetu. Myslíte si, že mi budou na postávání před bufetem stačit ? Nemohl bych tam postávat s Vámi? Strašně bych si to chtěl užít. Mám si k tomu kupovat i hůlky ? Potřebuji se vejít tak do dvou stovek. Díky za všechny reakce…
03.10.2010 19:19:26 #9
>> #8, Martin430, 03. 10. 2010 19:08:44
Konečně spřízněná duše! Vždycky jsem si na svahu u svařáčku připadal bez lyží/bot/hůlek tak nějak méněcenný. Předloni jsem pořídil výhodně starou hokejovou helmu a už jsem měl co odkládat v bufetu vedle sebe na stůl. Hned jsem měl lepší pocit. Vloni jsem pořídil staré lyžáky, takové pohodlné s odklápěcím zadkem – dobře se do nich leze. Vůbec nechápu jak se někdo může trápit s těmi obyčejnými španělskými botami. Letos chci pořídit i lyže, abych měl co opřít před bufetem. Zatím mám rozjednané zachovalé Artis Beta. Je v nich prý nějaká úžasná lehká pěna – aspoň mně nebudou tlačit na rameni. Takž se určitě můžeme někde sejít – letos už budu plnohodnotný lyžař, funkarvr, ti prý jezdí bez hůlek. SKOL!
03.10.2010 19:52:53 #10
>> #8, Martin430, 03. 10. 2010 19:08:44
Vážený pane, k Vámi vybraným lyžím bych doporučil stylovou zimní kombinézu Luhta sport za 199Kč a lyžařské boty Munari za 350 Kč, se speciální zadní přezkou zabraňující přepadávaní dozadu, při ztrátě rovnováhy. Nevejdete se sice do plánovaného rozpočtu 200 Kč, ale investice do tak špičkového vybavení se určitě vyplatí, to mi věřte! Pokud se týče hůlek, volil bych překvapivě pouze jednu. Dá se totiž spojit lehké popíjení jednou rukou, s elegantním opíráním o hůlku v ruce druhé, přičemž budete předozadně jištěn právě tou speciální přezkou. Doufám, že jsem Vám byl nápomocen. T
03.10.2010 20:52:11 #11
>> #10, TomáS, 03. 10. 2010 19:52:53
Jen pro doplnění, kdyby náhodou někdo nevěděl – červený fleas, použitý na té nádherné kombinéze, je kůže z ocasu červené fletky.
03.10.2010 21:31:10 #12
Díky, drazí pánové.
To o ocasu fletky mi bylo známo, dřívě jsem se totiž domíval, že je
to z ocasu samého Krakonoše…
Co je už známo méně, že Luhta je jméno Willi Bognera za svobodna …
Každý chápe, že čest, kterou prokazuji oblečením se do této kombinézy
soupeřům, je nesmírná. S (jednou) hůlkou v ruce u bufetu … Ufufuf…
Ještě tak kdybyste mi poradili dvě až tři krátké věty, (nejlépe
o rejskárfrech a starejch šoupačích) které bych mohl zasvěceně prohodit
kolem poledne a před zavíračkou…
>> #10, TomáS, 03. 10. 2010 19:52:53 Je nutno tu zadní přasku zapínat ? Otevřené by si jistě na Munarkách každý více všimnul. A pak, nejsem si zcela jist, zda by kombinéza s 2×37 v pase nedoznala úhony. A to i přesto, že ve spodní části je narozdíl od fleasu vyteplena červeným šusťákem.
Bože to bude krása…celej vyteplenej s nedbale rozepnutými šuplaty Munááári … co na tom, že přešvihnu rozpočet, rum mi rádi koupí oslnění rekreanti z VL a budu na svejch..... Akorát abych si moc neomlátil hůlku při odhánění bab...... Na fletku prej děsně letí
03.10.2010 21:40:35 #13
>> #8, Martin430, 03. 10. 2010 19:08:44 &spol
Pánové, chápu, že se výborně bavíte, ale nemyslíte, že by ten váš OT tazatelku mohl odradit?
03.10.2010 21:48:55 #14
>> #13, Tom_, 03. 10. 2010 21:40:35
Ne, to si FAKT nemyslím. Hlavně potom, Tom_e, co se jí dostalo maximálně fundované odpovědí v prvních třech příspěvcích (PetrAT, TomáS, ivan).
A to odhlédnu od toho, že druhá volba jsou lyže na grassski
03.10.2010 22:20:39 #15
03.10.2010 22:20:59 #16
>> #6, petulka, 03. 10. 2010 09:57:42
Tímhle postupem se další lyží dostaneš do 90. let a dál radši nedomýšlím.
Sceneo 300 je model 2002/2003 (myslím, že je opakovali ještě sezonu poté). V té řadě bylo 5 modelů a dneska bych doporučil jedině Sceneo 400, to byla výborná lyže. 500 byla příliš tvrdá, 100 nejlevnější rekreační low-end, 200 o něco lepší a 300 takový rekreační střed, ničím nevynikající. Sice už s celkem moderními rozměry 114–69–99, ale přece jenom je to 8–7 let zpátky, a to se lyže už spíš věnují než půjčují.
Vzhledem k tomu, že se tehdy prodávala bez vázání (s deskou Booster nebo úplně holá), má taková lyže dneska smysl už jenom za naprosto symbolickou cenu, flašku a tak podobně. Ale spíš je to ten případ, že poslouží, když ji dostanu zadarmo. Za ty roky se na trhu nashromáždilo tolik lyží (novějších, lepších), že nevidím jediný důvod, proč něco takového KUPOVAT.
03.10.2010 22:22:01 #17
>> #13, Tom_, 03. 10. 2010 21:40:35 Tazatelku neodradíme, snad. Když napíše, rádi jí poradíme.
>> #14, Martin430, 03. 10. 2010 21:48:55 Jestli sis všimnul, Fischerky jsou namazané, což něco svědčí o jejich majiteli.
„Na fletku prej děsně letí“ fakt sem se zasmál…a debil si před sezónou koupil Salomon:-( Takový chyby bych neměl dělat, co?
03.10.2010 22:24:11 #18
>> #17, TomáS, 03. 10. 2010 22:22:01
Debil se nesmí používat. Piš debyl.
03.10.2010 22:36:58 #19
03.10.2010 22:46:29 #20
>> #17, TomáS, 03. 10. 2010 22:22:01 Salomon ? bundu ? Blázníš ? Budeš stát za bufetem, abys nám s HonzOu neodháněl turistky. Leda bys střelil tu tvou trapáckou sbírku „lyží“ a koupil něco slušnýho. To je rána, kámo, i s gerčem, to jen tak nedáš.
>> #18, Martin47, 03. 10. 2010 22:24:11
Správně. Můžeš přijít k bufíku. V prestižích.
>> #16, ivan, 03. 10. 2010 22:20:59
Ty seš fakt zlatej kluk. V případě, že máš ještě ty Compacty, přijď taky. Ale v kraťasech. Ať v tom mým ohozu od Bognera a jeho fletky tak nehorázně nevynikám …
03.10.2010 23:23:50 #21
>> #12, Martin430, 03. 10. 2010 21:31:10
„A pak, nejsem si zcela jist, zda by kombinéza s 2×37 v pase nedoznala úhony. A to i přesto, že ve spodní části je narozdíl od fleasu vyteplena červeným šusťákem.“
A pozor – je to „pas v klidu 2*37cm od pasu
dolů“ – takže na hezké turistky zapomeň
03.10.2010 23:25:41 #22
>> #19, Tom_, 03. 10. 2010 22:36:58
Pokud je praecox tak samozřejmě ano!
03.10.2010 23:43:07 #23
03.10.2010 23:53:30 #24
>> #23, petulka, 03. 10. 2010 23:43:07
Peťulko, špatně jsi nás pochopila – většina z nás se osobně zná a nemysleli jsme to opravdu špatně. Prostě je sníh už cítit ve vzduchu a ještě se nedá jezdit, takže se trochu popichujeme. Zkus napsat trochu víc, jak psal TomaS, pak ti můžeme říct jestli by ti pravděpodobně stačily ti Fischery a nebo jestli se bude vhodné poohlédnout po něčem jiném.
03.10.2010 23:54:41 #25
Tak jsem s tím začal, tak to zkusím i nějak odladit :
>> #23, petulka, 03. 10. 2010 23:43:07
Nechtěl jsem se tě nijak dotknout a vůbec ne tě jakkoli shazovat. Pokud se tak přesto stalo, resp. to tak cítíš, omlouvám se ti.
Myslím, že mohu zodpovědně prohlásit i za ostatní účastníky OT, které osobně znám, že ani oni neměli v úmyslu tě urazit.
…jinak souhlasím, že se tu ukázala moje (naše) inteligence a vtipné mi to přišlo. … není mi zcela zřejmé, co myslíš tím nahoře huj (drahé lyže) – moje artisky nebo kolegovi sulovky ? … no a s tím dole fuj – to mohu připustit u sebe – za ostatní zúčastněné pány zde nemohu hovořit
03.10.2010 23:57:04 #26
04.10.2010 08:38:23 #27
>> #23, petulka, 03. 10. 2010 23:43:07
Petulko, trochu ti chybí smysl pro humor bych řekl. Víš, ono je
lyžování a potažmo povídání o něm taky zábava. Tak se tolik
nemrač
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.