Pitztaler Gletscher diskuze

Diskuze a komentáře čtenářů ke středisku Pitztaler Gletscher

23.12.2013 18:22:39 #2 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> Reakce na aktuální report z 18. – 22.12.2013.

Proč myslíš že vlek na sjezdovky vpravo (pohled zezdola) si zaslouží mínus?

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

23.12.2013 20:20:42 #3 

Příspěvků: 2595

korsičan muž

>> #2, HonzA_, 23. 12. 2013 18:22:39

Je pravda, že čtyř sedačka by tomu svahu slušela víc, ale na druhou stranu je tam i pozdě odpoledne perfektní povrch. A to ještě autor zřejmě nepamatuje vlek v levé části areálu, kde je dnes ta osmi kabina. To bylo maso !!!! :-) :-)

Když to člověk vyjel nahoru, měl stehna jak Terminátor !!!! :-)

v žádném případě s davem, protože pouze leklá ryba plave po proudu ... :-)

20.11.2015 10:09:36 #4 

Příspěvků: 2034

Radek Holub - SNOW muž

>> Reakce na minireport stanik777:

Ani bych neřekl, že se na Pitztalu na Čechy a spol. vykašlali v tom smyslu, že by si „šetřili“ lanovky na jindy, ale prostě si vybrali svou dávku smůly (stejně jako návštěvníci) – kabinku Mittelberg vyřadil defekt, kabinku Wildspitze pak vítr. Pitztaler Gletscher je holt na vítr ještě náchylnější než třeba Sölden nebo Kaunertal.

Poškozené lano kabinky Mittelbergbahn už by mělo být asi opravené, nicméně dnes opět ani ta, ani Wildspitzbahn kvůli větru nejezdí. Tentokrát s ním ale přijde i chumelenice, kterou si ledovec už snad po měsíci sucha zaslouží.

20.11.2015 18:38:29 #5 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #3, korsičan, 23. 12. 2013 20:20:42

Jasně, staré nekonečné 2 kotvy a následně vybruslit nahoru na černou. To byl zážitek.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

20.11.2015 18:40:03 #6 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #4, Radek Holub – SNOW, 20. 11. 2015 10:09:36

„Pitztaler Gletscher je holt na vítr ještě náchylnější než třeba Sölden nebo Kaunertal.“

A to je právě ten důvod, proč je moc dobře že tam ty kotvy jsou. A kdyby jich bylo víc, jezdilo by se na víc sjezdovkách.

A když by byly všude sedačky, mají po srandě a sedí v bufetu…

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

20.11.2015 19:11:44 #7 

Příspěvků: 2034

Radek Holub - SNOW muž

>> #6, HonzA_, 20. 11. 2015 18:40:03

To je samozřejmě fakt. Anebo by muselo jít i o dražší a robustnější systémy lanovek (funitel, 3-S apod.), které jsou odolnější. Údajně se zde provoz zastavuje cca 10× za sezónu, což by nebylo zas tak moc – ale je otázka, kolik dní je to doopravdy.

22.04.2016 13:20:48 #8 

Příspěvků: 185

mirjur muž

>> Reakce na aktuální report z 20.04.2016.

Tak to vypadá luxusně! A taky se mi zalíbila ta myšlenka objíždět takhle v dubnu střediska na jednodenní lyžovačky, možná inspirace na příští rok… Mohl bych vědět, jak jste řešili/řešíte ubytování? Jestli dopředu zamluveno (jak dlouho) nebo až na místě, jaké jsou možnosti a ceny teď po sezóně…? Díky.

Co tě nezabije, to tě posílí!

22.04.2016 14:43:06 #9 

Příspěvků: 43

radek OL muž

To je nádhera, to se ani nedá popsat. Snad tohle zažiju aspoň jednou za život. Jen víc takových reportů. Já už mám pro letošek bohužel ukončeno.

22.04.2016 15:18:11 #10 

Příspěvků: 2034

Radek Holub - SNOW muž

>> #8, mirjur, 22. 04. 2016 13:20:48

Tohle bylo opravdu plánované jen pár dní předem podle slibné předpovědi počasí, která se nakonec i vyplnila. V mimoprázdninové době nebývá s výběrem ubytování v Rakousku problém (ledaže už mají zavřeno), navíc v době bookingu a spol. je to otázka pár kliknutí před odjezdem. Pitztal má zrovna docela dobře řešenou on-line rezervaci i na vlastních stránkách (www.pitztal.com) – a vždycky je mi milejší „nákup“ přímo u zdroje. Pokoje se snídaní se nabízely okolo 30 eur, s polopenzí od cca 45 eur. Teď přes víkend zas nachumelí, ale až se to vybere, bude to asi pěkná prašanová tečka za sezónou (Pitztal končí 8. května).

18.09.2019 15:43:14 #11 

Příspěvků: 2595

korsičan muž

Tak ono to s tou ochranou přírody a ekologií nebude v Rakousku tak žhavé.

Přesně před rokem to bylo velké téma, zákazy, soudy a dnes ...... :-) :-)

https://www.dolomitenstadt.at/…ertourismus/?…

v žádném případě s davem, protože pouze leklá ryba plave po proudu ... :-)

18.09.2019 20:59:44 #12 

Příspěvků: 2034

Radek Holub - SNOW muž

>> #11, korsičan, 18. 09. 2019 15:43:14

Zrovna na Pitztalu měli loni s ekology docela problém, když jim na půl sezóny znemožnili provoz lanovky do 3 440 m. A ten článek kromě fotek bagrů v ledovci nic moc šíleného „srdceryvného“ neukazuje, je to spíš taková plytká eko-agitka.

Pravda ale je, že lyžování je v Rakousku (a také třeba v Jižním Tyrolsku) dost velké politikum, takže cesta, jak nějaký lyžařský projekt protlačit, se skoro vždy najde.

19.09.2019 06:54:57 #13 

Příspěvků: 2595

korsičan muž

>> #12, Radek Holub – SNOW, 18. 09. 2019 20:59:44

No ale to jsem přesně myslel.

Loni se půl roku soudili a z vrcholu se nesmělo lyžovat kvůli tomu, že o několik metrů odbagrovali nájezd na sjezdovku a teď tam bagrují zase. Ale letos na to už zřejmě mají to správné razítko na tom správném papíru … :-)

Na tento článek byl odkaz i na fcb a ta diskuse pod ním je taky celkem ekologicky výživná.

Celá tato aktivita je asi poslední krok k úplnému propojení Soldenu a Pitztalu, ne ?

v žádném případě s davem, protože pouze leklá ryba plave po proudu ... :-)

19.09.2019 08:42:09 #14 

Příspěvků: 2034

Radek Holub - SNOW muž

>> #13, korsičan, 19. 09. 2019 06:54:57

Ano, přesně tak, nejde jen o přírodu, ale o správné razítko na správném papíru. A o to, kdo má právo posuzovat, co je a co není přípustný zásah.

Jak přesně současné bagrování souvisí s projektem propojení obou ledovců, to netuším.

19.09.2019 10:47:23 #15 

Příspěvků: 2595

korsičan muž

>> #14, Radek Holub – SNOW, 19. 09. 2019 08:42:09

Tak ono je to zřejmě přísně tajné.

Dříve se střediska dlouho dopředu chlubila tím, jak a co budou rozšiřovat, případě co se bude modernizovat. Zatímco dnes se o tom začne mluvit až v okamžiku, kdy nějaký turista nafotí již probíhající práce ve středisku a vyvěsí to na sociální sítě. Vznikne debata, popřípadě to lidé začnou sdílet a až teprve potom středisko pustí nějaký ten chlup.

Celé to vypadá tak, že střediska záměrně nechtějí dopředu nic prezentovat z obavy obstrukcí, blokování či protestů různých kytičkářů a broučkařů, kteří by jim to mohli pěkně znepříjemnit.

Takže se střediskům není co divit, že to neprezentují dopředu.

v žádném případě s davem, protože pouze leklá ryba plave po proudu ... :-)

20.09.2019 13:32:56 #16 

Příspěvků: 2595

korsičan muž

Trochu to trvalo, ale už je to i v češtině.

https://ekolist.cz/…ve-sjezdovce?…

v žádném případě s davem, protože pouze leklá ryba plave po proudu ... :-)

20.09.2019 17:06:42 #17 

Příspěvků: 82

alpič

>> #16, korsičan, 20. 09. 2019 13:32:56

A je to i v Německu na wetteronline.de. Asi je třeba vytvořit v Německu pocit, že by se lyžaři měli stydět stejně jako majitelé aut se spalovacím motorem. Ideální moderní západní člověk má v zimě ležet doma a být na síti. No co, třeba bude v horách méně Němců, budou volnější sjezdovky a třeba i nižší ceny. :-P

20.09.2019 17:32:46 #18 

Příspěvků: 2034

Radek Holub - SNOW muž

>> #16, korsičan, 20. 09. 2019 13:32:56

Pochmurné čtení, hlavně proto, že se tam nenajde snad jediná věta, která by se dala označit za objektivní nebo racionálně zasazenou do souvislostí. Je to prostě demagogické skuhrání. Zároveň tím nechci říct, že se nad lyžařským budovatelstvím nemá veřejnost zamýšlet i z pohledu „ochrany přírody“, ale ne takhle…

21.09.2019 06:42:10 #19 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

Ano, je to subjektivni. Ale uprimne, je to propojeni nutne? Podle nne ne. Jde o zbytecny zasah do krajiny? Podle mne ano.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

21.09.2019 18:31:16 #20 

Příspěvků: 2595

korsičan muž

>> #19, HonzA_, 21. 09. 2019 06:42:10

Ten projekt je starý už dobře 20 let. Pamatuji si, jak vysela na chatě v Hairlachu nástěnka s podrobnou vizualizací tohoto projektu. A to jsem tam naposled bydlel někdy v roce 2002.

Je to směšný.

Buď to měli povolit hned a ne dělat opičky dvě dekády, nebo to měli nechat přírodě jednou pro vždy.

Taky si myslím, že už to žádnou výhodu ani pro jedno středisko nepřinese. Spíš naopak. Obě údolí se začnou přetahovat o ubytované hosty a Otztal bude mít rozhodně výhodu. A ubytovatelům na Pitztalu se to určitě líbit nebude.

Takto odděleně měla obě údolí své stálé klienty a dalo se vychytat super lyžování na poloprázdných sjezdovkách. Propojením tato výhoda končí.

v žádném případě s davem, protože pouze leklá ryba plave po proudu ... :-)

22.09.2019 09:52:28 #21 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #20, korsičan, 21. 09. 2019 18:31:16

Taky jsem to viděl v návrzích už dávno. A od začátku si myslím že to je blbost. A to nejen z pohledu lyžaře.

Ale je to těžké, v době kdy si každý myslí že marketing založený na „čím větší, tím lepší…“ není prostor pro hledání skutečné hodnoty pro zákazníka. Místo toho se razí jen heslo „čím větší tím dražší“…

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

22.09.2019 13:41:28 #22 

Příspěvků: 2034

Radek Holub - SNOW muž

>> #21, HonzA_, 22. 09. 2019 09:52:28

On je rozdíl „považuju to ze svého pohledu za blbost“ (= nepřiláká mě to tam) a „je to blbost“ (třeba kvůli tomu, že to bude prodělečný projekt). Propojování areálů v Rakousku i jinde v Alpách prokazatelně funguje v tom, že do oblasti přivábí více návštěvníků. Všechny zaniklé a zbankrotované areály byly mrňavé, naopak nejvíce vydělávající jsou skoro vždy obři (regionální, absolutní). Z tohoto pohledu projekt Ötztal–Pitztal podle mě smysl dává a věřím, že takový účel splní.

Ale jestli se v regionu domluví, že jsou všichni spokojení i bez toho a že nezadrátovaný ledovec je pro ně větší štěstí, tak není důvod to nerespektovat. Většina megaprojektů v Rakousku se ale dřív či později, tou či onou cestou prosadí.

Debatovat by se dalo i o tom, jestli všechny ty úspěchy ve zvýšení návštěvnosti nejsou jen hrou s nulovým součtem, když lyžařů jako takových nepřibývá. Nejspíš to tak je a pak by asi měl fungovat nějaký (přirozený, nebo politický?) výběr, které destinace lyžařsky podporovat v rozvoji a které nechat zaniknout.

22.09.2019 18:12:24 #23 

Příspěvků: 2595

korsičan muž

>> #22, Radek Holub – SNOW, 22. 09. 2019 13:41:28

Propojování sice funguje, ale nikde ještě nepropojili dvě čistě ledovcová střediska. Když je nelyžovatelně v Soldenu, je nelyžovatelně i na Pitztalu. Není tam nic, co by oběma střediskům přineslo něco navíc.

Jinde jsou propojená údolní střediska + nějaký ledovec. Když je někde nelyžovatelně, lidé se přesunou jinam. Buď za sněhem na ledovec, nebo za počasím do údolí. Na dvou propojených ledovcích se není kam přesunout.

Ale třeba to fungovat bude.

Třeba v CMA to propojení (i když pouze skipasové) taky moc nefunguje.

v žádném případě s davem, protože pouze leklá ryba plave po proudu ... :-)

22.09.2019 19:02:41 #24 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #22, Radek Holub – SNOW, 22. 09. 2019 13:41:28

OK Radku, opravím to tedy:

Snažil jsem se na to podívat z mnoha různých pohledů a dospěl jsem k názoru, že je to blbost a rozkutání krásného kousku přírody nestojí za limitované přínosy několika malým skupinám.

Stačí to takto?

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

22.09.2019 20:11:03 #25 

Příspěvků: 1209

valerius

Nejednou jsem tu slysel pozastavovani se nad a nadavani na Spindl, konkretne nad cenou permanentky a kolik km sjezdovek nabizeji v porovnani s alpskymi (a propojenymi) stredisky. Myslim, ze existuje nezanedbatelna skupina lidi, ktera na propojeni dvou stredisek uslysi.

A i kdyby lyzarsky byznys byla hra s nulovym souctem, porad to neplati pro jednotliva strediska, ktera se o lyzare pretahuji.

Co se tyce zasahu do krasneho kusu prirody…ja nevim, no. Krasa je jednak subjektivni (I kdyz tohle se libi spouste lidi vcetne me), ale alespon ja radeji hledim na „funkcni“ zalezitosti typu poskozovani ekosystemu a mam dojem (pravda laicky, mohu se tedy mylit), ze stavebni prace potrebne pro propojeni stredisek do tohoto segmentu (takrka) nepatri. Holt si lide budou muset poridit selfie jinde a treba se jim takove selfie po spojeni bude libit jeste vic.

Kdyz uz, ted me nenapadaji vhodna slova… muze to ukazovat prilisnou ochotu zasahovat do prirody (a jinde a jindy to bude i bylo) i tam, kde to vazne dusledky prinese a uz nejednou prineslo.

23.09.2019 13:51:17 #26 

Příspěvků: 2034

Radek Holub - SNOW muž

>> #23, korsičan, 22. 09. 2019 18:12:24

Přijede těch lidí více, nebo ne? Já tipuju, že ano. Jaké k tomu budou mít motivy a jestli někoho odradí, že jsou to dva ledovce, by se dalo diskutovat donekonečna.

Osobně jsem na Pitztalu zažil, že kvůli větru lanovky nejezdily, zatímco v Söldenu fungovaly (bylo to při silném západním větru). Je to samozřejmě spíš výjimečná situace.

>> #24, HonzA_, 22. 09. 2019 19:02:41

Mně to stačí, je to prostě názor, stejně relevantní jako případný opačný.

23.09.2019 23:25:54 #27 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #26, Radek Holub – SNOW, 23. 09. 2019 13:51:17

Bude to fajn, až bude narvané metro v Pitztalu ještě větší část sezóny než teď až tam budou jezdit lidi, kteří vlastně chtějí lyžovat v hoch Soeldenu, ale bydlet za levno v Pitztalu. Budou se dozajista každoročně vracet…

Větší areál neznamená vždy lepší areál.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

24.09.2019 06:06:18 #28 

Příspěvků: 82

alpič

Když si zadám do Googlu Otztal Pitztal verbindung, v obrázkách jsou mapy předpokládaných lanovek a sjezdovek, naopak se zřejmě plánuje vytvoření trasy paralelní s metrem. To by výrazně urychlilo přístup na ledovce Pitztalu i Rettenbach/Ti­efenbach z druhé strany, takže by to mohlo být mnohem lepší, než dnes. Ekologii nerozumím, ale v zimě lyžaři na ledovcích ničemu moc vadit nebudou, v létě to může být pro místní faunu problém + lanovky a zplanýrované kamenité dálnice nejsou nad hranicí lesa žádná krása. Ale celkově si myslím, že by to mohlo být docela dobré.

24.09.2019 09:26:44 #29 

Příspěvků: 2034

Radek Holub - SNOW muž

>> #27, HonzA_, 23. 09. 2019 23:25:54

Jak píše alpič, počítá se samozřejmě s kapacitnějším přístupem než současné metro. Obecně ale souhlasím, že větší nerovná se lepší, neboť „lepší“ je subjektivní měřítko. Ale téměř vždy je to ekonomicky atraktivnější pro region.

24.09.2019 18:19:25 #30 

Příspěvků: 2595

korsičan muž

Zajímavé čtení, hlavně poslední odstavec který pojednává o nevýhodách tohoto spojení.

https://www.alpenverein.de/…d_16516.html

v žádném případě s davem, protože pouze leklá ryba plave po proudu ... :-)

24.09.2019 19:50:34 #31 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #30, korsičan, 24. 09. 2019 18:19:25

Ale fuj, Alpenverein jsou preci jenom nejaci zeleni blouznivci, ty neni treba poslouchat. Hlavne kdyz roste obrat, ceny a zisk.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

25.09.2019 09:35:56 #32 

Příspěvků: 2034

Radek Holub - SNOW muž

>> #30, korsičan, 24. 09. 2019 18:19:25

Více méně tam nečtu nic neočekávatelného – budou tam rušivé sloupy, skialpinisté a výletníci přijdou o panenskou přírodu, zvěř bude možná muset hledat klidnější útočiště, … Zajímavé mi snad přijde jen to, že se mezi „zelené“ nevýhody vtěsnaly i ty „ekonomické“, tedy např. že chata přijde o skialpinisty. Na druhou stranu se uvádí jako problém nárůst dopravy v obou údolích, což je jistě pravda a řešení si zaslouží a implicitně to tedy předpokládá, že „návštěvnicky“ to propojení atraktivní bude.

Pro jistotu jen zopakuju, že tu nechci být za nějakého, natožpak fanatického zastánce propojení, jen se rád účastním argumentačně podložené diskuze.

Uznávám, že čísly se bojuje snadněji než čistotou přírody, ale pokud se místní dohodnou, že prostě tenhle kus Alp chtějí nechat být, jak je, je to pro mě v pořádku a respektoval bych to. A naopak též.

25.09.2019 11:02:01 #33 

Příspěvků: 2595

korsičan muž

>> #32, Radek Holub – SNOW, 25. 09. 2019 09:35:56

Tak ono to hlavně na žádném z nás nestojí, takže jde čistě o debatu.

Na celé věci mě osobně zaráží pouze to, že se celá věc vleče dvacet let a podle mého názoru už je na to spojení pozdě. Každopádně je to věc místních, oni tam budou žít.

Jen aby to nedopadlo jako na Malorce v Benátkách, či jinde. Tam také před léty s nadšením vítali výletní lodě a dnes je začínají zakazovat. Touto politikou přišli o dlouhodobé návštěvníky a města mají zacpaná jednodenní turistikou, která přinášejí jen problémy.

Je klidně možné, že stejná situace nastane i zde. Obě údolí budou nacpaná k prasknutí dopravou (a to už jsou v určité hodiny i dnes) a dřívější hosté se poohlédnou jinde. Z krátkodobého hlediska to může fungovat (jako v Benátkách), ale pak může přijít rozčarování.

Něco v tom smyslu, co v zimě prezentoval Vítek ohledně situace v CMA. Zvýšení návštěvnosti střediska a navýšení ekonomických čísel, nemusí nutně znamenat plus pro samotné středisko.

v žádném případě s davem, protože pouze leklá ryba plave po proudu ... :-)

25.09.2019 12:41:26 #34 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #32, Radek Holub – SNOW, 25. 09. 2019 09:35:56

Evidentně „místní“ nemají jednotný názor.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

25.09.2019 13:20:33 #35 

Příspěvků: 2034

Radek Holub - SNOW muž

>> #33, korsičan, 25. 09. 2019 11:02:01

Jasně, tohle si musí propočítat oni a zdá se mi to mnohem přínosnější než mudrovat nad tím, jestli lanovka kazí přírodu, nebo nekazí.

Třeba Zillertal je přesně ten případ, kde by přehuštěná doprava už leckoho mohla odrazovat tam jezdit, ale asi se to moc neděje. Rozdíl oproti výletním lodím bude i v tom, že lyžaři potřebují bydlet pod střechou.

Jinak jestli někdo nějaký případ „překapacitnění“ lyžařského kopce, které se projevuje na odrazení hostů, znáte, rád se s ním seznámím. Já o žádném nevím, i když osobně taková místa samozřejmě mám. :-)

25.09.2019 13:21:16 #36 

Příspěvků: 2034

Radek Holub - SNOW muž

>> #34, HonzA_, 25. 09. 2019 12:41:26

No právě. A asi nebudeme daleko od pravdy, když tipneme, že to bude nějaká forma patu.

25.09.2019 13:25:02 #37 

Příspěvků: 2595

korsičan muž

>> #35, Radek Holub – SNOW, 25. 09. 2019 13:20:33

Znám, popsáno výše – CMA.

Středisko je narvané, parkoviště plná, ale začínají scházet ubytovaní hosté v hotelu.

Ti co tam jezdili na týdenní pobyty a platili drahé ubytování už hledají jinde.

A co jsem slyšel už z několika zdrojů, propojení Arc – Plagne už také není co bývalo. Plagne jsou již několik let nelyžovatelné a přišli o lidi, co se tam pravidelně na týdenní pobyty rok co rok vraceli.

Jinak z čistě „ekologického“ hlediska, je zásahem do přírody úplně všechno. Od sloupu lanovky, přes lavičku až po ukazatel směru. Takže z tohoto pohledu se není o čem bavit. Řešením je, vrátit se k bederní roušce, ohni v jeskyni až po zrušení zdravotnictví. Vivat pomatená švédská Gréta.

v žádném případě s davem, protože pouze leklá ryba plave po proudu ... :-)

26.09.2019 10:21:01 #38 

Příspěvků: 4592

IIIvan muž

>> #37, korsičan, 25. 09. 2019 13:25:02

Řešením je, vrátit se k bederní roušce, ohni v jeskyni až po zrušení zdravotnictví. Vivat pomatená švédská Gréta

Možno niekoho zaujme reálne rozmiestnenie CO2 v reálnom čase:

https://www.windy.com/…ers/overlays?…

To len na margo nášho EU „sebemrskání“…ne­vadí, frau to porieši, odstaví jadrovky a kúpi šťavu pre elektroautá z uhoľnej elektrárne z PL a BY :-)

26.09.2019 10:50:59 #39 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #38, IIIvan, 26. 09. 2019 10:21:01

Ta CO2 situace je dobrá.

Mé oblíbené, když si někdo stěžuje na „hrozný“ vzduch, jsou např. tyto

PM2.5: https://www.windy.com/…ers/overlays?…

NOx: https://www.windy.com/…ers/overlays?…

Ale teď jsem zabrousil na SO2, a ta už není tak optimistická… https://www.windy.com/…ers/overlays?…

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

26.09.2019 11:08:47 #40 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #39, HonzA_, 26. 09. 2019 10:50:59

A SO2 je při pohledu na Evropu skvělé:

  • Rakousko nic (vodní elektrárny)
  • Francie skoro nic (jaderná energetika 77%)
  • Norsko (vodní elektrárny přes 90%), Švédsko (40% jaderná energie, 40% vodní elektrárny) opět nic
Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

26.09.2019 14:59:48 #41 

Příspěvků: 4592

IIIvan muž

>> #40, HonzA_, 26. 09. 2019 11:08:47

A chudáci austrálčania, ani CO2 nemajú skoro a aj tak im je teplo :-)

Asi to bude tým vyhadzovaním nehodiacich sa dát(z 3 susedných sond 2 ukážu pokles teploty a 1 v meste nárast, tak sa do štatistiky hodí akože nárast za celú oblasť). Ale v každom prípade, to rozmiestnenie CO2 je pekné, aj s prúdením vzduchu apod…

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Reporty z lyžařských středisek

Wisla - Soszow

Wisla - Soszow

Wisla - Soszow

Wisla - Soszow