Ještěd diskuze
Diskuze a komentáře čtenářů ke středisku Ještěd
08.11.2011 21:32:30 #2
20.01.2013 10:48:29 #3
Zdravím všechny lyžaře, včera jsme byli se synem na Ještědu, obsluha a vše okolo super, ale co se týče lyžování – tragédie, pouze led a led, nebo prodřené sjezdovky, o úpravě se nedá mluvit, černá, červená i modrá, vše stejné. Pláně se ničím nelyšily, škoda peněz, jediné velké plus příjezd, parkování a děti do 120cm zdarma, to je opravdu vynikající, jinak i přelidněno , ale to bylo i na našem dopoledním lyžování v Rokytnici na Horních domkách
21.01.2013 08:51:24 #4
>> #3, at-x, 20. 01. 2013 10:48:29
Minule pondeli to tam rano bylo pekne upravene, vydrzelo to tak dve hodiny. Vzhledem k tomu, ze jsem mel trihodinovou permici, tak jsem byl spokojenej.
21.01.2013 18:14:29 #5
Abysme nebyli tak negativními;-), rád bych vypíchl bezva večerní lyžování pod lany, 18–21h. Sjezdovku skvěle stáhnou, a když lidé nemají vyloženě hlad po sněhu, jako to bylo zrovna minulý týden, tak po 1.5h odpadnou školy a jezdí se nahoru dolů prakticky bez front a za opravdu rozumný peníze (220Kc/3h). Máme to vyzkoušené. Navíc, stánek s buřtem výbornej… Jen bych to osobně nedoporučil začátečníkům, horních cca 50m je relativně strmých.
23.01.2016 13:57:41 #6
Diky letosnimu prubehu zimy, kdy na Jestedu zatim nenapadl dostatek prirodniho snehu je aktualne na zledovatelem technickem snehu prasan, ktery lyzari odhrabou a odfoukne vitr. Diky velkym mrazum proste novy snih nema soudrznost s podkladem. Sjezdovky jsou jedna ledova plotna. Pokud v nasledujicich dnech povoly mrazy muze se situace zlepsit, predevsim pokud se povede zprovoznik i jizny svahy (Plane). momentalne po 12h jen pro otrle jezdce, kteri musi vyzkouset vsechno. Jinak detska cviciste OK, takze pro zacatecniky ci zajemce o vyuku neni problem.
Co se tyce sjezdovych trati a vleku, situace se na Jestedu jiz roky v podstate nemeni. Letos bohuzel doslo z duvodu deformaci tunelu pod sjezdovkou „Pod lany“ k odbagrovani casti svahu, takze „hang“ v prostred sjezdovky (zacatek F10) je jeste neprijemnejsi. V dolnich castech jsou velke vrstvy technickeho snehu, takze sjezdovky by mely vydrzet i nejakou tu oblevu.
07.02.2016 14:00:34 #7
Lyžovačka nie je o lyžovaní. (video) Zaujímavá úvaha I. Rattaja. Ješted si na rade!
07.02.2016 14:51:41 #8
>> #7, orim, 07. 02. 2016 14:00:34
Klasika v podání TMR. S tímhle názorem by taky mohl provozovat multikina a tvrdit, že se lidi mají jen podívat na reklamy na začátku a potom jít na večeři k němu do restaurace a na závěr zkouknout reklamy na konci a vlastně by ani nemusel promítat žádný film…
Je to humus jaké názory mají představitelé společnosti, která chce udávat směr lyžování ve střední Evropě.
07.02.2016 15:10:36 #9
>> #8, HonzA_, 07. 02. 2016 14:51:41
„Dovolím si tvrdiť, že Rakúšania to nevedia robiť. Bohužiaľ, biznis robia takým spôsobom, aby prežila daná oblasť, a nie tak, aby im to zarábalo,“ povedal v exkluzívnom rozhovore pre HNtelevíziu spolumajiteľ Tatry mountain resorts (TMR) Igor Rattaj.
07.02.2016 15:25:42 #10
07.02.2016 15:31:59 #11
>> #10, Vvladimir, 07. 02. 2016 15:25:42
Je zajímavé se podívat po reakcích lidí z míst, kde TMR už nějakou dobu funguje. Třeba takový Chopok (sever)…
Slovenští kolegové by k tomu mohli napsat víc, já znám jen některé věci z doslechu. Podle mého názoru TMR zná jen jednu metodu – kompletně ovládnout celý byznys v oblasti a v oboru. K takovému způsobu já nemám sympatie.
16.03.2017 13:15:51 #12
Takže další, po Chopku a Špindlu nelyžovatelné středisko ???
16.03.2017 13:26:31 #13
>> #12, korsičan, 16. 03. 2017 13:15:51
A dnes se na Ještědu lyžovat dá? A pivo ať má Tarraj třeba za stovku.
16.03.2017 13:56:24 #14
>> #13, fischerbl, 16. 03. 2017 13:26:31
To rozhodně.
Pokud srovnám Špindl před Ratajem a za Rataje, tak se to vlastně ani srovnávat nedá. Před Ratajem se tam fantasticky na jaře lyžovalo i dlouho v dubnu a dalo se tam normálně najíst. Za Rataje už neplatí ani jedno.
Navíc, když si tam každá lama v ČR koupila sezonku (tu má i sousedův zablešený čokl) a tak jí samozřejmě všichni chtějí využít. Tak tam aspoň za ušetřené peníze stojí ve frontách.
A z Libercem to zřejmě dopadne taky tak. Ovládne celé území, začne s „návratností“, rozdá sezonky …
16.03.2017 14:07:01 #15
>> #14, korsičan, 16. 03. 2017 13:56:24
Na Ještědu jsem sice byl několikrát, ale ještě nikdy jsem tam nelyžoval, takže ho z lyžařského hlediska neznám. Podle reportů z poslední doby lyžování teda nic moc. Na Liberecko jezdíme poměrně často, v zimě většinou na běžky, pokud na sjezdovky, tak preferuji jiná střediska.
16.03.2017 22:07:54 #16
06.09.2018 11:18:46 #17
Po čase zpráva: https://www.seznamzpravy.cz/…iareal-55154
06.09.2018 11:33:18 #18
>> #17, oblouk, 06. 09. 2018 11:18:46
Takže další areál ve státě, kde se nebude dát lyžovat, přesně jak jsem si myslel v postu 14.
06.09.2018 11:44:00 #19
>> #18, korsičan, 06. 09. 2018 11:33:18
No ono se tam v podstatě lyžovat nedalo posledních 30 let – 90% libereckých hobby lyžařů jezdilo na Špičák, eventt.Harrachov, Rokytnice a ostatní v Jizerkách a západních Krkonoších (a to i na dvě hodiny).
Ještěd má příliš prudký kopce, úzký nebezpečný sjezdovky, nepoužitelný jinak pěkný Pláně. Vyrostl jsem tam a za posledních 40 let jsem tam byl ročně průměrně 1× – a vždy zklamanej. Na tom kopci není co zhoršit – jen zlepšit.
Teď se tam rozhodně zlepšují podmínky – hlavně z hlediska zázemí, ale i zasněžování, příprava na sezónu (nejen dokonale posekaný sjezdovky…). Pokud se v příštím roce otevře nová sjezdovka, tak bude všechno jinak – sklonem, profilem i délkou by to měl být skvost (už 20 let jsme ji považovali za záchranu)…
06.09.2018 19:19:00 #20
>> #19, oblouk, 06. 09. 2018 11:44:00
Tak hlavně aby mu tam náhodou nezačali jezdit lyžaři, ty Rataj u sebe nechce a sám jim na svahu dělá za každou jízdu čárky.
Hezky lehce sklouznout na vypůjčených (v jeho* půjčovně) lyžích s kopce, pak se jít najíst do jeho* restaurace a nakonec napít v jeho* baru. A na závěr se nechat odvézt jeho* taxíkem (na tom zatím jen pracuje).
(* – buď přímo jeho, nebo s jeho svolením podnikajícího (a jemu za to platícího))
06.09.2018 20:36:03 #21
>> #20, HonzA_, 06. 09. 2018 19:19:00
Nevím proč Igorovi pořád naskakuješ na jeho nejúspěšnější marketingovej špek. On moc dobře věděl proč v rozhovou řekl něco tak provokativního – ale snad ani on nevěřil, že se to tak v lyžařským národě ujme a že se to tak dlouho udrží.
Obchod holt dělat umí, ví co „lyžařskou masu“ přitáhne a tak jí to dává (sadačky, propojovačky, občerstvovny, půjčovny, zábavné parky pro děti, kolotoče, kapely, polonahý „VIPky“ atp atp…) a to že utřou hubu lyžaři jako já, ty, másin s Tomášem a další jarní lahůdkáři mu holt nevadí a zavře kopce plný sněhu (když jsou bez platících lyžařů…).
Může se nám to z různých důvodů nelíbit, ale holt mu to funguje. Jeho hospodářský výsledky jsou nesrovnatelně lepší než u bývalých provoovatelů a tak ten cirkus rozvíjí dál a dál – naštěstí i o kvalitní lyžařská zařízení.
06.09.2018 22:44:41 #22
>> #21, oblouk, 06. 09. 2018 20:36:03
„…jeho nejúspěšnější marketingovej špek.“ To je věc názoru. Osobně si myslím, že nebyl nadšený tím, že se to dostalo ven. Ale samozřejmě se můžu plést. Pokud to byl záměr, evidentně nepatřím mezi jeho cílovku…
„Jeho hospodářský výsledky jsou nesrovnatelně lepší než u bývalých provoovatelů a tak ten cirkus rozvíjí dál a dál“ Tady ale nejsme na diskuzi mladých ekonomů obdivujících jen obrat a profit. Výrazně lepší hospodářské výsledky přicházejí ruku v ruce se zhoršením úrovně služeb pro lyžaře. Co bych na tom měl jako lyžař obdivovat?
Obecně se mi na způsobu podnikání TMR nelíbí to, že jdou jen za obratem a profitem. Obsadí celý kopec a okolí a vytlačí stávající podnikatele. Nejsou partner, jsou predátor.
07.09.2018 06:51:04 #24
>> #22, HonzA_, 06. 09. 2018 22:44:41
Trošku mimo téma, ale nemůžu si pomoct.
Nejsou partner, jsou predátor........ .Už se nemůžu dočkat, premiéra, za týden ve středu.
Je to tady !!!!
07.09.2018 11:50:11 #25
Koukam, ze tam udelaji novou sjezdovku pod Lanovkou, kde je ted pres leto bike park. Parkrat jsem tam lyzoval na cerstvym prasanu v tom bike parku a za me to byl vzdy orgasmus CZ sezony (zlomy, skoky, blbnuti). Za me Liberec dobry, ale ted kdyz budou mit druhou lanovku v Tanvaldu, tak asi budu spis jezdit z Prahy tam. Kazdopadne Liberec v dobe skolnich prazdnin super (skoly nejezdi). Nerad cekam nekde jinde 10–15min na lanovku, to je cistej masochismus…
07.09.2018 12:47:20 #26
>> #22, HonzA_, 06. 09. 2018 22:44:41
Nejlepší MK-špek je ten, kdy cílovka nepozná pravej záměr. Kdyby tohle neřekl, měl by sotva destinu sledovanosti – jako osoba i jeho „produkty“. To je přece fakt. Ani já nepatřím mezi JEHO cílovku, ale mezi cílovku jeho produktu ano – prostě rád lyžuju…
Nemyslím si, že platí nepřímá úměra mezi hosp.výsledky a kvalitou služeb pro lyžaře jak „záštiplně “ píšeš – sjezdovky se tam kde vládne rozšířují, lanovky modernizují, zasněžování a úprava taky není horší. Že nejede hřiště ani ve Sv.Petru ani na Medvědíně a je konec senzačnímu jarnímu lyžování (nejen na Machytce) trápí mě, Hanku s rodinou, Tomáše, Másina a ještě asi padesát lyžařů… Teď je na jaře (a to dokonce jen některé z nich) potkávám už jen v Harrachově (všude jinde zavřeno) – a i tam se nás na poslední senzační víkendové lyžování potlouká ve sluníčku na tvrdým ranním kopci sotva stovka… Holt není poptávka a to on ví.
Že je spíš predátor než partner je fakt, může se nám to nelíbit, ale to je tak jediný co s tím můžeme dělat – zejména když následně svoje produkty dokáže prodat líp než konkurence… Jestli je dobrým nebo nepřijatelným vzorem-konkurentem pro ostatní, není otázka k diskusi ale k akci. Takovou akcí je například výstavba další lanovky, obslužného terminálu a rozšiřování sjezdovek na nedalekém Špičáku, Severáku…
07.09.2018 17:12:59 #27
>> #26, oblouk, 07. 09. 2018 12:47:20
Nepsal jsem to všeobecně, takže rychlá reakce a upřesnění, ať nevypadám jako nějaký mladý reakcionář:
„Výrazně lepší hospodářské výsledky (po vstupu TMR do areálu) přicházejí ruku v ruce se zhoršením úrovně služeb (v areálu) pro lyžaře. Co bych na tom měl jako lyžař obdivovat?“
Na příkladu Špindlu to naprosto sedí. Podle reakcí lyžařů ze Slovenska to bude asi i případ (nejen) Jasné.
07.09.2018 17:55:21 #28
>> #27, HonzA_, 07. 09. 2018 17:12:59
Nemůžu si pomoct, ale ani s tím tvým doplněním nějak nedokážu souhlasit. Ve Špindlu jsem letos byl 3× – jen na závodech. Lyžování perfektní (až na uzavření závodní části sjezdovky), lidí tak akorát, všechno bezvadně upravené… Do stravovadla pod kopcem jsem zašel – přeplněno + draho a tak jsem ani neusedl. Postál jsem v rozhovoru s kamarády ze skiklubů, které jsou tam doma (nebo jakodoma). Na rozdíl od loňska a předloňska si na lyžařské podmínky už ani trochu nestěžovali – spíš naopak.
O Jasné nemohu referovat – byl jsem tam jen v létě a je fakt, že jsem si od tamních lyžařů vyslechl rozhořčené reakce na predátorské převzetí resortu před lety (nakoupení hlasů v komunálních volbách atp.atp… Lyžařsky si ale nestěžovali – nahoru-dolů konstatovali naprosté zlepšení, svačiny si berou v batohu…
07.09.2018 18:56:44 #29
>> #27, HonzA_, 07. 09. 2018 17:12:59
>> #28, oblouk, 07. 09. 2018 17:55:21
Asi by sme si mali povedať, čo si predstavujeme pod „službami pre
lyžiarov“.
Musíme uznať že TMR z Jasnej urobili po technickej stránke ozaj moderné
stredisko – nové lanovky, nové zjazdovky, rozširovanie existujúcich,
stále roširovanie zasnežovania postupne na celé stredisko, kvalitbe
upravované zjazdovky, slušné zázemie ( reštiky, WC-ká, stále sú tam aj
bufety a reštiky iných prevádzkovadeľov, nové veĺké parkoviská,
infocentrá … ). Je to tam také úžasné, že v hlavnej sezóne to priláka
také kvantum ludí že sa tam jednoducho nedá lyžovať. Dá sa tam stráviť
deň s lyžami na nohách, ale rozhodne to nie je lyžovanie ( letná
paralela – plávanie/kúpanie, rozdiel dúfam chápe každý ).
Nejakú formu sezónky som mal v Jasnej posledných skoro 15 rokov. Tento rok
mi už praskli nervy a hodil som flintu do žita. To aby ma ani náhodou
nenapadlo vybrať sa tam v hlavnej sezóne v štýle „však tam máme
sezónku tak poďme vyskúšať“
Dám im potom ešte šancu od polovice marca.
07.09.2018 21:03:22 #30
>> #28, oblouk, 07. 09. 2018 17:55:21
Honzo, souhlasím s tím co jsi psal výše. Pokud nejsem spokojený, je nutná akce. V mém podání tou akcí je to, že k Igorovi nejezdím. Je u nás více areálů. Takže vycházím z toho, co se tu posledních několik let o situaci ve Špindlu píše – tj. zjevná orientace POUZE na zisk (problémy s úpravou a otevíráním sjezdovek a zasněžováním mimo nejvyšší sezónu apod). To mi stačí. Až budu několik let slyšet konstantně dobré reference, svůj přístup možná přehodnotím.
Podívej se na dobré areály v zahraničí – starají se o kopce i když je nízká sezóna a jde jim o to, aby byli celkově ve zisku. Ne aby dělali jen když je šance na zisk nejvyšší.
07.09.2018 23:11:06 #31
>> #29, Duro, 07. 09. 2018 18:56:44
Potvrzuješ v podstatě to, co jsem slyšel od kamarádů „z podtatier“. Největší problém je velkej nával lyžařů – já bych tam saamozřejmě, tak jako ty, taky nejezdil. Je to ale známka toho, že to blbě postavili a špatně to provozují?
>> #30, HonzA_, 07. 09. 2018 21:03:22
Já do Špindlu taky nejezdím a zdaleka ne jen proto, že mám „svoje“ kopce, ani ne jen, že je to drahý – mám k tomu v podstatě stejný důvody jako ty. To ale neznamená, že když se tam objevím, nevidím – neslyším jak je to s možnostma si zaklouzat…
Podobně, i když jinak, je to s Ještěděm – moc dobře vím co ten kopec pro podstatný zlepšení lyžařskýho využití potřebuje – koneckonců jsem se k tomu vyjádřil písemně před patnácti lety a naposledy před skoro čtyřmi roky. No a teď vidím, že TMR tam přesně to, co jsem chtěl, dělají… Jsou to lyžařsky rozumné – potřebné věci. Je to kopec s obrovským rekreačně-sportovním potenciálem (zima i léto) – bohužel „Město“ ho, přes řadu námětů nedokázalo využít. Ještěd bude v letošní sezóně zoufale přeplněnej, to je, bohužel, jistý – ale co s tím? – denní stopstav prodeje permic? – přistoupil by někdo na to?
08.09.2018 11:42:38 #32
03.09.2019 09:21:35 #33
03.09.2019 10:48:14 #34
>> #33, PetrAT, 03. 09. 2019 09:21:35
Z daného článku logicky vychází pouze dvě možnosti.
1 – Ještěd se stal areálem čistě pro lidi z centra liberce, protože odsud vede superekologická doprava až ke středisku.
2 – Ještěd je pro všechny lyžaře, ale pak musí být v centru Liberce ukrutně velké parkoviště pro mimo centrální Liberečáky.
Už jen schází, aby se i u nás našla nějaká předpubertální vizionářka ve stylu té pomatené Švédky a budeme zase o krok před celým zbytkem světa.
03.09.2019 11:52:02 #35
>> #34, korsičan, 03. 09. 2019 10:48:14
Už jen schází, aby se i u nás našla nějaká předpubertální vizionářka ve stylu té pomatené Švédky a budeme zase o krok před celým zbytkem světa.
Greta na svah!
03.09.2019 23:35:58 #36
>> #33, PetrAT, 03. 09. 2019 09:21:35
Pár citací:
„Bohužel, z vlastních zkušeností víme, že děti dnes už ani nevědí, jak vypadá třeba jednoletý stromek, co všechno je potřeba, aby z něj vyrostl velký strom, jak dlouho to trvá a jak špatné je vandalství,“ podotkla Balašová.
Areál také vylepší systém úklidu odpadků, omezil už sekání luk, plánuje pořádání osvětových akcí s tematikou ochrany životního prostředí, pracuje na úspoře energií.
Takže očekávám, že Ještěd bude v provozu jen pár dní v sezóně, jen když napadne tolik přírodního sněhu, že schová přerostlou, nesekanou trávu i s jedno a víceletými smrčky. Zasněžovat se samozřejmě nebude, to je energeticky náročné.
A skidepoty budou Liberečané používat pro celoroční uskladnění lyžařské výbavy, protože nebudou nikdy vedět, jestli to i další den pojede…
04.09.2019 15:27:36 #37
>> #34, korsičan, 03. 09. 2019 10:48:14
Já jsem si v článku přečetl, že ke stávajícímu parkovišti se přistaví ještě jedno patro. Mně z toho logicky vychází, že tím se o polovinu zvýší současná kapacita dvoupodlažního parkoviště, což už nyní je plocha, myslím, o dost větší než všechny parkovací plochy třeba v Peci nebo v Harrachově.
To s těma tramvajema a skidepotama mi taky logicky vychází, že je to pro liberečáky, kterým jede od baráku bus k tramvaji a tramvají se dostanou 200m od lanovky taky moc dobrý. Já jsem od svejch 8 do cca 24 let takhle tahal přes město lyže (někdy i víc párů) – jinak než tramvají nikdo na Ještěd nejezdil…
Obojí mi logicky vychází jako správné rozhodnutí.
Nebijte psa za každou cenu – i kdyby na hůl nebylo… .
04.09.2019 16:31:30 #38
>> #37, oblouk, 04. 09. 2019 15:27:36
Jenže já o voze a ty o koze.....
Hledání „ekologických“ argumentů a předností, už začíná být neuvěřitelně trapné. A je fuk, zda se jedná o oblečení, auto či skiareál.
Je to úplně to samé, jako BIO či to slavné Mee too. BIO je dnes už jen k smíchu a Mee too stačilo pár měsíců a už se začíná proti ženám obracet.
A s tímto to bude úplně stejné.
05.09.2019 08:36:48 #39
>> #38, korsičan, 04. 09. 2019 16:31:30
No nevím, oba o voze, řekl bych.
Já to sdělení vnímám jako připomenutí možnosti jet LOGICKY z města k lanovce tramvají, navíc podpořené nabídkou úschovy lyží u lanovky – a to je přece OK.
Tobě obsah tohoto sdělení překryla nasranost na furtundfurt omílanou ekologii (a BIO a Mee too a LGBT a …) – a to chápu. Já jsem se tyhle levičáckopropagandistický cingrlátka – a další formy manipulace davu – naučil odfiltrovat – zbláznil bych se.
05.09.2019 08:58:10 #40
>> #39, oblouk, 05. 09. 2019 08:36:48
Já jsem se tyhle levičáckopropagandistický cingrlátka – a další formy manipulace davu – naučil odfiltrovat – zbláznil bych se.
Ja tiež, Meee tooo
05.09.2019 10:16:31 #41
>> #39, oblouk, 05. 09. 2019 08:36:48
Máš samozřejmě pravdu a slovy klasika by se dalo odpovědět – tak určiťéé.....
Každopádně to připomenutí, že se v Liberci dá dojet k lanovce „ekologicky“ tramvají, má stejnou vypovídací hodnotu, jako když vyjde článek o tom, že slunce vychází na východě a zapadá na západě. Takové připomenutí by také bylo naprosto v pořádku.
Nejsem až tak velký pamětník, ale k lanovkám se v Liberci dá dojet MHD jak dlouho ? 50–60 let ?
A co se toho odfiltrování týče, tak to je samozřejmě věc přístupu. Já si naopak myslím, že je na to potřeba co nejvíc upozorňovat, aby si autoři podobných informačních zázraků sami uvědomili, že jsou jen pro posměch. Ignorováním tohoto stavu je jen podpoříš v jejich dalším levičáckopropagandistickém úsilí.
Zbláznit se rozhodně nemusíš, stačí když to pojmeš z druhé stránky a každý takový blábol pojmeš jako grotesku k pobavení. Ale to už je na uvážení a vkusu každého soudruha.
06.09.2019 09:31:25 #42
>> #41, korsičan, 05. 09. 2019 10:16:31
„… připomenutí, že se v Liberci dá dojet k lanovce „ekologicky“ tramvají, má stejnou vypovídací hodnotu, jako když vyjde článek o tom, že slunce vychází na východě a zapadá na západě…“ – vidíš, sám používáš slovou PŘIPOMENUTÍ – ale to PŘIPOMENUTÍ kritizuješ jako kdyby šlo o sdělení nějaké novinky… Já to naopak hodbotím velmi pozitivně – lidem je potřeba přiopomínat aby využívali možnosti jet tramvají. Oni totiž liberečáci možná v 90% jezdí na Ještěd autama = lenost, rozmařilost, pohodlí… co já vím… Je to potřeba těm liberečákům připomínat.
06.09.2019 11:47:32 #43
>> #42, oblouk, 06. 09. 2019 09:31:25
Špatně čteš.
Slovo připomenutí jsi napsal ty (koment 39 – připomenutí možnosti jet LOGICKY z města k lanovce tramvají ) , ne já.
Já pouze toto tvoje „připomenutí“ přirovnal.
V zásadě nekritizuji připomenutí možnosti jezdit tramvají (i když i toto je zarážející, protože z lidí v Liberci to dělá obyčejné blbce, nebo nemocné postižené Alzheimerem v nejvyšším stádiu), kritizuji zabalení tématu pod roušku všeobecné ekologie a světového blaha.
Tramvají se tam dalo dostat už před desítkou let (to vědí všichni z Liberce a drtivá většina nájezdníků), kdy o ekologii neměl v tomto státě nikdo ani ponětí.
Toto sdělení (či připomenutí) pojmenuj to jak chceš, je čistě pro lidi z Liberce. A pokud se nějakým zásadním způsobem stávající stav MHD nezlepší, tak tam stejně všichni budete jezdit autem. A připomínat to může každý třeba 100× za den. Stejně to nic nezmění.
Jádro pudla je v tom, že cpát do všeho ekologii je prostě trapné a dnes již značně průhledné.
06.09.2019 11:57:55 #44
>> #43, korsičan, 06. 09. 2019 11:47:32
Nie je ekológia ako ekoĺogia, mám dojem, že väčšinou sa hádže do jedného vreca všetko možné a väčšina ľudí používa len čierno-bielu optiku.
Keby že sa v obvyklej debate „ekológia“ aj naozaj riešila ekológia a nie politicko-dotačné svinstvo pánov z OSN/IPCC/Bruselu, pseudoaktivistov a podobne, so zneužívaním vedy a falšovaním údajov, ohýbaniu štatistických metód a prenasledovania nesúhlasiacich vedcov v práci…a más hneď „97% svetových vedcov“. Kto je v obraze, je mu jasné o čom točím…
To len taká odbočka, lebo v poslednej dobe ma nas…ú aj inak chytrí ľudia, čo strácajú kritické myslenie(nemyslím tu na fóre) v tejto súvislosti – disclaimer, nie, naozaj nechcem, aby v oceánoch plávalo svinstvo a dýchali sme bordel, moja kritika smeruje k zas…m politicko-ekonomicky motivovaným mediálnym výplodom, lebo „strach sa predáva najlepšie“. Uff, asi by malo už nasnežit – ozaj, v Alpách už začalo!
06.09.2019 12:48:11 #45
>> #44, IIIvan, 06. 09. 2019 11:57:55
No, jenže to je právě ono.
Je ekologie a ekologie.
Na jednu stranu se zakáží plastová brčka (totální nesmysl, protože v oceánech v 90% plavou plastové obaly a pytlíky od všeho možného, nikoli brčka) a na straně druhé se převáží dotované zboží napříč Evropou, potažmo celým světem.
Proč v supermarketu v Bastii leží v regálu litrová sklenice norské ledovcové vody za 6,5 eur ??? Proč v supermarketu v Brně leží v regálu portugalský jogurt a španělské maso ???
Když boj za ekologii, tak by snad měl začít tímto nesmyslným převážením zboží odnikud nikam v milionech kamionů, statisících lodí a letadel. Fajm, někdo v Bastii touží po litru ledovcové vody za 6,5 eur, ale ať je patřičně ekologicky zatížená doprava této vody z Norska až tam. Ekologická daň na kamion třeba 10 eur na kilometr a není problém. Pokud tu vodu zákazník chce, tak ať jí zaplatí. Voda pak bude stát 500 eur a problém bude vyřešen.
V Bastii by se lemtala jen místní voda (podpora místního podnikání), na silnicích a dálnicích by byl poloviční, ne li čtvrtinový provoz, dramaticky by se snížila ekologická zátěž v podobě emisí, stejně tak by se snížila spotřeba paliv, byl by čistý vzduch, nebyla ucpaná města dopravou .......
Jenže tady se zakazují a řeší naprosto marginální věci a to co opravdu škodí, jede vesele dál, navíc ještě s podporou galaktických dotací.
Nebo si myslíš, že zákazem plastových brček z oceánů zmizí všechny ty igelitové pytlíky ??? Neubylo by těch pytlíků v oceánech třeba tím, že by se zakázala výroba těchto pytlíků ????
Takový pěkný příklad z „třetího“ světa. Kamarád byl před lety na Madagaskaru a v supermarketu si nakoupil nějaké ovoce, které podle zvyku z Evropy dal do igelitových sáčků. Když platil, tak si na účtu všimnul 5 dolarů navíc. Bylo mu sděleno, že těch 5 dolarů navíc je za těch 5 pytlíků, do kterých si dal to ovoce !!! Zpětně si uvědomil, že si to ovoce do pytlíků dal jen on, všichni ostatní ho měli na volno. Dnes už tam jsou údajně igelitové pytlíky zakázané úplně.
To je ekologie, ne článek o tom, jak je strašně ekologická MHD v Liberci.
06.09.2019 15:18:27 #46
>> #45, korsičan, 06. 09. 2019 12:48:11
Vidíme to rovnako..ad. tá ľadovcová voda, to je sám osebe bulls… Ako tá pramentiá horská voda od jednej korporácie, čo sa z nej vykľula filtrovaná voda z Temže
25.08.2020 12:48:11 #47
„Ještěd? – stále velikej problém“ https://www.seznamzpravy.cz/…etici-117260#…
25.08.2020 13:48:32 #48
>> #47, oblouk, 25. 08. 2020 12:48:11
OMG. Aniž bych byl zvyklý vytvářet si předsudky, tak spolek “rodiče za klima” vidím naprosto přesně v barvách. Dreaďáci průhledný depkaři v batikovaném v kolečku s bio jointem posílající své děti do alternativní lesní školy kde z nich vychovávají sebestředné sobecké levičácké bestie. Divná doba.
23.12.2020 01:52:56 #50
Je to jak od Jiráska „Proti všem“ a všemu… https://www.facebook.com/…22250914174/
26.12.2020 11:45:33 #51
Byl jsem dnes prubnout první oblouky na Nové skalce. Fronta na permice v 8h cca 200m ve dvojstupu a následně v 9h ve čtyřstupu před turniketama ccca 100m. V 10h když jsme po 1.sesuvu odcházeli byla fronta na permice už 400m a před turniketama 200m. Provozovatel zázračně udělal celou cca 1,5km sjezdovku z technického sněhu v cca 15 – 35m šíři.
První jízda za tmy v 7,30 byla jistě lahudková… V 9h jsem se děsně těšil až to budu mít za sebou. Končilo nás v tu chvíli několik – všichni šťastný, že ta sjezdovka je krásná. Když bude vysněžená celá a bude polovic lidí, tak lepší v Česku není…
27.12.2020 12:07:52 #52
27.12.2020 14:08:28 #53
27.12.2020 17:07:08 #54
>> Reakce na aktuální report z 26.12.2020.
Sjezdovka je rozsirena i dole, i kdyz samozrejme ne tak vyrazne, je zde ale pomerne dost useknuty svah po prave strane. Dojezd dole je rozsireny asi nejmene. Horni cast pusobi jako velmi siroka kvuli spojeni s prostorem pod lanovkou.
27.12.2020 17:16:48 #55
Tak hlasim taky prvni „uraz“ sezony. Jsme si dneska jeli udelat vylet na Jested, ze jako pesky nekde pochodit a pak nejaky bobovani. No, vlezl jsem na Skalku a za cca. 10 minut me sejmulo zezadu dite na bobech. Na chvilku vyrazenej dech, jinak ok. Takhle rychle jsem na sjezdovce jeste k urazu neprisel
Jinak parkovani nove za 100kc, super…na to, ze jsme si tam 30 min bobovali. Parkovani do 15 min zdarma. Jednodenni ticket taky o 100kc drazsi (celkem 690). No, nejak tu novou sjezdovku zaplatit musi, ale na jednodenni lyzovacku uz mozna obcas radsi pojedu o hodinu dele na GrossArber za 35EU, protoze jednoduse lyzovani ala Alpy versus Jested bez Plani (globalni oteplovani), je dost rozdil. Bohuzel jak jdou u nas ceny nahoru, tak aktraktiva nejblizsich stredisek v zahranici jenom roste (cena X vykon). A to mam Jested rad…Jenom doufam, ze nezrusili Biketrail, protoze lyzovacka na cerstvem prasanu pod lanovkou byla pro me vzdycky vyvrcholenim sezony…
27.12.2020 17:47:24 #56
Jestli Igorek zavedl i na drive neplacenym parkovisti parkovny, tak to spolu s jeho zdrazenim permice, je dalsi z duvodu, proc na Jested nejezdit. Hlavne ze ty jejich PR sra*cky na nejaky ovce pusobej. :)
I kdyz mam Jested kousek, radeji budu pokracovat v lyzovani na Tanvaldskym Spicaku. Tam jsou podobny sjezdovky jako ,,slavna´´ Skalka hnedka ctyri a jsou rozhodne zajimavejsi.
27.12.2020 19:12:14 #57
>> #56, Stuchlas, 27. 12. 2020 17:47:24
To a tím parkovým – to snad propánajána ne! Tím ti pitomci degradují skutečnost, že se jedná o příměstský lyžařsky areál – tedy, že si (jako člověk z blízkých velkých měst) „odskočím“ na hodinku pojezdit a šup zas do rachoty…
Srovnávat Ještěd se Špičákem nejde. Ještěd má na slušné lyžování – délkou, šíří a sklonem – jen jednu sjezdovku a to Novou skalku. Ve chvíli, kdy obslužná čtyřsedačka bude plně obsazená a pojede svojí standardní rychlostí, zaplní tuhle pěknou sjezdovku takovým davem lidí, že pěkný svezení nebude možný. Tipoval bych, že málokdo zvolí odjezd do staré části areálu…
Špičák má čtyři charakterem velmi rozdílné sjezdovky ve srovnatelné délce, z nichž si mohu podle dovednosti nebo i aktuální nálady skvěle vybrat. Svým způsobem – v Česku – Špičák nemá konkurenci – akorát že není úplně na ráně…
27.12.2020 19:36:52 #58
>> #57, honza4, 27. 12. 2020 19:12:14
Oni to postupně ,,zabijou´´. Zjistej, že se na parkovišti u Skalky dá krásně kasírovat, tak proč to mit zadarmo. Už i večerko, který bylo pro liberečáky hodne oblibeny najednou misto 200 skocilo na 260. Pristi rok, az osvetlej Skalku, tak ani nechci videt tu cenovku :) Minulej rok jsem byl jedinkrat a to jakym stylem upravujou sjezdovky jsem tam roky nezazil…
Uvidime jak to casem dopadne. Jestli se postupně ukáže Igorova strategie – lyžaři nepatřej na sjezdovku, ale do restaurace. :D Asi dva roky zpatky jsem videl plany, co tam melo vzniknout (4sedacka na planich misto 2sedacky a kotvy, 6sedacka vedle mustku, ruzny upravy sjezdovek), ale to stejne skonci jako plany na propojeni Medvedina a Svataku – na papirech :)
Na Jestedu jsem do 10 minut nebo tramvaji, na Spicaku do pul hodiny takze to mam nastesti v pohodicce.
31.12.2020 09:07:51 #59
Situace na Jestedu v poslednich dnech je jednim slovem absurdni. V odpolednich hodinach parkoviste praskaji ve svech, po cestach a sjezdovkach tahnou davy lidi pres ruzne pasky a zakazy. Nova Skalka je tak nejak zasnezena z vetsi casti, F10 nema dosnezeny dojezd, chvilemi se zasnezuje i jinde. Vlastne znikla zajimava situace, mnozi jiste zakoupili sezoni az 3 sezoni skipasy, ale ted, misto aby se vozili lanovkou, slapou nahoru pesky. Zda tim nici sjezdovku je tezko rict, protoze nyni je snih udusan tisicovkami nohou a vyhlazen stovkami pekacu. Podle me tak kvalitne pripraveny povrch Jested uz roky nemel a provozovatele jeho priprava nic nestala (krom samozrejme vyroby snehu, kterou si lide sezonkami predplatili stejne). Zvlastni je i to, ze spousta lidi najednou prisla na to, ze vyslapat kopec neni zase az takovy problem. Jsem zvedav jak to ovlivni lyzovani v nasledujicich letech, protoze podle me 10.1. k zadnemu uvolneni nedojde a letosni zimni sezona skonci totalnim fiaskem.
Rad bych uvedl ze provozovatel centralniho parkoviste je nekdo jiny nez TMR, proto take neni napr. mozne zaplatit parkovne v infocentru. Aktualne je na strankach skijested ze parkovne tam stoji 200,–, nicmene v pripade otevreneho arealu bylo dosud zdarma, v techto dnech je za 100,– protoze areal je oficialne zavreny (normalne to areal plati provozovateli z permic, rozhodne to neni zadarmo ze). V arealu jsou i dalsi parkoviste, ktera provozuje zase nekdo uplne jiny (u lanovky, Jestedka, samotny Jested…) a tam parkovani zdarma nebylo nikdy.
Plany, ktere TMR puvodne na Jestedu melo jsou samozrejme sen, jen prosadit Novou Skalku byl horor, vznik dalsich sjezdovek (napr. onech modrych „usi“) je temer nerealny, presto ze pulka stromu na Jestedu stejne lehne kvuli kurovci a bezne tezbe. Jiste by to bylo ponekud schudnejsi pokud by bylo kam dat zasnezovaci nadrze, parkoviste, nebo pokud by se vratily zimy s normalnim snehem. Za stavajici „podpory verejnosti“ by do toho ale sel jen blazen. Jested mel pred prevzetim TMR dve moznosti – bud jako areal zanikne a infrastruktura tam na stojato zrezne, nebo se z toho udela areal, ktery bude vydelavat (ne opravdu to uz nikdo z nadseni delat nebude), ale dani za to bude „zdevastovani“ krajiny na Jestedu. Vzvhledem k mnozsti hromadicich se odpadku na Jestedu v letech pred TMR je zrejme jedine dobre, ze se o areal nekdo bude komerncne starat a bude mit zajem na tom, ale to tam bylo na urovni, napr. konecne zmizely prilepkove papundeklove boudy a resi ze stare bolesti (ruzne zamrzle pozemkove spory apod.)
PS: Dnes na Jestedu po vzoru Medvedina zprovoznili sedackovou lanovku pro „pesi“. Kabinova lanovka kterou provozuje CD je samozrejme v provozu celou dobu, protoze to je dopravni prostredek… jedine co tedy nesmite je jet nahoru na lyzich, ale pokud vam je vyvezou jako zavazadlo je vsechno v poradku. :)
09.01.2021 11:53:55 #60
Ony pripravy Jestedu probihaji tim zpusobem, ze vsude pribyly ploty, cedule zakaz vstupu a sjezdovky zasnezene prirodnim snehem oblazili hromadami ledoveho technickeho snehu, misty rozjezdeneho rolbami coz z prasanu cini tankodrom ledovych hroud. Mensi kopecky kde deti aspon bobovali jsou obsancovane a udajne jsou tam i vyhazovaci. Situace je tedy velmi neutesena a smrdi to kolapsem, nasledovanym uplnym zakazem vseho..
09.01.2021 22:56:50 #61
Pro zajimavost jsem se snazil dohledat jak je to s parkovistem Jestedska – nasel jsem, ze parkoviste je predmetem pronajmu od mesta TMR, takze zrejme je vztah nejak slozitejsi a je tam nejaky treti subjekt, ktery je provozovatelem parkovaciho systemu, takze opravdu jde asi vetsina z parkovneho do kasy TMR. Timto se omlouvam za mystifikaci.
09.01.2021 23:13:53 #62
Jeste doplnuji novinku (bohuzel bez data od kdy to plati) na Jestedu – prispevek skialpinistu: https://www.skijested.cz/…kialpinismus Trosku problem vidim v tom, ze kdo si koupil za 5000,– permici a ted slape do kopce, asi se mu moc nebude chtit jeste prispivat… jinak je to ale dobry napad, jen jsem to tam jeste nevidel, zatim tam byl jen ZAKAZ VSTUPU…
31.10.2021 16:58:29 #63
Ratajovi spadla kabinka. Mašinfíra bohužel mrtvej :(
31.10.2021 17:54:37 #64
>> #63, TomáS, 31. 10. 2021 16:58:29
Lanovka patřila ČD, nikoliv TMR. R.I.P.
31.10.2021 17:59:52 #65
>> #63, TomáS, 31. 10. 2021 16:58:29
Na první pohled vše připomíná jarní nehodu z italského Mottarone, nicméně podle zpráv ČT údajně k přetržení tažného lana došlo až poté, co se kabina jedoucí dolů zřítila, v důsledku čehož kabina jedoucí původně nahoru nějakou chvíli „couvala“.
31.10.2021 18:02:16 #66
>> #65, Radek Holub – SNOW, 31. 10. 2021 17:59:52
Tak si areál pronajímá, nebo si pronajímá areál a kabinku ne?
TMR si areál prenajíma a prevádzkuje ho od 22. decembra 2017. TMR prevzalo Ještěd do nájmu na 10 rokov s opciou na ďalších 10 rokov.
31.10.2021 18:21:27 #67
>> #66, TomáS, 31. 10. 2021 18:02:16
TMR má v pronájmu jen lyžařský areál, kabinová lanovka do něj nepatří, tu provozovaly dráhy (a nebyla ani nijak zvlášť napojená na sjezdovky, kde všude platil skipas, ale nevím). Stejně tak asi do „areálu“ nepatří ani hotel na vrcholu.
31.10.2021 18:24:03 #68
>> #66, TomáS, 31. 10. 2021 18:02:16
Měli veliký zájem i o kabinovou lanovku a hotel. Objekt hotelu (věž) je komunikací a lanovka je ČSD.
Lyžařský areál (který jsem taky „budoval“ na brigádách LO Ještěd) patří městu Liberec, které, jak už to u všech státních nebo obecních firem bývá, neumělo provozovat a šel úplně do kytek. Jakkoli bych byl nasranej na TMR, musím smeknout před tím, co a jak s tím areálem dělají. Je fakt, že ten kopec z hlediska přírodního devastujou – ale z hlediska provozu pro lyžaře, cyklisty, pěší atd je to skoro dokonalej příklad zhodnocení příležitosti bouchat kačky. Covid – necovid – loni nová výborná sjezdovka, letos zasněžování a osvětlení, které ozáří celej Liberec! = až mě to – i jako lyžaře – sere.
01.11.2021 07:14:42 #69
Potvrzuji co pise honza4 – TMR s lanovkou na Jested nema nic spolecneho. Melo o ni zajem, ale CD je snad jeste kostnatejsi nez magistrat mesta. Lanovka na Jested ma statut verejneho dopravniho prostredku a tusim tam plati i rezijka CD, k doprave do prace ji vyuzivali zamestnanci hotelu. Bohuzel statutu CD odpovida i to jak lanovka vypada – za 40 let se tam v podstate nic nezmenilo. To co se tam stalo ted je bezesporu tragedie, i kdyz ve svem dusledku nakonec bylo stesti, ze dolu jel pouze pruvodci. Kabina c. 2, ktera spadla byla ta, ktera mela byt od dnesniho dne snesena a melo dojit k opravam (proc se minule opravila jen kabina 1 muzeme jen spekulovat). Vypada to ale, ze ted se na Jested lanovkou nebude jezdit ponekud dele nez planovanych 14 dni.
Co se tyce pusobeni TMR je to proste dvousecne – na jedne strane ten areal, zvlaste pro mistni, zachranuji, to ale nejde delat bez toho, aby priroda a krajina vzali za sve. Tzn. pohybuji se tam kvanta, casto bezohlednych, lidi, na kolech lesem, jsou tam nove trate i „trate“, premodelovavaji svahy, odtok vody apod. Jit na Jested byl hnus uz nekolik let pred TMR, vsude odpadky apod. ,(coz se zase TMR snazi resit formou "brigad"verejnosti), ale ted uz to za peknych dnu je masova zalezitost. Je to ale obecny trend, kdy se z hor stavaji dostupne zabavni parky.
01.11.2021 13:18:33 #70
Celkem divný.
U každého vesnického vleku se musí každý rok dělat revize a pokud má revizák pochybnost, ještě se musí udělat defektoskopie.
Tady se lano přetrhlo po roce, kdy se nejezdilo, což je divné.
Jinak bych měl dotaz k místním. Nebyla náhodou ta kabina vybavena pouze ruční brzdou, kterou měl při případném problému či dokonce při přetržení lana zatáhnout průvodčí ??? Tomu by odpovídalo to, že dolní kabinu průvodčí stihl zastavit a ten v té horní se mohl bouchnout do hlavy, nebo upadl a brzdu tudíž nestačil zatáhnout.
Ale to je jen spekulace. Otázkou je, zda ta kabina měla automatickou brzdu, nebo ne. Každopádně to byl již pěkně starý kus zařízení.
01.11.2021 14:20:43 #71
>> #70, korsičan, 01. 11. 2021 13:18:33
Nejsem sice místní, ale ve vícero zprávách se psalo, že lanovka měla právě jen ruční brzdu, žádný automat. To by leccos vysvětlovalo a zbývalo by zjistit, jestli tažné lano prasklo samo od sebe a průvodčí kabiny nestihl reagovat (že by kyvadlovým lanovkám nesvědčily dlouhé odstávky?), nebo přetržení lana byl až důsledek jiné události (vykolejení, je-li to možné?).
01.11.2021 15:34:10 #72
>> #71, Radek Holub – SNOW, 01. 11. 2021 14:20:43
Jo, byla tam jen ruční brzda, žádný automat: https://www.youtube.com/watch?…
01.11.2021 17:18:19 #73
>> #72, obda, 01. 11. 2021 15:34:10
Tak to je hodně černý humor, toto video.
Jinak ta brzda, ta je super. Jak na ní průvodčí vůbec dosáhl ??? Ten pán co ve videu mluví, tak na to aby dosáhl na to táhlo u stropu, by si musel stoupnout minimálně na stoličku. Pokud ten člověk při zhoupnutí kabinky při přetržení lana spadl na zem, tak neměl nejmenší šanci za to zatáhnout.
Jak je vůbec možné, že něco takového prošlo revizí ???
01.11.2021 17:32:58 #74
>> #73, korsičan, 01. 11. 2021 17:18:19
Přesně – jak klika od blázince – U STROPU ! Stahování vokýnek + regulace teploty u aut atd je na snadno dosažitelným knofliku + čipy na všechno, ale k brzdě na lanovce se musí průvodčí probojovávat skrz lidí a vyskakovat ke stropu!!! Lanovka na Stelviu (starší než na Ještědu) má sedátko pro průvodčího v zaskleném kumbálku u dveří, kde má přímo pod rukou ovládátka dveří, telefonu, domluvy s dispečinkem a samozřejmě brzdu.
01.11.2021 17:49:16 #75
Uchyceni tazneho lana bylo na kabine 2 predelavano v roce 2018. Z uverejnenych informaci zatim stale neni jasne, kde tazne lano selhalo a zda treba neselhalo uchyceni. Kazdopadne je pravdepodobne, ze k selhani doslo nez dojela kabina 2 od horni stanice ke sloupu (tato vzdalenost je kratsi nez k dolni stanici, kabiny se miji pod sloupem). I kdyby pruvodci v kabine 2 zareagoval a stihl strhnout rucni brzdu, ktera je az na strope kabiny, je klidne mozne, ze proste kabina vyletela na sloupu z nosneho lana. Bohuzel zde je kabina nejvys v cele trase a navic v tomto miste je nejprudsi svah, takze doslo jeste ke kutaleni kabiny po sjezdovce. Lanovka zdaleka nemela rocni covid odstavku, jednalo se pouze o protazeni bezne servisni odstavky v lonskem roce. Nasel jsem i informaci ze se puvodne mela byt rekonstruovana kabina 2, ale protoze do kabiny 1 po 8 letech zacalo zatekat, vyhodnotili jeji opravu jako urgentnejsi, takze opravy na 2 byly odsunuty. K dispozici by mela byt i nahradni kabina (nevim jak zaves, spis ne)… jestli to budou vysetrovat tech pul roku, co na to ma inspekce, tak v zime 21/22 uz lanovkou na Jested nikdo nepojede, coz bude trochu nahravat TMR, ktera mozna sveze par lidi navic sedackam. Jsem zvedav na dalsi vyvoj, protoze lanovka je proste stara a to ne jen ona ale i budovy strojovny a stanice, tak jsem zvedav, jak k tomu CD pristoupi.
01.11.2021 19:31:31 #76
>> #75, covex, 01. 11. 2021 17:49:16
Lano je utržené přímo u kabiny viz foto. Jestli to byla příčina pádu, nebo ne, snad zjistí vyšetřovatelé a třeba se to někdy dozvíme.
01.11.2021 20:08:36 #77
>> #76, Mirek, 01. 11. 2021 19:31:31
Musím přiznat,že mě velice překvapilo,že zastavení nebo nezastavení této lanovky při přetržení tažného lana je závislé na reakci nebo nereakci člověka…(jaké se píše století ???) Smutný…Chudák průvodčí…
01.11.2021 20:57:25 #78
Zajimave je, ze na sloupu vysi obe tazna lana – tedy u kabiny 2 to je zrejme pritazne lano https://i3.cn.cz/…03106473.jpg protoze pokud by to bylo tazne, tak by ze sloupu sjelo protitahem kabiny 1. Dovolim si tedy spekulovat, ze tazne lano prasklo opravdu nad sloupem, tim pritazne lano ztratilo tah provesilo se a v takovem stavu uz nebylo mozne sloup prejet…
02.11.2021 07:05:04 #79
https://cs.wikipedia.org/…5%A1t%C4%9Bd Je to tam pěkně popsáno včetně historie ,hledal jsem jestli lanovka není vedena u památkářů jako např.výtah baťová kancelář tam je např.vše původní(1936tuším) krom el.instalace a nosné lana cca 6let se měnila a musela být zachována technologie ukončení lan (zalití olovem)právě kvůli památkářům to jen taková zajímavost . Ta mechanická brzda je průser-nechce se mi věřit že by jištění bylo až tak primitivní? ,ale uvidíme na co příjdou ,ty dlouhé odstávky tomu opravdu nedělají dobře :(.Jo a pořád myslím na ten Karloff jak tam zhučela ta sedačka a za hodinu se frčelo znovu :)
13.11.2021 09:21:35 #80
https://www.idnes.cz/…-zpravy_jape Získat zpět důvěru to bude sakra těžké ?Nevím jestli toho docílí s původním strojem?
13.11.2021 11:36:17 #81
>> #80, adam 1, 13. 11. 2021 09:21:35
Propánajána jaká důvěra? Lanovka jezdila skoro devadesát let bez problému, je to sdandardní dopravní zařízení… Lidi se lekaj všeho, čehož jsme svědky denně .
Náš kamarád tam před cca 55 lety dělal brigádu na lanovce na Ještěd jako průvodčí a tak jsme mu tam občas chodili „dělat rozruch“ kecama ve frontě:
- „ty vole, vlezeš do toho? – proč ne? – koukej jak je mladej, ten ví prd – neblbni, koukej ty lana – ale jen jedno je ale tlustý, ty dvě tenký jsou jistící?… “
a pak nemístnejma poznámkama v kabině:
- „hele vole ta podlaha – nojo, je tam díra, nějaký propadliště? – pojď raději stranou – nojo, vole, ale celá podlaha je nějak prorezlá – nojo, dem se raději držet tý tyče nahoře – hele, ten mladej radši zůstane dole… – ale ne jde sem – pane průvodčí, vy se nebojíte? – bojí se, vole, vidíš jde se držet – nojo a ještě je u toho háku na stropě! – udržíš se kdyby to ruplo?…“ .
No mělo to úspěch – průvodčí BéďaJ dělal že neslyší, někdo nás nasraně napomínal, ale tyče u stropu byly obsazený.
A toto bylo v době, kdy lidi byli daleko statečnější, nevěděli skoro nic o přilbách, plovacích vestách, airbegách ani bezpečnostních pásech, zákazech kouření, zákazu pár piv za volantem, ani atombordelech ve špitálech, lockdownech, respirátorech, mRNA očkováních zázracích – ani zákazech vstupu do hospod, na koncerty, do kina a rozdělování dětí na volně dýchající a vzdělávané a na hadříkované co do školy občas něsměj .
Pokrok se nedá zastavit !
13.11.2021 12:43:58 #82
14.12.2021 16:32:06 #83
TMR na Jestedu se hezky vybarvuje. Sice udelali novou osvetlenou sjezdovku, kde zvlast nahore napichaly svetla do sjezdovky, dole nemaj sloupy ani matracky, ale… gastro je ted jaksi mimo areal, takze u parkoviste postavily priserny proskleny stan s bar/bufetem, od letoska parkovani pro ty co nemaji GOPASS placene (100Kc), vydani sezonek az po zahajeni sezony (udajne testovaci provoz ze)… detska cviciste zatim zadna, navic na ne odmitaji pustit kohokoli dalsiho. Mozna si reknete, kdyz nekdo jde do strediska TMR tak snad ma GOPASS – omyl, sportovni oddily, ktere na Jestedu trenuji GOPASS nedostanou, nejkratsi skipas je denni (ale co budere na jedne sjezdovce cely den delat to nevim), hodinove nebo skipasy na vice dni v sezone nejsou, to se vyborne hodi zvlast kdyz tam jste s detma, mate tam kazde odpoledne hodinu trenink, nebo si chcete po praci zajit na hodinu zalyzovat. K F10, kde se konala vetsina treninku se neda zajet, aby tam rodice mohli deti vyhodit (vjezd povolen jen TMR) – ze tam neni snih je dalsi vec, protoze pro TMR to je nezajimave, tak tam nezasnezuje. Pokud jste snad instruktor lyzovani na volne noze, mate smulu, v arealu jedine inkognito a na detska cviciste zapomente. Dotace za covid to ano, ale neprojete premice z lonska smula (opet se netyka gopassu)… a ted uz vas nahoru nevyveze ani CD, abyste TMR poslali do haje. Loni zacali lidi vyuzivat Uber – zaplatili si taxik nahoru, nedivil bych se kdyby letos pokracovali – plny auto vyjde levnejc nez permice a nemusite i s permici stat frontu jeste ke kase, aby vam zkontrolovali platnost ockovani. Ze zacatku Rataj tvrdil, jak jsou si vedomi, ze je to stredisko ve meste a blabla, ale zatim to vypada, ze bude v Liberci stredisko pro prazaky. …realita komercniho provozovatele…
31.01.2022 12:36:38 #84
tak dalsi stiznost na TMR. Pres pracovni tyden nejezdi LD Cerny Vrch, takze misto 6km sjezdovek zbyvaji 4km. Skoda, cerne sjezdovky, ta byla na nase pomery suprova. Na kratsi jednodenni lyzovacku z PHA uz budu asi radsi jezdit do Tanvaldu, za tech 15 min jizdy navic to asi stoji.
06.11.2023 09:22:33 #85
06.11.2023 10:07:10 #86
>> #85, Martin47, 06. 11. 2023 09:22:33
Hrůza… – kamarád tam dělal v r.1968 v létě brigádu a my jsme tam za ním chodili strašit lidí, že je mladej a ví prd kolik lidí se tam vejde a že se může utrhnout podlaha a že se budeme raději držet těch madel u stropu oběma rukama. Veliká sranda… Že by se.mohlo přetrhnout lano nás ani nenapadlo… – a hlavně by se nám to nehodilo do krámu.
Jinak v letech 1963 – 1971 jsme v zimě cca 3× týdně ty kabiny v rámci tréninků na sjezdovce „Pod lanama“ nebo „Přes padáky“ plnili – permice na dennich 10 jízd za 18,80 Kč – a ještě jsme švindlovali…
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.