Pec pod Sněžkou diskuze

Diskuze a komentáře čtenářů ke středisku Pec pod Sněžkou

14.01.2013 13:22:53 #2 

Příspěvků: 33

iampucmeloud

Jak sleduji a objíždím naše horská střediska začínám mít s Pecí problém. Má už jen jedinou (sice velkou) výhodu – polohu. Ostatní je všechno špatně.

  • jen jedna sedačková lanovka
  • předražené jízdné ( Klínovec má lanovky tři, čtvrtou staví a jízdné na den je o 30 Kč levnější)
  • přijedu na týden a nedoplatím se na parkovišti (hodně středisek má parkování zdarma)
  • přijedu a zaplatím dalších 1000 Kč abych se dostal na chatu
  • není zasněžován celý areál
  • děti od 0 let platí jak mourovatý (Klínovec do 6 let zdarma)
  • výborné slevy pro školní skupiny ( vezměme 10 dětí do 10 let na 5 dní;2680 z toho sleva 20% dítě zaplatí 2144 Kč; pokud si koupí klasický dětský lístek zaplatí 1330 Kč; lumpárna jako tele!!!)
  • středisko navštivte pokud se chcete nechat sedřít z kůže na dětském jízdném, parkovném, skitaxi a pokud chcete aby Vás bolely nohy ne vleku; plusem je to hezké místo..

14.01.2013 18:35:55 #3 

Příspěvků: 6843

˘Ö˘Krab muž

>> #2, iampucmeloud, 14. 01. 2013 13:22:53

A představ si, že se najdou tací kverulanti, kterým se nový Klínovec, resp. konkrétně to, co udělaly sedačky s množstvím lidí na sjezdovkách, pranic nelíbí. Ale toleruji to, víc s tím nezmůžu.

Osobně s Pecí problém nemám, protože tam nejezdím a nikdo mě k tomu nenutí. Tebe ano?

Pokud je pro nějakou skupinu dětské jízdné výhodnější a má na něj nárok, nikdo nikoho snad nemůže přesvědčit k dražšímu nákupu. Ledaže nechci tu slevu zadarmo.

P.S. Syn (nad 10 let) je momentálně v Peci se školu na lyžáku, podle jeho telefonátu Tebou zveřejněné ceny nesedí, resp. pohledem do ceníku sedí pouze na hlavní sezónu – pak je na zodpovědnosti a možnostech školy, zda bude kurz zrovna v Peci a zrovna v plné sezóně.

Podle ceníku jezdí aktuálně na 5 dnů ze 6ti, tj. plná dospělá cena 2.720 Kč – 35% = 1.768 Kč. Školní kurzy mají totiž po dvou celých dnech lyžování (podle platné vyhlášky MŠMT) povinný den odpočinku, což Ti jaksi uniklo…

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

15.01.2013 09:08:25 #4 

Příspěvků: 33

iampucmeloud

>> #3, ˘Ö˘Krab, 14. 01. 2013 18:35:55

Ten výpočet je dobře, platí pro skupinu 10 dětí do 10 let na 5 dní v nejdražším termínu. http://www.skipec.com/zima/cenik.php?… Pec je nejvíce nevýhodná pro ty nejmenší, čím menší dítě tím horší. Pro starší děti je tomu pochopitelně zase trochu jinak. Já jsem jako největší negativum střediska uváděl malé děti (do 6 let se často neplatí nikde). A tady zaplatí tříleté dítě lyžující na pomičce 380 za den.

Žádná vyhláška MŠMT k lyžařským kurzům závazná pro školy neexistuje. Existuje pouze Metodický pokyn, který je ale závazný jen pro školy zřízené přímo ministerstvem a to nejsou prakticky žádné. Tento pokyn volný půlden doporučuje. Vše záleží na tom jaký pokyn vydá ředitel školy, který musí umět situaci posoudit. Je fakt, že je lety vyzkoušené a doporučované tento volný půlden do výcviku zařadit a zpravidla všichni rozumní to tak dělají. Záleží vždy na konkrétním výcviku jaká pravidla nastavit, aby byla obhajitelná v případě nějaké nešťastné události a také proto, aby všichni lyžovali s radostí.

15.01.2013 09:57:19 #5 

Příspěvků: 6843

˘Ö˘Krab muž

Jde o vyhlášku Ministerstva zdravotnictví 106/2001 §8 ve znění pozdějších platných předpisů.

Pro úplnost: bavíme se o tomto metodickém pokynu, ve kterém je v podstatě rozpracována zmíněná vyhláška? Nebo jde o tento?

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

15.01.2013 13:49:41 #6 

Příspěvků: 33

iampucmeloud

>> #5, ˘Ö˘Krab, 15. 01. 2013 09:57:19

Zdravím, diskuse byla o platné vyhlášce MŠMT. Žádná vyhláška MŠMT k lyžařským kurzům pro školy neexistuje. První tebou uváděný pokyn (rok 2005) není platný pro většinu škol (zřizovaných obcemi a vyššími územně správními celky). Druhý pokyn (aktualizován 1994), se vztahuje k již neexistují vyhlášce. Zůstává nám vyhláška Ministerstva zdravotnictví, kterou uvádíš (ne MŠMT) která samozřejmě i pro školství platí.

Problém je ovšem ve výkladu věty: „Při soustavné fyzické zátěži dětí v prvních dvou dnech zotavovací akce musí být třetí den vyhrazen odpočinku.“

Co je to soustavná fyzická zátěž. Souhlasím, že je to i lyžařský výcvik, ale konaný po určitou dobu. Z par 8. odst 5 bych dovodil konaný 6 hodin denně (tedy maximální doba po kterou smí být konán)

Doslovně vyhlášku ministerstva zdravotnictví nerespektuje ani metodický pokyn MŠMT (platný pouze pro školy zřizované MŠMT) který uvádí:

„(8) Zpravidla třetí den lyžařského kurzu se doporučuje z hlediska zdravotního zařadit odpočinkový půlden s aktivním programem a bez lyžařského nebo snowboardového výcviku.“

Pokyn MŠMT tedy nerespektuje vyhlášku ministerstva zdravotnictví. K tomu je však třeba ale dodat, že vyhláška je větší právní síly než jen pro někoho platný metodický pokyn.

Zbývá se tedy vrátit k pojmu soustavné fyzické zátěže. Výklad Ministerstva zdravotnictví (které jediné může vykládat svoji vyhlášku nemám), rozhodnutí soudu v této věci mi není známo.

Nezbývá než se zachovat tak, aby každý své rozhodnutí uměl obhájit v případě např. úrazu. Co bych v tomto případě posuzoval?

Jsou výcviky, kdy žáci na svah odjíždí ze vzdálené chaty a jsou pryč celý den. Naopak jsou výcviky, kdy je chata na svahu a žáci se jdou po obědě na hoďku natáhnout nebo prospat.

Jsou školy (nejen sportovní), které prokazatelně před kurzem žáky fyzicky připravovali, některé školy nedělají nic (ani rozcvičku před zahájením výcviku).

A jsou i žáci zdravotně oslabení.

První dva dny pršelo a lyžovali jsme jen dvě hodiny denně, třetí den je hezky, tak jdeme na celý den. (Já bych o soustavné zátěži mluvil, kdyby se jednalo o výcvik konaný 6 hodin denně)

Všechny tyto příklady a spoustu dalších okolností je třeba zahrnout do pojmu soustavná fyzická zátěž. Je to dost individuální. V případě první den 6 hodin výcviku, druhý den 6 hodin výcviku musí být třetí den volný. Dost škol učí třeba jen 4 nebo 5 hodin – stačí pak volný půlden?

Konečná pravidla (respektující závazné předpisy) musí nastavit ředitel školy a vedoucí kurzu, protože jsou to oni, kteří budou rodičům nebo u soudu vysvětlovat jestli rozumná míra fyzické zátěže byla překročena.

Uf, už nediskutuju..na horách hezky…

15.01.2013 17:14:56 #7 

Příspěvků: 21

pawe muž

>> #2, iampucmeloud, 14. 01. 2013 13:22:53

Pro mě je Pec stále přitažlivá dojezdovou vzdáleností, různorodostí kopců i jistou nostalgií. Loni za ČSTV bylo parkování pro jednodenní lyžaře zdarma, letos s novým nájemcem se platí myslím všude a vždy. Loni mi vyhovovala možnost nákupu 3hodinového lístku se zahájením kdykoliv během dne, což letos již není. Já sedačky nutně nepotřebuji, ale souhlasím, že na Javoru, který slouží i jako přibližovák na další (i mírnější) sjezdovky, kotva moc pohodlná pro malá děcka,seniory nebo začátečníky není. V tomto místě jsem v minulosti zažil i dost neurvalé chování vlekaře k starším německým turistům, když měli problém s chycením kotvy.

15.01.2013 18:24:33 #8 

Příspěvků: 33

iampucmeloud

>> #7, pawe, 15. 01. 2013 17:14:56

Tak dojezdová vzdálenost je vždy plus. Cenová politika vůči malým dětem je však brutální. Dám další srovnání. Rodina (2 dospělí a 2 děti ve věku 3 a 5 let) se rozhodnou zakoupit celosezónní jízdné. V Peci zaplatí 32 000 Kč v našem „nejdražším“ středisku Špindlu zaplatí 17 500 Kč (počet lanovek ani nesrovnávám a ještě jim to platí na www.superskipas.sk, tedy nejlepší střediska na Slovensku).

15.01.2013 18:31:55 #9 

Příspěvků: 33

iampucmeloud

>> #8, iampucmeloud, 15. 01. 2013 18:24:33

Abych nekřivdil Peci tak jízdenka platí na skiresort s Černou horou a spol.

18.01.2013 19:47:23 #10 

Příspěvků: 5

bamjoe

Jedna věc :„Provozovatel to PŘEHNAL“ to je pro mě konec pece pánové

19.01.2013 19:48:56 #11 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

Tak co, v Peci prostě nepreferují děti a rodiny s dětmi. Tak tam se svými rodinami své peníze prostě nevozte. Třeba nakonec budou všichni spokojeni a Pec se proslaví jako skvělý areál pro ty, kteří si od dětí chtějí odpočinout…

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

21.01.2013 19:55:50 #12 

Příspěvků: 4267

ivan

V uváděných souvislostech může být zajímavá informace, která se ke mně dostala loni na jaře. Poté, co Jansta a spol. ovládli ČSTV a Kejval byl jasný v ČOV.

Podle ní by se vedle nížinného „Janstova“ tréninkového centra v Nymburce (klasický starý areál ČSTV, nyní notně vybydlený, ale mají se do něj nasypat těžké peníze) měly Pec + Jánky, do budoucna spojené i fyzicky přes vršky, stát tréninkovým areálem „horským“. Předseda komise ČSTV pro lyžařské areály Bis už tam vlastní (formálně manželka, zeť) tři horské chaty/hotely.

O tom, komu by tam co patřilo, můžeme vesele spekulovat. Nezbavilo by se ČSTV stále více prodělávajícího areálu (a nemůže být současná místy až nepochopitelná cenová politika součástí této prodělečné strategie?) a neprodalo ho připraveným zájemcům?

Nemám to ověřené a po změnách, které tam s pronájmem nastaly, už jsem tohle dál nezjišťoval. Zatím ale už je dlouhodobě jeden provozovatel a leccos by se zdálo nasvědčovat tomu, že do budoucna se strategie a zaměření areálu může změnit. Stejně jako vlastnické poměry.

Onen spolek majitelů pozemků s Vamberou (Ski Pec 3000?) by jistě věděl víc.

26.01.2013 14:09:24 #13 

Příspěvků: 10

nemozny

Ani jsem většinu příspěvků nečetl, ale mám potřebu přidat svou zkušenost.

Byli jsme v Peci poprvé, dojezdová vzdálenost z Prahy ok, ubytovali jsme se nad Pecí na kopci v hotelu. Skibusenku jsme měli zdarma, parkovat u vleku nebylo třeba.

Cena za permici v dnešní době standardní, standardně rovněž nepřenosná, takže žádné drama z mé strany.

Středisko proti tomu dle mého názoru vynikající svou strukturou sjezdovek, jejich propojením, přepravní kapacitou, upraveností, neuvěřitelným množstvím chat s občerstvením a jistý genius loci nevyjímaje.

Za sebe mohu říci, že mohu každému jen doporučit!

26.01.2013 15:36:00 #14 

Příspěvků: 33

iampucmeloud

A dnes v sobotu, když je nejvíc lidí, tak vytáhnou děla a perou to do těch lyžařů a dětí na sjezdovkách Javor a Zahrádky. Nejlépe, aby si v těch haldách technického ledu rozbili hubu. Pokud se sjezdovka zasněžuje, tak by se spíše měla zavřít.

Vrácení jízdného když to nejede: ŠPINDL: v případě současného zastavení všech lanových drah provozovaných MELIDA,a.s trvající déle než tři hodiny, a to z důvodů nepříznivého počasí, nadměrné rychlosti větru, bouřky, technické poruchy nebo při výpadku elektrické energie. V tomto případě bude náhrada jízdného poskytnuta formou voucheru v poslední den platnosti jízdenky.

PEC: Provozovatel si vyhrazuje právo uzavřít lanové dráhy, lyžařské vleky a sjezdové tratě při poruchách, nadměrné rychlosti větru, výpadku elektrické energie apod. V těchto případech nevzniká nárok na vrácení jízdného.

!!!!!Neradi, když to nejede vrací Kč všude, ale v Peci nikdy!!!!!!!

Co změna, tak hůře pro lyžaře.

26.01.2013 15:57:31 #15 

Příspěvků: 10

nemozny

>> #14, iampucmeloud, 26. 01. 2013 15:36:00

V panoramatech na CT psali, ze jsou tam zavody, tak se tomu zasnezovani asi neni co divit.

Nechápu, proč lidi do Pece jezdíte, když s tím máte takový problém?

26.01.2013 16:25:41 #16 

Příspěvků: 3637

m3 muž

>> #15, nemozny, 26. 01. 2013 15:57:31

Asi protože dost lidí z tohoto fóra nejezdí jen do jednoho střediska.O to víc asi nejen mě s… ,že to v Peci je takhle.

26.01.2013 16:41:03 #17 

Příspěvků: 2

renek muž

Jezdili jsme pravidelně do Pece na noční lyžování,letos o 1 hodinu kratší, zároveň zdražili a snad se platí i parkovné. Při pohledu na kameru v tomto týdnu na levé straně obrovské kupy technického sněhu a přes sjezdovku stříkající děla – děkuji jedeme jinam.

26.01.2013 17:11:34 #18 

Příspěvků: 10

nemozny

Zběžně jsem prolétl i ostatní střediska v tomto foru a už mi to došlo. Doufal jsem v nějaké konstruktivní recenze a ve výsledku že se dozvím, která střediska v čechách stojí za návštěvu (znám jen moravská).

Když tady ty příspěvky pozoruju, tak vy se sem prostě a jednoduše chodíte jen vyplakat!

Naštěstí jsem tu zabil jen 10m času. Nechť je toto varování Vám ostatním, kteří byste sem zavítali stejně idealisticky

26.01.2013 17:12:06 #19 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #17, renek, 26. 01. 2013 16:41:03

„…a přes sjezdovku stříkající děla – děkuji jedeme jinam.“

Chápu, že areály potřebují využít dobré podmínky pro výrobu sněhu.

Ale stříkání děly do ksichtů vážených zákazníků v hlavních návštěvních termínech je jedna z největších zhovadilostí, kterou můžou v areálech udělat. Často jsou v tom ještě nezmrzlé kapky vody a jak to jednou ve větší zimě přimrzne na brýle, těžko se s tím něco udělá.

Já osobně to považuje za vrchol bezohlednosti k zákazníkům a snažím se nejezdit tam, kde podobné věci praktikují.

Vrcholem jsou Jánky, kde skiareál dlouhé roky k propagaci používal fotku lyžaře jedoucího po relativně úzké sjezdovce, na ktaré byla velká hromada technického sněhu od kraje ke kraji. Větší neschopnost vcítění se do potřeb zákazníka si snad ani nedovedu představit.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

26.01.2013 17:38:42 #20 

Příspěvků: 2034

Radek Holub - SNOW muž

>> #18, nemozny, 26. 01. 2013 17:11:34

Diskuzi u středisek většinou vyprovokuje nějaká negativní, třeba i subjektivní zkušenost, a tak to může působit poněkud depresivně.

V aktuálních reportech ze středisek se ale myslím najde i dost pozitivních momentů: http://snow.cz/…iska/reporty

Každopádně budeme rádi, pokud se o ně podělíte též :-)

26.01.2013 19:18:51 #21 

Příspěvků: 5

bamjoe

pokud chceš doporučit sředisko podívej se spíše na reporty

11.02.2014 21:47:20 #22 

Příspěvků: 15

chrestysek

>> #1, administrator, 28. 10. 2009 22:44:32 Je na dolní stanici Javor vlek poma (vhodny pro děti) ??? Jedu tuto neděli se dvěmi 7-letymi dětmi (spíš ještě začátečníci) do Pece a provozovatel skibusu chaty, kde budem ubytovani, mi napsal: „Odvezeme vás k skiareálu dolní stanice Javor ale zde je jen 2 kotva na lanovku by jste museli cca 400m pěšky, ale ta je pro zdatnější lyžaře.“ Prosím, můžete mi někdo napsat, zda opravdu na dolní stanici Javor neexistuje něco vhodného pro děti? Na kotvě to nezvládnou ani náhodou – jsem na ně obě sama.

Dík za rady/info!!!

25.12.2020 21:00:37 #23 

Příspěvků: 45

aldator muž

>> Reakce na aktuální report z 20.12.2020. Zdravím, chci se zeptat neberete náhodou i spolucestující, já sem z Červeného Kostelce,Diky Aleš

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Reporty z lyžařských středisek

Folgaria [Alpe Cimbra]

Folgaria [Alpe Cimbra]

Folgaria [Alpe Cimbra]

Folgaria [Alpe Cimbra]