Proc si (ne)brat priklad se zavodniho lyzovani? - strana 3 - Diskuze - Diskuzní fórum o lyžování - SNOW.CZ

Proc si (ne)brat priklad se zavodniho lyzovani? (diskuze strana 3)

Nalezené položky: 398 « První | < Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | Další > | Poslední »

22.12.2013 22:26:28 #61 

Příspěvků: 4224

˘Ö˘Krab muž

>> #58, m3, 22. 12. 2013 21:11:21

„… Dovolil bych si vstoupit do této diskuze a shrnout zde svůj názor na více témat. Závodní lyžování bylo, je a bude klíčem k drtivé většině témat, které se zde řeší. …“ Napsal Buzzy hned v na začátku svého entrée.

„Připadá mi ale,že je ve fázi „hledání“ a tak zde své nejasné a neurčité domněnky a pochybnosti veřejně ventiloval a pokusil se dostat na ně odpověď.“

Jedním ze základních principů jakéhokoliv poznání je naučit se klást ty správné otázky. Z výše uvedeného souhlasím s ‚veřejnou ventilací neurčitých domněnek a pochybností‘, hledání (na webu) ho sem přivedlo. Ale že by se pokusil dostat odpověď – to by se musel nejdříve ptát.

Ptal se tedy, soudruzi? Celkem jsem našel v jeho postech tři věty tázací.
#35 Souhlasíš?
#40 Nějak nechápu, jaký je v tom rozdíl?
#40 Viděl si někdy závodníka při volné jízdě?

Tedy se vlastně neptal, přesto mu bylo odpovídáno. Je ale dost dobře možné, že konkrétní odpovědi ani neočekává, resp. nemusí je vůbec poznat a rozumět jim.

Přesto pevně doufám, že si zde budeme moci přečíst i Buzzyho další vstupy a dočkáme se od něj, po tak mnohoslibném úvodu, i silných argumentů.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

22.12.2013 22:47:10 #62 

Příspěvků: 1787

TNS muž

>> #59, ivan, 22. 12. 2013 21:27:37

„Jsem přesvědčen o tom, že existují pohyboví dokonalci, kteří empiricko-intuitivně, tedy jen na základě pokusů a omylů, vykonají určitý pohyb (skoro) optimálně.“

Súhlasím bez výhrad.Škoda,že medzi takto obdarených jedincov nepatrím.

„Na pohrdlivé řeči o „nepřemýšlej a jezdi“ lze namítnout, kolik času už za roky asi strávil papá Hirscher u videa a přemýšlením. Jak to, co vykoumal, předával synkovi, je jiná věc.“

V mojom prípade je to trochu inak.Rozhodne by som nepovedal,že išlo o pohŕdavé reči.Poznali ma a vedeli,že ma na ceste k lepším výkonom brzdí len vlastná hlava.Pripomienky a to padli aj ostrejšie frázy,boli(a stále sú) namieste.

A čo sa týka snahy o zisťovanie príčin a získavanie vedomostí,aj v tom s tebou súhlasím.Rozhodne nezosmiešňujem snahu druhých pitvať techniku pohybu aj do najmenších podrobností.In­formačná hodnota je v niektorých prípadoch vysoká,prevod do praxe ale môže byť pre niekoho ošemetný.Unicu­ique suum

..nie som pravoverný lyžiar,som len tieň z minulého fóra.

23.12.2013 01:52:12 #63 

Příspěvků: 1228

Navvy

A je skutečně smyslem to, aby se každý snažil napodobit styl závodníků? Obávám se, že ne vždy. Není pochyb o tom, že závodní lyžování je jakýmsi vrcholem toho, jak se dostat z vrchní části sjezdovky na její spodní konec. Jenže vrcholový závodník má něco víc než jen lyžařskou techniku, která ho odlišuje od zbytku lidí s lyžemi na nohou. V první řadě je to skvělá fyzická kondice. Pak je to odpovídající vybavení (byť někteří nevrcholoví lyžaři mohou mít třeba i lepší) a v neposlední řadě jsou to zkušenosti a návyky s řešením složitých až kritických situací. Pokud se 90 % lidí pokusí napodobit to, jak jezdí závodníci na závodech, budou mít problém. Proto je podle mě správné vybrat si ze závodního lyžování to, co je použitelné i při mizerné fyzické kondici a absenci některých návyků. Lyžař prostě musí ty závodníky napodobovat tak, aby měl vše pod kontrolou (včetně své kondice) až na konec sjezdovky. V opačném případě riskuje, že skončí v péči horské služby.

24.12.2013 07:39:52 #64 

Příspěvků: 80

Buzzy

Omlouvám se, že ‚degraduji‘ místní fundovanou diskuzi. Vyhledávat si diskuze na téma lyžování nemám ve vzyku. Důvod jsem již uvedl, dokola ohrávaná odborná terminologie, ale takřka žádná podstatná informace. Ale čas od času jsem se na toto téma po netu porozhlédl. Tahle stránka mě zaujala díky lyžařským analýzám. Konečně jsem měl pocit, že tomu někteří opravdu rozumí. Pak jsem si tak projížděl zdejší diskuze, třeba o tématu příliš velké rychlosti. Opět mi naštvalo, že na základní otázky přicházejí odpovědi o osách, odstředivých silách, rotacích atd. Bez urážky, ale pochybuji, že to někomu pomůže. Všelijaké definice záklonů, stylů atd. všechno strašně komplikují! Myslím, že jsem slyšel hodně rozborů ohledně techniky. Poslouchal jsem několik trenérů a jiných borců, kteří k tomuto sportu mají co říct. A nikdy, opakuju nikdy, mi nikdo neradil pomocí odborné mluvy! Naopak, čím jednodušeji něco vysvětlím, tím lépe to každý pochopí. Čím více chybu a její projev popíšu, tím spíše roste šance, že jí lyžař dokáže na své jízdě rozpoznat a změnit jí. Ale chápu, neznalost terminologie ničí diskuzi. Téma této diskuze mi přišlo vhodné, abych zkusil přidat svou radu a zkušenost a pomohl někomu, kdo pomoct chce. Výsledek? Určitě jsou zde lidé, kteří ví o čem mluví, ale tahle diskuze postrádá smysl. Snažil jsem se odpovědět na dané téma a zároveň i s odkazem na starší témata. Dobře, forma a přehlednost je horší, ale jak jsem psal, píšu na tabletu a v ryhlosti, takže za to se omlouvám. Ale přesto si myslím, že hlavní myšlenka lze vyčíst. Ale debila bez zkušeností ze mě laskavě nedělejte!

Napsal jsem vlastní zkušenosti a popis toho, co si myslím, že někomu může pomoct. O Bode millerovi jsem fakt psát nechtěl. Projev záklonu při jízdě jsem zkusil popsat, protože odborná definice je při jízdě k ničemu! Důležitý je uvědomit si, že dělám chybu! Další věc, já nemluvil o funcarvingu, ale o vnitřní celkově. Vůbec pak nechápu tu stabilitu a rychlost. Jaksi vám uteklo to hlavní, co jsem napsal. Co si máte vzít ze závodního lyžování? Shopnost zavírat oblouky a tím kontrolovat rychlost. To ale potřebuju stabilitu a těžko lze zavírat oblouk s váhou na vnitřní a natož v záklonu.

Závěrem. Krabene, nejsem trenér a neumím dělat videoanalýzu. Ale ten tvůj závodník na mě nepůsobí dobře a ta trať co jel nebyla moc zavřená, takže to není to, o čem mluvím. A kouknul jsem se na tvá videa. Jak říkám, nechci soudit z videa, ale přesně tohle je to, o čem mluvím. Zkus si v padáku zavřít oblouk. Uvidíš sám. Možná neumím terminologii a kazím vám punc odbornosti, ale nějak mě to netrápí. Takže ještě jednou, sorry, nechtěl jsem zkazit vaší diskuzi.

24.12.2013 07:39:53 #65 

Příspěvků: 80

Buzzy

Omlouvám se, že ‚degraduji‘ místní fundovanou diskuzi. Vyhledávat si diskuze na téma lyžování nemám ve vzyku. Důvod jsem již uvedl, dokola ohrávaná odborná terminologie, ale takřka žádná podstatná informace. Ale čas od času jsem se na toto téma po netu porozhlédl. Tahle stránka mě zaujala díky lyžařským analýzám. Konečně jsem měl pocit, že tomu někteří opravdu rozumí. Pak jsem si tak projížděl zdejší diskuze, třeba o tématu příliš velké rychlosti. Opět mi naštvalo, že na základní otázky přicházejí odpovědi o osách, odstředivých silách, rotacích atd. Bez urážky, ale pochybuji, že to někomu pomůže. Všelijaké definice záklonů, stylů atd. všechno strašně komplikují! Myslím, že jsem slyšel hodně rozborů ohledně techniky. Poslouchal jsem několik trenérů a jiných borců, kteří k tomuto sportu mají co říct. A nikdy, opakuju nikdy, mi nikdo neradil pomocí odborné mluvy! Naopak, čím jednodušeji něco vysvětlím, tím lépe to každý pochopí. Čím více chybu a její projev popíšu, tím spíše roste šance, že jí lyžař dokáže na své jízdě rozpoznat a změnit jí. Ale chápu, neznalost terminologie ničí diskuzi. Téma této diskuze mi přišlo vhodné, abych zkusil přidat svou radu a zkušenost a pomohl někomu, kdo pomoct chce. Výsledek? Určitě jsou zde lidé, kteří ví o čem mluví, ale tahle diskuze postrádá smysl. Snažil jsem se odpovědět na dané téma a zároveň i s odkazem na starší témata. Dobře, forma a přehlednost je horší, ale jak jsem psal, píšu na tabletu a v ryhlosti, takže za to se omlouvám. Ale přesto si myslím, že hlavní myšlenka lze vyčíst. Ale debila bez zkušeností ze mě laskavě nedělejte!

Napsal jsem vlastní zkušenosti a popis toho, co si myslím, že někomu může pomoct. O Bode millerovi jsem fakt psát nechtěl. Projev záklonu při jízdě jsem zkusil popsat, protože odborná definice je při jízdě k ničemu! Důležitý je uvědomit si, že dělám chybu! Další věc, já nemluvil o funcarvingu, ale o vnitřní celkově. Vůbec pak nechápu tu stabilitu a rychlost. Jaksi vám uteklo to hlavní, co jsem napsal. Co si máte vzít ze závodního lyžování? Shopnost zavírat oblouky a tím kontrolovat rychlost. To ale potřebuju stabilitu a těžko lze zavírat oblouk s váhou na vnitřní a natož v záklonu.

Závěrem. Krabene, nejsem trenér a neumím dělat videoanalýzu. Ale ten tvůj závodník na mě nepůsobí dobře a ta trať co jel nebyla moc zavřená, takže to není to, o čem mluvím. A kouknul jsem se na tvá videa. Jak říkám, nechci soudit z videa, ale přesně tohle je to, o čem mluvím. Zkus si v padáku zavřít oblouk. Uvidíš sám. Možná neumím terminologii a kazím vám punc odbornosti, ale nějak mě to netrápí. Takže ještě jednou, sorry, nechtěl jsem zkazit vaší diskuzi.

24.12.2013 08:52:14 #66 

Příspěvků: 701

orim muž

>> #65, Buzzy, 24. 12. 2013 07:39:53

Máš gule, To je dobre. Podľa mňa sa na tomto fóre nemusíš nikomu ospravedlnovať, nespravil si nič zlé iba si vyjadril svoj názor. PS: prajem pekné vianoce.

24.12.2013 09:18:00 #67 

Příspěvků: 4224

˘Ö˘Krab muž

>> #64, Buzzy, 24. 12. 2013 07:39:52

Diskuzi nekazíš, obohacuješ. (Pokřížil jsi mě s Hrebenem a udělal ze mě Krabena, takovéto vtípky se tady také cení.) Máš vyhraněný názor, já možná také, toto je diskuzní fórum, tak spolu pojďme diskutovat a předkládaná tvrzení opírat o argumenty.

Až doposavad jsi nenapsal nic, co by bylo podle mého mínění vysloveně špatně, s čím bych musel nesouhlasit. Teď mám však zásadní problém s Tvým prohlášením:

„Co si máte vzít ze závodního lyžování? Schopnost zavírat oblouky a tím kontrolovat rychlost.“

Ač nezávodník a netrenér, pokusím se Tě usvědčit z omylu. Ano, závodníky zdobí (oproti majoritní populaci) schopnost zavírat oblouky, či spíše vůbec zatáčet. Ale již z principu jízdy vytyčenou tratí není možné a efektivní zavírat oblouky víc, než dovoluje kurz, protože tímto způsobená odchylka od ideální linie vede k časové ztrátě a také ke ztrátě rychlosti, která se projeví další ztrátou v příští brance/oblouku. V závodní jízdě není zavírání oblouků výhradním (a troufám si tvrdit ani nejčastějším) prostředkem k regulaci rychlosti – jak se to snažíš podat, ale nejzákladnější prostředek k udržení se v zamýšlené stopě.

Myslím, že jsa okouzleni carvingem, měli bychom například (když už) od závodníků kopírovat spíše regulační prvek v podobě driftu v předspádnicové části oblouku… pokud vadí termíny drift a spádnice, tak mluvím o nájezdu do oblouku na lyžích, které mají špičky otočeny mírně ze svahu (oproti směru jízdy) a sunou se kus jakoby bokem. Tedy nikoliv přibrzdění na výjezdu z oblouku utržením patek lyží, jak to provozuje 90% populace, která se o regulaci rychlosti pokouší.
[Když to spočítám, tak ‚odborný‘ popis zabral 5 slov (drift v předspádnicové části oblouku), ‚lidský‘ zabral slov 21 vč. předložek a spojek (nájezd do oblouku na lyžích, které mají špičky otočeny mírně ze svahu oproti směru jízdy a sunou se kus jakoby bokem).]

Tedy oblouky zavírat? Ano, všemi deseti. Je to naprostý základ bezpečného lyžování, ale k regulaci rychlosti při carvingu to zdaleka nestačí, tak jednoduché to, obávám se, není, navíc nemusí být tento způsob regulace (dotažený do krajnosti) při běžném provozu na sjezdovkách úplně ohleduplný k ostatním.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

24.12.2013 16:06:18 #68 

Příspěvků: 3866

ivan

Buzzy, uvědom si, jakým „žánrem“ nemoderovaná diskuse na netu je. To je svého druhu „volný styl“, do něhož každý může vnést svoje. Tím pádem od ní nemůžeš očekávat příliš a rozhodně nemůže být podle gusta každého. Není to placená poradna, není to koučink na sněhu. Diskutéři vnášejí své pohledy, postřehy, komentáře. Je pak přece běžné, že se taková vlákna různě rozbíhají a rozvětvují, odbíhá se od tématu.

I tohle jsme tady už dřív hodně probírali, víme, že diskuse má svou významnou roli společenskou, „pokecovou“. Různí účastníci mají různé dílčí motivace, proč sem psát. A z takové všehochuti holt nemůže neřízeně vzniknout přísně věcný odborný diskurs. Ani by to nefungovalo a fórum by to zabilo.

Kdysi existovaly stránky carver.cz. To byla „učitelská“ website, tvrdě ba diktátorsky moderovaná. I v jejích nejlepších časech tam pravidelně diskutovalo iirc 7 lidí, nakonec ani to ne.

Další odborná platforma (pod stejným moderátorem) byla interski.cz, jejíž zaměření napovídá už název. Taky tam diskutovalo pár lidí, učitelů lyžování a trenérů. Ani ta nepřežila.

Analýzu si dělat nebudu (ani ty sis ji určitě nedělal, pokud ano, sem s čísly, pls), ale nezdá se mi, že „na základní otázky přicházejí odpovědi o osách, odstředivých silách, rotacích atd.“. Proč by to vůbec někdo dělal? Že se potom diskuse třeba rozvine a na základě původního dotazu se dostane až do odborných hlubin, je jiná věc, ale tak to prostě bývá, viz výše.

Naopak si myslím, že na základní otázky už tady padlo mnoho věcných a srozumitelných rad. (Diskuse o lyžařské technice jsou jen jedním z mnoha témat.)

O tom, jestli „diskuse má smysl“, rozhodují svobodně její účastníci, ne ty. Když se rozvine, pro diskutéry asi smysl má. Když si myslíš, že pro tebe ne, diskutovat nemusíš. Elementary, dear Watson.

Jako bys přehlédl příměr o rozkopávání otevřených dveří. Tvoje plamenná výzva inspirovat se závodníky je tady už dávno, vlastně od začátku, jakousi základní ideologií. Kdo má jiné lyžařské preference a chce v jejich duchu , chodí třeba jinam (carv, freeriding). Většinu z toho, co nám předkládáš, buďto automaticky akceptujeme, nebo jsme už někdy probrali. Taky proto se tady někdy dereme tak do hloubky a za detaily. Neboť to „základní“, po čem voláš, už je mnohdy promrskané do mrtě.

K tomu „záklonu“. To je tak vágní nálepka, že se do ní vejde jak lyžař těsně předtím, než odletí na krovky, tak i lehce nevyvážený postoj. Jenže i tohle jsme už mockrát diskutovali včetně (neomdli) úhlových rychlostí různých segmentů počínaje systémem lyže+vázání+bota prakticky v pomyslném středu otáčení a konče trupem a hlavou (nej)dále od něj. Což nikomu nebudu vykládat na svahu a nechám to jako speciální laskominu pro ty, kdo mají rádi fyzikální a biomechanická zdůvodnění. Takže třeba i jako extrabuřt do diskuse. Koho to nezajímá, číst to nemusí. A, last but not least, nic se za zdejší „moudra“ neplatí.

Takže to, co lze taky nazvat „záklonem“ je různě funkční v přímé jízdě a v obloucích a v různých fázích oblouku, například. Tudíž je nutné vyjasnit si, co „záklonem" chápeš. Bez toho to má smysl tak pro laiky do hospody.

K tomu zavírání oblouků ti už napsal Krab. Samotné zavírání oblouků pro kontrolu rychlosti ale vede ke křižování sjezdovky a k oněm „SG obloukům na slalomce“. Inspirativní je kdyžtak třeba co nejrychlejší „cross“ a zahájení oblouku nového. Ale je mi trapné tohle i jen zmínit, protože to tady probíráme furt a imrvére.

O „kažení“ diskuse nejde. Když sem ale někdo napochoduje a začne tady ostatní přesvědčovat a poučovat o něčem, co je tady „slabikářem“, nemůžeš čekat, že sedneme na zadek a začneme volat ó jak jsi skvělý, konečně máme jasno. Naopak si myslím, že na tyto okolnosti jsi zde byl přijat velmi vstřícně. A když si nebudeš stěžovat, jak tě zdejší příspěvky svobodných diskustérů „naštvávají“, třeba tu ta vstřícnost zůstane.

Hezké Vánoce, nejenom tobě.

25.12.2013 18:45:13 #69 

Příspěvků: 80

Buzzy

Jak zde padlo, je těžké projet určenou trať a to co nejrychleš to jde. Musíte se vyvarovat chyb a správně a včas nasazovat oblouky. Musíte myslet dopředu. Takže nasazujete oblouk podle toho, jak vypadají další brány. Jinými slovy, zatáčím, ale přitom myslím na dva další oblouky. u zavřených bran v prudkém svahu to platí nejvíc. Jednoduše řečeno musíte oblouk tak zavřít (vyjet v podstatě na úroveň projížděné branky) a až pak začít nasazovat druhý oblouk.

Jak se to naučit? Nemusíte se snažit okoukávat jejich styl a pitvat ten svůj do detailu, stejně se vám to nepovede a unikne vám to hlavní. Stačí vám zkusit si ty branky (hůlky, větvičky, cokoliv) dát na prudký svah v co nejmenším úhlu, tedy zavřít je. Uvidíte sami, že když pojedete z první do druhé přímo, tedy co nejkratší cestou, tak se buď úplně zastavíte a do třetí spíše dobruslíte nebo proletíte mimo a i přes všechnu snahu třetí bránu minete.

Jak na to? snažte se na ty hrany tak postavit(skoro v celém průběhu oblouku vám lze při pohledu zdola číst vše na skluznici), že podstatě pojedete zpět do kopce. Když budete krásně vysoko nad tou druhou bránou, přejděte do druhého oblouku se stejným přístupem.

Co vám to přinese? Poznáte své chyby, jak jsem řekl, ale taky se stanete pány nejen svých lyží, ale i celé sjezdovky. Budete pak moct bejt sobečtí a jet na úkor ostatních, tedy zavírat dle libosti.

Proč? Protože získáte přehled a kontrolu nad vším,včetně ostatních lyžařů. Pokud vám někdo bude křížit vaši jízdu, tak vy budete mít dostatek času na odhad jeho dráhy a popřípadě na výběr ‚unikové‘ cesty. Proč? Vy v podstatě pojedete rovnoběžně s lyžařem pod vámi ( a to i u malého dítěte, které se šoupe přes půl sjezdovky. Přitom ale rozhodně šoupat a ztrácet rychlost nebudete, za to fyzicky makat budete opravdu hodně, ale obto víc si to užijete.

A co se týká jezdců nad vámi? I na to je odpověď. Stačí na sjezdovku vjíždět až tehdy, kdy bude nad vámi menší provoz. A zbytek sledujete stejně, jako ty pod vámi. Když povedete oblouk de facto zpět do kopce, tak se i vaše zorné pole rozšíří o místa vedle vás i těsně nad váma! Jediné vaše ohrožení jsou idioti, kteří neví co dělají a přesto to valí rovně. I ti vás jen tak nedoženou. Naštěstí můžu mluvit na základě svých zkušeností. Nedoporučil bych vám učit se takto jezdit,kdybych nevěděl, že to funguje!

Doufám, že to tak zůstane i nadále, ale zatím jsem nikoho nasrazil, ale za to jsem mohl sledovat, jak se srazili nebo rozbili jiní. A ve většině případů jsem to sledoval v průběhu své jízdy. Jen jednou to do mě napálil jeden ‚speedrider‘, ale jen mě popotlačil o metr níž a rozbil si o mě hubu. Já zůstal normálně stát. A několik situací, které se nedali řešit jinak,než někomu v oblouku přeskočit lyže či se těšně vyhnout i na jedné lyži, někdy skončilo i pádem lyžeře. Ale jen proto, že se strašně lekli a posadili se na zadek. Ale to jsou situace, kdy vás někdo vytlačí mezi plužící školu, sedící snowboarďáky atd. Myslím, že tohle vám instruktor nikdy nemůže dát, to vám dá jen závodní lyžování.

A závěrem? Jak bylo řečeno, stojí to sakra hodně sil. Ale pokud máte na začátku sezóny fyzičku na prd, stejně jako já, zažijete pocit, kdy vám hoří stehna a stejně tak skoro celé tělo, včetně rukou. Stačí ale jezdit častějc do hospody a nejezdit nad úkor svých sil. Po třech dnech na lyžích ale zesílím natolik, že to pak po zbytek sezony nezažiju. Takže tak,doufám, že jsem tímto příspěvkem přinesl tomuto fóru nějaký nový pohled a přidal tak něco, co se zde ještě detailně neprobíralo, ale hlavně co by někomu mohlo pomoct zlepšit se.

Krásný zbytek svátků všem!

25.12.2013 18:55:45 #70 

Příspěvků: 4224

˘Ö˘Krab muž

>> #69, Buzzy, 25. 12. 2013 18:45:13

Sovy do Athén a dříví do lesa, sovy chromé, dříví zetlelé. Jsem zvědav, co Ti napíše ivan – jestli tedy najde dost sil, času a odvahy.

EDIT: Slyšel jsi někdy o necarvovatelných brankách?

EDIT2: „Takže tak,doufám, že jsem tímto příspěvkem přinesl tomuto fóru nějaký nový pohled a přidal tak něco, co se zde ještě detailně neprobíralo, ale hlavně co by někomu mohlo pomoct zlepšit se.“

Nepřinesl, probíralo, nepomůže.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

25.12.2013 19:45:19 #71 

Příspěvků: 418

Thomas muž

>> #69, Buzzy, 25. 12. 2013 18:45:13

Nic nového , zase jsme se dostali do starého listí.Ach ty hrany jsou stará ledovcová pšenka počátku fora až k dobám analýzy šikmookých -interski. A to důležité zavírání oblouku se probralo třeba před 2 lety :-D zde: http://snow.cz/…u-lyzovani/2

Dynamika pohybu se přizpůsobí vizi

25.12.2013 20:34:08 #72 

Příspěvků: 80

Buzzy

O necarvovatelných branách jsem v životě neslyšel a hlavně jsem je nikdy neměl možnost vidět. Možná jsi takový odborník, že si nějaké takové dokážeš všimnout ve SP, ale já ne. Já vycházím pouze se své jízdy a z jízdy těch, které znám osobně. A pro všechny platí jedno a to samé, carving, tedy oblouk po hraně, znamená lyžovat. Ano, pro boule nebo prašan to neplatí, ale na sjezdovce vždycky. btw, kdysi dávno na lyžáku se mi náš ředitel snažil dokázat to samé a všemožně výmyšlel situace a cesty, kde nebudu moct carvovat. Např. mě nutil jet na černé pouze v úzkém pruhu stínu, jeho šibalský úsměv mu po třech obloucích stuhl a prej pak s jiným úsměvem řekl, že jsem idiot. Dole mi podal ruku a uznal, že neměl pravdu.

Teď to neber zle, nechci nikoho urážet, ale tvrzení, že na svahu nejde jezdit jen pp hraně, je pro mě pouze alibismus. To, že to někdo nedokáže ještě neznamená, že to nejde. Já to dokážu a znám spoustu lidí, kteří to, dokáží ještě mnohem lépe. A nezlob se, že jsem tak ohranej s tím, co tvrdím, já nikdy nediskutoval o lyžích na netu. A být víc sněhu tak se tady asi nevybavuju a jsem nq kopci. Tak promiň, že si těma ohranýma písničkama krátím čas než nakydá.

25.12.2013 20:45:19 #73 

Příspěvků: 603

MPS

>> #69, Buzzy, 25. 12. 2013 18:45:13

Takže tak,doufám, že jsem tímto příspěvkem přinesl tomuto fóru nějaký nový pohled a přidal tak něco, co se zde ještě detailně neprobíralo, ale hlavně co by někomu mohlo pomoct zlepšit se.

Mě tedy velmi zaujalo toto:

Po třech dnech na lyžích ale zesílím natolik, že to pak po zbytek sezony nezažiju.

Já sem vyzkoušel téměř všechnu chemii která je na trhu ,ale asi máš něco co ještě neznam a to by mě fakt zajímalo, protože bych pak mohl poměrně dost tvrdou celoroční makačku výrazně omezit. Moje zkušenost s netrénovanými jedinci je taková že první den odpoledne sou v hajzlu,druhý den sou v úplnym hajzlu, třetí den jedou na kávu a berou si s sebou lyže a čtvrtý den jedem naštěstí domů,cca po pár dnech kdy jedem znovu se situace opakuje,obvzlášte to pak platí pro ledovce kde se ještě přidá nedostatek kyslíku.

25.12.2013 20:59:00 #74 

Příspěvků: 4224

˘Ö˘Krab muž

>> #71, Thomas, 25. 12. 2013 19:45:19

Díky za připomenutí, ještě mi teď padl náhodně do ruky ivanův článek ve SNOW 56 Koho a co za vzor?

>> #72, Buzzy, 25. 12. 2013 20:34:08

Na lyžáku jsi byl v éře carvingu, to naznačuje mnohé. Můj starší syn je sice podobný fanatik, speciálně na GS a na ledu, ale sám uznává, že občas je účelnější, rychlejší – prostě lepší, porušit přikázání čistého oblouku a nájezd do něj trochu ‚zprasit‘. (Díky, Kačko!)
Věc jiná je, že se to musí umět.

S neexistencí ‚necarvovatelných‘ branek v SP si doufám připravuješ půdu na nějaký pompézní novoroční joke?

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

25.12.2013 21:00:05 #75 

Příspěvků: 4224

˘Ö˘Krab muž

>> #73, MPS, 25. 12. 2013 20:45:19

Asi jinej gang, co?

TO Buzzy: Dělám něco špatně, že mě nepálí stehna?

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

25.12.2013 22:11:52 #77 

Příspěvků: 3866

ivan

Ne, tohle už nedám, vážně ne.

Ale v ušetřeném čase místo toho raději napíšu něco o carvingových lyžích, abyste se vy tupci konečně dozvěděli, co to je.

25.12.2013 22:20:36 #78 

Příspěvků: 4224

˘Ö˘Krab muž

>> #77, ivan, 25. 12. 2013 22:11:52

Ani dávat nemusíš, už jsi to napsal. Carvingové mýty – skoro na den přesně před sedmi lety.

Tak šupaj novotvořit, ať se BFU plebs trochu dovzdělá.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

25.12.2013 22:35:28 #80 

Příspěvků: 4181

HonzA_ muž

Hmmm, nějakou dobu to vypadalo hodně slibně. Ale zase z toho nic nebude.

Buzzy, zkus se podívat na GS z Alta Badie…

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

25.12.2013 23:01:43 #81 

Příspěvků: 563

Mirek muž

>> #72, Buzzy, 25. 12. 2013 20:34:08

Ahoj Buzzy. Nejsi náhodou převtělenej Adam1? Rady, které tu píšeš znějí víc funcarvově než jako rady od závodníka. Propagaci oblouků o 180° a více, neexistuje nic než carving jsem slyšel jen od funcarverů. I carvingový král Ligety v případě nutnosti použije s klidem nadriftovaný oblouk :-D

25.12.2013 23:11:22 #82 

Příspěvků: 3866

ivan

>> #80, HonzA_, 25. 12. 2013 22:35:28

Klasika je taky třeba Val d´Isere. Na 450 metrů 50 branek. Kopec odhaduju na 1300 metrů, maximálně 1350. S odečtením dojezdu a pár volnějších branek tak vychází na spoustu branek okolo 25 metrů, některé prý jsou okolo 20. Borci to tam mívali problém ukarvovat i na předchozích lyžích a s těmi současnými 35 m, i když budou trochu čarovat se špičkami, už se to na tom sklonu a navíc i ledě všechno ukrájet nedá. Ba ani čistěji přehraňovat, jak víme z televize.

26.12.2013 00:21:28 #84 

Příspěvků: 80

Buzzy

Je mi 25 a jsem rád, že jsem si prošel peklem s trenérama a získal následné závodní zkušenosti. Hledat rady na podobných portálech, tak mi hrábne. Užijte si to tady. Na kopci se asi nepotkáme, škoda, chtěl bych vidět, jak budete chytrý tam. Takže čau.

26.12.2013 09:04:08 #85 

Příspěvků: 4224

˘Ö˘Krab muž

>> #84, Buzzy, 26. 12. 2013 00:21:28

Proč hned tak zhurta? A co argumentace Tvých tvrzení? Je možné, že se tady všichni mýlíme, jakkoliv mi to přijde nepravděpodobné. Přesvědč nás!

Jestli zkušenost s tréninkem popisuješ jako ‚peklo‘, tak se asi někde stala chyba. Obávám se, že krom závodění Tě jaksi soudruzi trenéři zapomněli učit i lyžovat. Nebo aspoň připustit si pochybnost, což by Tě přimělo k přemýšlení a mohlo posunout dál. Nejmenuješ se Ted, že ne?

Zlatých 25 je nejvyšší čas začít brát rozum do zásoby na doby, kdy už Tvé tělo a hlava nebudou co jsou dneska a křivka mačofaktoru bude mít nezadržitelně sestupnou tendenci.

BTW: Odepisovali Ti tady mj. nejméně dva excelentní závodníci (byť staršího data narození), alespoň jeden cvičitel lyžování, minimálně 3 z přispěvatelů tohoto vlákna jsou kvalifikovaní trenéři, z toho alespoň jeden má s jistotou II., u dalšího si myslím, že ji má – pokud ne víc. (V jiných vláknech najdeš i lepší sólokapry, až po trenéry reprezentantů.) Proč sem chodí, copak jim hráblo?


EDIT:
Jak vypadá necarvovatelná branka? Přečti si i ivanův komentář k jízdě.

http://snow.cz/…cek-zlaty/10#…

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

02.01.2014 09:43:28 #86 

Příspěvků: 136

Hreben

Jeste bych se s dovolenim vratil k tomuto vlaknu. Prijde mi ze se tu obecne na foru mylne vyklada pojem „instruktor lyzovani“. Je to strasne obecny pojem, ale stejne jak tu vsichni vzhlizi k zavodnikum ze SP, a ne z krajskych preboru v Beskydech, tak by se asi melo stejne hledet na instruktorsky svet. Kdyz uz Ligety a spol, tak berme instruktora jako lyzare s nejvyssi licenci, ktery cely zivot lyzuje, oblyzoval cely svet a ma opravdu mnoho zkusenosti. A hlavne se tyto svety zavodniho a instruktorskeho sveta nevylucuji. Vetsina svetovych instruktoru, drive zavodila, jsou to sportovci, ucitele telocviku a travi az 250 dni v roce na lyzich! V cem je zavodnik vetsi vzor? V cem je zavodnik jiny? Proc se tu stale zminuje, ze se pozna, kdyz nekdo od malicka zavodil. Nestaci ze lyzoval? Neni to to stejne? Uz se to tu zminovalo, ale myslim ze prave v univerzalnosti je sila. Instruktor obuje na nohy od slalomky po freeridovku a v cemkoliv umi. A umi ruzne veci, styly, techniky. Vidi chyby, proste tomu rozumi. To je pro me vzor…

02.01.2014 10:42:57 #87 

Příspěvků: 4224

˘Ö˘Krab muž

>> #86, Hreben, 02. 01. 2014 09:43:28

Dotkl ses dvou věcí, které jsou nám, BFU, tak blízké:

1) cíl platný pro všechny úrovně dané kategorie:

Závodník je od toho, aby závodil, to rozložím na složky: dojet dolů + ve zdraví + co nejrychleji. Na ničem jiném mu (ideálně) nezáleží.

Cílem instruktora je vyučovat (klienty, jiné instruktory …).

Objektivním měřítkem kvality závodníka je časomíra. Co je takovýmto měřítkem pro instruktora? Glejt, bumážka? Nejsou třeba víc odrazem jeho komunikačních, politických a intrikánských schopností (byť to vše k úspěchu v profesi patří)?

2) medializace

Vzpomínám si na příspěvky nadepsané „konečně kvalitní video z dílny …“ neb tak nějak. Instruktoři jsou odkázáni na promo videa škol (kde pracují) nebo akreditovaných vzdělávacích zařízení (kde se vzdělávají). Krom toho si dělají promo i „promo“ na svazích, kde je každý vidí, vyučují na veřejně přístupných místech.

Závodníci závodí na uzavřených sjezdovkách. Vyjma SP na ně obecenstvo z řad laické veřejnosti kašle, to se raději podívá na TV přenos (SP), který si může nahrát a pitvat dle libosti doaleluja. Případně se podívá naživo a pak si to rozebere na videu.

Takže já, jakožto BFU, si rozhodně budu brát (z tepla obýváku) příklad ze závodníka SP, tomu co dělá a jak jede přece – s odbornou dopomocí dua V+H dokonale a do detailu – rozumím. Časomíra je mi zárukou, že jedou dobře a umí to.

Plužící a jinak se podivně zmítající instruktoři, které poté potkám na svahu (když budu ‚trénovat‘, jak dostat tu svou vypasenou tučnou pr… co nejblíže ke sněhu) mě v tomto ohledu nemůžou zaujmout. Ale to je jejich (BFI) problém, ne můj. BFU rules!

Zatímco i průměrný závodník nižší úrovně bude většinou patřit k 1% nejlepších (cokoliv si pod tím představíme) na svahu, průměrný instruktor nejnižší úrovně bude (často) rád, když bude mít alespoň přibližně pod kontrolou směr a způsob své jízdy.

Protože však závodníci mají své trenéry, mohl by BFU do jisté míry připustit, že když závodník je pro něj bůh a trenér je zase bohem pro závodníka, je tedy pro něj trenér ještě vyšší bůh než závodník.

Čím lepší závodník (…-FIS-EP-SP), tím lepší trenér. Takže by si (BFU) konečně mohl přečíst koncentrované a srozumitelné doporučení takového trenéra a zařídit se podle něj s oprávněným pocitem, že se mu dostalo péče náležející jinak jen závodníkům/zá­vodnicím SP.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

02.01.2014 15:08:30 #88 

Příspěvků: 1228

Navvy

>> #87, ˘Ö˘Krab, 02. 01. 2014 10:42:57

Napadá mě jediná situace kdy nezávodník dokáže jet stylově lépe než závodník, ale nemá na závodění fyzickou kondici nebo se bojí větší rychlosti, a proto nezávodí. Takový člověk by mohl být výborný lyžařský pedagog, možná i trenér.

02.01.2014 15:08:40 #89 

Příspěvků: 1228

Navvy

>> #87, ˘Ö˘Krab, 02. 01. 2014 10:42:57

Napadá mě jediná situace kdy nezávodník dokáže jet stylově lépe než závodník, ale nemá na závodění fyzickou kondici nebo se bojí větší rychlosti, a proto nezávodí. Takový člověk by mohl být výborný lyžařský pedagog, možná i trenér.

02.01.2014 16:13:29 #90 

Příspěvků: 80

Buzzy

Jsem rád, že se tahle diskuze znova otevřela, protože jsem našel videa, které jsem potřeboval, ale nechtěl jsem je sem jen tak házet. Jak jsem již několikrát uvedl, nevycházím z ničeho jiného, než z vlastní zkušenosti a z osobních známostí. Jako malej jsem jezdil s lyžařskou školou, takže jinými slovy, lyžovat jsem absolutně neuměl a patrně bych si ho dnes neužíval, jako si ho užívám teď. Naštěstí se náš známej rozhodl, že si založí ski team a předá do něj své schopnosti a lásku k lyžování, kterému se věnoval (a to i závodně) celej život.

Založil tak Ski Team Šumava, kde byli původně jen 3 členové. Jeho syn, dcera a já (ale často jsme trénovali spolu s dalšími trenéry a jezdci). Dnes má tento team 15 členů, myslím, plus mají svůj vlastní obchod a servis (www.skiteamsumava.cz). Btw, prodávají tam pouze značku Fischer. Takže abych přikročil k tomu hlavnímu, zde je video kluka, který začínal se mnou a kterého já považuji za výborného lyžaře, ze kterého si lze brát příklad. http://www.youtube.com/watch?…

A tady je videjko nějaké holčiny, která v tom teamu zažívá stejnou cestu, kterou jsem před lety zažil i já: http://www.youtube.com/watch?…

A tím peklem jsem myslel to, že na nás dost řvali (často dost sprostě) a dávali nám pěknej kotel, na sjezdovce, v tělocvičně nebo na kole, prostě všude. Nikdy mi něšlo o to se někam dostat a být profi závodník, ale naučit se lyžovat. A to jsem přesně získal, protože se můžu věnovat čemu chci. Freeride? už jako malý jsme po tréninku vletěli do lesa a trenér nám to za to pak taky osolil. Slopestyle? V parku jsem rozhodně problém neměl a nějaký tríčky jsem si dával, ale bohužel tam limit mám a to strach, takže to už raději ne. :) A co se týče sjezdovky? Od funcarvingu až po takové šílenosti, jako jet červenou v alpách nebo i černej padák na špičáku rovně ve sjezdovém postoji, jsem zažil. A nedělá mi to problém ani dnes. Takže říkat, že závodník umí jenom jedno a nic okolo, je naprostý nesmysl. Jezdím pouze na jedněch lyžích (progesorky 9) a jezdím jakýkoliv oblouk, i rovně, a čas od času si skočím pro srandu 360 atd. Neříkám, že nepoznám, že to té lyži třeba nesedí, ale když chci, tak jí k tomu donutím. A proti tomu Honzovi jsem hodně malej pán. Teprve se seznamuji s tím, jak někoho naučím lyžovat, takže opravdu vše, co jsem napsal vymýšlím z hlavy, nemám to nikde načtené. Ale přesto mé občasné rady známým fungují.

Nalezené položky: 398 « První | < Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | Další > | Poslední »

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Hledat v diskuzi

Články

06.12.2016

Představujeme značku Völkl

Völkl je tradiční německá značka, vyráběná v soused...
05.12.2016

Počasí 2016/17: zima je blízko, ale…

Zima připravila lyžařům velmi příjemný vstup do měs...
03.12.2016

Adelboden: oáza klidu ve švýcarských Alpách

Při příjezdu do Adelbodenu vás přivítá pohled na do...
02.12.2016

Světový pohár: co napověděla premiéra

Poslední listopadový víkend se stal již tradičně př...
02.12.2016

Vložky do lyžařských bot – proč a pro koho?

Při sjezdovém lyžování je noha v botě zatěžována ve...
02.12.2016

Známe vítěze souteže se Skier.cz!

Známe vítěze soutěže s lyžařským obchodem a eshopen...

Diskuze o lyžování

Co v lyžárně přebývá

dnes 18:47:55 od oblouk

Klínovec: [Středisko]

dnes 18:18:04 od johnycek

Alpine Ski World Cup 16/17

dnes 15:10:14 od TomáS

Úplně nový typ lyží

dnes 10:48:40 od TNS

Obertauern: [Středisko]

dnes 10:46:17 od ACS

Malenovice: [Středisko]

včera 22:30:53 od PaloS

Ester Ledecká

včera 22:09:30 od oblouk

Lyže dítě-závodní?

04.12.2016 20:12:14 od CzechSkier

Predajne s fundovanym personalom - Praha a okolie

04.12.2016 19:30:57 od headskitest

Služba Identbox

04.12.2016 12:57:33 od Daniel73