Nový Yeti, ostatně podobně jako ten starší, zvládá většinu
obvyklých horských situací – větší vrstvu sněhu na silnici, mírný
terén, zledovatělý povrch… Model sice patří do rodiny tzv. městských
SUV, ale varianta Outdoor, kterou je potřeba pro zájemce z řad lyžařů
a aktivních sportovců vypíchnout, je díky nadstandarní výbavě
a úpravě už o kus dále. Má třeba zesílenou ochranu podvozkových
komponent, speciální off-roadový režim i větší výběr variant
s pohonem všech kol, takže by se chtělo říci, že už překračuje do
kategorie off road – a to jak schopnostmi, designem, tak i pocitem
z jízdy. Oproti off roadu ale člověka pohodlně a úsporně proveze i po
silnici včetně delších tras.
Dárcem orgánů podvozku byla Škoda Octavia, a tak i Yeti se může pyšnit
mezinápravovou spojkou Haldex páté generace, která v porovnání
s předchozí generací nabízí nejenom nižší hmotnost a energetickou
náročnost, ale i lepší funkci. Škoda Yeti Outdoor si proto díky ní, ale
i světlé výšce 180 mm, speciálnímu režimu ESP, ABS a elektronické
uzávěrce diferenciálu dokáže poradit i v hodně obtížných podmínkách.
Stačí stisknout tlačítko Off-Road a přenastaví se řídící jednotka
motoru a charakteristika funkce asistenčních systémů (ABS, ESP atd.),
které pak fungují v odlišném terénním režimu. Jakmile karoserie
překročí náklon 10°, dojde k automatické aktivaci asistenta rozjezdů do
kopce nebo asistenta pro sjíždění kopců. Poměrně krátké převisy
karoserie jsou výhodou při překonávání překážek třeba i v podobě
sněhových bariér, takže Yeti Outdoor projede mnohem víc než jiná
městská SUV.
Nevýhodou pro lyžaře by mohl být menší zavazadlový prostor, ale ten se dá eliminovat systémovým střešním boxem, který lyžařské náčiní bez problému spolkne. Zajímavý je i variabilní koncept zadních sedadel VarioFlex, Škoda Yeti tak aspiruje na široce použitelný vůz, navíc se silným osobním výrazem.
Dalšími novinkami jsou tříramenný volant převzatý z Octavie nebo parkovací kamera. Terénní provedení Outdoor totiž kromě výrazného vzhledu přináší i bohatší výbavu. Nelakované plasty ve spodní části karoserie zajišťují lepší ochranu, součástí vozu je i tažné zařízení, kontrola tlaku v pneumatikách, vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla, ostřikovače světlometů, zatmavená zadní okna nebo ocelové nástavce pedálů. Rozšířená je také nabídka motorizací, která zahrnuje osvědčené jak zážehové, tak vznětové koncernové motory.
Haldex
Haldex je mezinápravová spojka pro pohon všech kol. Poprvé byl představen roku 1998 a od té doby spojka urazila dlouhou vývojovou cestu a stala se jedním z nejvyspělejších pohonů všech kol. Nový Yeti je vybaven spojkou Haldex páté generace, která je opět modernější, technologicky pokročilejší a přesnější a navíc i o poznání lehčí. Stejnou používá i třeba Volvo V40 XC, samozřejmě mnohé modely koncernu VW, ale třeba i Subaru u svých modelů s automatickou převodovkou.