Otevřená Pandořina skříňka AI

Umělá inteligence je možným novým nejlepším pomocníkem marketingu horských středisek; současně vládne potenciálem stát se jejich novým nejhorším záškodníkem. Jak identifikovat rizika a využít příležitosti AI?

Umělá inteligence v horskostřediskovém marketingu: Máte prosím dotaz?

Lyžařská střediska po celém světě zlepšují služby svým zákazníkům – a sbírají cenná data – pomocí chytřejších a pro hosty přívětivějších chatovacích platforem s umělou inteligencí.

Letní provoz horských středisek: Vítejte venku

Soudobý zvýšený příliv nových účastníků outdoorových pobytů je příležitostí, kterou mohou horská střediska dobře využít – nyní i později.

Sezónka, oborová královna

Předprodej sezónních skipasů na nejčilejším trhu světa – americkém – s příchodem podzimu kulminuje a i tuto sezónu přináší množství nových přístupů a marketingové inspirace pro celou branži. Z těch nejpodnětnějších letošních nabídek jsem sestavil následující výběr.

Denní skipasy: Hledání rovnováhy

Jaký je aktuální stav – a zejména pak budoucnost – celodenního skipasu?

ABC střediskového e-mailingu

Zjednodušený průvodce, který střediskům pomůže nastartovat e-mailový marketing a začít těžit z jeho výhod. (Ano, článek mluví zejména k vám, malé lyžařské areály.)

Horskostřediskové bikeparky: Mládí je budoucnost

Aplikace tradičních zimních strategií na letní výukové programy v bikeparku může být receptem na úspěch.

Gastroprovozy v areálech: Maximalizujte svůj interiér!

Ke vhodnému vybavení interiérů střediskových gastro provozoven je třeba aplikovat strategický a promyšlený přístup.

Cílený střediskový marketing

Jak shromažďovat, analyzovat a využívat vám známé údaje o zákaznících ke zdokonalení střediskového marketingu i zlepšení návštěvnických zážitků.

Hlášení střediskových nehod

Shrnutí osvědčených postupů, které nikdo nedělá rád: nahlašování provozních incidentů ve skiareálech.

Krizová komunikace: Co říkat a jak

Středisková komunikace po významných negativních událostech musí probíhat uvážlivě a s maximální opatrností.

Neštěstí chodí i po horách

Neformální úvahy o havarijních provozních instrukcích horského střediska, kdo by měl být vyškolen k jejich provádění a proč by se na ně nemělo prášit na policích.

Poptávka a nabídka na miskách vah

Přeplněnost skiareálu je problémem jak pro provozovatele, tak pro návštěvníky. Řešením je vytvořit rovnováhu v celém středisku.

Oborový lídr Vail Resorts bude provozovat švýcarskou Crans-Montanu

Společnost Vail Resorts (VR) právě vydala tiskovou zprávu, v níž oznamuje, že dokončila nákup horského střediska Crans-Montana ve Švýcarsku, svého druhého lyžařského střediska v Evropě. Od předchozího provozovatele, českého kontroverzního podnikatele Vítka, získala majoritní podíl. Na sociálních sítích mezi praktickými lyžaři zpráva spustila vlnu s...

Skialpinisté na amerických sjezdovkách: stejné problémy, více lidí

Praktické ukázky, jak se americká střediska potýkají se stále četnějším skialpinistickým pohybem svých návštěvníků do kopce.

Rusty Gregory: Je čas jít

Rusty Gregory, bývalý šéf společnosti Alterra, rekapituluje svou čtyřicetiletou kariéru ve vedení horských středisek a přemýšlí o nové generaci technologicky zběhlých oborových lídrů.

Američtí lyžaři se bouří

Návštěvnická přeplněnost a nedostatek pracovního personálu stále častěji kazí zákaznický zážitek na sněhu, zejména u těch největších oborových provozovatelů. To, jak se horským střediskům v takových poměrech daří kultivovat vztahy se zaměstnanci a zákazníky, může ovlivnit efektivitu jejich provozu i podíl na trhu.

Nové technologie údržby svahů: Chytré rolby

0

Digitální mapování a poziční sledování na bázi GPS umožňuje dostat sněhový management skiareálů na novou úroveň.

Těžká doba skiareálů? Jenže doby jiné nebývají

0

Na pozoruhodný kousek historie (i zlé časy zpětným pohledem vypadají romanticky) jsem narazil v pracovním archívu.

Nostalgie zašlých zim: Bejby nebude sedět v koutě

0

Ne náhodou minule zmiňovaný ver­montský Stowe byl v poválečných letech považován za středobod východoamerického lyžování. V roce 1948 bylo ve městě zaregistrováno 26 hotelů, z nichž 18 mělo na vývěsce nenápadný nápis „Restricted.“ Tajemné heslo znamenalo „omezená klientela,“ ještě jinými slovy, „Židé tu nejsou vítáni.“

Komerční tipy