První zkušenost se schopnostmi našeho „zelenáče“ na zasněžené silnici přišla již v polovině ledna cestou do střediska Razula. Ačkoli jsem na sněhu neřídila poprvé, čerstvý sníh na silnici se nezapřel a smyk v ostré zatáčce mě neminul. Trvalo však jen okamžik, než systémy zareagovaly a krize v podobě blížících se svodidel byla zažehnaná.



Suzuki S-Cross má 4 volitelné režimy – auto, sport, snow a lock. Při cestách po beskydských a jesenických střediscích, kdy nás nejednou ráno překvapila pořádná sněhová vrstva sněhu na silnici, přišlo velmi vhod používat právě režim „snow“. Ten byl daleko citlivější a nedopřál nám ani smyk chtěný – o který jsme se na zasněženém prázdném parkovišti samozřejmě pokoušeli! :-)



Další prověrkou S-Crossu byla výprava do Itálie. Stačilo přidat rakev pro lyže a ve čtyřech jsme se i s „plnou polní“ do auta vešli. K úschově některých méně potřebných věcí jsme využili dvojité dno kufru, takže zavazadlový prostor o velikosti 430 l nám stačil jak pro přezkáče a helmy, tak i pro techniku našeho kameramana, což není zas tak málo!



Součástí SNOW tour je letos nově právě předváděčka aut Suzuki. Kvůli stánku s testovacími lyžemi je potřeba stát co nejblíže sjezdovky - každodenní zkouškou S-Crossu se tedy stalo vyjíždění alespoň části sjezdovky. Že je k tomu potřeba chlap? Vůbec ne! I jako holka jsem se s touhle čtyřkolkou dostala přesně tam, kam jsem potřebovala – jak ke sjezdovce v Bílé (přístupné přes úzký mostík), tak třeba na sjezdovku v Říčkách.



A není nad to, když něco funguje a ještě se nám to líbí! Interiér auta má zajímavý design, který by se dal charakterizovat jako sportovně-elegantní. Sedadla jsou pohodlná a vpředu vyhřívaná, což oceňuji zejména po celém dni stráveném na sjezdovce. Palubní deska je pěkně přehledná, což my slečny potřebujeme a volení čtyř režimů pohonu máme pohodlně hned vedle pravé ruky u ruční brzdy.



Pro mě hodnotnou funkcí je i možnost napojení se na vůz přes Blootooth. Jednak vám při telefonování zní hlas druhé osoby z reproduktoru, takže se nemusíte zdržovat volením funkce handsfree na telefonu, a jednak si například můžete pustit svoje oblíbené písničky z telefonu, aniž byste museli zapojovat nějaký kabel.



Celkově se dá Suzuki S-CROSS doporučit všem, kdo často cestují za sportem a řeší neustále otázku, co s sebou a co nechat doma. Je vhodné ale i pro pracovní účely – jednak působí elegantně, a jednak se s ním díky pohonu 4x4 AllGrip dostanete všude i za sněhové vánice – jako my do hospody Imrvere v Žamberku!


Základní informace:

Motor 1.6
Výkon 88 kW
Kroutící moment 156/4400 (Nm/ot)
Převodovka manuální 5stupňová
Kombinovaná spotřeba 5,9 l/100 km
Základní cena 4x4 459 900 Kč
Cena testovaného vozu 509 900 Kč
(Xenony HID, LED, parkovací senzory vpředu/vzadu, bluetooth)  

Více o Suzuki S-Crossu zde!