První zkušenost se schopnostmi našeho „zelenáče“ na zasněžené silnici přišla již v polovině ledna cestou do střediska Razula. Ačkoli jsem na sněhu neřídila poprvé, čerstvý sníh na silnici se nezapřel a smyk v ostré zatáčce mě neminul. Trvalo však jen okamžik, než systémy zareagovaly a krize v podobě blížících se svodidel byla zažehnaná.

Suzuki S-Cross má 4 volitelné režimy – auto, sport, snow a lock. Při
cestách po beskydských a jesenických střediscích, kdy nás nejednou ráno
překvapila pořádná sněhová vrstva sněhu na silnici, přišlo velmi vhod
používat právě režim „snow“. Ten byl daleko citlivější a nedopřál
nám ani smyk chtěný – o který jsme se na zasněženém prázdném
parkovišti samozřejmě pokoušeli!

Další prověrkou S-Crossu byla výprava do Itálie. Stačilo přidat rakev pro
lyže a ve čtyřech jsme se i s „plnou polní“ do auta vešli. K úschově
některých méně potřebných věcí jsme využili dvojité dno kufru, takže
zavazadlový prostor o velikosti 430 l nám stačil jak pro přezkáče a helmy,
tak i pro techniku našeho kameramana, což není zas tak málo!

Součástí SNOW tour je letos nově právě předváděčka aut Suzuki. Kvůli
stánku s testovacími lyžemi je potřeba stát co nejblíže sjezdovky -
každodenní zkouškou S-Crossu se tedy stalo vyjíždění alespoň části
sjezdovky. Že je k tomu potřeba chlap? Vůbec ne! I jako holka jsem se s
touhle čtyřkolkou dostala přesně tam, kam jsem potřebovala – jak ke
sjezdovce v Bílé (přístupné přes úzký mostík), tak třeba na sjezdovku
v Říčkách.

A není nad to, když něco funguje a ještě se nám to líbí! Interiér auta
má zajímavý design, který by se dal charakterizovat jako
sportovně-elegantní. Sedadla jsou pohodlná a vpředu vyhřívaná, což
oceňuji zejména po celém dni stráveném na sjezdovce. Palubní deska je
pěkně přehledná, což my slečny potřebujeme a volení čtyř režimů
pohonu máme pohodlně hned vedle pravé ruky u ruční brzdy.

Pro mě hodnotnou funkcí je i možnost napojení se na vůz přes Blootooth.
Jednak vám při telefonování zní hlas druhé osoby z reproduktoru, takže se
nemusíte zdržovat volením funkce handsfree na telefonu, a jednak si
například můžete pustit svoje oblíbené písničky z telefonu, aniž byste
museli zapojovat nějaký kabel.

Celkově se dá Suzuki S-CROSS doporučit všem, kdo často cestují za sportem
a řeší neustále otázku, co s sebou a co nechat doma. Je vhodné ale i pro
pracovní účely – jednak působí elegantně, a jednak se s ním díky
pohonu 4x4 AllGrip dostanete všude i za sněhové vánice – jako my do
hospody Imrvere v Žamberku!

Základní informace:
Motor | 1.6 |
Výkon | 88 kW |
Kroutící moment | 156/4400 (Nm/ot) |
Převodovka | manuální 5stupňová |
Kombinovaná spotřeba | 5,9 l/100 km |
Základní cena 4x4 | 459 900 Kč |
Cena testovaného vozu | 509 900 Kč |
(Xenony HID, LED, parkovací senzory vpředu/vzadu, bluetooth) |