SNOW 92 time vychází 12. listopadu 2015
134 stran
Předplatitelé dostanou časopis do poštovních schránek dle doručovacích
podmínek České pošty do tří pracovních dnů po datu vydání. V
elektronické podobě se ale mohou do čtení pustit ihned!
Časopis v elektronické podobě
Časopis si nyní můžete přečíst jak v počítači, tak i v tabletech
nebo chytrých telefonech.
Více na
www.alza.cz/media/snow
www.floowie.com/cs/slimmedia

Tištěnou verzi časopisu si můžete objednat jako roční nebo dvouleté předplatné s dárkem.
Jednotlivá vydání si můžete koupit v e-shopu SNOW nebo ve sportovních obchodech a
trafikách!
Přečtěte e si časopis v elektronické podobě!
Ve SNOW 91 najdete 5 skipasů zdarma + 1 vstupenku do aquaparku + 1 slevový kupón na servis lyží:

Více na www.skipas-zdarma.cz
Pár tipů z obsahu:
Novinky 2015/16

Kde jsou lyžaři nejspokojenější
Nejlepším střediskem v Alpách je švýcarský Zermatt, myslí si jeho
návštěvníci. Alespoň podle poslední studie Best Ski Resorts, v níž
lichtenštejnská konzultantská firma ve spolupráci s univerzitou
v Innsbrucku zpovídala v alpských střediscích padeást tisíc
lyžařů.
Ceny - magické hranice prolomeny
Drahá střediska zdražují, levná zůstávají o to levnější. Cenové
nůžky se pomalu rozevírají a shodou okolností letos padají
i „magické“ rekordy.
Ceny pro děti - počítat, počítat, počítat
Povědomí o tom, jak je to které středisko vstřícné k rodinám,
zajišťují v první řadě marketingové nálepky typu „skipas zdarma“.
Děti někde neplatí skipas do šesti, jinde do osmi a v některých
případech třeba až do 15 let. Jak velká je to ale reálná úspora, si už
musíte spočítat sami.
Gastromapa Evropy
To poslední, co jsou lidé schopni na sobě změnit, je vztah k jídlu.
Některá jídla setrvávají v místě svého vzniku navzdory globalizaci.
Místní speciality se dostávají zase do módy.
Sněhu už skoro poroučíme
Ačkoliv sníh z nebe padá stále zadarmo, alpská střediska za jeho
výrobu utratí ročně v přepočtu kolem 100 miliard korun. A stále to
nestačí…
Česko - vyhřívané Krkonoše
Ať už domácí střediska žene touha vyrovnat se službami alpským
sousedům, nebo si nacházejí ke svým lyžařům jinou, vlastní cestu,
letošním novinkám vládne komfortizace a atraktivizace lyžování, stejně
jako v zahraničí.
Slovensko - ticho po bouři
Investiční smršť, která v posledních letech proměnila Chopok
a Tatranskou Lomnicu v moderní střediska s nejvyššími mezinárodními
ambicemi, poněkud utichla a žádnou převratnou novinku nechystají ani
méně „zvučná“ skicentra, jež se nemohou opřít o silné finanční
zázemí svého majitele.
Německo - Alpy jinak
Německo má malé Alpy, ale velkou ochranu přírody – alespoň
v porovnání se sousedním Rakouskem. Lyžování tak má až na několik
výjimek zcela jiné rozměry i atmosféru.
Rakousko - … až bude největší na celém světě
Rakousko je na čele většiny žebříčků, které se týkají lyžování
– počtem středisek a jejich celkovou kilometráží počínaje a úrovní
služeb konče. Absolutně vede ve světovém počtu lyžařodnů. A v čem
o něco zaostává, to se snaží dohnat – především „velikost“
středisek.
Itálie - víno, lyže a zpěv
Milá a přátelská tvář italských středisek plyne nejen ze srdečné
povahy italských hostitelů, ale i z nevelké rozlohy jejich lyžařských
areálů. Jenže štěstí přeje velkým, a tak vlna „sňatků“ mezi
sousedícími areály dorazila i do Itálie.
Co umí jedině Švýcarsko aneb proč lyžovat právě tam?
Jako všude, i kolem lyžování panuje mnoho mýtů a městských – či
v našem případě spíš horských – legend. Nic není černobílé
a závěry se často paušalizují a nepatřičně přenášejí.
V případě Švýcarska třeba ceny – věděli jste, že jednu z vůbec
nejlevnějších dovolených pro rodiny nabízí právě švýcarský
Savognin?
Francie - velkoprostorové lyžování
To, co jiné alpské země v posledních letech dohánějí, to mají
francouzská střediska „sama od sebe“ – velké propojené lyžařské
prostory.
Sierra Nevada - lyžování u moře
Když se řekne Sierra Nevada, můžete si představit pohoří v americké
Kalifornii. Anebo pohoří stejného jména v Evropě – na úplném jihu
Španělska v Andalusii. A jak to souvisí s lyžováním?
Prognóza: hory 2030
Hluboko v historii pracovního archívu jsem narazil na zajímavý,
zábavný a poučný materiál: oborovou předpověď z přelomu milénia na
téma, jak by měla branže vypadat o dekádu až dvě dál – tedy
v současné době. Inspirovalo mě to k zamyšlení vlastnímu.
Chci se bavit
Někteří na slovo vzatí „odborníci“ z ranku horského byznysu dodnes
přepočítávají své studie proveditelnosti podle nejrůznějších statistik
celkové návštěvnosti daného prostoru. Z těchto čísel dopočítaných tu
o kapacitu parkovišť neboli denních příjezdů, tu o počet autobusů,
vaří své „facibility study“, tedy studie proveditelnosti třeba k nové
investici lanové dráhy. Tento postup je ale bohužel chybný.