Radši na to nemyslet! Jenže myslet byste na to měli, může se to stát i vám. A horor to být nemusí – alespoň ne s pojištěním AutoCare od Europ Assistance.
Jak dopadla zmíněná příhoda, jež se skutečně odehrála letos v únoru? „V rámci služeb AutoCare jsme zajistili odtah nepojízdného auta z dálnice do sídla odtahové služby a vyslali pro něj z České republiky odtahové vozidlo, které zároveň klientovi přivezlo náhradní automobil. Rodina tak mohla ještě v noci v klidu pokračovat v cestě domů,“ říká Jurij Kostaš, sales manager společnosti Europ Assistance. Celkové náklady dosáhly podle něj více než 40 tisíc korun, což by běžné pojištění nepokrylo.
Úrazové připojištění se pro cesty do zahraničí už stalo samozřejmostí – všichni víme, že ošetření nebo dokonce letecký transport ze sjezdovky mohou přijít velmi draho a běžné pojištění náklady nepokryje. S autem je to podobné – ideálním doplňkem k povinnému ručení a havarijnímu pojištění je pojištění asistenčních služeb.
Pojištění AutoCare kryje incidenty, které pojišťovny běžně neproplácejí, ať už jde o vlastní zavinění, vandalismus, ztrátu klíčů od auta a podobně. Operátoři jsou nonstop připraveni řešit vaše problémy od poškozené pneumatiky až po zamrzlou naftu. Vysoké plnění s limitem 75 tisíc korun postačí na odtah nepojízdného vozidla zpět do České republiky například až z jihu Francie.
A s čím se klienti Europ Assistance potýkají na zimních dovolených nejčastěji? „Nejběžnějším problémem je nestartující baterie z důvodu velmi nízkých teplot. U vznětových motorů se řidiči potýkají se ztuhlou naftou, většinou je nutné vozidlo odtáhnout do tepla a nechat naftu roztát,“ doplňuje Jurij Kostaš.