Kontrolka už po pár kilometrech signalizuje přehřátí motoru, zastavíte tedy na nejbližším vhodném místě a pak už jenom pozorujete, jak do rozbředlého sněhu crčí chladicí kapalina. Doma by to nebyl problém, zavolali byste kamarádovi a nějak by se to vyřešilo. Komu ale volat z Francie? Je vůbec reálný odtah do Česka? Kolik bude stát zahraniční servis? A kam s rodinou? Je skvělé mít v takové chvíli na telefonu někoho, kdo vám na vaše otázky odpoví. A vůbec nejlepší je vědomí, že veškeré náklady pokryjete z pojištění.
„Zmíněný řidič si naštěstí dlouho hlavu lámat nemusel,“ říká Jurij Kostaš, obchodní ředitel pojišťovny Europ Assistance. „Díky našemu pojištění asistenčních služeb AutoCare 2.0 měl nárok nejen na odtah nepojízdného automobilu z Francie zpět do České republiky, ale i na ubytování pro řidiče a posádku na jednu noc. Odtahové vozidlo přivezlo zároveň náhradní vůz, takže se celá rodina mohla následující den vydat na cestu domů. Náklady na tuto pojistnou událost dosáhly 43 tisíc korun.“
Havarijní pojištění nebo povinné ručení vás v podobných případech nezachrání. Stejně jako sebe, i své auto byste měli na cestu do hor připojistit. Na rozdíl od běžných pojistek se AutoCare 2.0 vztahuje i na incidenty, k nimž došlo vlastním zaviněním či při útoku vandalů. Pomůže vám při ztrátě klíčů, náhodném poškození pneumatiky i ve chvíli, kdy se vám v mrazu vybije baterie nebo ztuhne nafta. Operátoři jsou nonstop připraveni řešit vaše problémy a vysoké plnění s limitem 75 tisíc korun postačí na odtah nepojízdného vozidla zpět do České republiky, ať už se vydáte na francouzské sjezdovky, nebo třeba na běžecké tratě ve Švédsku.