Nevěřte propagačním fotografiím
Asi úplně každý se setkal s tím, že jídlo vyfocené na obalu vypadá úplně jinak než to, které ve výsledku dostane na talíři. Podobný model funguje také u hotelových pokojů. Na první pohled vše vypadá dokonalé, čisté a nové. Když pak konečně dorazíte z letiště a vyzvednete si na recepci klíče, nestačíte se divit. Světlo nesvítí, v koupelně je plíseň a nábytek má nejlepší roky dávnou za sebou. Jak je to možné?
Fotografie mohou být staršího data, případně se hotel prezentuje pouze nejatraktivnějšími snímky a nedávno opravenými pokoji. Šikovný fotograf a grafik dokáže zázraky, a proto nevěřte všemu, co vidíte. Čest výjimkám z řad ubytovacích zařízení i cestovních kanceláří, které se k hostům chovají fér. Jak se vyhnout nepříjemným překvapením?
Recenze jsou skvělým zdrojem informací
V dnešní době je díky moderním technologiím velmi jednoduché dohledat si k hotelu a jeho okolí hromadu dodatečných informací z nezávislých zdrojů. V první řadě jsou to recenze hotelů od lidí, kteří mají dovolenou již za sebou. Čtěte si je pečlivě a udělejte si na ně vlastní názor. To, co může být pro velkou rodinu s dětmi plus, je pro zamilovaný pár toužící po romantice nevýhodou. Klíčový je také datum recenze. Několik let staré shrnutí nemusí být aktuální.
Dalším tipem jsou fotografie a příspěvky na sociálních sítích. Podle destinace nebo hashtagu si vyhledáte aktuální fotky. U oblíbených a navštěvovaných destinací budete mít dostatek materiálu na to, abyste se dokázali rozhodnout. Instagram navíc slouží jako inspirace a přehlídka zajímavých míst, kam se vyplatí v dané lokalitě vyrazit. Že stále nevíte a potřebujete se na něco zeptat? Nebojte se před objednáním zájezdu diskutovat. Zkušenosti ostatních a názory na hotely vám přinesou další podrobnosti.
Od výběru k bezchybné dovolené
Vyzbrojeni výše zmíněnými radami dokážete vybrat vhodný zájezd až překvapivě rychle. Pokud přeci jen nebudete s kvalitou hotelu spokojení, není důvod nechávat si to pro sebe. Mohli jste mít pouze smůlu na pokoj. Kontaktujte delegátku, zastavte se klidně rovnou na recepci hotelu. Vždy je lepší vše vyřešit na začátku pobytu, než po celou dobu trpět. Byla by přece velká škoda zaplatit za dovolenou a vědět, že je něco špatně. Rozumné vedení hotelu se vám bude snažit vyjít vstříc. Vy si následně můžete užít bezchybnou dovolenou a zasloužený odpočinek. A po návratu neváhejte sami napsat recenzi, která pomůže dalším cestovatelům se zájmem o totožný hotel.