Třeba vázání P49 bylo představeno už minulý rok, ale vzhledem k tomu, že se celý systém zapínání přesouvá do bot, a je tedy potřeba vyrobit nejen vázání, ale i kompatibilní boty, bude trvat implementace tohoto modelu o něco déle. Nicméně, letos se poprvé objevuje na závodech u špičkových sportovců sponzorovaných Dynafitem. Evoluce vázání ale neprobíhá jen touto radikální formou, modely LTR 105 a 115 atakují hranici 100 gramů na jedno vázání, proti předchozím modelům však mají hliníkem vyztuženou patku, takže jsou spolehlivější, a přesto lehčí! Jsou přímo určeny pro extrémní vytrvalostní závody typu Mezzalama Trophy či legendární PDG.

Kolik nastoupáte?
Dynafit se obecně více zaměřuje na prodej celých kolekcí. Dává to smysl, jelikož kdo přijde po základním skialpovém kurzu do obchodu, potřebuje většinou kompletní výbavu, jelikož pro skitouring se dá využít jen málo věcí z jiných sportů. Proto si můžete koupit esteticky sladěnou kolekci přesně podle vaší výkonnosti (4 kategorie: free, tour, speed, race), které nově Dynafit diagnostikuje pomocí veličiny Upspeed, definované množstvím výškových metrů nastoupaných za hodinu. Pokud tedy víte, že ujdete 600 metrů výšky za hodinu, spadáte do kategorie Tour a Dynafit přesně ví, co vám nabídnout za adekvátní vybavení.

Boty legendy
Boty jsou samozřejmě největším trhákem už
letošní kolekce, příští rok však přibude osmé vydání proslulé
touringové boty TLT8. K dispozici budou dva modely – lehký Carbon
a pevnější Expedition, s možností výměnné teplejší a tenké
vložky. Jako záruka kvality poslouží máloco lépe než fakt, že za více
než dekádu života série bot TLT výrobce spolu se špičkovými závodníky
důkladně promyslel i ty nejmenší detaily – díky této dlouhé evoluci se
nyní boty dostaly na hmotnost 1,02 kg/ks. Uživatelsky příjemný a hlavně
účinný je také modifikovaný systém zapínání a přepínání režimu
chůze a sjezdu Ultra Lock 4.0, zajišťující opět o něco větší rozsah
pohybu – to vše s cílem zrychlit pohyb v horách a minimalizovat tak
riziko, které uživatel Dynafitu podstupuje.
A samozřejmě tady máme tu od začátku vzpomínanou
Hoji ve variantách Carbon, levnější Pebax a od příští sezóny lidová
verze z Polyuretanu. Opravdu dobře drží ve sjezdu, dosahuje flexindexu až
130, což je srovnatelné se sjezdovými botami, a přitom si zachovává
veliký rozsah komínu při chůzi. Příjemným oznámením je také produkce
Hoji Free, jež má klasickou přední lištu pro upnutí do rámového
vázání, takže je ideální pro freeridery, kteří pinová a rámová
vázání střídají. Nahrazuje model Beast, který už se nebude
vyrábět.
Modernizací prošly také některé modely lyží. Odlehčen byl model Carbonio 76 – nyní nejlehčí touringová lyže tak váží pouze 930 gramů. Model Speedfit Pro byl odlehčen a vyztužen, je tedy určen těm, kteří chtějí při skitouringu sjíždět na lyži s téměř carvingovými parametry. Novinkou je odlehčený model lyže Tour 88 pojmenovaný Pro 88 – dřevěný design a titanalové vyztužení bude v první řadě nabídnuto záchranným složkám, horským vůdcům a vojsku – jde totiž o TOP touringovou lyži zcela univerzálního využití.

SPEEDFIT 2.0
Kategorie Speed je určena těm, kdo chtějí trénovat a chodit na sjezdovce, nepotřebují však extrémně výkonný odlehčený závodní materiál. Ať už jako hobby závodníci, nebo jako vyznavači fitness skitouringu, určitě si nenechte ujít kolekci Speedfit 2.0 – jde o kombinaci výbavy optimalizovanou právě pro použití na sjezdovkách. Lyže SPEEDFIT PRO 81 SKI je speciálně vyvinuta pro jízdu na tvrdém podkladu, hravě si však poradí i s odpolední rozježděnou pistou. V kombinaci s variantou proslulého modelu bot TLT Speedfit (s ještě lehčí variantou Pro) nabízí komplet maximální stabilitu a oporu při výstupu i sjezdu při zachování nízké hmotnosti a díky tomu můžete naplno využít vlastní síly k výkonu, bez ztrát kvůli neefektivní výstroji. V setu Speedfit 2.0 dále najdete izolační i vrchní vrstvu oblečení a skialpinistický batoh, dimenzovaný přesně pro tento set.
Dámský set
Pánský set