BIKE tour TIP 2019 - MojeKolo E-kola from SNOW.cz on Vimeo.





Bike SNOW tour je letní cyklistická obdoba zimní lyžařské SNOW tour neboli reportážní turné po atrakcích horských středisek všeho druhu.




Elektrokola stále přidávají na svých zdvizích jak vpředu, tak vzadu, takže už můžeme mluvit o tzv. enduro elektrokolech. S čím se u některých kol můžete setkat nově, je větší přední kolo než zadní, jako například u kola Ghost Hybride Slamr X S7.7, které má vepředu 29" a vzadu 27,5". Obecné výhody většího předního kola jsou, že se jen tak o nějakou překážku nezastaví a má maximální trakci na jakémkoli povrchu. V terénu pak máte pocit, jako byste měli tank, díky kterému jedete rychleji, zároveň ale bezpečně.




Zajímavostí u tohoto kola je i nízko položený střed, který se stará o lepší stabilitu ve sjezdu, zároveň je ale vyzbrojený kratšími klikami (150 mm), takže se nemusíte bát, že byste škrtali o zem.




Takovým trochu mýtem je informace, že by enduro elektrokola měla být v terénu „neohrabaná“, nebo že se s nimi hůř skáče. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že to tak není a prakticky nepoznáte rozdíl, jestli jedete sjezd na kole s baterkou, nebo bez ní. Díky karbonovému provedení váží Ghost Hybride 21,38 kg, takže nejde o nijak extrémně těžké kolo a v terénu se chová hravě jako každé jiné enduro. Kolo aktuálně vychází na 174 990 Kč.




Pohon už můžeme vidět nejen na horských kolech, ale i na kolech silničních. Taková silnička Lapierre E-Xelius 700 je defacto revoluční novinkou roku 2019, protože tu došlo k výraznému zmenšení motoru a baterie je šikovně integrovaná do rámu, takže je na první pohled skoro nerozeznatelná od běžných silničních kol. Rovněž váha kola se výrazně snížila na 13 kg, výkon baterie je přitom slušných 250 Wh.




Nejde samozřejmě o to, že by kolo šlapalo za vás, v tomto případě jde o přípomoc, kterou si cyklista zvolí, když už do dlouhého kopce nemůže – přípomoc 60 Nm je výrazně nižší, než u běžného kola, takže se předpokládá, že část trasy zvládnete díky nízké váze kola „za své“. Takovýto komfort samozřejmě má nějakou cenu, takže v peněžence na tuto silničku potřebujete 179 990 Kč.




Cyklistické fajnšmekry pak může zaujmout designová záležitost Elektra Café Moto Go!, kterou můžete oproti e-silničce využít spíše do města či na cyklostezky. Elektra je „volnočasové elektrokolo“ a je výbornou variantou hlavně pro ty, co chtějí vybočovat. Široká kola tu zabezpečují pohodlí jak po městských kostkách, tak po okolních „polňačkách“.




Ač řadíme Elektru spíše mezi městská kola, rozhodně není chudá a je vybavená rovnou nejsilnějším motorem a baterií Bosch s kapacitou 500 Wh a hydraulickými kotoučovými brzdami s kotoučem 203 mm vpředu a 180 mm vzadu, takže se nemusíte bát, že byste něco nedobrzdili. :-) Místo řetězu je kolo poháněné kvalitním řemenem s karbonovým jádrem, který má velmi hladký chod a je prakticky bezúdržbový. Tuto stylovku pořídíte za 104 990 Kč.



O novinkách v oblasti elektrokol jsme se informovali u dlouholetého závodníka a odborníka na kola Tomáše Vokrouhlíka z prodejny Mojekolo v pražských Záběhlicích.