Jitka Fucimanová - komentář k analýze č. 1: boso - SNOW.CZ

Jitka Fucimanová - komentář

k analýze: boso (lyžařská analýza č.1) | Zpět na analýzu

První dojem:

Ahoj Boso, z tvé jízdy je vidět pohodovost a radost z lyžování a spoustu najetých kilometrů. Vyvážený stabilní postoj v průběhu jízdy a každičký oblouk pečlivě vykroužený. Teď už to chce si jenom doopravdy vyjasnit jaký je rozdíl mezi obloukem smýkaným (tvé provedení) a carvingovým (tvůj cíl).

Analýza:

Tvůj oblouk začíná výrazným vertikálním zdvihem z obou nohou, lyže se ti tudíž v jeden kratičký moment odlehčí a natočí z kopce dolů. To vede k mírnému zvýšení rychlosti, která tě jak říkáš hlavně na prudší a tvrdší sjezdovce dostává do nekomfortní zóny a ty na chviličku ztrácíš kontrolu nad lyžemi. Abys je znovu a rychle ovládl, natočíš tělo dovnitř oblouku a rychle a intenzivně přeneseš váhu na vnější lyži, snížíš se, začneš docela prudce brzdit a výrazně zpomalovat. Lyže sice postavíš na hrany, ale zároveň hodně otáčíš chodidly a lyžemi smýkáš. A abys mohl začít nový oblouk, musíš se znovu rychle a výrazně zvednout a kruh je uzavřen.

Cvičení:

Tvým cílem by v první řadě měla být snaha o plynulejší průběh pohybů. Najdi si pohodovou modrou sjezdovku, zkus zvětšit poloměr oblouků, abys měl čas vnímat všechny pohyby. Nesnaž se zahájit oblouk zdvihem, ale pozvolným odlehčováním původně zatížené lyže a současným zatěžováním nové vnější lyže. Neustále při tom otáčej chodidly. Můžeš si u toho třeba počítat do pěti. Kdy v momentu 5 už vlastně začíná znova 1 (5=1). Po celou dobu jízdy se snaž udržovat konstantní rychlost. V další fázi jde o ujasnění si pocitu mezi smýkáním (značné otáčení chodidel a mírné hranění) a carvováním (výraznější hranění a snížení podílu otáčení). Pokus se v první polovině oblouku otáčet chodidly a v druhé polovině oblouku zastav otáčení a místo toho nakloň chodidla více ke svahu. Zvýrazníš tak hranění, lyže by ti měly na konci oblouku začít carvovat. Ale připrav se, že ti lyže zrychlí. Zase je lepší pro nácvik modrá sjezdovka a střední rádius oblouku. Postupně se snaž podíl otáčení v průběhu oblouku zmenšit a zvětšit podíl a úhel hranění. Na skoro úplné rovince bys v budoucnu měl být schopen omezit otáčení na minimum a využít hranění a rádius lyží k čistému vedení lyží po hranách.

Zpět na analýzu - boso (lyžařská analýza č. 1)

Články

16.08.2018

Titlis a jeho lanovky

Mezi nejatraktivnější výletní cíle Švýcarska patří b...
15.08.2018

Bike SNOW tour: Špičák – lanovkou na rozhlednu, do bikeparku i naučnou stezku

Špičák na Šumavě je v létě už dobře známý skrze svůj...
14.08.2018

Bike SNOW tour: Říčky – bikerské „must-have“

V Říčkách jsme si letos odbyli svou letní premiéru a...
12.08.2018

Bike SNOW tour: Lipno – česká rodinná riviéra

Letní areál Lipno je rájem nejen dětí, ale klidně i ...
12.08.2018

Pozvánka na MTB Jizerský Sprint

Taky máte rádi Jizerské hory? Rádi jezdíte na kole? ...
09.08.2018

Bike SNOW tour: Saalbach Hinterglemm – mekka bikerů i aktivních rodin

Saalbach Hinterglemm je jedním z nejznámějších rakou...

Diskuze o lyžování

Kopřivná: [Středisko]

včera 20:11:45 od Petr Havelka - SNOW

Silová a kondičná príprava lyžiara

včera 11:35:36 od pool

Atomic Redster x9

13.08.2018 16:19:57 od Karlos 1990

Výběr lyží

11.08.2018 22:41:49 od MMartin

Tina Weirather

09.08.2018 12:20:56 od IIIvan

Testování lyží

06.08.2018 16:05:55 od Vlark

Osobní výtisk

02.08.2018 10:56:59 od IIIvan

Termoprádlo

30.07.2018 12:59:20 od Petr Havelka - SNOW

Mikaela SHIFFRIN

28.07.2018 22:58:17 od PetrAT