David Pražák - komentář k analýze č. 1: ondra98 - SNOW.CZ

David Pražák - komentář

k analýze: ondra98 (lyžařská analýza č.1) | Zpět na analýzu

První dojem:

Ahoj Ondro, k dobré analýze by bylo vhodnější poslat video nebo alespoň kinogram dvou oblouků za sebou. Fotky jsou pouze vytržené z kontextu a je těžké najít vztah příčina-následek. Přesto se z tvých fotografií pokusím odpovědět na tvou otázku.

Analýza:

Nejdříve však otázka a takový test pro tebe. Postav se na jednu nohu a koleno druhé zvedej co nejvýše. Rozšiřuje se tvoje stopa horizontálně nebo se tvoje chodidla vzdalují jen vertikálně? Jak jsi asi správně uhodl, tak ten samý efekt nastává i v momentě, kdy se při lyžování v oblouku snažíš vnější nohu maximálně propnout a dostat co nejdále od těla. Logicky musíš pokrčit vnitřní nohu, aby sis na ní udělal místo. Stejně jako když teď doma stojíš na jedné noze a druhou zvedáš. Zdánlivě se potom stopa rozšiřuje, ale jen vertikálně. Důkazem toho, že to tak funguje, je že se lyže při přechodu do nového oblouku dostávají nazpět do užší stopy. Tím jsme si snad odpověděli na tvou otázku.

Příčina, proč nemůžeš dát nohy blíže a možná nemáš pocit dostatečné kontroly nad lyžemi, je to že nedostatečně využíváš opory o vnější lyži. Tím, že se snažíš o maximální rozsah nohou v oblouku, si škodíš. Dochází k maximálnímu protažení vnější nohy. Nohu a potažmo pánev si zablokuješ a ztrácíš kontrolu nad vnější lyží. Nejlepší v tomto ohledu se mi jeví obrázek č.1, kdy máš vnější nohu pěkně pokrčenou, tudíž mobilní. Podle sněhu, který stříká od lyží je vidět, že tímto způsobem zapojuješ obě lyže. Na obr. 2 a 3 zapojuješ pouze vnitřní lyži.

Cvičení:

K podrobnějšímu rozboru tvé jízdy by bylo potřeba již zmíněné video. Tip na zlepšení: odblokovat vnější nohu tím, že ji lehce začneš pokrčovat (tak jako na obr.1). Nechoď až do plné extenze. Ohýbat rovnoměrně musíš všechny tři hlavní klouby na noze – kotník, koleno a kyčel. Ty musí spolupracovat. Jakmile toho docílíš, budeš schopen s touto nohou i aktivněji pracovat a více ji využívat. Zkus se o ni v oblouku více opírat v tom smyslu, že na ní budeš mít pocitově větší tlak. S nohama v oblouku bys měl pracovat tzv. pedálováním. Vlastně tak jak jsme si to zkoušeli během našeho testu při stoji na jedné noze doma s tím, že nohy při zahájení nového oblouku střídáme. Pozor ale na úplné propínání vnější nohy! Hodně zdaru při tréninku a spoustu spokojených dní na sněhu.

Zpět na analýzu - ondra98 (lyžařská analýza č. 1)

Články

14.08.2018

Bike SNOW tour: Říčky – bikerské „must-have“

V Říčkách jsme si letos odbyli svou letní premiéru a...
12.08.2018

Bike SNOW tour: Lipno – česká rodinná riviéra

Letní areál Lipno je rájem nejen dětí, ale klidně i ...
12.08.2018

Pozvánka na MTB Jizerský Sprint

Taky máte rádi Jizerské hory? Rádi jezdíte na kole? ...
09.08.2018

Bike SNOW tour: Saalbach Hinterglemm – mekka bikerů i aktivních rodin

Saalbach Hinterglemm je jedním z nejznámějších rakou...
08.08.2018

Bike SNOW tour: Lago di Garda – riviéra outdoorových sportů

Lago di Garda je ráj milovníků veškerých outdoorovýc...
05.08.2018

Počasí 2018/19: jaká může být po horkém létě zima?

Je letošní velmi teplé letní počasí předzvěstí teplé...

Diskuze o lyžování

Atomic Redster x9

13.08.2018 16:19:57 od Karlos 1990

Silová a kondičná príprava lyžiara

13.08.2018 15:13:13 od IIIvan

Výběr lyží

11.08.2018 22:41:49 od MMartin

Tina Weirather

09.08.2018 12:20:56 od IIIvan

Testování lyží

06.08.2018 16:05:55 od Vlark

Osobní výtisk

02.08.2018 10:56:59 od IIIvan

Termoprádlo

30.07.2018 12:59:20 od Petr Havelka - SNOW

Mikaela SHIFFRIN

28.07.2018 22:58:17 od PetrAT

Saas-Fee a jeho lanovky [článek]

28.07.2018 16:55:56 od korsičan