David Pražák - komentář k analýze č. 2: PavelC - SNOW.CZ

David Pražák - komentář

k analýze: PavelC (lyžařská analýza č.2) | Zpět na analýzu

První dojem:

Ahoj Pavle,

na turistiku s batohem to není vůbec špatný. Od minula ses dost posunul. Je vidět, že máš něco naježděno a snažíš se trénovat styl, co to jen jde. Chválím dynamickou jízdu na slalomkách pěkně po hranách a rytmické, kulaté oblouky. Ale ještě stále se ti nepodařilo odstranit krok vnitřní nohou, o kterém tu byla řeč loni.

Analýza:

Abys posunul svoji úroveň lyžování zase o něco výš, doporučuji soustředit se na lepší disciplínu pánve a ramen. V obloucích ti padá vnitřní rameno a vnitřní bok do oblouku a to přináší nestabilitu trupu. Ta je obzvláště při krátkých obloucích nežádoucí.

Oblouky zahajuješ principem zvýšením se, což je v pořádku, ale připravuješ se tím o včasné zahájení oblouku. Všimni si, že ti hrany zabírají teprve až na spádnici. V ideálním řezaném oblouku potřebuješ mít tlak na hrany mnohem dříve. Zejména pak na prudším svahu, než je modrá sjezdovka.

Cvičení:

Snaž se minimalizovat zmíněný krok vnitřní nohou, zmenšit vertikální pohyb trupu a více se soustředit na stabilizaci ramen a pánve. Nohy by měly pracovat nezávisle na trupu. Zkus si např. cvičení „meče“. Ve sníženém postavení chytneš hole opačně, tzn. hroty vzhůru k nebi a poté hole položíš vedle sebe na sníh (hroty budou podle délky holí, cca 1,5-2 m od bot). Jak se rozjedeš, oba hroty musíš v průběhu oblouku udržet na sněhu a kreslit tak neustále dvě čáry ve sněhu. Pozor hlavně na vnější hůl(viz. např. video od APSI níže). Ramena a pánev drž co nejvíce rovnoběžně se svahem.

Teď k těm hranám. Nespěchej při zahájení. Vypouštěj starý oblouk pomaleji, snaž se jet v momentě zahájení oblouku co nejdéle po starých hranách. Jako by lyže chtěly odjet pryč po vrstevnici, ale tělo už šlo do nového oblouku. Představ si to jako ciferník. Oblouk zahajuješ na dvanácté a tlak na hranách bys měl mít už na první, nejpozději druhé hodině. Třetí hodina (spádnice) je už pozdě. Na čtvrté vypouštíš tlak. Do nového oblouku přecházíš na šesté, kdy špičky ukazují co nejvíce na vrstevnici. Tréninku zdar!

Fotky/videa ke komentáři lyžařské analýzy

Zpět na analýzu - PavelC (lyžařská analýza č. 2)

Články

14.08.2018

Bike SNOW tour: Říčky – bikerské „must-have“

V Říčkách jsme si letos odbyli svou letní premiéru a...
12.08.2018

Bike SNOW tour: Lipno – česká rodinná riviéra

Letní areál Lipno je rájem nejen dětí, ale klidně i ...
12.08.2018

Pozvánka na MTB Jizerský Sprint

Taky máte rádi Jizerské hory? Rádi jezdíte na kole? ...
09.08.2018

Bike SNOW tour: Saalbach Hinterglemm – mekka bikerů i aktivních rodin

Saalbach Hinterglemm je jedním z nejznámějších rakou...
08.08.2018

Bike SNOW tour: Lago di Garda – riviéra outdoorových sportů

Lago di Garda je ráj milovníků veškerých outdoorovýc...
05.08.2018

Počasí 2018/19: jaká může být po horkém létě zima?

Je letošní velmi teplé letní počasí předzvěstí teplé...

Diskuze o lyžování

Atomic Redster x9

13.08.2018 16:19:57 od Karlos 1990

Silová a kondičná príprava lyžiara

13.08.2018 15:13:13 od IIIvan

Výběr lyží

11.08.2018 22:41:49 od MMartin

Tina Weirather

09.08.2018 12:20:56 od IIIvan

Testování lyží

06.08.2018 16:05:55 od Vlark

Osobní výtisk

02.08.2018 10:56:59 od IIIvan

Termoprádlo

30.07.2018 12:59:20 od Petr Havelka - SNOW

Mikaela SHIFFRIN

28.07.2018 22:58:17 od PetrAT

Saas-Fee a jeho lanovky [článek]

28.07.2018 16:55:56 od korsičan