
Marcela Polášková - komentář
První dojem:
Dobrý večer Jindřichu, zkusím napsat, co by bylo, podle mého názoru, pro výuku vnuka nejvíc potřeba.
Analýza:
První jste vlastně napsal již sám. Snažila bych se s ním jezdit na mírnějších svazích, aby byl schopen udržet správný postoj hlavně v předozadním směru, aby neseděl na patách až tak, že se mu při zahájení oblouku zvedají špičky lyží. Dbala bych na to, aby jezdil v přirozeně vzpřímeném postoji nad středem lyže a snažila bych se mu vysvětlit a ukázat, která lyže je pro zatáčení ta důležitá při zahajování i vedení oblouku. Při jízdě bych dávala přednost tomu, aby oblouky napojoval plynule, bez velkých vertikálních pohybů. Pokud se vám tedy podaří ho naučit postupně ovládat víc vnější lyži při zahájení i vedení oblouku v souvislosti se správným sjezdovým postojem, máte vyhráno.
Cvičení:
Zkoušela bych s ním projíždět různé terény,vlny, boule a dbala bych na správný postoj při těchto jízdách. Dále bych doporučovala cvičení, kde bude jezdit napojované oblouky např. jen po vnější nebo jen po vnitřní lyži tak, aby získal dobrou rovnováhu a našel si nejvhodnější postoj. V jeho věku je na místě již i stručné teoretické zdůvodnění a vysvětlení čím to je, že lyže točí. Pro ujasnění "činností" např. při zahájení oblouku by vnukovi mohlo dobře posloužit např. nějaké zpomalené video, kde uvidí např. čapí oblouk a jeho fáze tak, aby si to pak mohl sám vyzkoušet.