Recenze Head Radar (04.12.2019)
Recenze Head Radar (Half-shell (měkké kryty uší) Přilby) na lyžařském a skialpovém webu SNOW.cz.
Přilba zaujme hned na první pohled svým kompaktním designem. Obvykle jsou systémové zorníky přileb uchyceny v kloubu a zavírají se pomocí rotace v něm – jsou tak umístěny v jiné, vyšší rovině, než je skelet přilby, tedy dále od obličeje, než jsou běžné lyžařské brýle. Má to určité praktické nevýhody jako podfukování či menší izolační schopnost a přinejmenším to nepůsobí úplně lyžařsky – při pohledu na lyžaře se zorníkovou přilbou si často spíše vzpomeneme na hrdinu filmu Top Gun. Head Radar je velmi kompaktní a nikoho nenechá na pochybách, že přilbu má na hlavě lyžař. Už to samo dává tušit, že taková přilba osloví zcela novou skupinu klientů – ty, co zorníkové přilby přehlíželi kvůli jejich výraznému designu, ale dobře si uvědomují nevýhody tradiční kombinace přilba – lyžařské brýle.
Zkušenosti s užíváním produktu
Hmotnost
Na první dotyk zaujme nízká hmotnost přilby. Odlehčovat přilby dává
smysl a ve velkém se tak také děje. Head Radar vážil na redakční váze
550 g ve velikost M-L. Pro porovnání, vůbec nejlehčí univerzálně
použitelné skialpové přilby jsou o nějakých dvě stě gramů lehčí,
Standardní lyžařská přilba pak bývá většinou těžší než Radar.
K oběma uvedeným ale ještě musíte přičíst hmotnost lyžařských
brýlí. Tedy za nízkou hmotnost dáváme první objektivní body. Ale už
k tomu hlavnímu.
Zorník
Zorník vypadá jako standardní zorníky vyňaté z lyžařských brýlí. Na
horní hraně má tenký rám a dole zase neobvykle vysokou, zhruba 2,5–3cm
vložku z jemného molitanu. Zorník je uchycen na pružných závěsech
a samozřejmě přesně zapadne do přilby – o jeho pevné usazení se
stará pero na horním rámu, a naopak drážka v přilbě. Obdobná drážka
výše na skořepině přilby pak zajišťuje stabilní pozici zorníku, pokud
je otevřený. Vše po krátkém osahání funguje snadno a intuitivně.
Vysoké molitany na spodní hraně zorníku takřka něžně uzavřou prostory
mezi zorníkem a obličejem. Na druhou stranu se pod zorník v klidu vejdou
dioptrické i sluneční brýle – pokud tedy zrovna nepoužíváte nějaké
obří. Také se vám stává, že lyžujete na jaře ve slunečních brýlích,
ale když se rozjedete a začnou podfukovat, musíte přibrzdit a brýle
vyměnit za lyžařské? Radar by tuto starost mohl vyrušit – bude totiž
stačit prostě jen shodit zorník. Zorníky se dají odejmout – třeba pro
přepravu to je významná výhoda, jelikož je ochráníte od možného
kontaktu s okolními předměty a odřením – což je jeden z nešvarů
tradičních zorníkových přileb. Barevné varianty zorníků je možné
dokoupit za 60 eur, přičemž na trhu jsou tři: pro špatnou viditelnost,
univerzální – ty se standardně dodávají k nové přilbě –,
a zatmavené do silného slunce. Existuje i dražší varianta přilby
s polarizačním zorníkem.
Konstrukce
Přilba je takzvané in-mold konstrukce, kdy skořepina s ochranou deformační
vrstvou tvoří jeden celek. Uvnitř je patentovaná stahovací vložka Sphere
Fit, která s pomocí boa systému stahuje velikost vnitřní vložky po celém
obvodu hlavy. Ventilace se ovládá snadno jedním pohybem a popruh pod bradou
je vybaven magnetickou přezkou velmi snadnou na ovládání. Námi testovaná
velikost M-L seděla spíše větším kolegům, ideální je samozřejmě si
přilbu před nákupem vyzkoušet.
Přilby s integrovanými zorníky mají mnoho výhod a jsou lyžaři, kteří
nic jiného nepoužívají. Dá se předpokládat, že díky modelu Head Radar
se obliba takových přileb ještě rozšíří, protože skutečně útočí na
samotnou existenci lyžařských brýlí v pojetí, jak je nejběžněji
využíváme.
+ plusy
- první lyžařská přilba a brýle v jednom – velmi kompaktní
- nízká hmotnost a komfort nošení dobrá výbava
- mínusy
- nutnost dokoupit alternativní zorníky zvlášť
Diskuze: Head Radar
K recenzi nebyly dosud napsány žádné komentáře.Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.