Sjezdovky:
Propojené lyžařské území v současnosti zahrnuje Flachau, Wagrain a
Alpendorf (tato houpačka se označuje jako Snow Space), k nimž se v r. 2020
připojily kabinkovou lanovkou Panorama Link ještě Flachauwinkl a Kleinarl
(označované jako Shuttleberg).
Svah nad Flachau je unikátní v tom, jak je jednotvárný - jedna červená
dálnice vedle druhé, které od sebe prakticky nepoznáte. Všechny mají více
méně konstantní sklon a minimum terénních zlomů. Z jedné strany
vyjíždějí k vrcholu Griessenkareck sedačky Starjet 1-2-3 a z druhé strany
Spacejet 1-2-3, prostředkem areálu pak stoupá kabinka Achterjet.
Dlouhé červené dálnice stékají z Griessenkarecku (ta je celkově o
něco sportovnější) i z protilehlého Grafenbergu (mírnější, hlavně v
horních dvou třetinách) také do Wagrainu.
Nejrozmanitější lyžování skýtá Alpendorf, kde jsou kratší, ovšem
také velmi široké sjezdovky rozprostřené do horských kotlinek mezi tři
vrcholy. Každou lanovku obtéká strmější přímější i naokolo lehčí
tratě - celkově tím vzniká kompaktnější lyžařský prostor. Kromě toho
jsou tu i atrakce jako snowpark, crossová dráha či měřený slalom.
Naprostým (freestylovým) unikem je Flachauwinkl - prakticky celý prostor v
kotlině pod Mooskopfem vyplňují snowparky s překážkami a skoky všech
náročností od mrňavých pro děti až po big airy. Kromě toho podél dvou
zdejších sedaček protékají také přívětivé modro-červené
sjezdovky.
Směrem do údolí k Flachauwinklu i na opačnou stranu ke Kleinarlu
samozřejmě pokračují typické "amadeovské" dálnice.
Milým zákoutím hned vedle Griessenkarecku je 4sedačka Topliner s
terénně proměnlivějšími sjezdovkami - přímou černou a vyhlídkovou
hřebenovou červenou.
Sněhové podmínky:
Sjezdovky jsou pokryté směsí přírodního a technického sněhu, který
vytváří parádně pevný a vodivý povrch, než ho vysoká frekvence
projíždějících nakupí do hromad a místy i boulí. Celkově ale díky
šíři a přehlednosti zůstávaly sjezdovky velmi dobře sjízdné až do
pozdního odpoledne - zvláště v Alpendorfu, opačnou výjimkou pak byly
dojezdy do Wagrainu nebo do Flachau, kde nepochopitelně pustili do znavených
vracejících se lyžařů ještě kanonádu sněžných děl.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Areál obsluhují ty nejvýkonnější lanovky, což mu dodává
"továrenskou" atmosféru, na druhou stranu se ani při úplném zaplnění
areálu nestojí fronty, anebo jen nárazově do pár minut.
Navíc jsou ty tři jedinečné lanovky:
Kyvadlová lanovka G-Link propojuje "vrchem" oba protilehlé svahy nad
Wagrainem, takže jízda je téměř "leteckým" zážitkem.
10místná kabinková lanovka Flying Mozart je jednou z nejrychleji
jedoucích kabinek v Rakousku s rychlostí 7 m/s, což opravdu "frčí". Navíc
má podzemní mezistanici.
A 10místná kabinka Panorama Link, propojující Wagrain s Flachauwinklem,
je jednou z nejpanoramatičtějších lanovek v Rakousku - vede po hřebeni,
takže skýtá daleký rozhled do údolí Pongau, Vysoké Taury či masiv
Hochkönig.
Zalidněnost:
Při ideálních sněhových podmínkách bylo navzdory všednímu lednovému
pátku plno jako uprostřed sezóny. Davy lyžařů se valily všemi proudy, na
což jsou však zdejší lanovky i sjezdovky stavěné.
Kdo se vyhne nejfrekventovanějším trasám (kterými je samozřejmě
občas nutné projet), ten si dostatek prostoru na sjezdovkách najde.
Občerstvení a aprés-ski:
Většina horských chat má samoobslužné restaurace s kapacitním
posezením a rychlou kuchyní nabízející rakouskou lyžařskou klasiku -
polévky, řízky, párky, špecle, ... Hlavní jídla stojí okolo 15 eur,
polévky od 5 do 10 eur.
Doprava do střediska a parkování:
Snazší příjezd až pod sjezdovku než Flachau má asi málokteré alpské
středisko - po dálnici od Salcburku na jih, ze sjezdu Flachau pak přes dva
okruhové objezdy přímo k velkým parkovištím přiléhajícím k nástupním
stanicím lanovek (Spacejet, Achterjet). Stavební práce v tunelech mezi
Gollingem a Werfenem, kterých se areály předem hodně obávaly a které
občas způsobují kolony, se na návštěvnosti neprojevily.
Parkuje se zdarma a docházková vzdálenost k lanovkám je pak od pár
kroků až po cca 200 m.