Sjezdovky:
Po ránu sjezdovky skvěle upravený. A už se těším, až bude nová
sjezdovka Přehradní otevřená až dolů, protože za mě se jedná o velmi
příjemnou sjezdovku, která je široká s příjemným sklonem a co bylo
podstatné, tak zde moc lidí nejezdilo. Modrá Turistická je asi
nejvyhledávanější pro začátečníky a těch tu je opravdu hodně. Takže
tam to chce opravdu velmi opatrně. Skvěle se mi jezdilo i na černé sjezdovce
FIS, kde také moc lidí nelyžovalo a pokud sem někdo vyjel až nahoru, tak
spíše si vyzkoušet měřený slalom. Novinkou pro letošní rok byla i
Funline na modré Turistické sjezdovce, a to v horní časti před napojením
na modrou sjezdovku Hromovka I.
Sněhové podmínky:
Sněhové podmínky jsou skvělé a výška sněhu se pohybuje mezi 50 až
120 cm. Na černé sjezdovce lyžař občas natrefil na ledovou plotnu, ale
žádná tragédie. Je tedy pravda, že jsem stihl ještě před příjezdem do
Špindlu hodit lyže na nabroušení, takž za mě to byla dnes skvělá jízda.
Díky množství sněhu zde taky vzniklo mnoho funtracků a funline.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Dnes byla k dispozici čtyřsedačka na Hromovce, šestisedačka ve Svatém
Petru, dvousedačka a na ní navazující kotva, vedoucí až na vrchol.
Dvousedačka by stála už za výměnu, protože je neskutečně pomalá. Na
Hromovce v horní partii už došlo k lehkému vykácení stromů, kde by měla
stát nová šestisedačková lanovka. Takže ten komfort by se měl zlepšit i
v této části areálu.
Zalidněnost:
Vzhledem k nádhernému počasí, které předpovídali, tak se dala čekat
větší zalidněnost. Naštěstí se dalo frontám vyhnout, a to dvousedačkou
Svatý Petr - černá a pak následně kotvou na Hřišti. Nejvíce zalidněná
sjezdovka byla modrá Turistická. Co se týká lanovek, tak nejdéle se čekalo
na 6sedačce Innogy line Svatý Petr. Ani na čtyřsedačce na Hromovce to
nebylo dnes lepší.
Občerstvení a aprés-ski:
K dispozici je velké množství restaurací. Já jsem se ve Špindlerově
Mlýně ubytoval na hotelu s plnou penzí, takže jsem využil služeb tohoto
hotelu. Za mě skvělé jídlo a hlavně jsem nemusel řešit předražené
jídlo v místních restauracích na sjezdovce.
Doprava do střediska a parkování:
Po dlouhé době volím trasu z Hradce Králové po hlavní silnici č. 35, a
to na Úlibice a dále přes Novou Paku, kde jsem si prohlédl, jak rychle
postupuje stavba dálnice z Hradce Králové na Sadovou, a pak na obchvat Nové
Paky. Tam už se brzy bude finišovat. Otevřen by měl být v létě. Provoz je
tu velký a kvůli stavebním strojům nemá smysl auto umývat. Ve středisku
jsem parkoval na parkovišti pod Hromovkou, kde ke vjezdu potřebujete Gopass a
parkování máte zdarma. Jako každé ráno vás zde usměrní, kde přesně
svého motorového miláčka zaparkovat.