Sjezdovky:
Otevřená byla zatím jen jedna sjezdovka, ta blíže k vleku, která má na
délku 550 m s převýšením 100 m. Tak akorát na rozjetí po letním
zahálení.
Sněhové podmínky:
Na svahu je opravdu nastříkaných na webu avizovaných 50 cm sněhu. Nevím
nic o strojové úpravě svahu, a možná by i s ohledem na teplotu vzduchu
okolo nuly jiné načasování úpravy svahu nepomohlo, ale sjezdovka byla v
době naší návštěvy upravena těsně před zahájením, podložka nebyla
spojená, byla měkká a sypká, podobně jako jarní firn. Ke konci lyžování
byly po stranách a uprostřed hluboké závěje těžkého sněhu.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Mají tu letitý kotvový vlek, vlekaři vzorně podávají kotvy. Pěkné
jsou dobové informační tabule, např. s textem např. „opouštějte
unášeč ve skluzu“. Ještě nebylo instalováno bezpečnostní oplocení
podél sjezdovky, které tu měli loni a předloni. Dále u dojezdu chybí
lavičky, pro ty, kteří si chtějí jen na chvíli odpočinout a nechtějí
jít do bufetu s klasickou nabídkou občerstvení a fešáckými záchody. Pro
ty, kdo sem přijedou bez vybavení, je zde plně vybavená půjčovna.
Zalidněnost:
Žádná, žádná fronta. Svahem dolů se jelo nerušeně, malou
zalidněnost na svahu prostě zajišťuje právě přepravní kapacita
kotvového vleku.
Občerstvení a aprés-ski:
Využili jsme, smažené krokety, horká čokoláda, latte vše po 60 Kč,
dále klasická nabídka, špagety, guláš, řízek, smažák. Moc příjemné
prostředí a velmi příjemná obsluha.
Doprava do střediska a parkování:
Cesta z I/13 přes Hroznětín, Merklín, Pernink a Horní Blatnou v mlze,
ale když se silnice zlomila směrem k Německu, rozjasnilo se. Parkování je
přímo u sjezdovky, pár kroků a pod přezkáči už křupe sníh. Má to ale
i nevýhodu, nelyžující řidiči tu pro zachování teplíčka nechávají
běžet motor a při vdechování nedokonale spálené nafty jsem si vzpomněl
na článek ze SNOW č. 159 o dechovém cvičení a taky na čekání, než nás
po celodenním lyžování na Klínovci pustí do lehce předehřáté karosy,
kterou jsme před cca 40 lety v rámci tzv. rekreační dopravy za dvě padesát
jezdili na hory. Neohleduplné chování řidičů má ale středisko jen
obtížně možnost ovlivnit.