Aktuální report z 11. 12. 2011:

Stát: Itálie
Lyžařský areál: Kronplatz

Nejsilnější dojmy:

Sjezdovky

  • nejoblíbenější, východně orientovaný svah s lehkými modrými sjezdovkami směrem na Olang, obvykle upravený v celé mnohasetmetrové šíři je zatím „omezen“ na jednotlivé, stále nadprůměrně široké pruhy tratí
  • ve tříčtvrtinové šíři je od začátku prosince sjízdná i více než pětikilometrová červená trať až do Olangu
  • otevřena je i pětikilometrová černá trať Sylvester do Brunecku, která je však v období kolem slunovratu kvůli své severní orientaci a strmému sklonu stinná a chladná (sousední Hernegg t.č. ještě mimo provoz)
  • na jižním svahu je vysněžena modrá trať z vrcholu do sedla Furkelpass a oproti standardu o něco zúžený pruh sjezdovky pod sedačkou Sonne
  • z Furkelpassu lze sjet po rozšířené červené trati Col Toron a navazující modré Miara až do St. Vigilu (vedlejší vrchol Piz de Plaies t.č. ještě mimo provoz)
  • nová červená sjezdovka Ried (již v neděli sjízdná, oficiálně otevřená od pondělí 12.12.11) – z vrcholu vede směrem na Olang a kolem horní stanici kabinky brzy odbočuje vlevo a po dočasně užším vysněženém pruhu míří do pásma lesa, kde se z hlavní tratě odděluje opět vlevo, následuje dlouhá, ale ubíhající rovinka, pak krásná a dlouhá příjemně červená pasáž, plošší úsek a nakonec opět svižná pasáž s jedním velmi sytě červeným hangem

Sněhové podmínky

  • pokrytí tratí sněhem i kvalita sněhu jsou velmi dobré, vzhledem k nedávným podmínkám až zázračné
  • podklad sjezdovek je výhradně z technického sněhu, místy velmi tvrdého, povrch ale občerstvil i přírodní sníh (naposledy 8. a 12. prosince)
  • sjezdovky zejména na bezlesém vrcholu jsou vysněženy a upraveny v užším profilu než obvykle, ale stále jsou velmi solidně až luxusně široké – je však třeba pozorněji sledovat vysněžený okraj trati
  • vrchol hory s přestupem mezi jednotlivými světovými stranami je pokryt jen slabou vrstvou přírodního sněhu s občasnými drobnými kamínky – bezpečnější je tak přecházet pěšky než přebruslit

Komfort

  • celá hora je obsloužena v drtivé většině kabinkovými lanovkami, z nichž tři (Marchner, Ried, Gipfel) jsou vyhřívané
  • velmi pohodlný je přestup ze železniční stanice Percha do nové kabinkové lanovky Ried – přímo z nástupiště
  • vzhledem k malému množství lyžařů přijíždějících po železnici Percha nebude trpět návaly jako Reischach nebo Olang, zato mohou kabinky vytěžovat lyžaři sjíždějící po nové sjezdovce Ried, kteří nastupují do lanovky o jednu stanici dříve než lyžaři ze železnice

Zalidněnost

  • nedělní návštěvnost byla velmi čilá – jednak v neděli lyžují místní, jednak Kronplatz nabízel t.č. jednu z největších ploch sjezdovek v Dolomitech
  • zejména na východních a jižních svazích byly sjezdovky zahuštěné, volněji bylo na severním svahu
  • většina lyžařů se drží tras lanovek, vzdálenější varianty tratí – pokud už jsou otevřené – jsou volnější

Doprava do střediska

  • novým nástupním bodem je Percha, vesnička na severovýchodním úpatí hory, na jejímž okraji se nachází železniční stanice s přímým přestupem z nástupiště do dlouhé kabinkové lanovky Ried, která vede přes mezistanici bez přestupu až na vrchol
  • zpáteční lístek na pohodlný, pro lyžaře uzpůsobený vlak údolím Pustertal stojí pro držitele platného skipasu 3 EUR/den
  • využitelnost železniční dopravy na Kronplatz je závislá na poloze ubytování vzhledem k nejbližší železniční stanici (ty jsou často na okraji městeček a vesnic)

Plus lyžařského areálu:

  • pestrý profil tratí – široké modré sjezdovky, dlouhé červené i strmé černé
  • výhradně expresní lanovky, díky nimž se z lyžování dříve unavíte
  • ohromující sněhová jistota neboli výkonnost zasněžovacího systému
  • daleký rozhled z vrcholu
  • pohodlný přestup z vlaku přímo do lanovky

Mínus lyžařského areálu:

  • značná návštěvnost, a tedy nutnost hledat méně vytížené tratě
  • t.č. některé tratě vysněženy v užším než obvyklém profilu

Odkazy:

Homepage: http://www.kronplatz.com
Ceník: http://www.kronplatz.com/…ipasspreise/
Otevřené sjezdovky: http://www.kronplatz.com/…t/skipisten/