Časopis SNOW přečte za rok 72 000 čtenářů a portál SNOW.CZ alespoň
jednou navštíví téměř půl milionu uživatelů. Toto nám neprozradila
anketa, ale nezávislý výzkum čtenosti tištěných médií (Mediaprojekt) a
výzkum návštěvnosti internetu (NetMonitor).
Čtenářské ankety se v pokročilém jarním období zúčastnilo 1 520
čtenářů-lyžařů, což nás samozřejmě potěšilo, a to přesto, že jsme
museli některé další vynalézavé účastníky ankety, lačnící po
odměně ve SNOWbonech mimo pravidla fair-play, zcela vyřadit.
Potvrzuje se, že specializovaný lyžařský časopis nebo portál čtou v první řadě lidé, kteří lyžováním žijí mnohem více než běžná lyžařská populace. Mají ve svém vlastnictví v průměru 2 až 3 páry lyží a ve svém okolí jsou vnímáni jako důvěryhodní znalci světa lyžování, ke kterým si jejich známí chodí pro radu.
Více informací o čtenářích najdete v grafech pod článkem!
Nejčastější a nejpřínosnější otázky nebo náměty
Reklama
Množství reklamy je evergreenem anketních námětů, zároveň ale
čtenáře reklama chtě nechtě inspiruje (52 % čtenářů zaujme občas a 8 %
ji vnímá jako inspiraci). Mimoto je základním ekonomickým kamenem, který
podmiňuje rozsah, kvalitu i krásu časopisu. Pro představu: časopis SNOW by
musel stát zhruba čtyřikrát více, aby se bez reklamy zcela obešel (a tento
poměr platí i ve většině jiných médií, o internetu nemluvě).
Zakládáme si alespoň na tom, aby reklama byla zřetelně označená, ať už
má imageovou formu jako inzerát, nebo textovou jako komerční článek. A
zároveň trváme na tom, aby si za články jejich autoři pevně stáli.
Ačkoliv vnímáme, že reklamy obecně je v našem světě až nepřehledně
moc, vítáme vydařenou a tématickou reklamu (vizuelně atraktivní,
inovativní nebo představující pozornosti hodné novinky). Koneckonců je
znamením živé konkurence, která je jediným doposud objeveným receptem pro
blaho zákazníka-lyžaře.
Skipas zdarma
Inspirujte se neznámým, novým nebo inovovaným lyžařským středisek a
zalyžujte si tam jeden den na zkoušku zdarma – tento jednoduchý a účinný
koncept, jak si získat dlouhodobé sympatie lyžařů, je vlajkovou lodí SNOW.
V sezóně 2011/12 si čtenáři aktivovali celkem 8 870
kupónů.
Naším cílem není zajišťovat čtenářům bezplatnou dovolenou ve známých
centrech, ale inspirovat je vyrazit na stále nová místa. Nabídku kupónů na
skipas zdarma
samozřejmě ovlivňuje i zájem samotných středisek – lyžařské areály,
v nichž usilují o čtenáře SNOW nejvíce, se na kupónech objevují
pravidelně.
V nadcházejícím ročníku nahradíme nepříliš oblíbené a
nepohodlné vytrhávání kupónu až na pokladně areálu novým
bezpečnostním prvkem. Pokud bude vše fungovat spolehlivě, nebude už nutné
nosit celý časopis s sebou, ale kupón budou čtenáři moct vytrhnout v
předstihu. Ochrana proti kopírování kupónu bude zajištěna tiskovou
technologií, podobně jako třeba u bankovek.
I nadále bude nutné kupón alespoň jeden den před jeho využitím aktivovat
na své jméno, čímž chráníme poctivé čtenáře před spekulanty, kteří
by si jinak mohli chtít přeprodejem časopisu přivydělat u běžných
návštěvníků střediska.
www.skipas-zdarma.cz
Obsah časopisu SNOW a portálu SNOW.cz
Lyžařské vybavení
- námět: nové trendy a podrobnější popis novinek – odpověď: zaměříme se na ně a zlepšíme i propojení informací o novinkách do virtuální encyklopedie tak, aby byly lépe dohledatelné
- námět: více informací o lyžích v sekci „Lyže na SNOW.cz – odpověď: jednotlivé informace na portálu lépe propojíme tak, aby se zvídavý čtenář měl možnost vždy dozvědět ještě více, než mu nabízí nalezená stránka
- námět: osobní testy lyží, lyžařského vybavení a oblečení – odpověď: budeme více testovat a věříme, že informační hodnotě portálu pomohou i čtenářské recenze lyžařského vybavení
- námět: více o servisu lyží – odpověď: prakticky vše o servisu lze najít v archivu starších čísel SNOW, ale zřejmě je na čase někdejší seriál aktualizovat a lépe zviditelnit
- námět: technická konstrukce lyží a na co mají jednotlivé parametry vliv – odpověď: díky za vítaný námět, do budoucna připravíme
- námět: testy modelů lyží do 10 000 Kč – odpověď: ve speciálu SNOW 69 market vyjde test 17 párů lyží, které prodává sportovní řetězec Sportisimo
Výuka lyžování
- námět: kde v zahraničí mohou učit začínající instruktoři – odpověď: připravuje se článek do časopisu
- otázka: nemá APUL ve SNOW „monopol“? – odpověď: APUL (Asociace profesionálních učitelů lyžování) je podle nás jednoznačně nejprofesionálnější instituce na poli výuky a metodiky lyžování, či spíše prakticky jediná instituce, která na uvedeném poli plošně působí, nicméně nebráníme se ani jiným přístupům, které mohou v případě zájmu dostat prostor
- námět: prevence úrazů a první pomoc – odpověď: připravuje se článek do časopisu
Závodní lyžování
- námět: rozhovory s osobnostmi a zákulisí Světového poháru – odpověď: v každém čísle časopisu budou v seriálu „nahota“ představeny známé i nadějné české lyžařky a více se zaměříme i na zahraniční osobnosti
- námět: co dělají bývalí závodníci a lyžařské legendy – odpověď: díky za vítaný námět, do budoucna připravíme
Lyžařská střediska
- námět: více osobních reportáží ze středisek – odpověď: časopis, jehož prostor je vždy omezen, by měl v první řadě inspirovat (největší prostor proto získávají nová, inovovaná a neznámá střediska anebo střediska, která mají zájem oslovit čtenáře, např. kupónem na skipas zdarma), naopak ryze praktické a aktuální informace, kterých může být neomezené množství, soustředíme hlavně do aktuálních reportů na portál SNOW.cz (těmi mohou přispět i sami čtenáři)
- námět: střediska přátelská k rodinám s dětmi – odpověď: vyhledáváme je, navštěvujeme, ale budeme vděčni i za zkušenosti čtenářů formou aktuálních reportů na SNOW.cz (jak reporty fungují, naleznete zde)
- námět: více info a akcích ve střediscích – odpověď: akce se budou objevovat v kalendáři na portálu SNOW.cz
- námět: více info o dopravě do středisek – odpověď: plánování trasy přenecháváme specializovaným portálům, nicméně zaměříme se na to, aby záludnosti příjezdových cest byly popisovány v aktuálních reportech ze středisek
- námět: tipy na ubytování – odpověď: existují mezinárodní specializované portály, kde najdete desetitisíce návštěvnických recenzí, čemuž nemáme ambice konkurovat, nicméně u každého střediska v atlasu na SNOW.cz přibude související nabídka zájezdů a ubytování v daném místě
- otázka: není příspěvků o Švýcarsku příliš mnoho? – odpověď: nepreferujeme Švýcarsko, ale obecně jakákoliv inspirativní místa pro lyžování (Švýcarsko se ve čtenářské anketě ukázalo jako jedna z „destinací snů“), navíc články vznikají z jisté míry i na základě aktivity zastupujících agentur, a ta švýcarská patří k těm aktivním a kreativním
Alternativní sporty
- námět: monoski – odpověď: připravuje se článek do časopisu
- námět: snowboarding – odpověď: snb vnímáme spíše jako doplňkový sport lyžařů a podle toho se mu taky věnujeme
Výhody pro čtenáře
- námět: více soutěží – odpověď: soutěží oproti dříve přibylo už v minulé sezóně a dostatek jich bude i letos
- námět: více přiložených DVD – odpověď: DVD už pomalu odnáší čas, nosič sám o sobě něco stojí a v době rychlého internetu ztrácí na významu, novinkou portálu SNOW.cz je videogalerie, kam mohou přispět i čtenáři
- námět: samolepky na přilbu či auto – odpověď: připravujeme
Forma časopisu, distribuce a cena
- námět: aplikace pro mobilní telefony – odpověď: připravujeme v blízké budoucnosti
- námět: časopis se špatně shání – odpověď: s poklesem zájmu o masová tištěná média vzniká o to větší přetlak v trafikách, kde časopis třeba i je, ale k nedohledání – spolehlivým řešením je předplatné
Novinky v časopise SNOW 2012/13
Časopis SNOW se nadále bude ubírat směrem informačně hodnotného a zároveň pohledného magazínu. Ve SNOW mohou čtenáři poodhalit skrytá zákoutí techniky lyžování, nové i stále platné trendy ve vybavení, získat rady před nákupem, nahlédnout do zákulisí závodního lyžování či lyžařských středisek, ale hlavně se inspirovat – velkými fotkami nebo exotickými a napínavými příběhy, které vzbudí chuť zajímat se o lyžování do větší hloubky a co nejlépe si ho užít.
Ve staronovém seriálu představíme úspěšné i nadějné české lyžařky v celé jejich „nahotě“.
Jako dosud doplní pět řádných čísel od října do března dva speciály – „market“ věnovaný výběru lyžařského vybavení a „time“ jako průvodce zimní dovolenou a novinkami sezóny.
V podzimních číslech SNOW vyjdou i dva testy lyží – jeden český, pořádaný redakcí (SNOWtest), a druhý světový, zaštítěný legendami rakouského lyžování (World Ski Test).
Samozřejmě nebudou chybět ani oblíbené kupóny na skipas zdarma (1+1 zdarma či zdarma pro předplatitele) – zejména do českých a slovenských středisek s novými lanovkami a novinkami vůbec. Chybět by neměla ani dosud opomíjená střediska ve Slezských Beskydech.
Novinky na portálu SNOW.cz 2012/13
Lyžařský portál SNOW.cz právě dostává nový, přehlednější vzhled, aby byl čtenářům více na očích jeho košatý obsah, který ukrývá. Nejvýraznější změnou prochází homepage, kde bude dlouhý výpis článků zčásti nahrazen upoutávkami na nejnovější diskuzní příspěvky, aktuální sněhové podmínky a podrobnou horskou předpověď počasí, redakční i čtenářské reporty z lyžařských středisek a recenze vybavení nebo foto a video galerie, kde se mohou svými úlovky blýsknout i čtenáři.
Věříme, že vylepšený a rozšířený portál SNOW.cz přiláká věrné i nové čtenáře k tomu, aby své zkušenosti šířili dál – ať už v diskuzním fóru, mimochodem největším lyžařském fóru v češtině, nebo jako recenze lyžařského vybavení, aktuální reporty ze středisek nebo prostřednictvím fotek a videí.
Těšíme se kdykoliv na vaše náměty a přejeme co nejméně lyžařských (i jiných) abstinenčních příznaků a brzkou a vydařenou zimní sezónu!
Váš tým SNOW
(Petr Socha, Radek Holub, Petr Havelka, Ivan Sosna, Ondřej Novák, Andrea Rosenbaumová, Markéta Karlová, Tomáš Roba, Jan Liška a mnozí další, ať už tvoří obsah nebo jsou v neviditelném zákulisí)