Sever a jih Chopku byly propojeny lanovkami ještě za socialismu – šlo o unikátní odpojitelné dvousedačky se sezením bokem ke směru jízdy, stejné jako nedávno přestaly jezdit i na vrchol Sněžky. V 90. letech byl jejich provoz zastaven, zchátraly a Chopok se rozdělil na dvě zcela samostatné lokality. Později byly obě strany opět propojeny alespoň dvěma vleky – jejich provoz byl ale na největrnějším místě Slovenska často zastaven. Severní strana se rozvíjela směrem k evropskému standardu, jižní zůstávala spíše svobodomyslným a rozcuchaným revírem pro freeridery s jednodušší a letitější infrastrukturou.
Rok 2012 se tedy na Chopku stává historickým milníkem. Nejmodernější a nejdražší lanovka na Slovensku – funitel s dvaadvaceti 24místných kabinek – spojí za 6,5 minuty Priehybu, kam přijíždí ze Zahrádek krytá 6sedačka, s vrcholem Chopku. Neobyčejná větruodolnost systému lanovky se dvěma lany se širokým rozpětím zajšťuje, že je lanovka schopna provozu i za vichřice, či dokonce orkánu o rychlosti 120 km/h. Aby se zjednodušilo spojení mezi Bielou Púti a Priehybou, vyroste mezi nimi ještě samoobslužný šikmý výtah pro 50 osob. Na jižní straně spojí během necelých 6 minut Kosodrevinu, dostupnou z údolí vlekem a expresní 4sedačkou, s vrcholem 8místná kabinka. I tato lanovka má v provozu odolávat síle větru až 90 km/hod. Stanice kabinky na jižní straně Chopku budou v zimní sezóně 2012/13 dokončeny jen provizorně bez opláštění a lanovka bude mít i poloviční přepravní kapacitu. Kompletně bude dokončena do přespříští sezóny. Propojovací vlek ze severní strany Chopku se dočasně přesunou na Krupovou, kde posílí kapacitu výjezdu od parkoviště do areálu Juh. V úseku Luková – Koňský Grúň budou vybudované sněhové zábrany, které zamezí dosud častému odfoukání veškerého sněhu na sjezdovce z Chopku do Jasné. Na obou stranách hory bude rozšířeno zasněžování, které dosáhne až na samotný vrchol Chopku. Celkem děla pokryjí čtyři pětiny všech sjezdových ploch hory.
Celková výše letošních investic dosahuje v přepočtu přibližně jedné miliardy korun. Spolu s dalšími plánovanými investicemi nejen do lanovek, ale i hotelového a relaxačního zázemí se z Chopku stává prominentní resort s nadstandardní infrastrukturou a ambicemi návštěvníkům imponovat, jak naznačila třeba zdejší kabinková lanovka GrandJet, první na světě s oranžovým prosklením. Tatry Mountain Resorts, provozovatel všech lanovek a vleků na Chopku, zde má vlastní hotely a od loňska mu patří i obří termální akvapark Tatralandia u Liptovského Mikuláše. Díky tomu se jistě dočkáme i zajímavých cenových balíčků.