Nejvíce se sněhová smršť vyřádila na jihu a jihovýchodě Dolomit mezi Val di Fiemme, Civettou a Cortinou d´Ampezzo, kde výška sněhu místy přesahovala i čtyři metry. Není proto divu, že v tomto pásu bylo i nejvíce „lanovkových“ obětí.

Zásah č. 1: mezi Marmoladou do Arabbou

Obří lavina začátkem února nejprve zasypala úzké údolí z Malga Ciapely směrem k sedlu Passo Fedaia, kterým vedou i dva vleky a krytá 4sedačka do skalní štěrbiny Padón, křižovatky cest mezi Marmoladou a Arabbou. Masa sněhu zcela pohřbila vlek Arei II a vyvrátila některé sloupy 4sedačky Padón 2. Cesta od Marmolady do Arabby se tak zcela uzavřela a je otázkou, jestli se všechny zničené vleky podaří oživit do příští sezóny. V současnosti probíhá „resuscitace“ klíčové sedačky Padón 2. Kvůli lavinovému nebezpečí byla po většinu zimy uzavřena i sjezdovka z Passo Padón do Malga Ciapely, nehledě na to, že nebylo možné se dostat přímou cestou zpět.


Video zachycující zničenou lanovku Padon 2

Zásah č. 2: oranžová trasa Sella Rondy

V polovině března si pak jarní lavina vybrala za svou oběť krytou 4sedačku Fodom, která zajišťuje nenahraditelné spojení na oranžové trase Sella Rondy mezi Arabbou a Val di Fassou. Lavina zároveň zasypala přilehlou sjezdovku na zelené trase Sella Rondy, kterou se však podařilo během pár dní „přetrasovat“. Alespoň v jednom (zeleném) směru se tak okruh dal projet i na konci sezóny. Ačkoliv aktuální zprávy chybí, je velmi pravděpodobné, že lanovka nebyla příliš poškozena a podaří se ji do zimní sezóny zprovoznit.

Zásah č. 3: nepřístupný Ski Center Latemar

A do třetice lavina těžkého sněhu v únoru vyvrátila sloupy kryté 4sedačky na Passo Feudo, bez níž se stal lyžařský komplex Latemar nepřístupný z Predazza v údolí Fiemme. Lanovka naštěstí vyvázla bez větší újmy a podařilo se ji opravit už pro letní provoz.

Laviny padají i v létě

Příčinou těchto nehod, při nichž naštěstí ke zraněním lyžařů nedošlo, nebylo samotné extrémní množství sněhu. V důsledku celkově teplejší zimy byl sníh převážně vlhký a půda nedostatečně promrzlá, což lavinám ulehčilo život. A to nejen sněhovým.

Laviny, kamenné a bahnité, ohrožují lanovky i v teplejší polovině roku. Sesuv půdy nedaleko Corvary na přelomu dubna a května přeťal trasu lanovky Borest, která směřuje z Corvary do Colfosca – i v tomto případě jde o „nenahraditelnou“ lanovku na zelené trase Sella Rondy. Lanovka je v současnosti demontována, neboť byla plánována její náhrada za výkonnější 10místnou kabinku, která by měla být hotova do příští zimy. Stejný osud potkal na jaře 2013 i nedalekou kabinku z Wolkensteinu na Dantercepies – v průběhu plánované rekonstrukce se přímo její trasou prohnala masa kamení a zcela ji odepsala. V rekordně krátké době musela být lanovka překreslena do jiné trasy, v důsledku čehož má nová kabinka zdánlivě zbytečnou mezistanici v zalomené trase. I ona je nezbytná pro Sella Rondu, což jí zajistilo i bleskové vyřízení všech „zelených“ formalit. To, co jindy trvá dlouhá léta, se stihlo během několika týdnů.