V současné chvíli nabízí prodejny HARFASPORTu zboží od zhruba 50 renomovaných lyžařských značek, které patří ve svém oboru ke špičce. V dnešní době již žádná značka nevyrábí zboží „naslepo“, všichni chtějí vyrobit jen tolik zboží, kolik se ho prodá, a proto využívají systém takzvaných předobjednávek. Pro prodejce připraví vzorkovou kolekci na příští zimní sezónu, která obsahuje jednotlivé finální produkty. Standardně je prezentována jedna vzorková velikost a v případě oblečení navíc většinou do České republiky dorazí pouze jedno barevné provedení modelu, což výběr příliš neulehčuje.

Každý výrobce, respektive firma, která ho v České republice zastupuje, pak určí termín, do kterého je třeba jejich zboží pro příští sezónu předobjednat. Aby se všechny informace dostaly do výrobních továren včas a dodavatel mohl garantovat termín dodání zboží na další zimní sezónu, začíná kolotoč prezentací, veletrhů dokonce už v předvánočním období aktuální zimy – tedy skoro rok před plánovaným dodáním. Po absolvování desítek prezentací a testů, kde se s novými modely seznamují, si na sebe riziko objednávky „naslepo“ bere většina maloobchodníků. Je totiž nutné vybrat a závazně předobjednat konkrétní zboží, tedy značky, modely, barvy, velikosti i délky.
První předobjednávky na další zimní sezonu je třeba učinit již v lednu, nejvíce termínů je v měsíci únoru a v březnu. Přes dodavatele se data o celkovém počtu předobjednaného zboží dostávají k výrobci. Ten sečte objednávky, počty zokrouhlí na desítky, maximálně stovky nahoru a to zadá do továrny k výrobě. Modely, o které nebyl mezi maloobchodními prodejci dostatečný zájem a nesplní výrobní minima, se do výroby vůbec nedostanou. Proto je k dispozici jen velmi malé množství zboží, které je výrobce schopen doručit mimo předobjednávku.
Může se tedy stát, že má zákazník zájem o model, který nebyl vůbec vyroben, nebo je dostupný pouze v centrálních skladech pro jednotlivé kontinenty ve velmi omezeném množství v řádu kusů.

Jestliže patříte mezi lyžařské fajnšmekry, kteří chtějí mít všechno sladěné a vychytané, navštivte vaší lyžařskou speciálku včas a požádejte o informace ke konkrétní značce, o kterou máte zájem. Protože pouze tehdy budete mít možnost si vybrat například barevné provedení a velikost čistě dle vlastního vkusu a předejdete tak limitujícím možnostem – budete mít jistotu, že právě váš favorit bude i v naší předobjednávce. Nevýhodou ale je, že si budete vybírat věci, aniž byste si je mohli vyzkoušet, pouze podle obrázku a možná také z kresleného katalogu.
V zimní sezóně chceme zákazníkům nabídnout širokou paletu zboží, aby si vybral opravdu každý. Proto již téměř rok před dodáním nové zimní kolekce trávíme stovky hodin vybíráním a testováním s jediným cílem, mít v sezóně co nejzajímavější a nejkvalitnější zboží pro každého lyžaře, lyžařku a samozřejmě i děti. Věříme, že jsme vám tímto článkem ukázali zajímavou část zákulisních informací z lyžařského byznysu. Nyní je jasnější, že i když bychom vám rádi vyšli pokaždé vstříc a splnili vaše přání, často to bohužel nezáleží jen na nás…